;
coinex

قانون جدید برگشت نخوردن چک ؛‌ از این بعد هیچ چکی برگشت نمی‌خورد!

شب گذشته محمدرضا یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری از قانون جدید برگشت نخوردن چک خبر داد.

شب گذشته محمدرضا یزدی میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری بود. در این گفتگو او از موارد مختلفی سخن گفت اما یکی از مهمترین موارد مربوط به قانون جدید چک های برگشتی بود که منجر به برگشت نخوردن چک می‌شود.

بیشتر بخوانید: راه اندازی بورس املاک و مستغلات ؛ کنترل مسکن با چکش بورس!

برگشت نخوردن چک

یزدی با اشاره به اینکه مسئله چک یکی از مهمترین مواردی است که در کاهش مفسده‌ها موثر است گفت:

در موضوع چک‌های برگشتی و سامانه‌ای که از چک‌هایی که پرداخت نشدند و مسدودی حساب‌ها رفع سوء اثر می‌کند، دو محور کاملاً تعیین کننده برای رفع مشکل اقتصادی هم مردم و هم فعالان اقتصادی است. با اجرای این قانون به مردم و کسانی که با چک کار می‌کنند، این اطمینان را می‌دهیم که چک‌ها دیگر برگشت نخواهند خورد یا حساب‌هایی که مسدود می‌شوند تضمین پرداخت این چک‌ها است.

قانون جدید برگشت نخوردن چک ؛‌ از این بعد هیچ چکی برگشت نمی‌خورد!

او ادامه داد با این کار در صورتی که چک فردی به خاطر کمبود موجودی برگشت بخورد، حساب مسدود می‌شود و در نتیجه مشکل ساده‌تر قابل رفع است.

یزدی در بحث مبارزه با فساد اقتصادی و همکاری مردم در ارتباط مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:

در موضوع مطالبه مردمی برای مبارزه با فساد، بحمدالله در جمهوری اسلامی، مردم انصافا پای کارند و همه تلاش می‌کنند. از روزی که دولت سیزدهم آمد، ما با فعالین مطالبه‌گری مبارزه با مفاسد، ارتباط خود را بیشتر کردیم. از سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) که به نوعی در این مطالبه فعال بودند، دعوت کردیم و در تهران با ۱۷ سازمان مردم نهادی که در این موضوع جدیت داشتند، جلساتی گذاشتیم. همه آن‌ها آمادگی داشتند هم کمک کنند و هم گزارشاتی بدهند. در این مدت هم گزارشات خوبی گرفتیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برگشت نخوردن چک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر