;
coinex

بررسی گلکسی M52 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی گلکسی M52 سامسونگ بپردازد. در این مقاله، تمام ویژگی‌ها و عملکرد این گوشی همراه را مشاهده خواهید کرد.

سامسونگ یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود که با عرضه محصولات باکیفیت، توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. این شرکت علاوه بر گوشی‌های سری A، به سمت تولید گوشی‌های دیگری نیز روی آورده و از آن‌ها با نام سری M یاد می‌کند. گوشی‌های این سری غالباً در کشورهای آسیای جنوبی یافت می‌شود.

البته این گوشی‌ها شباهت بسیار زیادی به سری A دارند و تفاوت‌های کمی میان آن‌ها وجود دارد. این در حالی است که این موضوع درباره گوشی سامسونگ گلکسی M52 صادق نیست و این دستگاه تفاوت‌های بسیار چشمگیری با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A52 دارد.

سامسونگ گلکسی M52 یکی از محصولات باکیفیت سامسونگ به شمار می‌رود که علاوه بر عملکرد خوب، قیمت بسیار مناسبی هم دارد. پس اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه با کارایی خوب و مقبول هستید، گلکسی M52 گزینه خوبی برای شما به نظر می‌رسد. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این گوشی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

برای اطلاع از قیمت گلکسی M52 باید بدانید که در حال حاضر، این گوشی با قیمتی نزدیک به 8 میلیون تومان روانه بازار می‌شود و ممکن است قیمت با تغییرهایی روبرو شود.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

برای این‌که این گوشی را راحت‌تر بشناسید و مشخصات آن را بدانید، نگاهی به جدول زیر بیندازید. در این جدول، تمام ویژگی‌های این گوشی را مشاهده می‌کنید. پس از آن، به سراغ بررسی این گوشی کهکشانی خواهیم رفت.

مشخصات گلکسی M52 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 24 سپتامبر 2021
  • عرضه در تاریخ 3 اکتبر 2021
 

 

طراحی

  • 164.2 × 76.4 × 7.4 میلی‌متر
  • وزن 173 گرم
  • جلو شیشه‌ای (محافظت با کورنینگ گوریلا گلس 5)، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته به‌اندازه نانو (در صورت استفاده نکردن از کارت حافظه)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی
 

نمایشگر

  • 6.7 اینچ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع Super AMOLED Plus
  • تراکم پیکسلی 393
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • محافظت با کورنینگ گوریلا گلس 5
 

پردازنده

  • کوالکام SM7325 اسنپدراگون 778G 5G (شش نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 + 4)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 642L
سیستم‌عامل
  • اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1
 

رم و حافظه

  • رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه eMMC 5.1
  • پشتیبانی از درگاه حافظه (در صورت استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
 

 

 

دوربین

  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 64 مگاپیکسلی
  • لنز اولترا واید با سنسور 12 مگاپیکسلی
  • لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 1080 پیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات
صدا
  • دارای اسپیکر
  • عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

اتصالات

  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها
  • حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر طراحی و ساخت

گوشی سامسونگ گلکسی M52 با ابعاد 164.2 × 76.4 × 7.4 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد. وزن این گوشی هم نسبتا کم و 173 گرم بوده و آن را می‌توان یک مزیت برای این گوشی دانست.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

جلوی این دستگاه از شیشه بوده و پنل پشتی و همچنین فریم آن تماماً از پلاستیک هستند. پلاستیکی بودن این گوشی می‌تواند تا حد زیادی برای افراد ناخوشایند باشد. بااین‌حال، فراموش نکنید که مهم‌ترین دلیل وزن کم این دستگاه همین پلاستیکی بودن بدنه آن است.

تعدادی خطوط موازی در پنل پشتی این گوشی مشاهده کنید که بسیار کم‌رنگ هستند و باعث می‌شوند این دستگاه از حالت یکنواخت بودن بیرون بیاید و همنیطور از دست سر نخورد.

این گوشی دارای ماژول سه‌گانه است که هر سه لنزهای دوربین در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و گوشه بالا سمت چپ گوشی واقع شده است. این لنزها در یک قاب مستطیل شکل قرار دارند و یک فلاش LED دایره‌ای شکل کوچک هم در کنار آن‌ها وجود دارد. بیرون‌زدگی بسیار کمی هم در این دوربین‌ها وجود دارد و شما می‌تواند لوگوی برند سامسونگ را هم در پایین و وسط نمایشگر مشاهده کنید.

با بررسی گلکسی M52 سامسونگ متوجه می‌شویم که در لبه سمت راست گوشی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و همچنین دکمه پاور قرار دارد. حسگر اثر انگشت هم روی همین دکمه تعبیه شده است. همچنین در پایین این دستگاه اسپیکر، میکروفن و درگاه USB Type-C قرار دارند. در بالای این دستگاه هم یک میکروفن دیگر دیده می‌شود. در لبه سمت چپی این گوشی، می‌توانید محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و یا درگاه کارت حافظه را مشاهده کنید.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

این گوشی دو سیم‌کارته است و اگر بخواهید از کارت حافظه استفاده کنید، باید آن را در جای شیار دوم سیم‌کارت قرار دهید. تقریباً 86 درصد از پنل این گوشی را نمایشگر آن اشغال کرده است و این نمایشگر حاشیه کمی دارد. در بالا و وسط این گوشی یک پانچ هول وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی است. با این‌که این پانچ هول نسبتاً بزرگ است، دوربین سلفی داخل آن اندازه کوچکی دارد که کمی روی ظاهر گوشی تأثیر منفی گذاشته است.

در بالای گوشی می‌توانید از اسپیکر مکالمه هم استفاده کنید. خوب است بدانید که این گوشی از گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند و این امر باعث می‌شود که در برابر گردوغبار و همچنین پاشش آب خوب مقاومت نشان ندهد.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر نمایشگر

سامسونگ برای ساخت این دستگاه از یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED Plus استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز، گزینه خوبی برای استفاده است و عملکرد سریعی دارد.

علاوه بر این، گوشی مذکور رنگ‌های موجود را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. تنها عیبی که نمایشگر این گوشی دارد، این است که میزان روشنایی آن نسبت به هم‌رده‌های خود در سری A ضعیف‌تر است. بااین‌حال، روشنایی کمتر باعث می‌شود که عمر باتری گوشی افزایش پیدا کند.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

مشخصات فنی Galaxy M52 از نظر پردازنده

این گوشی با پردازنده کوالکام SM7325 اسنپدراگون 778G 5G روانه بازار می‌شود و با استفاده از این پردازنده شش نانومتری، عملکرد بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. بدین ترتیب، اپلیکیشن‌های این گوشی کاملاً روان باز خواهند شد و شما را با هیچ لگ و یا خللی مواجه نمی‌کند.

شما می‌توانید از این گوشی برای انواع بازی‌های ویدئویی استفاده کنید. بااین‌حال، تنها موضوعی که در بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر پردازنده به آن برخورد کردیم، این بود که این گوشی کمی داغ می‌کرد. با استفاده از این دستگاه به مدت یک ساعت، دمای گوشی از 36 به 45 درجه می‌رسید که البته این موضوع هیچ ارتباطی با افت عملکرد آن نداشت.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که این هسته‌ها شامل چهار هسته Kryo 670 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی می‌شود. Adreno 642L هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد. به‌طورکلی، پردازنده این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و حس خوبی به کاربران منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مشخصات گلکسی M52 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

یکی از مشخصات گلکسی M52 سامسونگ که نقطه‌ضعف آن محسوب می‌شود، سیستم‌عامل و رابط کاربری آن است. این دستگاه با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته با آپدیت‌های آن، اندروید این دستگاه به 12 و رابط کاربری آن هم به One UI 4.1 ارتقا پیدا  کرده است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که گوشی‌های سری A و سری M دارند، این است که گوشی‌های سری دوم آپدیت‌های کمتری برای نرم‌افزار دریافت می‌کند.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

مشخصات فنی Galaxy M52 از نظر رم و حافظه

این گوشی با دو نسخه رم و دو نسخه حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این دستگاه را با رم 6 و یا 8 گیگابایتی خریداری نمایید. در صورت نداشتن هزینه کافی برای خرید نسخه 8 گیگابایتی، می‌توانید هزینه کمتری پرداخت کرده و نسخه 6 گیگابایتی را خریداری نمایید. بااین‌حال، با بررسی گلکسی M52 سامسونگ متوجه می‌شویم که نسخه 8 گیگابایتی عملکرد و سرعت بسیار بهتری دارد.

این گوشی دارای حافظه داخل 128 گیگایتی است و اگر فکر می‌کنید به فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌ها و تصاویر خود نیاز دارید، می‌توانید به‌جای سیم‌کارت دوم، از یک کارت حافظه استفاده کرده و حافظه داخلی گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید. البته نوع حافظه این گوشی eMMC 5.1 بوده که نسبت به حافظه‌های نوع UFS عملکرد ضعیف‌تری دارد.

مشخصات گلکسی M52 سامسونگ از نظر دوربین

این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه روانه بازار می‌شود. بااین‌حال، دوربین این گوشی کیفیت چندان بالایی ندارد و برخلاف سایر موارد مذکور، کمی ضعیف است. دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور 64 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت‌های فوکوس خودکار به همراه تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

علاوه بر این، یک لنز اولترا واید هم در این دستگاه تعبیه شده است که با سنسور 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. این لنز به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها را با پوشش 123 درجه بگیرید. سومین لنز این گوشی هم ماکرو نام دارد که با سنسور 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شود. موضوعی که در بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر دوربین ضعف به نظر می‌آید، این است که اگر نور محیط مناسب نباشد، عکس‌ها کیفیت خوبی نخواهند داشت در نتیجه، روی آن‌ها نویز دیده می‌شود.

دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از دوربین این دستگاه، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K و یا 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی با سنسور 32 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود و با استفاده از آن، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل ضبط کنید. این ویدئوها با سرعت 30 فریم بر ثانیه روی گوشی شما ذخیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مشخصات فنی Galaxy M52 از نظر باتری

سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی M52 از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. این باتری عملکرد معمول و نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند تا ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ کردن کار کند.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

برای مثال، اگر بخواهید بازی کال آف دیوتی را روی این دستگاه بازی کنید، در مدت‌زمان یک ساعت شارژ آن بین 13 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت. اگر بخواهید از این گوشی استفاده‌های سنگین داشته باشید، می‌توانید تا یک روز از دوام عمر باتری آن اطمینان داشته باشید. اگر نرخ نوسازی نمایشگر آن را روی 60 هرتز تنظیم کنید، می‌توانید از آن حتی تا یک روز و نیم هم استفاده کنید.

نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنید، باتری این دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد. در بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر باتری مشاهده می‌کنیم که این دستگاه از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که برای رسیدن به شارژ کامل 100 درصدی، شما نیاز به بیشتر از یک ساعت و نیم زمان خواهید داشت.

ازآنجاکه اخیراً گوشی‌های جدید با قابلیت شارژ سریع 67 و حتی 120 واتی عرضه می‌شوند، به نظر می‌رسد که سرعت شارژ گلکسی M52 کمی پایین است. به همین دلیل هم اگر به دنبال گوشی هستید که آن را در مدت‌زمانی کوتاهی به شارژ کامل برسانید، گلکسی M52 سامسونگ گزینه خوبی نیست.

مشخصات گلکسی M52 سامسونگ از نظر اسپیکر

سامسونگ از این منظر هم کمی از خود ضعف نشان داد؛ زیرا استفاده از اسپیکر استریو بهتر از اسپیکر مونو است و سامسونگ می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. بااین‌وجود، کیفیت صدای این گوشی قابل‌قبول است. البته بلندی صدای آن چندان مناسب نیست. به همین دلیل هم می‌توان گفت که این گوشی از نظر اسپیکر از بیشتر رقبای موجود در بازار بازنده میدان است.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

همچنین این تلفن همراه از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هم شما نمی‌توانید از هندزفری در آن استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید کیفیت صدا را افزایش دهید، مجبور هستید که از یک هدفون بلوتوثی قوی استفاده کنید. علاوه بر این، شما راه دیگری هم دارید و آن این است که از هندزفری Type-C استفاده کنید.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ از نظر امنیت

این گوشی دارای یک حسگر اثر انگشتبوده که روی دکمه پاور قرار گرفته است. علاوه بر این، گوشی مذکور از قابلیت تشخیص چهره دوبعدی هم پشتیبانی می‌کند. این سیستم حتی در نور خیلی کم و یا خیلی زیاد هم به‌راحتی کار می‌کند و عملکرد خوبی دارد. پس شما می‌توانید برای راحتی کار خود، از این حسگرها برای باز کردن گوشی استفاده کنید.

بررسی گلکسی M52 سامسونگ

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی M52 یکی از گوشی‌های محبوب این برند به شمار می‌رود که قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است در ابتدا بررسی گلکسی M52 سامسونگ را به‌دقت مطالعه فرمایید. این موضوع به شما کمک می‌کند که از مشخصات فنی Galaxy M52 آگاه شوید. همچنین ما در اینجا، اطلاعاتی هم درباره قیمت گلکسی M52 سامسونگ در اختیار شما قرار دادیم که می‌تواند کمک زیادی به شما در خرید یک گوشی خوب کند.

سؤالات متداول

آیا گوشی سامسونگ گلکسی M52 ارزش خرید دارد؟

این گوشی به دلیل داشتن پردازنده پرقدرت، یکی از بهترین گوشی‌هایی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه در بازار عرضه می‌شود. این گوشی از همه جوانب عملکرد خوبی دارد و تنها نقطه‌ضعف‌های آن را می‌توان اسپیکر و عدم شارژ سریع آن دانست. به‌طورکلی، این گوشی با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، کاملاً ارزش خرید دارد و می‌توانید از این بابت مطمئن باشید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی M52  چگونه است؟

این گوشی با باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر روانه بازار می‌شود. این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژ 25 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بااین‌حال، این سرعت شارژ در برابر سایر گوشی‌های هوشمند کمی ضعیف است.

آیا گوشی گلکسی M52 سامسونگ برای گیمینگ مناسب است؟

این گوشی به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G، برای بازی‌های ویدئویی کاملاً مناسب است و شما می‌توانید تجربه بی‌‌نظیری از گیمینگ داشته باشید. تنها مشکلی که این گوشی دارد، داغ کردن آن در استفاده طولانی‌مدت است که تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد بازی‌ها ندارد. صفحه‌نمایش باکیفیت و بزرگ این گوشی هم باعث می‌شوند که بازی کردن با آن برای شما لذت‌بخش‌تر شود. بااین‌حال، عملکرد اسپیکر این دستگاه کمی ضعیف است و شاید کمی شما را اذیت کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی بررسی گلکسی M52 سامسونگ چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر