;
coinex

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام [آموزش دو روش سریع]

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام چگونه است؟ آیا این قابلیت در اینستاگرام هم مانند سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است؟ اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم ، در ادامه با ما همراه شوید.

همان‌طور می‌دانید، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در دنیا است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از مهم‌ترین کارهایی که شما می‌توانید در این برنامه انجام دهید، اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است. به‌علاوه، شما این امکان را دارید که موقعیت مکانی خود را هم برای دیگران ارسال کنید تا آن‌ها بدانند که شما کجا هستید.

تصور کنید که می‌خواهید آدرس دقیق خود را برای شخص دیگری ارسال کنید. شاید این فرد با نوشتن آدرس نتواند به شما دسترسی پیدا کند. اینجاست که آموزش فرستادن لوکیشن در اینستاگرام اهمیت پیدا می‌کند. اگر بتوانید موقعیت مکانی خود را به‌صورت دقیق برای شخص مقابل خود ارسال کنید، احتمالاً حس بسیار خوبی به هر دوی شما دست خواهد داد. در این نوشتار، برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم و سایر افراد را از محل دقیق خود مطلع سازیم.

بیشتر بخوانید:

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

فرستادن لوکیشن در اینستاگرام یکی از قابلیت‌های کاربردی اینستاگرام است که افراد زیادی می‌خواهند آن را یاد بگیرند. نکته مهمی که درباره این موضوع باید بدانید، این است که ارسال کردن لوکیشن در اینستاگرام مانند سایر برنامه‌های اجتماعی مانند تلگرام یا واتساپ نیست. بنابراین، بهتر است بدانیم که چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم و با روش‌های این اپلیکیشن آشنا شویم.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام
نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

لوکیشن در اینستاگرام چیست؟

لوکیشن یا همان موقعیت مکانی، یکی از ویژگی‌های اینستاگرام است که به کمک آن، می‌توانید به شخص مقابل توضیح دهید که دقیقاً کجا هستید. با استفاده از اینستاگرام، می‌توانید به‌راحتی موقعیت مکانی خود را برای سایر افراد ارسال کنید تا در مدت‌زمان کوتاه‌تری شما را پیدا کنند.

علاوه‌براین، شما این امکان را دارید که لوکیشن خود را در پست و حتی استوری‌ها نیز اضافه نمایید و بتوانید از آن برای جذاب‌تر شدن پست و استوری‌ها استفاده کنید.

اهمیت لوکیشن در اینستاگرام

احتمالاً تاکنون از اهمیت لوکیشن در برنامه اینستاگرام آگاه شده باشید. اما قبل از بررسی نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام باید بدانید که این ویژگی می‌تواند به شخص مقابل شما کمک کند که شما را راحت‌تر و سریع‌تر پیدا کند.

اهمیت این موضوع برای پیج‌های کاری افزایش پیدا می‌کند. پس اگر محصول خاصی در اینستاگرام به فروش می‌رسانید یا حتی خدمات به‌خصوصی ارائه می‌دهید، بهتر است که از موقعیت مکانی استفاده نمایید. اگر در پست‌ها و استوری‌های خود از لوکیشن تگ استفاده کنید، می‌توانید بازدهی بسیار بیشتری از مخاطبان خود دریافت کنید.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

این قابلیت به شما کمک می‌کند که فرد مقابل را در کمترین زمان پیدا کنید. در نتیجه، تا حد زیادی از هدر رفتن وقت شما جلوگیری می‌شود.

چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم؟

اکنون وقت آن رسیده که به سؤال اصلی شما درباره آموزش فرستادن لوکیشن اینستاگرام پاسخ دهیم. برای انجام این کار، دو روش وجود دارد و شما می‌توانید بسته به نیاز خود، بهترین روش را برای فرستادن لوکیشن در اینستاگرام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال لوکیشن در اینستاگرام از طریق گوگل مپ

اولین روشی که با استفاده از آن می‌توانید موقعیت مکانی خود را برای سایر افراد ارسال کنید، از طرق گوگل مپ یا همان نقشه گوگل است. بد نیست بدانید که نه‌تنها اینستاگرام، بلکه گوگل مپ نیز به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت مکانی خود را در تمام برنامه‌های رسانه اجتماعی ارسال کنید. برای اطلاع از نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام از طریق گوگل مپ، مراحل زیر را مطالعه کنید.

در ابتدا اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را باز کرده و در کادر بالا، مکان موردنظر خود را اضافه کنید. در مرحله دوم، صفحه را به سمت بالا کشیده و گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی (Share Place) را انتخاب کنید. در این مرحله، فهرستی از مخاطبان و اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. اگر Direct اینستاگرام را نمی‌بینید، گزینه More را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه Direct با لوگوی اینستاگرام، به قسمت دایرکت‌های اینستاگرام منتقل می‌شوید.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام
چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم

در آخرین مرحله هم باید شخصی که قصد دارید برای او موقعیت مکانی خود را ارسال کنید، انتخاب نمایید. در این بخش، موقعیت مکانی شما به‌راحتی به شخص مقابل ارسال می‌شود و او نیز می‌تواند به‌راحتی شما را پیدا کند.

ارسال موقعیت مکانی در اینستاگرام از طریق دایرکت

اگر روش قبل را دوست نداشتید، می‌توانید مستیقما از قسمت دایرکت‌ها این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، برنامه اینستاگرام را باز کنید. بعد از باز کردن اینستاگرام، شما به‌صورت خودکار به صفحه اصلی وارد می‌شوید.

برای رفتن به صفحه دایرکت، باید روی آیکون که در سمت راست و بالای صفحه که نماد یک موشک است، ضربه بزنید. در این بخش وارد صفحه دایرکت می‌شود. سپس شخصی که می‌خواهید برای او موقعیت مکانی ارسال کنید را انتخاب نمایید. در این مرحله، وارد چت شخص مقابل می‌شوید که بعد باید روی آیکون دوربین که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

در مرحله بعدی برای نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام باید عکس یا ویدئویی را انتخاب و روی آیکون استیکر کلیک نمایید. در قدم بعدی هم باید روی گزینه Tag Location کلیک کرده و موقعیت مکانی خود را اضافه نمایید.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

اضافه کردن لوکیشن به پست‌های اینستاگرام

بعد از این‌که فهمیدیم چگونه در اینستاگرام لوکیشن بفرستیم و این کار را از طریق گوگل مپ و دایرکت انجام دادیم، بد نیست با نحوه اضافه کردن لوکیشن به پست های اینستاگرام هم آشنا شویم. برای اضافه کردن لوکیشن در پست‌های اینستاگرام، باید روی نماد + در پایین صفحه کلیک کنید.

در این بخش، شما با دو گزینه روبرو می‌شوید که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید؛ می‌توانید یکی از عکس یا فیلم‌های گالری را انتخاب کنید و هم‌اینکه می‌توانید به‌صورت کاملاً مستقیم، عکس بگیرید. بعد از انتخاب یا گرفتن عکس، باید روی گزینه کادر آبی رنگ که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

در مرحله بعد هم می‌توانید برخی تغییرات گرافیکی را انجام دهید و مجدداً گزینه Next را بزنید. برای این‌که بتوانید موقعیت مکانی خود را به پست‌ها اضافه کنید، باید روی گزینه Add Location ضربه بزنید اگر لوکیشن شما خاموش باشد، با گزینه‌ای تحت عنوان Location Enabled روبرو می‌شوید و باید آن را فعال نمایید.

بعد از روشن کردن لوکیشن گوشی همراه، نوبت به آن می‌رسد که موقعیت مکانی خود را اضافه نمایید. در آخرین مرحله هم می‌توانید آخرین تغییرات لازم را اجرا کرده و روی گزینه آبی رنگ کلیک کنید تا عکس یا ویدئوی شما پست شود.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

ارسال لوکیشن در استوری اینستاگرام

شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را به استوری نیز اضافه نمایید. افراد بسیار زیادی روزانه از استوری‌های اینستاگرام بازدید می‌کنند و به همین دلیل هم اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید، بهتر است از این گزینه استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

برای انجام این کار، وارد برنامه اینستاگرام شده و صفحه را به راست بکشید تا به صفحه استوری‌ها وارد شوید. برای انجام این کار، می‌توانید روی پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ، در کنار سایر استوری‌ها هم کلیک کنید. سپس باید عکس یا ویدئویی را که می‌خواهید به‌عنوان استوری به اشتراک بگذارید، انتخاب نمایید و همچنین می‌توانید به طور مستقیم عکس بگیرید.

حالا باید روی آیکون استیکر که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در این مرحله، با شمار زیادی از استیکرها برای اضافه کردن به استوری روبرو می‌شوید که باید روی گزینه موقعیت مکانی ضربه بزنید. با انتخاب این گزینه، می‌توانید موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید و در نهایت، استوری خود را به اشتراک بگذارید.

نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام

کلام آخر

ما در این نوشتار از تکراتو، اطلاعاتی درباره نحوه ارسال لوکیشن در اینستاگرام در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این قابلیت در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تأثیر زیادی در رشد پیج شما داشته باشد. پس اگر شما هم می‌خواهید موقعیت مکانی خود را در اینستاگرام برای سایر افراد ارسال کنید و یا آن را در پست‌ها و استوری‌های خود اضافه کنید، بهتر است در ابتدا مقاله بالا را به‌دقت مطالعه کنید.

سؤالات متداول

چگونه در اینستاگرام لوکیشن ارسال کنیم؟

برای ارسال لوکیشن در اینستاگرام، شما دو راه دارید. هم می‌توانید از گوگل مپ استفاده کنید و هم از طریق دایرکت اینستاگرام این کار را انجام دهید. هر دو روش‌های ذکرشده آزمایش‌شده هستند که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. علاوه بر این، شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را در استوری و پست هم اضافه کرده و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:

نظر شما درباره مقاله آموزش فرستادن لوکیشن اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر