;
coinex

بازیگران سریال جیران ؛ بیوگرافی و تصاویر

جیران، یک مجموعه جدید در ژانر عاشقانه و تاریخی است. برای اطلاع از جزئیات داستان و آشنایی با بازیگران سریال جیران همراه تکراتو باشید.

سریال جیران یک مجموعه جدید به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه بوده که برای پخش در نمایش خانگی تولید شده است.

این سریال که درباره زندگی جیران، همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه است توسط فیلیمو پخش خواهد شد. در این نوشتار به عکس و بیوگرافی بازیگران سریال جیران ، داستان سریال جیران و زمان پخش این مجموعه خواهیم پرداخت.

بازیگران سریال جیران

سریال جیران به نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و با تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه موفق به دریافت پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی شد. فتحی مانند چند ساخته پیشین خود به سراغ سوژه‌ای قدیمی رفته و قرار است در این سریال با همکاری نویسنده سریال بانوی عمارت، روایتگر قصه‌ای را در دربار ناصری باشد.

فتحی و عفیفه پیش از این در سریال‌های موفق همسایه‌ها، میوه ممنوعه، در مسیر زاینده‌رود و زمانه که برای تلویزیون ساخته بودند همکاری داشته‌اند. پس از گذشت خبر ساخته شده این مجموعه، بازیگران سریال جیران در نقش های اصلی مشخص شدند. در ادامه با بیوگرافی و عکس بازیگران سریال جیران همراه شما هستیم.

پریناز ایزدیار

بازیگران سریال جیران

بازیگر نقش جیران در سریال جیران پریناز ایزدیار است. او اولین بازیگری بود که حضورش در گروه بازیگران سریال جیران قطعی شد. وی در سریال شهرزاد؛ دیگر سریال موفق فتحی نیز حضور داشت.

ایزدیار دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. پنج کیلومتر تا بهشت، نخستین سریال وی بود کـه در ماه رمضان پخش شد. او در این سریال موفقیت زیادی به دست آورد. پریناز در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۴، در بابل متولد شد. او که بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بوده پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل اسـت و بـه گفته خودش بـه زبان مازندرانی تسلط کامل دارد.

ایزدیار در این سریال یکی از نقش‌های اصلی داستان را بازی می‌کند. بازیگر نقش جیران در این اثر برای اولین بار با بهرام رادان هم بازی شده است. او پیش از این در سریال های زمانه و شهرزاد به عنوان بازیگر نقش اصلی حضور داشته است.

بهرام رادان

بازیگران سریال جیران

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال جیران به بهرام رادان بازیگر ایرانی که متولد 8 اردیبهشت 1358 در تهران است می‌رسیم. او دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران است. او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند.

رادان فعالیت هنری خود را از سال 1379 با بازی در فیلم شورعشق ساخته نادر مقدس شروع کرد. وی همچنین در عرصه خوانندگی فعالیت کرده اسـت و آلبومی با نام روی دیگر از او منتشر شده‌اسـت. بهرام رادان مجرد است.

رادان در اولین حضور سینمایی اش در فیلم شورعشق شناخته شد. اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست دانش بازیگری را حرفه‌ای بیاموزد. او در چهارمین نقش آفرینی خود در فیلم آواز قو کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. رادان بعدها موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری نیز شد.

فتحی نام بهرام رادان را برای نقش ناصرالدین شاه در بین بازیگران سریال جیران قرار داده است. بازی در نقش ناصرالدین شاه اتفاق بسیار مثبتی در کارنامه رادان خواهد بود. پیش از رادان، جمشید مشایخی در سلطان صاحبقران، عزت‌الله انتظامی در کمال‌الملک، ایرج راد در امیرکبیر و سعید شیخ‌زاده در سالهای مشروطه نقش جوانی و ایرج راد هم نقش میانسالی ناصرالدین شاه را به عهده گرفتند. اکنون باید منتظر بود و دید که رادان چگونه می‌تواند از پس چنین نقشی بربیاید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

رعنا آزادی‌ور

بازیگران سریال جیران

رعنا آزادی‌ور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران متولد ۱۷ فروردین ماه ۱۳۶۲ در تهران اسـت. آزادی ور با بازی در فیلم مارمولک کمال تبریزی فعالیت در سینما را شروع کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم درسال ۱۳۸۴ موقعیت خودرا در سینما تثبیت کرد. او در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است.

آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک وی  فریدون جیرانی برای نخستین بار بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. وی با توجه زیاد و وسواس نقش‌های سینمایی خود را انتخاب می‌کند و در نقش‌هایی که بازی کرده تخصص خود را در بازیگری به اثبات رسانده است.

امیر جعفری

بازیگران سریال جیران
عکس بازیگران سریال جیران

امیر جعفری متولد 10 شهریورماه سال 1353 در تهران بوده و بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر است. او اصالتا اهل ملایر اسـت. وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی است. جعفری متاهل بوده و حدود 16 سال اسـت کـه با ریما رامین فر کـه او هم از بازیگران زن سینما و تلویزیون ایران بوده ازدواج کرده اسـت و ثمره این ازدواج یک فرزند پسر با نام آیین است کـه 10 سال سن دارد.

جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ شروع کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد. بازی او در مجموعه بدون شرح نخستین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد. او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌ است.

مهدی پاکدل

بازیگران سریال جیران

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال جیران به معرفی مهدی پاکدل می‌پردازیم. مهدی پاکدل بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که متولد سال ۱۳۵۹در اصفهان است. پاکدل دانشجوی انصرافی رشته گرافیک دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز اسـت.

مهدی پاکدل برادر کوچک‌تر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی اسـت. او همسر رعنا آزادی ور است. البته باید اشاره کرد که همسر سابق او بهنوش طباطبایی بوده اسـت.

او با حضور در فیلم سینمایی آبی به کارگردانی حمید لبخنده در سال ۱۳۷۹وارد عرصه سینما شد. وی همچنین در سال ۱۳۹۲ نخستین کارگردانی و نویسندگی و طرح اولیه داستان را در فردا بر عهده داشته‌است.

مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه های خیس را منتشر کرده است. همچنین او از مدلینگ‌های پرطرفدار ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال یاغی

ستاره پسیانی

بازیگران سریال جیران

ستاره پسیانی متولد 17 شهریورماه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی اسـت. او فارغ التحصیل دانشگاه وارنژ روسیه است. پدر او آتیلا پسیانی و مادرش فاطمه نقوی کـه هردو از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر هستند. یک برادر کوچک تر از خود بنام خسرو دارد کـه او نیز در حوزه بازیگری فعال اسـت.

وی در فیلم های سینمایی بسیاری همچون هلن، لانتوری و کوچه بی نام ایفای نقش داشته است و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم یدو شد. او در شبکه نمایش خانگی در سریال های کرگدن، نهنگ آبی، شوخی کردم و اکنون از بازیگران سریال جیران فتحی است.

امیرحسین فتحی

بازیگران سریال جیران
بیوگرافی بازیگران سریال جیران

امیرحسین فتحی متولد 10 مهر ماه سال 1372 در تهران بوده و فرزند حسن فتحی کارگردان معروف سینما و تلویزیون است. وی دانشجوی ادبیات انگلیسی و سینما و فارغ التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه سینمایی کارنامه است. او با حضور در سریال شهرزاد که دومین همکاری او با پدرش حسن فتحی بعد از سینمایی کیفر است توانست مطرح شود.

فتحی پس از سینمایی پریناز به کارگردانی بهرام بهرامیان برای گذراندن دوره های ورک‌شاپ بازیگری و تحصیلات به خارج از کشور رفت. او پس از بازگشت در کارهای کارگردانانی چون داوود میرباقری، بهروز شعیبی، حسن برزیده و فرزاد موتمن به ایفای نقش پرداخت. همچنین وی در تئاتر بالابر غذا نوشته‌ی هارولد پینتر بازی کرد.

غزل شاکری

بازیگران سریال جیران

غزل شاکری از بازیگران سریال جیران متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ در تهران، بازیگر و طراح ایرانی اسـت. او در یک خانواده هنرمند چشم به جهان گشود مادرش تهیه کننده و مدیر تولید است و در حال حاضر به عنوان مشاور مالی در خانه سینما فعالیت می‌کند.

او فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی بوده کـه از طراحی داخلی شروع کرد سپس وارد طراحی صحنه شد. شاکری فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۶ با فیلم ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی آغاز کرد. او بیشتر به خاطر بازی در نقش گلنار در فیلمی به همین نام شناخته می‌شود. او این فیلم را در ده سالگی خود بازی کرده‌است.

وی در چهارمین تجربه بازیگری‌اش درسال ۱۳۹۳ با سریال شهرزاد حسن فتحی در نقش آذر گل دره‌ای که معشوقه فرهاد بود وی را بـه اوج شهرت در سن ۳۶ سالگی رساند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

سمیرا حسن‌پور

بازیگران سریال جیران

سمیرا حسن‌پور متولد 16 آذرماه 1363 در تهران اسـت. او فارغ التحصیل رشته نمایش اسـت و کار هنری خود را از سال ۱۳۸۵ در تئاتر شروع کرد. او در سریال چاردیواری و پایتخت سیروس مقدم و همچنین در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و تله فیلم‌های آوا و مردان نمکی حضور داشته‌است.

سمیرا حسن‌پور در اولین کار سینمایی خود در فیلم تمشک سامان سالور کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

مریلا زارعی

بازیگران سریال جیران

مریلا زارعی بازیگر ایرانی متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ در تهران اسـت. در بیوگرافی بازیگران سریال جیران باید عنوان کرد زارعی فارغ التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد اسلامی اسـت. او خواهر بزرگ تر ملیکا زارعی اسـت.

وی تاکنون ۲ بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و یک بار برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شده‌ اسـت. فعالیت‌های هنری مریلا زارعی از سال ۱۳۷۳ با سریال تلویزیونی کارآگاه علوی حسن هدایت شروع شد. زارعی از بازیگران سریال جیران در نقش مهدعلیا، به ایفای نقش مادر ناصرالدین شاه می‌پردازد.

بهناز نازی

بازیگران سریال جیران

بهناز نازی متولد ۱۳۴۶ در تهران بوده و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران اسـت. بهناز نازی بجز بازیگری و کارگردانی در تئاتر در حوزه طراحی صحنه و لباس در سینما و تلویزیون نیز فعالیت می کند. او در جدیدترین فعالیت خود در سریال جیران ایفای نقش داشته اسـت.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حرفه ای

بازیگران سریال جزیره

مهدی کوشکی

بازیگران سریال جیران

مهدی کوشکی متولد مرداد ۱۳۶۰ در خرم‌آباد، بازیگر، نمایش نامه‌نویس و کارگردان ایرانی اسـت. او فارغ‌ التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر اسـت. وی در دو سریال نمایش خانگی دل بـه کارگردانی منوچهر هادی و کرگردن بـه کارگردانی کیارش اسدی‌زاده ایفای نقش داشته و سریال جیران سومین تجربه وی در این شبکه است.

نهال دشتی

بازیگران سریال جیران

نهال دشتی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۷۱ بازیگر ایرانی اسـت. او پس از شرکت در ورکشاپ‌های بازیگری تصمیم گرفت از سال ۱۳۸۹ فعالیت بازیگری خود را در تئاتر شروع کند. وی با سریال شهرزاد بـه صورت رسمی معرفی شد. نهال دشتی دارای مدرک کارگردانی از دانشگاه سوره اسـت. وی بعد از شهرزاد دومین همکاری خود را با حسن فتحی در سریال جیران داشته اسـت.

هومن برق‌نورد

بازیگران سریال جیران

هومن برق‌نورد متولد ۵ دی ۱۳۴۸ در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. او در آثار بسیاری از جمله سریال‌های پرده نشین، دودکش، دزد و پلیس، زمانه، در مسیر زاینده رود، ساختمان پزشکان و فیلم های سینمایی لونه زنبور، آرایش غلیظ، جیب بر خیابان جنوبی و آدم آهنی حضور داشته است.

الهام نامی

بازیگران سریال جیران
عکس بازیگران سریال جیران

الهام نامی متولد 8 اردیبهشت 1365 در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته‌ی تئاتر در دانشکده‌ی هنر تهران اسـت. نامی هنرپیشه‌ای نقش‌پذیر و باسابقه در حوزه‌ بازیگری اسـت کـه اولین بار با ایفای نقش در فیلم چراغ‌های ناتمام  وارد عرصه سینما شد. او همچنین به کار نویسندگی مشغول است.

زمان پخش سریال جیران

تولید سریال جیران به دلیل سبک کاری که تاریخی و عاشقانه بوده است با سختی های بسیاری همراه بود. به همین دلیل اگرچه پروژه تولید آن از سال 1399 شروع شد اما سازندگان این مجموعه نتوانستند زمان پخش سریال جیران را زودتر از دی ماه 1400 تعیین کنند.

با توجه به زمان پخش سریال جیران در شبکه نمایش خانگی در تاریخ 17 یا 24 دی ماه 1400 باید منتظر خبرهای خوب و جذابی از این مجموعه تاریخی و عاشقانه ساخته فتحی باشیم.

بیشتر بخوانید:

سریال حضرت موسی

بهترین سریال های ایرانی

داستان سریال جیران

داستان سریال روایتگر عشق ناصرالدین شاه به یکی از زنان حرمسرایش به نام جیران است. جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران شیفته شکار و اسب سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده و با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته است. او اولین بار برای فرا گرفتن رقص به دربار شاه قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد.

بازیگران سریال جیران
عکس بازیگران سریال جیران

در خلاصه داستان سریال جیران آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازیگران سریال جیران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خدائیش کدام هنرپیشه ازنظرسن ولباس وآرایش شبیه افراداصلی هستند مثلا مریلا ومهدعلیا!!!

    پاسخ