;
coinex

هدفون خورشیدی آدیداس رسما رونمایی شد

از هدفون خورشیدی آدیداس که دارای امکان شارژ با نور طبیعی و مصنوعی است، به طور رسمی رونمایی شد. این هدفون روگوشی با نام RPT-02SOL شناخته می‌شود.

آدیداس که به عنوان برندی مطرح در دنیای پوشاک شناخته می‌شود، با همکاری شرکت Zound Industries از یک هدفون روگوشی به نام RPT-02 SOL رونمایی کرده که از طریق نور طبیعی و البته مصنوعی شارژ می‌شود و توانایی پخش 80 ساعت موسیقی را دارد.

البته کمپانی آدیداس در زمینه معرفی هدفون دارای سابقه است. در حقیقت این کمپانی چند سال پیش از هدفونی تحت عنوان RPT-01 رونمایی کرد که تا 40 ساعت شارژدهی داشت. اما شارژدهی نسل جدید با وجود طراحی کاملا مشابه، دو برابر شده که البته باید قابلیت مهم شارژ آن در تمامی شرایط نوری را هم درنظر گرفت.

مشخصات هدفون خورشیدی آدیداس

بدنه این هدفون از جنس پلاستیک بازیافتی و نایلون است که در آن سلول‌های نوری فوق‌العاده انعطاف‌پذیر و سبک ساخت شرکت سوئدی Exeger به کار رفته است. این فناوری Powerfoyle نام دارد و این نوع از ماده سلول خورشیدی را می‌توان روی پلاستیک چاپ کرد، بنابراین کاربردهای مختلفی دارد؛ از دیوارها گرفته تا خودروها و لوازم الکترونیکی مصرفی.

فناوری Powerfoyle، برخلاف نوع سنتی سلول‌های خورشیدی که باید از منابع طبیعی نور قدرتمند و مداوم استفاده کنند، توانایی این را دارد که انرژی را در شرایط نوری مختلف تامین کند.

هدفون خورشیدی آدیداس
فناوری Powerfoyle بر روی هدفون خورشیدی آدیداس

با وجود اینکه هنور این نوع هدفون‌ها در بازار رایج نیستند، اما باید به این نکته توجه داشت که آدیداس اولین سازنده هدفون خورشیدی در جهان نیست؛  بلکه در گذشته نیز برخی شرکت‌ها در زمینه تولید این نوع هدفون‌ها فعالیت داشته‌اند.

هدفون خورشیدی آدیداس از استاندارد IPX4 بهره می‌برد، پس این هدفون کاملاً ضد آب نیست و تنها در برابر عرق و پاشش آب مقاوم است. بنابراین می‌توان بدون نگرانی همراه با آن ورزش کرد. به منظور تغییر آهنگ و صدا از کنترل‌های داخلی بهره می‌برد و همینطور دارای نشانگری است که بهترین نور را برای شارژ تعیین می‌کند.

در مواقعی که نتوان آن را با نور شارژ کرد، این هدفون از راه حل جایگزین پورت USB-C بهره می‌برد. بنابراین به راحتی می‌توانید آن را از این طریق شارژ کنید. این محصول با قیمت 229 دلار عرضه شده و از هفته آینده امکان خرید آن وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی‌ هدفون خورشیدی آدیداس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر