;
coinex

خودرو M44 معرفی شد؛ محصول مشترک سایپا و سیتروئن

در ادامه نمایشگاه خبرساز تحول صنعت خودرو، محصول مشترک سایپا و شرکت فرانسوی سیتروئن با نام خودرو M44 رسما رونمایی شد که قرار است به تولید انبوده برسد.

گروه خودروسازی سایپا کار خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو را با رونمایی از اولین خودرو اقتصادی و البته بدون نام خود آغاز کرد. این شرکت صبح امروز نیز از اولین خودرو مشترک خود با سیتروئن پرده‌برداری کرد که تولید آن به زودی در شرکت سایپا سیتروئن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: سدان اختصاصی کرمان موتور با قیمت زیر 500 میلیون تومان معرفی شد

خودرو M44

شرکت خودروساز سایپا در نتیجه توافق برجام در سال 1395، همکاری خود با سیتروئن را وارد فاز جدیدی کرد و طی آن 50 درصد مالکیت سایپا-سیتروئن به شرکت فرانسوی واگذار شد تا این شرکت با درصد مالکیت یکسان پروژه تولید خودرو C3 و پروژه M4T4 را در سایپا سیتروئن به انجام برساند.

پلتفرم مورد بحث در گروه استلانتیس که گروهی متشکل از خودروسازان بزرگ و مشهور از جمله پژو، سیتروئن، کرایسلر و فیات است توسعه یافته است. در این پروژه تصمیم بر این بوده تا محصول زودتر از سایت‌های سیتروئن و برای نخستین بار در ایران به تولید برسد و در نتیجه قالب‌های بدنه آن نیز آماده تولید شده بود.

خودرو M44 معرفی شد؛ محصول مشترک سایپا و سیتروئن

بررسی‌ها اما حاکی از این است که 67 درصد از قطعات محصول مشترک سایپا و سیتروئن با محصولات ایران خودرو یکسان است و کلیه خطوط بدنه،‌ رنگ، مونتاژ آن در شرکت سایپا سیتروئن آماده تولید و عرضه است.

خودرو سایپا M44 به یک پیشرانه EC5 مجهز شده و خط تولید آن نیز در کارخانه نصب و آماده شده است. این محصول از استانداردهای جهانی روز برخوردار است و به زودی با همکاری ایران خودرو و سایپا سیتروئن، تولید آن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خودرو M44 چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر