;
coinex

مسدود شدن صرافی ها در ازبکستان : تحریم صرافی‌های خارجی توسط دولت!

بیانیه رسمی آژانس ملی NAPP منجر به مسدود شدن صرافی ها در ازبکستان شد. ساکنان ازبکستان از این پس تنها حق فعالیت در پلتفرم‌های داخلی را خواهند داشت.

مقامات ازبکستانی دسترسی به پلتفرم‌های آنلاین معاملات ارزهای دیجیتال مستقر در خارج از این کشور را محدود می‌کنند. طبق قوانین ازبکستان فعالیت هرگونه صرافی خارجی ارز دیجیتال در این کشور ممنوع است. طبق فرمان ریاست جمهوری ازبکستان، شرکت‌های محلی و شهروندان تنها قادر به استفاده از خدمات شرکت‌هایی خواهند بود که مجوز آن توسط دولت صادر شده باشد.

جزئیات مسدود شدن صرافی ها در ازبکستان

ازبکستان به منع فعالیت صرافی‌های خارجی در این کشور ادامه می‌دهد. آژانس ملی پروژه‌های بلندمت (NAPP) بیانیه‌ای در راستای مسدود شدن صرافی‌ها در ازبکستان صادر کرده است. این نهاد نظارتی اعلام کرد که صرافی‌های خارجی تجارت ارزهای دیجیتال را تسهیل کرده و بدون اینکه سرورهای‌شان را در کشور ازبکستان نصب کنند، اطلاعات شخصی کاربران را درخواست می‌کنند.

آژانس NAPP در بیانیه اخیر خود خاطرنشان کرد که چنین پلتفرم‌هایی هیچ مسئولیت قانونی برای انجام عملیات مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شده ندارند و نمی‌توانند مشروعیت تراکنش‌ها و همچنین ذخیره اطلاعات مشتریان را به شکل محرمانه تضمین کنند. جمهوری ازبکستان با توجه به موارد ذکر شده، دسترسی صرافی‌های خارجی به دامنه‌های داخلی را محدود کرده است.

مسدود شدن صرافی ها در ازبکستان : تحریم صرافی‌های خارجی توسط دولت!
مسدود شدن صرافی ها در ازبکستان

از جمله نهادهایی که در لیست تحریم ازبکستان قرار دارند می‌توان به استخرهای ماینینگ ارز دیجیتال، صرافی‌های کریپتوکارنسی خارجی و تمامی شرکت‌هایی که خدمات خرید، فروش، ذخیره‌سازی و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری شده را به اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائه می‌دهند، اشاره کرد.

فعالیت صرافی Uznex در ازبکستان

قوانین جدید فعالیت‌های شرکت‌های رمزنگاری در ازبکستان در ماه آوریل تصویب شد. طبق این قوانین کسب‌وکارهای داخلی ازبکستان می‌توانند از 1 ژانویه 2023  اقدام به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال نمایند.

آژانس NAPP تأکید کرد که شرکت‌ها و شهروندان محلی ازبکستان حق ندارند قبل از 1 ژانویه 2023 در شرکت‌ها و صرافی‌های خارجی تجارت و معامله کنند. در حال حاضر، ازبکستان تنها به یک صرافی ارز دیجیتال مجوز فعالیت داده است. صرافی Uznex که زیر مجموعه گروه کره‌ای Kobea است، در ژانویه 2022 شروع به فعالیت کرد.

طبق بیانیه NAPP، تمامی ساکنان ازبکستان می‌توانند تراکنش‌های رمزنگاری‌شده را در صرافی‌ ثبت شده Uznex و سایر صرافی‌های دارای مجوز با ارز رسمی این کشور انجام دهند. آژانس NAPP از کاربران درخواست می‌کند که از خدمات پلتفرم‌های آنلاینی که موفق به اخذ مجوز فعالیت در جمهوری ازبکستان نشده‌اند، استفاده نکرده و آن‌ها را به مجریان قانون گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مسدود شدن صرافی‌ها در ازبکستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر