;
coinex

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

با مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت در ادامه همراه ما باشید. با مقایسه Redmi Note 10 Pro با Mi 11 Lite از قابلیت‌های این دو بیشتر آگاه می‌شویم.

دو گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با می ۱۱ لایت  هر دو از محصولات شیائومی این کمپانی چینی هستند. گوشی شیائومی Mi 11 Lite در مارس 2021 به بازار معرفی شد. این گوشی که عملکرد فوق العاده‌ای در تمامی زمینه‌ها دارد و کاربران بسیاری از طرفداران این گوشی حرفه‌ای هستند.

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro نیز در تاریخ 4 مارس 2021 به بازار معرفی شد. این گوشی نیز مانند رقیب خود دارای اجزا و ساختاری منحصر به فرد است که باعث شده طرفداران این کمپنی توجه خاصی به این گوشی داشته باشند.

این دو گوشی پرطرفدار در ادامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته‌اند. اگر مایل هستید در مورد مقایسه شیائومی Note 10 Pro با می 11 Lite بیشتر بدانید، در ادمه همراه ما باشید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

اوایل سال ۲۰۲۱ بود که گوشی‌های پرچمدار شیائومی یعنی سری می ۱۱ به بازار معرفی و عرضه شدند، اما طولی نکشید که باز هم شیائومی سری جدید میان‌رده ردمی نوت را معرفی کرد. این امر باعث شد به‌وضوح شاهد درخشش شیائومی باشیم.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت ، این جدال محصولات شیائومی را از دست ندهید.

مقایسه Redmi Note 10 Pro با Mi 11 Lite از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

گوشی Mi 11 Lite، بدون شک یکی از زیباترین و سبک‌ترین گوشی‌های شیائومی است. این گوشی دارای ضخامت 6.8 میلی متر و وزن تقریبی 157 گرم است. پنل پشتی گوشی از جنس شیشه بوده و تنها در نسخه مشکی رنگ، براق است.

گوشی Mi 11 Lite 4G که به طور رسمی با نام Mi 11 Lite شناخته می‌شود، یک گوشی هوشمند با بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم پلاستیکی است. صفحه جلو مجهز به لایه محافظ گوریلا گلس 5 است، در حالی که سازنده شیشه عقب مشخص نیست.

متأسفانه هیچ محافظتی در برابر نفوذ قطرات آب برای گوشی ذکر نشده است. اگر چه درگاه سیم کارت با یک واشر لاستیکی ایمن شده، اما با این حال گوشی ضدآب نیست.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

پنل جلوی گوشی در بر گیرنده نمایشگر است که یک برش کوچک برای دوربین سلفی در گوشه سمت چپ بالای آن قرار دارد. حاشیه‌های دورتادور نمایشگر باریک و متعادل هستند. پنجره مشبک فوق العاده باریکی را در بالای صفحه نمایش خواهید دید که یکی از اسپیکرهای استریو را در زیر خود پنهان کرده است.

لبه بالایی می 11 لایت در برگیرنده بلاستر IR و یکی از میکروفون‌ها بوده و روی لبه پایینی، میکروفون اصلی، اسپیکر استریوی دوم، پورت USB-C و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. درگاه سیم کارت از نوع هیبریدی بوده و دو سیم کارت یا یک سیم کارت + کارت microSD را در خود جای می‌دهد. به طور کلی می 11 لایت به دلیل ساخت متفکرانه، اندازه و وزن متعادل، نمایشگر OLED عالی و طراحی دوربین‌ها، نزدیک به گوشی‌های پرچمدار است.

ردمی نوت 10 پرو از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده و سازنده چینی ترجیح داده که در این گوشی از آلومینیوم استفاده نکند. قاب پشتی این میان رده از شیشه ساخته شده و طراحی براقی هم دارد و این یعنی اثر انگشت زیادی به روی آن به جا خواهد ماند.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

این قاب از دوربین‌های این گوشی درون یک فریم مستطیل شکل میزبانی می‌کند. این فریم مستطیلی خود از دو بخش تشکیل شده که بخش سمت چپ لنزهای دوربین را شامل می‌شود و بخش سمت راست که به رنگ قاب پشتی است از فلش و … میزبانی می‌کند.

به روی قاب شیشه‌ای پشتی به غیر از فریم دوربین‌ها تنها لوگوی Redmi در پایین سمت چپ دیده می‌شود. خوشبختانه شیائومی برای لبه‌های قاب پشتی انحنای کمی در نظر گرفته است که این موضوع باعث می‌شود ردمی نوت 10 پرو بهتر در دست قرار بگیرد.

برای شیشه‌ی قاب پشتی و همچنین شیشه‌ی قاب جلویی گوریلاگلس 5 در نظر گرفته شده تا این محصول در برابر خط و خش و ضربه بتواند مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

در بخش سمت راست این فریم دکمه‌های پاور و ولوم قرار دارند، این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از اینفرارد، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و جک 3.5 میلی متری صدا، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه Type C میزبانی می‌کند.

برای ردمی نوت 10 پرو گواهی IP53 در نظر گرفته شده و این یعنی این محصول می‌تواند در برابر پاشش قطرات آب مقاوت کند و آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی Note 10 Pro با می 11 Lite از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.67 اینچی شیائومی Note 10 Pro، از نوع AMOLED و با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن 2400*1080 پیکسل است. نمایشگر گوشی با لایه محافظ گوریلاگلس 5 پوشانده شده و در عین حال، یک گلس نازک نیز دریافت می‌کند.

این نمایشگر از نرخ رفرش تطبیقی 60 هرتز و 120 هرتز پشتیبانی می‌کند، به این صورت که شما می‌توانید بین گزینه‌های 60 هرتز و 120 هرتز، تحت عنوان نرخ رفرش استاندارد و متوسط، یکی را انتخاب کنید. نمایشگر ردمی نوت 10 پرو، UI و برنامه‌های سیستم را همیشه با سرعت 120 فریم بر ثانیه نمایش می‌دهد، اما به دلیل صرفه جویی در مصرف باتری، وقتی تصویر ثابت است به 60 هرتز برمی‌گردد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

در بخش نمایشگر شیائومی برای می 11 Lite کم کاری نکرده و برای آن یک پنل 6.55 اینچی از نوع امولد در نظر گرفته است. این صفحه نمایش رزولوشن FHD+ دارد و به واسطه‌ی همین موضوع تراکم پیکسلی 402 را ارائه می‌کند. این نمایشگر همچنین از HDR10 و نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و بیشینه‌ی روشنایی آن در حالت دستی به 500 نیت و در حالت خودکار به 800 نیت می‌رسد.

تماشای محتوای مختلف در این نمایشگر بسیار جذاب است و علاوه بر این نرخ نوسازی 90 هرتزی آن باعث می‌شود تا هنگام اسکرول کردن در منوها و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی حس روان‌تری نسبت به نمایشگرهای 60 هرتزی تجربه کنید.

البته قطعا نرخ نوسازی 90 هرتزی حس بسیار خوب نمایشگرهای 120 هرتزی را ندارد، اما از طرفی نمی‌توان از شیائومی بابت استفاده نکردن از نرخ 120 هرتز ایراد گرفت.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت از نظر دوربین

xiaomi note 10 pro از مجموعه لنز چهارگانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.  lite نیز از ترکیب سه گانه واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

احتمالا با دیدن مشخصات دوربین، گوشی xiaomi note 10 pro، به دلیل داشتن لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی‌، بیشتر توجه شما را جلب می‌کند، اما باید این دو مدل را در عملکرد بررسی کرد و دید کدام یک بهتر است؟

در عکس‌های گرفته شده با این دو مدل می توان دید xiaomi note 10 pro یک پله بالاتر است و بیشترین تفاوت در داینامیک رنج مشاهده می‌شود و از این نظر نسبت به mi 11 lite حرف‌ بیشتری برای گفتن دارد زیرا عکس‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهد و کنتراست ضعیف‌تری دارد.

در کل note 10 pro xiaomi برنده رقابت است. از طرفی سنسور تشخیص عمق آن هم کمک می‌کند عکس‌های پرتره بهتری ثبت کنید. لنز سلفی هر دو ۱۶ مگاپیکسلی است و جزئیات خوبی را به ثبت می‌رساند. کیفیت فیلمبرداری نیز در هر دو با کیفیت ۴K و ۱۰۸۰ پیکسل امکان پذیر است. در بقیه موارد تقریبا مشابه هم هستند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

نمونه تصویر می ۱۱ لایت

نمونه تصویر ردمی نوت ۱۰ پرو

مقایسه شیائومی Note 10 Pro با می 11 Lite از نظر باتری

یکی از اجزا و قسمت‌های مهم یک گوشی موبایل، باتری آن است. باتری گوشی باید پرقدرت و مناسب باشد تا بتوان در بازه زمانی بیشتری از گوشی خود استفاده کرد. در این بخش به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت از نظر باتری می‌پردازیم.

xiaomi mi11 lite به یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپری و note 10 pro xiaomi به یک باتری قوی‌تر و ۵۰۲۰ میلی آمپری مجهر شده است که با توجه به ظرافت مدل‌ها، این تفاوت منطقی به نظر می‌رسد. سایز و اندازه باتری گوشی می‌تواند روی ظرافت گوشی تاثیرگذر باشد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

فست شارژی که برای هر دو مدل در نظر گرفته شده است، ۳۳ واتی است. البته گوشی lite به واسطه ظرفیت کمتری که دارد با این فست شارژ زودتر شارژ می‌شود و در مقابل زودتر هم شارژ از دست خوهد داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه Redmi Note 10 Pro با Mi 11 Lite از نظر نرم افزار

گوی Mi 11 Lite در بخش نرم افزاری از رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی یعنی Miui 12 بر پایه‌ی اندروید 11 استفاده می‌کند. این مجموعه نرم افزاری عملکرد سریع و روانی دارد و امکانات بسیار خوبی هم به شما ارائه می‌دهد.

ردمی نوت 10 پرو نیز از جدیدترین نرم افزار موجود برای گوشی‌های شیائومی یعنی MIUI 12.5 برپایه‌ی اندروید 11 استفاده می‌کند. این رابط کاربری جدید نسبت به MIUI 12 بروزرسانی‌های خوبی را به خود دیده که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بهینه‌تر شدن این رابط کاربری اشاره کرد.

به گفته‌ی شیائومی MIUI 12.5 حالا 20 درصد پردازنده مرکزی کمتر و 35 درصد حافظه رم کمتری برای برنامه‌های موجود در پس‌زمینه استفاده می‌کند که همه‌ی این‌ها باعث افزایش سرعت MIUI 12.5 می‌شود.

مقایسه شیائومی Note 10 Pro با می 11 Lite از نظر سخت افزاری

شرکت شیائومی تراشه‌ی 8 نانومتری اسنپدارگون 732G را به عنوان قلب تپنده‌ی می 11 لایت در نظر گرفته است. این تراشه یک چیپست میان رده قوی و خوب به حساب می‌آید که هشت هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارهای روزمره کاملا کافی به نظر می‌رسد و می 11 لایت می‌تواند خیلی سریع و بدون هیچ مشکلی به فرمان‌های مختلف شما پاسخ دهد. در زمینه اجرای بازی‌های سنگینی نیز با یک محصول توانا مواجه هستیم، محصولی که می‌تواند این عناوین را به روی گرافیک متوسط و حتی بالا بدون مشکل و افت فریم اجرا کند.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت

شیائومی Note 10 Pro نیز مجهز به تراشه اسنپدراگون 732G است. به طور کلی می‌توان گفت، ردمی نوت 10 پرو عملکرد خوبی را در کلاس خود ارائه می‌دهد و در این رنج قیمت، از امکانات خوبی برخوردار است. همه چیز را به خوبی مدیریت کرده و MIUI و اندروید، اجرای نرم و راحتی را روی نمایشگر ارائه می‌دهند. تجربه کار کردن با گوشی در اجرای بازی و دیگر زمینه‌ها قابل قبول و چه بسا لذت بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

مقایسه Redmi Note 10 Pro با Mi 11 Lite از نظر کیفیت صدا

به نظر می‌رسد صدای بلندگوی ردمی نوت 10 پرو از کیفیت خوبی برخوردار است. در می 11 لایت نیز وقتی برخی از آهنگ‌ها و فیلم‌ها را از طریق بلندگوها پخش می‌کنید، به نظر می‌رسد صدا بلند و خروجی آن‌ها متعادل است. به طور کلی می 11 لایت در تست اسپیکر، از صدای بسیار خوبی برخوردار است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه Redmi Note 10 Pro با Mi 11 Lite پرداختیم. این دو گوشی هر دو دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند و بررسی شدند. اگر مایل هستید در مورد مقایسه شیائومی Note 10 Pro با می 11 Lite به اطلاعات بیشتری دست یابید، این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متداول

گوشی ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا می 11 لایت؟

در این مطلب به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر و طراحی پرداختیم. در آخر اولویت شما برای انتخاب یک موبایل مهم است و از آنجایی که تفاوت قیمتی چندانی بین این دو مدل وجود ندارد، اگر طراحی و خوش دستی برای شما مهم است مدل Mi 11 Lite و اگر دوربین، نمایشگر و باتری آپشن مهم‌تری برای شما است NOTE 10 PRO گزینه ایده‌آل‌تری است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خود بگیرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من خواستم می ۱۱ لایت بگیرم ولی شیائومی اومده جک ۳.۵ رو تو این گوشی حذف کرده ،ب دلیل باکلاس بودن و شبیه شدن ب گوشی های پرجم دار
    ولی اشتباه محضه،خلیا بخاطر همین موضوع مطمعنم از خریدش منصرف میشن

    پاسخ