;
coinex

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT ؛ کدم میان رده بهتری است؟

در این نوشتار به مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بدانید برنده این جدال کدام گوشی است، همراه ما باشید.

گوشی‌های گلکسی A52s سامسونگ و پوکو X4 GT دو مورد از گوشی‌های میان رده هستند که با وجود قابلیت‌های خوب، قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارند.

پس اگر شما هم به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که بتوانید با پرداخت قیمت منطقی از بهترین کیفیت برخوردار شوید، گوشی‌‌های پوکو ایکس 4 جی تی و گلکسی ای 52 اس سامسونگ گزینه‌های مناسبی هستند. در ادامه با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ

مقایسه پوکو F4 با پوکو X4 GT شیائومی ؛ تازه‌واردهای نسل چهار POCO

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

ازآنجاکه شرایط اقتصادی برای افراد جامعه دشوار شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی از جمله سامسونگ و شیائومی در کنار گوشی‌های پرچم‌دار خود، به سراغ تولید محصولات پایین رده و میان رده نیز آمده‌اند و این محصولات، با توجه به قیمتی که دارند، از قابلیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند.

هر یک از گوشی‌های گلکسی A52s سامسونگ و شیائومی پوکو ایکس 4 جی تی مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، گوشی پوکو ایکس 4 جی تی در بنچمارک عملکرد بهتری از خود نشان داد. این در حالی است که میزان روشنایی نمایشگر گلکسی A52s بیشتر است.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

به‌طورکلی، هر یک از این محصولات قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که بهتر است قبل از خرید از این ویژگی‌ها مطلع شوید تا با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. ما در اینجا تمام مشخصات این محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا بتوانید درک بهتری از ویژگی‌های هر یک از گوشی‌های مذکور داشته باشید.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT از نظر کیفیت ساخت و طراحی

از نظر طراحی، هر دو گوشی‌های مذکور تقریباً ساده هستند و اتفاق عجیبی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. گوشی سامسونگ گلکسی A52s با ابعاد 159.9 × 75.1 × 8.4 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد. به جز پنل جلویی، تمام گوشی، یعنی فریم و پنل پشتی آن کاملاً پلاستیکی هستند. پنل پشتی این دستگاه به شکل مات بوده که باعث می‌شود احساس خوبی به کاربران منتقل شود.

مات بودن پنل پشتی به شما کمک می‌کند که هنگام کار کردن با گلکسی ای 52 اس جای انگشت شما روی آن نماند. این محصول دارای دوربین ماژول چهارگانه است که در یک کادر همرنگ پنل پشتی در گوشه بالا سمت چپ تعبیه شده‌اند. یک فلش LED دایره‌ای شکل هم در کنار این لنزها دیده می‌شود.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT نشان می‌دهد که لنزهای دوربین گوشی بیرون‌زدگی بسیار کمی دارد و با پنل پشتی تقریباً همسان است. در لبه سمت راستی این محصول دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا را مشاهده می‌کنید.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

زیر گوشی گلکسی A52s سامسونگ محل قرارگیری درگاه تایپ سی، میکروفون، اسپیکر و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. خشاب سیم‌کارت هم در بالای این محصول قرار گرفته شده و لبه سمت چپی آن کاملاً خالی است. نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی گلکسی A52s سامسونگ 84.9 درصد است و حاشیه نسبتاً زیادی در بالا و پایین نمایشگر آن مشاهده می‌شود که شاید از جذابیت آن بکاهد.

نکته مثبت گلکسی A52s در برابر پوکو ایکس 4 جی تی این است که از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، گوشی مذکور در برابر گردوغبار مقاوم خواهد بود و می‌توانید آن را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب قرار دهید. البته توجه داشته باشید که حسگر اثر انگشت در این محصول در زیر نمایشگر تعبیه شده است که شاید در برابر پوکو X4 GT که در کنار صفحه‌نمایش قرار دارد، کمی توی ذوق بزند.

از سوی دیگر، پوکو ایکس 4 طراحی معمولی دارد و با ابعاد 163.6 × 74.3 × 8.9 در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که همه لنزها در یک کادر عمودی شکل در گوشه بالا سمت چپ محصول دیده می‌شوند.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که دو دوربین این گوشی اندازه بزرگ‌تری دارند و یکی از آن‌ها با اندازه کوچک‌تر در کنار فلش LED بیضی‌شکل مشاهده می‌شود. این گوشی هم مانند مورد قبلی، طراحی تختی دارد و نسبت نمایشگر به بدنه در این محصول 85.1 درصد است و نسبت به سامسونگ گلکسی ای 52 اس حاشیه کمتری دارد.

این گوشی هم مانند مورد قبلی، تماماً از پلاستیک بوده و تنها پنل جلویی آن شیشه‌ای است. در لبه سمت راستی این محصول می‌توانید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور را مشاهده کنید که حسگر اثر انگشت هم روی این دکمه تعبیه شده است.

محل قرارگیری سایر درگاه‌های این محصول هم مانند سامسونگ گلکسی ای 52 اس است و در لبه سمت چپ آن هیچ درگاه خاصی وجود ندارد و تنها خشاب سیم‌کارت در لبه پایینی قرار گرفته شده است. پوکو ایکس 4 جی تی با گواهی IP53 روانه بازار می‌شود و در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

دوربین سلفی در هر دو گوشی‌های مذکور در یک پانچ هول نسبتاً کوچک در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته شده است. نکته مهمی که درباره طراحی این محصول باید بدانید این است که وزن گوشی سامسونگ گلکسی ای 52 اس سامسونگ 11 گرم کمتر از پوکو ایکس 4 جی تی است.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

در‌حالی‌که پوکو ایکس 4 جی تی با وزن 200 گرم عرضه می‌شود، سامسونگ برای ساخت گلکسی A52s وزن 189 گرم را در نظر می‌گیرد. اما به‌طورکلی، با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که هر دو دستگاه‌های مذکور طراحی خوش‌دستی دارند و می‌توانند برای کارهای روزمره مورداستفاده قرار بگیرند.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A52s سامسونگ گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
ابعاد 159.9 × 75.1 × 8.4 میلی‌متر 163.6 × 74.3 × 8.9 میلی‌متر
وزن 189 گرم 200 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای، فریم و پنل پشتی پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، فریم و پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP67، مقاوم در برابر گردوغبار و عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ‌بندی مشکی، سفید، سبز و بنفش مشکی، آبی، نقره‌ای

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT از لحاظ نمایشگر

سامسونگ در ساخت گلکسی ای 52 اس از نمایشگر فوق‌العاده Super AMOLED استفاده کرده است. این محصول با نمایشگر 6.5 اینچی و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. تراکم پیکسلی این دستگاه هم 405 ppi و با نرخ نوسازی 120 هرتز، برای بازی‌های ویدئویی می‌تواند گزینه نسبتاً مناسبی باشد. نمایشگر این گوشی از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش کیفیت تصاویر و ویدئوها داشته باشد.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

از سوی دیگر، شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده کرده است که نسبت به سامسونگ گلکسی A52s یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. با بررسی مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که نمایشگر این دستگاه به‌اندازه 6.6 اینچ و رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل عرضه می‌شود.

تراکم پیکسلی در نمایشگر این محصول 407 ppi است و با نرخ نوسازی فوق‌العاده 144 هرتز، گزینه‌ای عالی برای گیمرها به‌حساب می‌آید و می‌تواند سرعت منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار دهد. بااین‌حال، نمایشگر این محصول از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند که در برابر سامسونگ با HDR10+ کم می‌آورد.

درحالی‌که پوکو ایکس 4 جی تی با میزان روشنایی 500 نیت و 650 نیت در حالت HDR عرضه می‌شود، میزان روشنایی گلکسی A52s سامسونگ به ترتیب 400 و 800 نیت است. این ویژگی باعث می‌شود که گلکسی A52s سامسونگ در زیر نور مستقیم خورشید عملکرد بهتری داشته باشد.

بااین‌حال، نمایشگر هر دو محصولات مذکور با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در برابر خش مقاوم هستند. پس متوجه می‌شویم که از نظر نمایشگر، سامسونگ گلکسی A52s برنده میدان است.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A52s سامسونگ گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
نوع نمایشگر Super AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، ‌ HDR10+، روشنایی 400 نیت و 800 نیت در حالت HDR IPS LCD، نرخ نوسازی 144 هرتز، ‌ HDR10، روشنایی 500 نیت و 650 نیت در حالت HDR
سایز 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.9 درصد 6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 405 ppi 1080×2460 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 407 ppi
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 کورنینگ گوریلا گلس 5

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از لحاظ دوربین

همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم گلکسی ای 52 اس سامسونگ با دوربین چهارگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دوربین اصلی این دستگاه که یک لنز واید است، با کیفیت 64 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های گرفته شده با استفاده از لنز واید این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند روشنایی واقعی را به شما نشان دهند. البته شاید کیفیت تصاویر در شرایط نوری نامناسب کمی پایین بیاید. این در حالی است که اگر یک منبع نور خوب پیدا کنید، می‌توانید تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی بگیرید.

لنز اولترا واید در این دستگاه با سنسور 12 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. متأسفانه عکس‌های گرفته شده با استفاده از این لنز 13 میلی‌متری اصلاً کیفیت خوبی ندارند و تمام مشخصات لازم در یک عکس را از بین می‌روند.

لنز ماکرو هم در این دستگاه با سنسور 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود که کیفیت چندان بالایی ندارد. برای این‌که بخواهید با استفاده از لنز ماکرو عکس‌های با کیفیتی بگیرید، باید از سه‌پایه استفاده کنید تا حد امکان لرزش را از بین ببرید.

آخرین لنز این گوشی هم سنسور تشخیص عمق میدان نام دارد که با کیفیت 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 به شما کمک می‌کند عکس‌های پرتره بگیرید. عکس‌های گرفته شده با استفاده از این لنز کیفیت چندان بالایی ندارند و مرز بین عکس‌ها و بک‌گراند آن‌ها به‌خوبی قابل تشخیص نیست. اما به‌طورکلی با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که دوربین سامسونگ می‌تواند برای استفاده روزانه مناسب باشد.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با استفاده از دوربین پشت این گوشی، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه و یا 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرید. ازآنجاکه این محصول از قابلیت لرزش‌گیر هم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ویدئوهای باکیفیتی بگیرید. سرعت تغییر فوکوس هم در هنگام فیلم‌برداری با استفاده از این محصول کاملاً شما را راضی می‌کند.

شیائومی در ساخت گوشی پوکو ایکس 4 جی تی از دوربین ماژول سه‌گانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این محصول که یک لنز واید 64 مگاپیکسلی است، با گشودگی دیافراگم 1.9 عرضه می‌شود و از قابلیت تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از لنز واید این محصول می‌توانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید و تمام جزئیات را در این تصاویر مشاهده نمایید.

البته شاید هنگام عکس گرفتن متوجه شوید که رنگ تصاویر چندان واقعی نیستند که دلیل آن هم استفاده از نمایشگر IPS LCD است. لنز اولترا واید هم در این محصول با یک سنسور 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.2 کیفیت معمولی دارد و می‌تواند جزئیات را به‌خوبی به شما نشان دهد. آخرین لنز این دستگاه هم لنز ماکرو نام دارد که با یک سنسور 2 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شود. لنز ماکرو در این محصول توانایی ضبط تمام جزئیات را دارد.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که دوربین پشتی این گوشی از نظر قابلیت فیلم‌برداری هم چیزی کم ندارد. این دوربین به شما کمک می‌کند که ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه ضبط کنید.  به‌طورکلی، می‌توان نتیجه گرفت که دوربین پشتی این محصول کیفیت خوبی دارد و برای استفاده روزمره مناسب است.

در پانچ هول گوشی گلکسی A52s سامسونگ از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 استفاده شده است که کیفیت نسبتاً خوبی دارد. اگر شرایط نوری مناسبی پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی این دستگاه عکس‌های باکیفیتی بگیرید. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ به شما کمک می‌کند که ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرید.

این در حالی است که دوربین سلفی پوکو ایکس 4 جی تی با یک سنسور 16 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. این دوربین سلفی هم کیفیت نسبتاً خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه ضبط کنید. به‌طورکلی، متوجه می‌شویم که دوربین گلکسی A52s سامسونگ بهتر از پوکو ایکس 4 جی تی است.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
تنظیمات دوربین
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1.7/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 12 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 13 میلی‌متری، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 5 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 5 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، 5.0/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
  • 64 مگاپیکسل، لنز واید، تشخیص فاز، 1.72/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولترا واید، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، 5/1 اینچ سایز سنسور، 1.75 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدئو
  • ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
  • لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، 2.8/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2 16 مگاپیکسل، لنز واید، 2/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
ویدئو ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از لحاظ باتری

از نظر باتری هم این دو گوشی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. سامسونگ گلکسی A52s به همراه یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت روانه بازار می‌شود. برای کارهای عادی، شما می‌توانید نزدیک به 31 ساعت از گلکسی A52s سامسونگ استفاده کنید. این گوشی از نظر باتری هیچ حرفی برای گفتن ندارد و کیفیت چندان بالایی در ظرفیت باتری آن مشاهده نمی‌کنیم.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

گلکسی ای 52 اس از قابلیت شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند که در برابر سایر محصولات موجود در بازار، چندان جالب‌توجه به نظر نمی‌رسد. در مدت‌زمان 30 دقیقه می‌توانید این گوشی را به 53 درصد شارژ و در مدت‌زمان 88 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

این در حالی است که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5080 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. باتری این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که نزدیک به 35 ساعت از آن استفاده مداوم داشته باشید.

برخلاف گلکسی A52s سامسونگ، سرعت شارژ پوکو X4 GT بسیار خوب است و با شارژ سریع 67 وات عرضه می‌شود. بدین ترتیب، شما می‌توانید این گوشی را در مدت‌زمان 20 دقیقه به 50 درصد و 57 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

با بررسی مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از نظر باتری متوجه می‌شویم که گوشی پوکو ایکس 4 جی تی باتری بهتری عرضه می‌کند و می‌تواند شارژ را مدت بیشتری در خود نگه دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید از این دو گوشی برای وب‌گردی استفاده کنید، باید بدانید که پوکو X4 GT می‌تواند شارژ را به مدت 15 ساعت 37 دقیقه نگه دارد. این زمان برای گوشی گلکسی A52s سامسونگ به 9 ساعت و 19 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A52s سامسونگ گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5080 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 25 وات، 53 درصد در 30 دقیقه و 100 درصد در 88 دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع 67 وات، 50 درصد در 20 دقیقه، 100 درصد در 57 دقیقه (به گفته کمپانی)

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

همان طور که در ابتدای نوشتار هم ذکر کردیم، سامسونگ به‌تازگی در محصولات میان‌رده خود از پردازنده‌های اگزینوس استفاده می‌کند. این در حالی است که این موضوع درباره گلکسی A52s سامسونگ صدق نمی‌کند. در ساخت این محصول از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G استفاده شده است.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این پردازنده شش نانومتری می‌تواند باعث شود که شما بازی‌های سنگین و انواع اپلیکیشن‌ها را به‌راحتی روی گوشی باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید. بازی‌ها در این گوشی کاملاً روان باز می‌شوند و حتی بعد از بازی کردن طولانی‌مدت هم گوشی داغ نمی‌شود.

در مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که Adreno 642L وظیفه پردازش گرافیکی گوشی مذکور را برعهده دارد. پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته قدرتمند Cortex-A78 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.2 و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ضعیف‌تر 1.9 گیگاهرتز می‌شود.

گوشی پوکو ایکس 4 جی تی قدرت خود را از پردازنده اصلی مدیاتک دایمنسیتی 8100 دریافت می‌کند و به لطف این پردازنده، کاربران می‌توانند انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را روی این گوشی به‌راحتی باز کنند. البته باید توجه داشته باشید که این پردازنده پنج نانومتری باز هم یک قدم پایین‌تر از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G قرار می‌گیرد.

پردازنده مرکزی این دستگاه هم مانند مورد قبلی هشت هسته‌ای است. با این تفاوت که این هشت هسته شامل چهار هسته Cortex-A78 با حداکثر فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Mali-G610 MC6 است.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

گوشی سامسونگ گلکسی ای 52 اس با دو نسخه رم و حافظه داخلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این محصول را با نسخه‌های رم 6 و 8 و حافظه 128 یا 256 گیگابایتی خریداری نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود عملکرد خود از رم 8 گیگابایتی آن استفاده نمایید. اگر فکر می‌کنید نیاز به فضای ذخیره بیشتری دارید، می‌توانید یکی از سیم‌کارت‌های خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

از سوی دیگر، با مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از رم 8 گیگابایتی استفاده کرده است. این محصول با حافظه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود و ازآنجاکه از درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است قبل از خرید به‌دقت درباره این موضوع تصمیم بگیرید. درحالی‌که نوع حافظه گلکسی ‌ A52s سامسونگ UFS 2.1 است، پوکو X4 GT با حافظه UFS 3.1 عرضه می‌شود که نشان می‌دهد عملکرد بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A52s با اندروید 11 در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به اندروید 12 هم ارتقا دهید. سامسونگ در ساخت این محصول از رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده است که به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌های مختلف گوشی را به‌راحتی شخصی‌سازی کنید. این ویژگی موجب می‌شود که کار کردن با گلکسی ای 52 اس برای شما بسیار لذت‌بخش باشد.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

پوکو ایکس 4 جی تی با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این رابط کاربری مخصوص گوشی‌های شیائومی و پوکو است و به شما این امکان را می‌دهد که تجربه لذت‌بخشی حین استفاده از این محصول داشته باشید.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
سیستم‌عامل
  • اندروید 11 قابل آپدیت به اندروید 12
  • One UI 4.1
  • اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G (شش نانومتری) مدیاتک دایمنسیتی 8100 (پنج نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • یک هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78، سه هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55
  • هشت هسته‌ای
  • چهار هسته 2.85 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55
GPU Adreno 642L Mali-G610 MC6
درگاه حافظه microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت) ندارد
حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 2.1
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی
  • نوع حافظه UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT از نظر کیفیت صدا

گوشی‌های مذکور با اسپیکرهای استریو در اختیار شما قرار می‌گیرند. همچنین گلکسی ای 52 اس و پوکو ایکس 4 جی تی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. پس با استفاده از هندزفری خود می‌توانید کیفیت صدا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

اگر صدا را تا آخر بلند کنید، متوجه می‌شوید که کیفیت صدا تا حد زیادی در این دو گوشی هوشمند کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که تفکیک صدا در این گوشی‌ها به‌خوبی انجام می‌شود و می‌تواند برای کارهای عادی مناسب باشد.

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال

گوشی‌های مذکور از اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید همزمان از دو سیم‌کارت در آن‌ها استفاده کنید. گلکسی A52s سامسونگ با بلوتوث نسخه 5 عرضه می‌شود. این در حالی است که ورژن بلوتوث گوشی پوکو ایکس 4 جی تی 5.3 بوده و جدیدتر است. USB Type-C این دو گوشی از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
تکنولوژی شبکه GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / HSPA / LTE / 5G
سنسورها حسگر اثر انگشت اپتیکال (در زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما، طیف رنگ
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.2، A2DP، LE نسخه 5.3، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC دارد (بسته بازار عرضه) دارد (بسته بازار عرضه)
رادیو ندارد ندارد
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
اینفرارد ندارد دارد

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از نظر قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ از گوشی گلکسی ای 52 اس در تاریخ 17 اوت 2021 رونمایی کرد و سپس در اول سپتامبر همان سال آن را در اختیار کاربران قرار داد. قیمت این محصول در زمان عرضه نزدیک به 400 یورو بود. این در حالی است که گوشی پوکو ایکس 4 جی تی جدیدتر بوده و در تاریخ 23 ژوئن 2022 معرفی و 4 روز، بعد یعنی در 27 همان ماه روانه بازار شد. در آن زمان قیمت پوکو X4 GT نزدیک به 300 یورو بود.

مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT گلکسی A52s سامسونگ پوکو X4 GT
تاریخ معرفی 17 اوت 2021 23 ژوئن 2022
تاریخ عرضه 1 سپتامبر 2021 27 ژوئن 2022
قیمت جهانی حدود 400 یورو حدود 300 دلار

کلام آخر

گوشی‌های گلکسی A52s سامسونگ و پوکو X4 GT دو مورد از محصولات میان‌رده این برندها به شمار می‌روند که قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر شما هم قصد خرید یکی از محصولات مذکور را دارید، بهتر است در ابتدا مقایسه گلکسی A52s سامسونگ 5G با پوکو X4 GT را به‌دقت مطالعه فرمایید. مقایسه Galaxy A52s و POCO X4 GT به شما این امکان را می‌دهد که تمام مشخصات هر دو گوشی را بررسی کنید. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که کاربران علاقه بیشتری به گوشی پوکو X4 GT داشتند.

سؤالات متداول

گوشی سامسونگ گلکسی A52s سامسونگ بهتر است یا پوکو X4 GT؟

هر دو گوشی‌های مذکور قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و انتخاب بهترین مورد به نیاز شما بستگی دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید گوشی شما دوربین خوبی داشته باشد، گلکسی A52s سامسونگ بهتر است. درحالی‌که پوکو X4 GT با باتری باکیفیت‌تری عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

دیدگاه شما درباره‌ی این مقایسه چیست؟ شما فکر می‌کنید کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر