;
coinex

عدم تمایل کمپانی‌های آمریکایی به ترک چین با وجود فشار دولت بایدن

دولت آمریکا این روزها در تلاش برای ملزم کردن شرکت‌های فناوری آمریکایی به خروج از چین است. اما خبرها حاکی از عدم تمایل کمپانی‌های آمریکایی به ترک چین با وجود فشار دولت بایدن است.

طی سالیان اخیر نزاع‌های غیرمستقیم چین و امریکا به بالاترین حد خود رسیده و یک جنگ تجاری اقتصادی بزرگ بین طرفین در جریان است. دولت آمریکا معمولا شرکت‌های چینی به خصوص شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را به علت آنچه «تهدید امنیت ملی» قلمداد می‌کند، از فعالیت در خاک آمریکا و با طرف‌های آمریکایی منع کرده است. در عین حال اما شرکت‌های آمریکایی با طرفین چینی در ارتباط هستند و در خاک چین آزادانه به فعالیت مشغول‌ هستند.

بیشتر بخوانید: تشدید محدودیت های صادرات تراشه علیه چین ؛ آمریکا صنعت چین را نابود می‌کند؟

عدم تمایل کمپانی‌های آمریکایی به ترک چین

یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه، شرکت تسلا است که تمرکز خاصی بر فعالیت‌های خود در بازار چین دارد و حتی تصمیم دارد حجم تولیدات خود در چین را افزایش دهد. رئیس تسلا گفته که این شرکت برای دستیابی به هدف خود یعنی تولید سالانه 20 میلیون خودرو تا سال 2030، باید امکان تولید در هر قاره‌ای را داشته باشد. او گفته: «تسلا تصمیم دارد در سراسر دنیا کارخانه‌هایی احداث کند چراکه در شرایطی که تمام دنیا به سمت وسایل نقلیه برقی و باتری‌های لیتیوم‌یونی حرکت می‌کند، تسلا باید بتواند به همه بازارهای بزرگ دسترسی داشته باشد».

عدم تمایل کمپانی‌های آمریکایی به ترک چین با وجود فشار دولت بایدن

پس از کارخانه‌های شانگهای و کالیفرنیا، تسلا اخیرا کارخانه‌هایی را در برلین، آلمان و تگزاس، ایالات متحده افتتاح کرده است. پس از ارتقای خط تولید و رهایی از تاثیر اپیدمی کرونا بر فرایند تولید، تسلا فرایند تولید کامل خود در چین را از سر گرفته است. این شرکت 76965 نسخه چینی از خودروهای خود را در ماه آگوست تحویل داد که اندکی کمتر از رکورد 78906 در ماه ژوئن بود.

طبق هدفگذاری تسلا تا سال 2030، این شرکت باید سالانه 20 میلیون خودرو الکتریکی تولید کند. این رقم بسیار بالاتر از تولید کمتر از 1 میلیونی حال حاضر تسلا در سال 2021 است. تسلا اخیرا و با ارتقای خط تولید در کارخانه‌ شانگهای، ظرفیت تولید سالانه کارخانه خود را دو برابر کرده و به حدود 1 میلیون خودرو رسانده است.

با این شرایط، شرکت‌های آمریکایی به خاطر زنجیره تامین قطعات هم که شده نمی‌توانند از چین خارج شوند. در نتیجه دور بودن کارخانه‌های تسلا از چین یا خروج‌شان عملا به معنای کاهش چشمگیر تولیدات این شرکت است. علاوه بر همه این‌ها، مسئله اساسی برای همه شرکت‌های خارجی فعال در چین، نیروی کار ارزان در این کشور است که به سادگی نمی‌توان از خیر آن گذشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم تمایل کمپانی‌های آمریکایی به ترک چین با وجود فشار دولت بایدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر