;
coinex

بررسی گلکسی F62 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی گلکسی F62 یکی از گوشی‌های خوب سامسونگ است که از قابلیت‌های عالی برای اجرای بازی‌های ویدئویی بهره می‌برد. در این مقاله به بررسی گلکسی F62 سامسونگ می‌پردازیم تا نگاه دقیق‌تری به مشخصات آن داشته باشیم.

سامسونگ یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده گوشی هوشمند است و گوشی‌های خود را در سری و رده‌های مختلف قیمتی به بازار عرضه می‌کند. سری A و M در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی رقابت می‌کنند و سری S، درواقع خانواده پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود. علاوه‌براین، سامسونگ سری F را نیز روانه بازار کرده است که توانسته تا حد زیادی نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.

به نقل از Techtrends.news، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی سامسونگ گلکسی F62، باتری فوق‌العاده باکیفیت آن است. این گوشی همچنین قیمت مناسبی هم دارد که باعث می‌شود تقریباً هرکسی توانایی خرید آن را داشته باشد. البته اگر می‌خواهید این گوشی را خریداری کنید، بهتر است در ابتدا اطلاعاتی درباره آن به دست بیاورید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F62 سامسونگ

اولین چیزی که قبل از اطلاع از قیمت گلکسی F62 سامسونگ باید بدانید، این است که گوشی گلکسی F62 در تاریخ 15 فوریه 2021 معرفی و در 22 همان ماه در بازار عرضه شد. قیمت گلکسی F62 سامسونگ در آن زمان نزدیک به 270 یورو بود.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری
بررسی گلکسی F62 سامسونگ

 

این گوشی را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده به شمار آورد که با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای این‌که بهتر مشخصات گلکسی F62 سامسونگ را درک کنید، جدولی ارائه کردیم و تمام اطلاعات این گوشی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

مشخصات گلکسی F62 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 15 فوریه 2021
  • عرضه  در تاریخ 22 فوریه 2021
 

 

طراحی

  • 163.9×76.3×9.5 میلی‌متر
  • وزن 218 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
  • در رنگ‌های آبی، سبز و خاکستری
 

 

نمایشگر

  • 6.7 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع Super AMOLED Plus
  • نسبت نمایشگر به بدنه 86.7 درصد
  • تراکم پیکسلی 393 پیکسل در اینچ
  • روشنایی 420 نیت
 

پردازنده

  • اگزینوس 9825 (هفت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.73 گیگاهرتز Exynos M4 و دو هسته‌ی 2.40 گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار هسته‌ی 1.95 گیگاهرتز Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12
سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1
 

رم و حافظه

  • رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی microSDXC
 

 

 

 

دوربین

  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 64 مگاپیکسل با دیافراگم 1.8
  • لنز اولترا واید با سنسور 12 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2
  • لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات و شارژ معکوس
صدا دارای اسپیکر مونو و پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

اتصالات

  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC و رادیو FM
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی گلکسی F62 سامسونگ از نظر طراحی

شما می‌توانید گوشی گلکسی F62 سامسونگ را با ابعاد 163.9×76.3 میلی‌متر خریداری نمایید. ضخامت 9.2 میلی‌متری این گوشی نشان می‌دهد که با یک گوشی نسبتاً بزرگ سروکار دارید که شاید استفاده را کمی برای کاربران سخت کند.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ

گلکسی F62 با وزن 218 گرم، نسبتاً سنگین است که باعث شده کار کردن با گلکسی اف 62 سامسونگ کمی سخت باشد و دست شما را اذیت کند.

پنل جلویی این گوشی کاملاً شیشه‌ای بوده و مانند اغلب گوشی‌های هوشمند دیگر، بخش اعظمی از پنل جلویی را نمایشگر آن پوشانده است. پنل پشتی و فریم اطراف این گوشی کاملاً پلاستیکی هستند و نمی‌توان از آن توقع چندان زیادی داشت. البته متریال بکار رفته در ساخت این گوشی از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است و حس یک گوشی پایین‌رده به شما القا نمی‌کند.

گلکسی اف 62 سامسونگ دارای دوربین چهارگانه است که همه آن‌ها در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. هر چهار دوربین در یک کادر مربعی شکل تعبیه شدند و امکان دارد که تا حد زیادی شما را به یاد آیفون بیندازند. یک فلش LED کوچک هم در پایین کادر دوربین‌ها مشاهده می‌شود که عکاسی در هنگام شب را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

با بررسی گلکسی F62 سامسونگ از نظر طراحی مشاهده می‌کنیم که همانند سایر گوشی‌ها، لوگوی این برند هم در پایین و وسط پنل پشتی قرار گرفته است. طراحی پشتی این گوشی جذابیت زیادی دارد و بخش بالایی آن پررنگ‌تر و بخش پایینی آن کم‌رنگ‌تر است. دوربین سلفی هم در یک پانچ هول کوچک در وسط و بالای نمایشگر تعبیه شده است. این گوشی حاشیه بسیار کمی دارد و این ویژگی باعث می‌شود که جذابیت ظاهری آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا هم در لبه سمت راست قرار دارند و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور طراحی شده است. با استفاده از این حسگر می‌توانید به‌راحتی قفل گوشی را باز کرده و از آن استفاده نمایید. این گوشی از نصب دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی مشخصات گلکسی F62 سامسونگ از نظر نمایشگر

سامسونگ در ساخت گلکسی F62 از یک نمایشگر باکیفیت از نوع Super AMOLED Plus استفاده کرده است که این موضوع را می‌توان یک نکنه مثبت برای این گوشی در نظر گرفت. نسبت نمایشگر به بدنه در این دستگاه نزدیک به 86.7 است و تراکم پیکسلی آن هم به حدود 393 می‌رسد.

نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی کیفیت نسبتاً خوبی دارد و با رزولوشن 1080×2400 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین در بررسی گلکسی F62 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که روشنایی نمایشگر این گوشی 420 نیت است که شاید هنگام کار کردن با آن در زیر نور مستقیم خورشید، با مشکلاتی مواجه شوید. به‌طور‌کلی، نمایشگر گوشی گلکسی اف 62 سامسونگ قابل‌قبول است و برای تماشای فیلم و سریال گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی Galaxy F62 از نظر پردازنده

سامسونگ در ساخت گلکسی اف 62 از پردازنده قدرتمند اگزینوس 9825 استفاده کرده است. این پردازنده هفت نانومتری برای استفاده روزمره کاملاً مناسب بوده و به شما این امکان را می‌دهد که برخی از بازی‌های ویدئویی را روی آن اجرا کنید. درهرحال، بهتر است که هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی، گرافیک را روی حالت‌های پایین‌تر قرار دهید تا بتوانید عملکرد خوبی را از گوشی دریافت کنید.

با بررسی مشخصات گلکسی F62 سامسونگ متوجه می‌شویم که پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل دو هسته Exynos M4 با حداکثر فرکانس 2.73 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.40 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز می‌شوند. Mali-G76 MP12 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy F62 از نظر سیستم‌عامل

ازآنجاکه این گوشی در سال 2021 روانه بازار شد، سیستم‌عامل آن هم با اندروید 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته این سیستم‌عامل قابلیت ارتقا به اندروید 12 را هم دارد. همچنین خوب است بدانید که سامسونگ در ساخت گلکسی اف 62 از رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کرده است. این رابط کاربری ظاهر معمولی دارد و استفاده کردن از آن نسبتاً راحت است و مشکلی در آن مشاهده نمی‌شود.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ از نظر رم و حافظه

گوشی گلکسی اف 62 سامسونگ با دو نسخه رم و یک نسخه حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی خریداری نمایید. توجه داشته باشید که رم 8 گیگابایتی عملکرد بسیار بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از آن برای بازی‌های ویدئویی استفاده کنید.

از سوی دیگر، این گوشی تنها با یک نسخه حافظه داخلی عرضه می‌شود و آن هم حافظه 128 گیگابایتی است. این امر نشان می‌دهد که گلکسی F62 سامسونگ از این منظر دارای محدودیت است. البته اگر فکر می‌کنید که به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت این گوشی این است که از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F62 از نظر دوربین

همان طور که در بخش طراحی نیز ذکر کردیم، گلکسی اف 62 سامسونگ دارای دوربین چهارگانه است. این دوربین‌ها کیفیت متعارفی دارند و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، برای کارهای روزمره مناسب هستند.

دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با یک سنسور 64 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز هم پشتیبانی و به افزایش کیفیت تصاویر کمک زیادی می‌کند.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ

در بررسی گلکسی F62 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که دومین لنز این گوشی، لنز اولترا واید نام دارد که با سنسور 12 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 روانه بازار می‌شود. خوب است بدانید که این لنز با پوشش 123 درجه، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر باکیفیتی بگیرید. سایر لنزهای این گوشی هم لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر هستند که با سنسور 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 در اختیار شما قرار می‌گیرند.

دوربین گوشی گلکسی اف 62 سامسونگ از قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین این گوشی، شما می‌توانید ویدئوهای با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یا 1080 پیکسل و با همان سرعت ثبت کنید. کاربران می‌گویند که اگر امکان فیلم‌برداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه بود، می‌توانستیم نظر بهتری درباره دوربین این دستگاه ارائه دهیم.

دوربین سلفی این گوشی هم با یک سنسور 32 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این لنز واحد 26 میلی‌متری دارای گشودگی دیافراگم 2.0 است که با استفاده از دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید ویدئو‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. به‌طورکلی، دوربین گوشی کیفیت متعادلی دارد و به یاد داشته باشید که برای کارهای حرفه‌ای گزینه مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F62 سامسونگ از نظر باتری

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی گلکسی F62 سامسونگ را می‌توان باتری آن دانست. همچنین یکی از مهم‌ترین دلایلی که این گوشی وزن زیادی دارد، باتری بزرگ آن است.

سامسونگ در ساخت گلکسی اف 62 از باتری فوق‌العاده قوی با ظرفیت 7000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. این باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری به شما این امکان را می‌دهد که ساعات بسیار طولانی از این گوشی استفاده کنید و نیازی هم به شارژ دائمی و مجدد نداشته باشید.

ویژگی مثبت دیگری که باتری این گوشی دارد، پشتیبانی از شارژ سریع و همچنین شارژ معکوس است. در نتیجه، شما می‌توانید از این گوشی به‌عنوان پاوربانک استفاده کنید و سایر محصولات دیجیتالی خود را شارژ نمایید.

 

بررسی گلکسی F62 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه‌تری به 100 درصد شارژ کامل برسد. البته مشخص است که سرعت شارژ این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند کنونی، چندان جالب‌توجه نیست. زیرا در حال حاضر، گوشی‌هایی با سرعت شارژ 67 و حتی 120 واتی در بازار وجود دارند که در مدت‌زمان کمتر از 20 دقیقه، باتری را کاملا شارژ می‌کنند.

بررسی مشخصات گلکسی F62 سامسونگ از نظر صدا

این گوشی اسپیکر باکیفیتی دارد و صدا را با وضوح خوبی به گوش شما می‌رساند. اسپیکر مونو در این گوشی بکار رفته است و فایل‌های صوتی را با کیفیت مناسبی اجرا می‌کند. ویژگی مثبت این گوشی این است که از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید با استفاده از هندزفری، کیفیت صدا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

بررسی مشخصات گلکسی F62 سامسونگ از نظر اتصالات

گلکسی اف 62 سامسونگ از نظر اتصالات، تا حد بسیار زیادی شبیه به سایر گوشی‌های موجود در بازار است و تفاوت چندانی میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این گوشی با وای‌فای نسخه 802.11 دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات در اختیار شما قرار می‌گیرد.

همچنین بلوتوث این گوشی هم نسخه 5.0 است و از قابلیت‌های GPS، NFC رادیو FM پشتیبانی می‌کند. USB این گوشی تایپ C است که از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید فایل‌ها را به داخل لپ‌تاپ خود منتقل کنید.

بررسی گلکسی F62 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy F62 از نظر قابلیت‌ها

از مهم‌ترین مشخصات فنی Galaxy F62 می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، این گوشی از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند که روی دکمه پاور تعبیه شده است. همان‌طور که می‌دانید، قرارگیری حسگر اثر انگشت در لبه سمت راستی باعث می‌شود که کار کردن با آن راحت‌تر باشد.

کلام آخر

گلکسی اف 62 سامسونگ یکی از گوشی‌های منحصربه‌فرد این برند به شمار می‌رود که به دلیل داشتن باتری قدرتمند، برای بازی‌های ویدئویی و استفاده طولانی‌مدت گزینه بسیار خوبی است. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا بررسی گلکسی F62 سامسونگ را مطالعه کرده و سپس تصمیم نهایی را برای خرید آن بگیرید. اما به‌طورکلی، توجه داشته باشید که نسبت به قیمت گلکسی F62 سامسونگ که کاملاً مقرون‌به‌صرفه است، ویژگی‌های آن کاربردی و مناسب هستند.

سؤالات متداول

آیا گلکسی F62 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانید مطمئن باشید گلکسی F62 سامسونگ ارزش خرید دارد، باتری باکیفیت آن است. اگر به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید تا ساعت‌های بسیار طولانی از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن هم نداشته باشید، گلکسی اف 62 سامسونگ گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این گوشی با باتری 7000 میلی‌آمپری، می‌تواند تا ساعت طولانی بدون نیاز به شارژ، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

منبع:

gsmarena

نظر شما درباره بررسی گلکسی F62 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر