;
coinex

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5 یکی از گوشی‌های خاص این برند است که علاوه‌بر قابلیت‌های مناسب، طراحی بسیار محکمی هم دارد. در این مقاله به بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ می‌پردازیم تا دقیق‌تر با مشخصات فنی آن آشنا شویم.

اگر قصذ خرید یک گوشی مقاوم را دارید که بتوانید از آن در محل کار خود استفاده کنید و آسیبی به آن وارد نشود، گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

برند سامسونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی است که از سال‌های بسیار دور در این زمینه فعالیت می‌کند. این برند از سال 2011 دست به تولید گوشی‌هایی زد که مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته باشند. اغلب گوشی‌های مقاوم سامسونگ از سری ایکس کاور هستند که گوشی‌های سخت‌جانی محسوب می‌شوند.

گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ علاوه بر بدنه مقاوم و طراحی محکم، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند برای خرید مناسب باشد. البته نمی‌توان از این گوشی‌ توقع ویژگی‌های رده‌‌بالایی را داشت. به‌طورکلی، خرید گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ برای افرادی که در محل کار خود با موقعیت‌های خطرناک و سختی روبرو هستند، کاملاً مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

اولین موضوعی که قبل از اطلاع از قیمت گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ باید بدانید، این است که گوشی مذکور در تاریخ 4 مارس 2021 معرفی شد. این گوشی همراه در 12 همان ماه در بازار عرضه شد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت. در آن زمان، قیمت گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ نزدیک به 300 یورو بود.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ
بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

در جدول زیر، می‌توانید تمام مشخصات فنی Galaxy XCover 5 را مشاهده نمایید.

مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 4 مارس 2021
  • عرضه در تاریخ 12 مارس 2021
 

 

طراحی

  • 147.1×71.6×9.2 میلی‌متر
  • وزن 172 گرم
  • جلو شیشه‌ای، بدنه پلاستیکی
  • دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه
  • تأییدیه نظامی MIL-STD-810H
  • تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
  • در رنگ مشکی
نمایشگر
  • 5.3 اینچ با رزولوشن 720×1480 پیکسل از نوع PLS LCD
  • تراکم پیکسلی 311
  • نسبت نمایشگر به بدنه 67.7
 

پردازنده

  • اگزینوس 850 (هشت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌‌ای (چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 و چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52
سیستم‌عامل اندروید 11 (قابل آپدیت به اندروید 12)، رابط کاربری One UI 4.1
 

رم و حافظه

  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • نوع حافظه eMMC 5.1
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی microSDXC
 

دوربین

  • دوربین اصلی با سنسور 16 مگاپیکسل با دیافراگم 1.8، PDAF
  • پشتیبانی از فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2
باتری
  • باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
صدا دارای اسپیکر با پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

اتصالات

  • وای‌فای  802.11a/b/g/n/ac، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0، LE و A2DP
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • USB Type-C 2.0 پین‌های مخصوص اتصال شارژ
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

 

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر طراحی

یکی از مهم‌ترین مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ را می‌توان طراحی آن دانست که بدنه بسیار مقاومی دارد. این گوشی با ابعاد 147.1×71.6 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که با یک گوشی جمع‌وجور سروکار دارید. به همین دلیل هم استفاده از آن در موقعیت‌های مختلف بسیار راحت است. علاوه‌براین، وزن این گوشی هم تنها 172 گرم است و استفاده را برای کاربران بسیار راحت‌تر می‌کند.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

بااین‌حال، تنها نکته منفی ابعاد این گوشی را می‌توان ضخامت بالای آن دانست؛ ایکس کاور 5 با ضخامت 9.2 میلی‌متر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ازاین‌رو، اگر به دنبال یک گوشی ظریف‌تر هستید، این گوشی برای شما چندان جالب نخواهد بود.

پنل جلویی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ شیشه‌ای است و تمام بدنه آن از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده که مقاومت بسیار بالایی هم دارند. بااین‌حال، برخی از افراد گوشی‌هایی که بدنه پلاستیکی دارند را نمی‌پسندند و به دنبال گوشی‌هایی هستند که بدنه شیشه‌ای داشته باشند.

از دیگر مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ می‌توان به گواهی IP68 اشاره کرد. با استفاده از این گواهی، گوشی مذکور در برابر گردوغبار و آب (به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری) کاملاً مقاوم خواهد بود. همچنین این تلفن همراه، تأییدیه نظامی MIL-STD-810H را نیز دریافت کرده است.

با بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که طراحی ظاهری این گوشی چندان جذاب نیست و بیشتر به دلیل بدنه مقاوم آن، موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ ادعا می‌کند که این گوشی می‌تواند از ارتفاع 1.5 متری سقوط کند و هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

این گوشی دارای یک لنز دوربین است که در گوشه بالا سمت چپ گوشی قرار دارد. این دوربین به شکل دایره‌ای شکل بوده و اطراف آن هم رنگ قرمزی مشاهده می‌شود. یک فلاش دوگانه LED هم در پایین این دوربین به‌صورت بیضی‌شکل تعبیه شده است.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

مانند سایر محصولات سامسونگ، می‌توانید لوگوی این برند را هم در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده نمایید. دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راستی این گوشی قرار دارند و حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور تعبیه شده است. بخش بزرگی از این گوشی را نمایشگر پوشانده است و حاشیه بسیار کمی در اطراف آن دیده می‌شود.

این حاشیه در بالا و پایین گوشی بیشتر می‌شود و شاید از نظر بسیاری از افراد چندان جذاب نباشد. این ویژگی باعث می‌شود که گلکسی ایکس کاور 5 ، ظاهری شبیه به گوشی‌های قدیمی داشته باشد. به‌طور‌کلی، با بررسی مشخصات فنی Galaxy XCover 5 متوجه می‌شویم که این گوشی طراحی بسیار محکمی دارد و برای موقعیت‌های سخت گزینه‌ای عالی است.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر نمایشگر

در بخش دیگری از بررسی مشخصات فنی گلکسی ایکس کاور 5 باید به نمایشگر گوشی اشاره کنیم که اندازه کوچکی دارد و نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند جدید، کوچک‌تر است. سامسونگ برای طراحی نمایشگر این گوشی از پنل PLS LCD استفاده کرده است. نسبت به سایر نمایشگرهای AMOLED، این نمایشگر گزینه‌ای اقتصادی به شمار می‌رود. به همین دلیل هم نمی‌توانیم انتظار کیفیت چندان بالایی از آن داشته باشیم.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

این گوشی با رزولوشن 720×1480 پیکسل، تراکم پیکسل 311 و نسبت نمایشگر به بدنه 67.7 درصد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی Galaxy XCover 5 از نظر پردازنده

سامسونگ برای گوشی گلکسی ایکس کاور 5 از پردازنده اگزینوس 850 هشت نانومتری استفاده کرده است. پردازنده مرکزی این دستگاه هم هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته پرقدرت با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز به همراه چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود.

به‌طورکلی، پردازنده این گوشی به‌گونه‌ای است که کارهای روزمره شما را راه بیندازد و برای استفاده عادی کاملاً مناسب باشد. توجه داشته باشید که احتمالاً حین بازی‌های ویدئویی سنگین با مشکل مواجه می‌شوید. Mali-G52 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این دستگاه را بر عهده دارد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

شما می‌توانید گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ را با اندروید 11 خریداری نمایید. البته توجه کنید که این دستگاه امکان ارتقا به اندروید 12 را هم دارد. سامسونگ برای گلکسی ایکس کاور 5 از رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده است که کار کردن با آن بسیار راحت به نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر رم و حافظه

نکته منفی گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ این است که تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این امر باعث می‌شود که انتخاب برای این گوشی محدود باشد. شما می‌توانید این گوشی را با رم 4 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایت خریداری نمایید.

رم این دستگاه چندان بالا نبوده و به همین دلیل هم برای بازی‌های ویدئویی و گیمینگ، گزینه مناسبی نیست. این ویژگی باعث می‌شود که هنگام نصب برنامه‌های سنگین و مختلف، با مشکلاتی مواجه شوید و گوشی همه برنامه‌ها را به‌راحتی باز نکند. همچنین حافظه این گوشی هم از نوع eMMC 5.1 است که نسبت به حافظه‌های UFS عملکرد ضعیف‌تری دارد.

بااین‌حال، نکته مثبت حافظه این گوشی هم این است که از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند. این امر باعث می‌شود که شما بتوانید حافظه داخلی این گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید و نگران فضای ذخیره کم آن نباشید. در کل باید در نظر داشته باشید که این گوشی با توجه به ساختار مقاومی که دارد، برای افرادی مناسب است که در محیط‌های صنعتی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، چنین مشخصاتی اصلا عجیب نیست.

بررسی مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر دوربین

گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ دوربین چندان فوق‌العاده‌ای ندارد و تا حد خیلی کم می‌تواند کار شما را راه بیندازد. برخلاف سایر گوشی‌های جدید و پیشرفته، این گوشی تنها یک دوربین دارد و از ماژول سه یا چهارگانه بهره‌مند نیست.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ
بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

دوربین اصلی این گوشی با سنسور 16 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 در دسترس عموم قرار می‌گیرد. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای کارهای ساده و معمولی تا حدودی مناسب باشد.

دوربین این دستگاه از قابلیت فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد که می‌تواند در گرفتن عکس‌های ساده به کاربران کمک کند. همچنین با استفاده از دوربین گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم مانند دوربین پشتی آن، کیفیت نسبتاً خوبی ندارد و با سنسور 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی Galaxy XCover 5 از نظر باتری

باتری گوشی گلکسی ایکس کاور 5 هم تعریف چندانی ندارد و نمی‌توان خیلی روی آن حساب کرد. در بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که تنها نکته مثبت باتری این گوشی، قابل تعویض بودن آن است که در صورت خراب شدن یا بروز هرگونه مشکل، می‌توانید به‌راحتی آن را با یک باتری دیگر عوض کنید.

سامسونگ برای گوشی گلکسی ایکس کاور 5 از یک باتری قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژ سریع 15 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی برای رسیدن به شارژ کامل 100 درصدی به بیشتر از دو ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy XCover 5 از نظر صدا

این گوشی کیفیت صدای کاملاً معمولی دارد و برای استفاده روزمره مناسب است. با استفاده از اسپیکر مونو در این گوشی، شما می‌توانید موسیقی و انواع پادکست‌ها را گوش کنید. بااین‌حال، جنبه مثبت گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ این است که از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید با استفاده از هندزفری، کیفیت صدا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

بررسی مشخصات گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

این گوشی از وای‌فای نسخه 802.11 پشتیبانی می‌کند که شما می‌توانید از وای‌فای دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات آن نیز بهره‌مند شوید. نسخه بلوتوث این دستگاه هم 5.0 است. همچنین این گوشی از قابلیت‌های GPS و NFC پشتیبانی می‌کند. USB این گوشی از تایپ C است که از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کند و این می‌تواند یک نقطه‌ضعف باشد.

در بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. همان‌طور که در بخش طراحی نیز گفتیم، روی دکمه پاور این گوشی هم حسگر اثر انگشت وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از آن، قفل گوشی را باز کنید. وجود این سنسور در لبه سمت راستی باعث می‌شود که کار کردن با آن بسیار راحت‌تر باشد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ

کلام آخر

گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ یکی از گوشی‌های سخت‌جان و مقرون‌به‌صرفه این برند به شمار می‌رود که برای موارد مختلفی مناسب است. اگر محل کار پرخطری دارید، مطالعه بررسی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ می‌تواند به شما کمک کند که انتخاب مناسبی داشته باشید. دلیل این موضوع هم بدنه مقاوم این گوشی است. ما در این نوشتار، اطلاعات کاملی درباره این گوشی به همراه قیمت گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که می‌تواند در خرید این گوشی به شما کمک کند.

سؤالات متداول

آیا گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی گلکسی ایکس کاور 5 سامسونگ به دلیل بدنه محکمی که دارد، برای افرادی ارزش خرید دارد که می‌خواهند از آن در موقعیت‌های خطرناک و سخت استفاده کنند. این درحالی‌است که اگر به دنبال یک گوشی ظریف برای استفاده روزمره و یا عکاسی هستید، این گوشی اصلاً گزینه مناسبی برای شما نیست. همچنین باتری این گوشی هم ظرفیت چندان بالایی ندارد و نمی‌توانید برای ساعات خیلی طولانی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر