;
coinex

وزیر جدید کار کیست؟ بررسی گزینه‌های احتمالی

تاکنون معرفی در مورد وزیر جدید کار ، از طرف دولت انجام نگرفته است. نکته جالب اینکه ابراهیم رئیسی سال گذشته نیز در معرفی وزیر کار مدت‌ها تاخیر داشت.

برای معرفی وزیر جدید کار ، سه ماه مهلت وجود داشت که هم اکنون این مهلت به پایان رسیده است. در نشست خبری روز گذشته، رئیس جمهور در مورد وزیر کار جدید بیان کرد، انشاالله کسی به عنوان وزیر کار معرفی گردد که دغدغه اصلی او کار و تامین اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش سهمیه بنزین توسط دولت ؛ ماجرا چیست؟

وزیر جدید کار

معاون امور مجلس رئیس جمهوری، سید محمد حسینی، امروز در راستای معرفی وزیر کار جدید گفت، وزیر کار پیشنهادی، فردا به مجلسی معرفی خواهد شد. وی همچنین بیان کرد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک وزارت‌خانه بااهمیت است که باید هر چه زودتر وزیر کار جدید معرفی شده و فعالیت‌هایش آغاز شود.

وزیر کار سابق در 24 ام خرداد از سمت خود استعفا داد و سرپرستی وزارت کار، به صورت موقت به محمدهادی زاهدی وفا سپرده شد.

وزیر جدید کار

تاکنون بنابر دلایل نامعلوم، دولت درباره معرفی وزیر جدید کار سکوت کرده است. پارسال هم همین اتفاق افتاده بود و کسی حدس نمی‎زد که در فهرست کابینه پیشنهادی، «حجت الله عبدالملکی» جای داشته باشد.

احتمالا زاهدی وفا، گزینه پیشنهادی برای سمت دومین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم باشد که در مجلس مطرح می‌شود. در مدتی که زاهدی سرپرستی این وزارت‌خانه را برعهده داشت، صدای کارمندان ناراضی وزارت‌ کار را شنیدیم و با مذاکره بازنشستگان برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق روبرو بودیم. همچنین این مدت با درخواست متقاضیان بازمانده از یارانه و معترضان یارانه جدید، سپری شد.

برخی از افراد صاحب نظر در این حوزه، احتمال می‌دهند که آرام‌تر شدن صدای معترضان بازنشستگان و پرداخت یارانه معیشتی جدید ، به عنوان نقطه قوت زاهدی برای کسب رای اعتماد از مجلس برای سمت وزیر کار جدید خواهد بود.

گزینه دیگر غیر از زاهدی وفا، مهرداد بذرپاش، رئیس کنونی دیوان محاسبات است. اگر قانون تفکیک وزارت صمت تصویب گردد، احتمال معرفی مدیرعامل پیشین خودروسازی سایپا، به عنوان وزیر صنایع و معادن به مجلس نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد وزیر جدید کار چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر