;
coinex

بازیگران سریال هوش سیاه [بیوگرافی + تصاویر]

هوش سیاه یک مجموعه‌ پلیسی اجتماعی پربیننده به کارگردانی مسعود آب‌پرور است. در این نوشتار به بیوگرافی بازیگران سریال هوش سیاه می‌پردازیم.

هوش سیاه به تهیه کنندگی سید عباس فاطمی در سال 86 ساخته شد و اولین بار در همین سال از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. فیلمنامه این سریال جذاب را آرش قادری و نیاز اسماعیل پور نوشته‌اند.

در مجموعه هوش سیاه بازیگرانی توامند و مطرح به ایفای نقش پرداخته‌اند. حسین یاری (سرگرد احمدی)، کیکاووس یاکیده (جمشید کاظمی)، افشین کتانچی (سروان پورهادی)، روح الله کمانی (سروان شاکری)، کمند امیرسلیمانی (همسر سرگرد احمدی)، سودابه بیضایی (سروان عزیزی)، ارسلان قاسمی (سهیل) و ماجده زاهدی (سهیلا) ایفاگر نقش‌های اصلی سریال هستند.

در ادامه به خلاصه‌ای از داستان، بیوگرافی کارگردان این مجموعه و همچنین زندگینامه بازیگران سریال هوش سیاه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال هوش سیاه

در سریال هوش سیاه به مضامینی همچون شرکت‌های هرمی، دوستی‌های مخرب اینترنتی، سرقت نرم افزار، تلاش برای هک سیستم‌های بانک و بیمه، مزاحمت‌های اینترنتی پرداخته شده است.

بازیگران سریال هوش سیاه

علاوه بر بازیگرانی که در قسمت بالا نام بردیم، رضا آشتیانی، جمشید جهانزاده، کاوه خداشناس، سعید دولتی، علیرضا حق شناس، سیامک قاسمی، بهرنگ علوی، مریم خدارحمی، کیومرث ملک‌مطیعی، کیهان ملکی، پیام دهکردی، حمید ابراهیمی، کاظم هژیر آزاد، حسین سحرخیز، مجید واشقانی، کاوه مهدوی، جمشید گرگین، رسول توکلی، محمد برسوزیان، طوفان مهردادیان، کیانوش گرامی و داوود باقری برخی دیگر از بازیگرانی هستند در سریال هوش سیاه نقش‌آفرینی کردند.

در این نوشتار علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال هوش سیاه ، می‌توانید خلاصه‌ای از داستان و  عکس بازیگران سریال هوش سیاه را نیز مشاهده کنید.

کیکاووس یاکیده

بازیگران سریال هوش سیاه
عکس های بازیگران سریال هوش سیاه

کیکاووس یاکیده در بیستم بهمن ماه سال 1347 در تهران به دنیا آمد. نام او برگرفته از اساطیر شاهنامه است. وی پس از سال‌ها اجرا در تئاتر، در 22 سالگی به پیشنهاد دوستانش در تست دوبله صدا و سیما شرکت نمود و پذیرفته شد.

یاکیده که صدای خاصی دارد، جزو گوینده‌های مشهور است. صدای ایشان در برنامه لذت نقاشی باب راس و کمیسر و رکس شنیده شد و مورد توجه بینندگان قرار گرفت. به علاوه، او در مجسمه سازی و سرودن شعر نیز مهارت دارد.

در سال 1381 نخستین مجموعه شعر او، به نام «بانو و آخرین کولی سایه فروش» چاپ شد. یاکیده پس از این دو مجموعه شعر و دو داستان نیز منتشر کرده است.

دو سال پس از انتشار کتابش با فیلم زن زیادی به کارگردانی تهمینه میلانی برای اولین بار جلوی دوربین رفت و بعد از آن در فیلم آتش‌بس با محمدرضا گلزار و مهناز افشار همبازی شد.

از افتخارات کارنامه هنری یاکیده می‌توان دیپلم افتخار انجمن بین المللی شعر آمریکا 1380، گوینده‌ اول جشنواره تبلیغات مهر ماه 1381، شاعر برگزیده سایت Poetry در سال 1380، نشان شعر شایسته و موفق از سمپوزیوم  واشنگتن دی سی 1382 را نام برد.

کیکاووس یاکیده متاهل است و یک پسر بنام ایلیا دارد. او از بازیگران سریال هوش سیاه است و توانسته نقش جمشید کاظمی را حرفه‌ای و استادانه ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

حسین یاری

بازیگران سریال هوش سیاه

حسین یاری متولد شانزدهم دی ماه سال ۱۳۴۶در تهران است. وی بازیگری را از 12 سالگی با نمایش «گندم‌های خونین» آغاز کرد و از سال ۱۳۶۰ کار هنری خود را به صورت جدی‌تر در گروه تئاتر حوزه اندیشه و هنر اسلامی ادامه داد.

او وقتی 16 سال داشت، برای اولین بار بازیگری جلوی دوربین را با ایفای نقش در فیلم‌های ۱۶ میلیمتری «وارث» و «سرباز کوچک» تجربه کرد. حسین یاری یک دوره‌ی یک ساله را در واحد دوبلاژ صدا و سیما مشغول فعالیت بوده و در این مدت، گفتار متن حدود 20 فیلم مستند را اجرا کرده است.

او با نقش‌آفرینی در فیلم‌های دفاع مقدس شناخته شد. نقش حیدر خوش مرام در سریال «شب دهم» ساخته‌ی حسن فتحی، حسین یاری را به اوج محبوبیت و شهرت رساند.

ایشان برای بازی در فیلم «آخرین مرحله» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر دریافت نمود و چهار سال بعد برای نقش آفرینی در فیلم «بلوغ» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

یاری با بازی درخشانش در فیلم کتونی سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیریان، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کشتی نوح روسیه شد.

حسین یاری سال‌ها پیش ازدواج کرده و سه فرزند به نام‌های سروش، سارا و علی دارد. او در حال حاضر ساکن تهران و بازنشسته بانک مرکزی جمهوری اسلامی است.

کمند امیرسلیمانی

بازیگران سریال هوش سیاه
بیوگرافی بازیگران سریال هوش سیاه

کمند امیرسلیمانی در شانزدهم خرداد ماه سال 1352 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد است. پدرش سعید امیرسلیمانی از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون بوده و مادرش خانه دار است.

او در 5 سالگی برای اولین بار در سریال «هزار دستان» جلوی دوربین رفت و طبق خواسته علی حاتمی در نقشی کوتاه همبازی لیلا حاتمی شد. وی پس از این تجربه کوتاه، در سال 1359 با بازی در نمایش «سنجاب ها» وارد تئاتر شد.

امیرسلیمانی در 10 سالگی در سریال «مخمصه» به ایفای نقش پرداخت و سه سال بعد با فیلم «ترنج» نقش‌آفرینی در سینما را تجربه کرد.

وی به بازی در پروژه‌های مختلف به کارش ادامه داد تا اینکه در سال 1374 با ایفای نقش آذر عروس اسدالله خان، در مجموعه موفق و پربیننده‌ی «پدر سالار»، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

وی سال‌ها قبل با آقای ورقا عامری که عکاس و ساکن امارات بوده ازدواج کرد و یک پسر به نام ایلیا دارد. کمند امیرسلیمانی پس از ازدواج به مدت 6 سال به امارات مهاجرت کرد اما پس از مدتی برای ادامه فعالیت هنری خود به ایران آمد. وی چند سال پیش از همسرش جدا شد.

بیشتر بخوانید:

ارسلان قاسمی

بازیگران سریال هوش سیاه
عکس های بازیگران سریال هوش سیاه

زندگینامه بازیگران سریال هوش سیاه را با معرفی ارسلان قاسمی ادامه می‌دهیم. وی در یکم خرداد ماه سال ۱۳۷۴ در تهران به دنیا آمد. پدر او مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی و مادرش مدیر مهدکودک است. ایشان دو خواهر بزرگ‌تر از خودش دارد و دانش‌آموخته‌ی رشته معماری است.

قاسمی بازیگری را از 7 سالگی با بازی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن پارسا پیروزفر (بیژن) آغاز کرد. در چشم باد یکی از بهترین سریال های تاریخی ایرانی ساخته‌ی مسعود جعفری جوزانی است.

این بازیگر جوان، در مجموعه‌ تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین به ایفای نقش پرداخت. وی در فیلم جعبه موسیقی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نقش اصلی را به‌ عهده داشت. ارسلان قاسمی در مجموعه هوش سیاه نقش پسر سرگرد احمدی را بازی کرده است.

او علاوه بر کار بازیگری به خوانندگی هم علاقه دارد و تاکنون دو ترانه به نام‌های آفرین و ای کاش را با همکاری سینا دست‌خوش و تنظیم محمد جواندر خوانده است. قاسمی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود، فعالیت در زمیته موسیقی را همچون بازیگری ادامه خواهد داد.

سودابه بیضایی

بازیگران سریال هوش سیاه
زندگینامه بازیگران سریال هوش سیاه

سودابه بیضایی متولد هجدهم اردیبهشت ماه سال 1360 در شیراز است. پدر وی دبیر بازنشسته شیمی بوده و مادرش سهیلا کوشکی مدیر موسسه پوست شهر شیراز است.

او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی بوده و از سال 81 با ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان و فیملنامه نویسی ناصر تقوایی وارد این حرفه شد. او پس اینکه بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت، در 22 سالگی با بازی در با فیلم گیس بریده، برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

سودابه بیضایی در سال 1384 با ایفای نقش در مجموعه پربیننده «وفا» به کارگردانی محمدحسی لطیفی وارد قاب تلویزیون شد و سال بعد در مجموعه جابربن‌حیان نقش‌آفرینی کرد. بیشتر شهرت وی برای بازی در سریال‌های هوش سیاه، کیمیا، نفس و آمین است.

وی علاوه بر بازیگری، در زمینه موسیقی نیز فعالیت می‌کند و در نواختن گیتار مهارت خاصی دارد. بیضایی معتقد است بازیگری که موسیقی بداند، می‌تواند در کار بازیگری ریتم داشته باشد و همین طور ادبیات که هم‌خانواده سینماست، هنرپیشه‌ای که ادبیات بداند به راحتی می‌تواند فیلمنامه را آنالیز کند.

بیشتر بخوانید:

روح الله کمانی

بازیگران سریال هوش سیاه

در پایان بیوگرافی بازیگران مجموعه هوش سیاه می‌رسیم به معرفی روح الله کمانی، وی در ششم خرداد ماه سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته ارتباطات است. ایشان فعالیت هنری خود را از سال 1382 با تئاتر آغاز کرد.

کمانی سال ۸۳ در مجموعه حس سوم به کارگردانی مهدی فخیم زاده به ایفای نقش پرداخت. او چهار سال بعد در سریال هوش سیاه در نقش سروان شاکری بازی کرد و به شهرت رسید.

سریال فرات به کارگردانی مازیار میری، مجموعه تقاطع ساخته‌ی احمد بندری،فیلم سینمایی کاکوتی به کارگردانی محمدحسن زاده، تله فیلم امیدها و نجواها ساخته ایرج کریمی و سریال رویای گنجشک ساده به کارگردانی راما قویدل در ۱۳۹۰ برخی از آثار کارنامه هنری روح الله کمانی هستند.

کارگردان سریال هوش سیاه

بازیگران سریال هوش سیاه

مسعود آب‌پرور، زاده‌ی دوم تیر ماه سال ۱۳۴۰ در تهران است. ایشان فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر و نیز دانش‌آموخته‌ی رشته فیلم‌نامه و فیلم از بنیاد سینمایی فارابی است.

او علاوه بر نویسندگی و کارگردانی یک کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی را تاسیس کرده و اداره‌ می‌کند. آب‌پرور داوری مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» که محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما بوده را نیز بر عهده داشت.

از مهم‌ترین آثار کارنامه هنری مسعود آب‌پرور می‌توان سریال‌های همچون ستاره قطبی، لبخندهای خاکی، سرزمین رویاها، هوش سیاه، سریال عملیات ۱۲۵، مستوران و لژیونر اشاره کرد.

مسعود آب‌پرور سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب دو فرزند بوده؛ دخترش آیدا کارگردان و بازیگر و پسرش آرش نویسنده و بازیگر است.

بیشتر بخوانید:

خلاصه داستان سریال هوش سیاه

فصل اول مجموعه هوش سیاه 15 قسمتی است. با استقبال خوبی که از این سریال پلیسی شد سری دوم آن نیز در 26 قسمت ساخته شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ از شبکه سه سیما پخش شد.

بازیگران سریال هوش سیاه

سریال هوش سیاه که از بهترین سریال های ایرانی محسوب می‌شود، دارای لوکیشن‌های متعدد داخلی و خارجی بوده؛ قسمت‌هایی از آن در ایران و ترکیه و بخشی نیز در شهر لندن فیلمبرداری شده است. این مجموعه این شب‌ها ساعت 21:00 از شبکه آی فیلم دوباره پخش می‌شود.

سرگرد احمدی که معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس است، با حسام شریفی، امید شهابی و نگار عزیزی که از دستیاران پرتلاش او هستند، با پرونده پیچیده یک خرابکار نابغه رایانه و حوزه الکترونیک، «جمشید کاظمی» با نام ساختگی «کامران بوریایی» درگیر شده و به طور همزمان با آن به پرونده‌های دیگری را هم رسیدگی می‌کند.

در هر قسمت این سریال جذاب در کنار پیگیری، بررسی و رمز گشایی گوشه‌هایی از پرونده کامران بوریایی، پرونده جدیدی باز می‌شود، البته رسیدگی به پرونده‌ جدید در همان قسمت به سرانجام می‌رسد و بسته می‌شود.

عوامل سریال هوش سیاه

  • سرپرست نویسندگان: آرش قادری
  • نویسندگان: نیاز اسماعیل پور و آرش قادری
  • مدیر برنامه ریزی: شهره فهیمی
  • منشی صحنه: راحله پروین نیا
  • جانشین تولید: سید علی حسینی
  • مدیر تولید: محمد صنعتی
  • جلوه های رایانه ای: محمد ذبیحی
  • طراح بخش اکشن: پیمان ابدی، علیرضا قره خانی
  • طراح چهره پردازی: نوید فرح مرزی
  • مدیر صدا: اصغر آبگون
  • طراح صحنه و لباس: حسین مجد
  • تدوین: بهرام آب پرور
  • موسیقی: آرمان موسی پور
  • مدیر تصویربرداری: هاشم گرامی

سوالات متداول

بازیگران سریال هوش سیاه چه کسانی هستند؟

حسین یاری، کیکاووس یاکیده، افشین کتانچی، روح الله کمانی، کمند امیرسلیمانی، سودابه بیضایی، ارسلان قاسمی، ماجده زاهدی، رضا آشتیانی، جمشید جهانزاده، کاوه خداشناس، سعید دولتی، علیرضا حق شناس، سیامک قاسمی، بهرنگ علوی، مریم خدارحمی، کیومرث ملک‌مطیعی، کیهان ملکی، پیام دهکردی، حمید ابراهیمی، کاظم هژیر آزاد، حسین سحرخیز، مجید واشقانی، کاوه مهدوی، جمشید گرگین، رسول توکلی، محمد برسوزیان، طوفان مهردادیان، کیانوش گرامی و داوود باقری برخی دیگر از بازیگرانی هستند در سریال هوش سیاه نقش‌آفرینی کردند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال هوش سیاه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر