;
coinex

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام چگونه است؟ [آموزش تصویری]

اینستاگرام قابلیت‌های سرگرم‌کننده زیادی دارد و یکی از آنها، قابلیت گفتگو و اشتراک‌گذاری عکس و فیلم در گروه‌‌ها است. اگر مایل هستید در این شبکه اجتماعی گروه بسازید، با آموزش نحوه ساخت گروه در اینستاگرام همراه ما باشید.

اینستاگرام در اصل یک اپلیکیشن پیام رسان نیست؛ اما می‌توان از طریق آن به مکالمه با سایر افراد فعال در این شبکه اجتماعی پرداخت. امروزه، تعداد زیادی از کاربران برای ارسال پیام و برقراری ارتباط از از تلگرام و یا واتساپ استفاده می‌کنند. خوشبختانه، ساختن گروه در اپلیکیشن اینستاگرام نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با دوستان خود در این برنامه نیز گفتگو کنید و پست‌های جذاب را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد که عکس و فیلم‌های خود را در این سرویس آپلود کنند. کاربران می‌توانند این فایل‌ها را با فیلترهای گوناگون اصلاح کرده و با تگ‌ها و اطلاعات مکانی آنها را دسته بندی کنند. این عکس‌ها می‌توانند به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی برای برخی از کاربران به نمایش درآیند.

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام [آموزش تصویری]
نحوه ساخت گروه در اینستاگرام
کاربران می‌توانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی، محتوای کاربران دیگر را جستجو کرده، عکس‌های دیگران را لایک کنند و با فالو کردن دیگران، آنها را به تایم لاین خود اضافه کنند.

اینستاگرام علاوه بر اینکه یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس و ویدیو است، برای پیام‌رسانی نیز کاربرد دارد. با قابلیت دایرکت می‌توانید محتوای مورد نظر خود را برای تمام کاربران ارسال کنید. حتی ساخت گروه و ایجاد یک جمع چندین نفره هم امکان‌پذیر است.

آموزش ایجاد گروه اینستاگرامی بسیار ساده است و شما هم می‌توانید براساس راه‌کارهایی که در ادامه بیان شده است، با نحوه ساخت گروه در اینستاگرام آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ایجاد گروه اینستاگرامی

در اولین گام از آموزش نحوه ساخت گروه در اینستاگرام به یاد داشته باشید که حتما باید اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنید. با این کار، هم اپلیکیشن به شکلی بهینه عمل خواهد کرد و هم شما از آخرین گزینه‌ها و تنظیمات بهره‌مند می‌شوید.

البته تشکیل گروه اینستاگرام با وجود اپلیکیشن‌های با کیفیتی نظیر تلگرام و واتساپ چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته و شاید کمتر کسی نسبت به تشکیل گروه در اینستاگرام و مکالمه گروهی در آن اقدام کند.

آموزش ایجاد گروه اینستاگرامی

یکی از دلایلی که باعث شده گروه‌های اینستاگرامی رایج نباشند، این است که قابلیت مورد نظر گویی از چشم اکثر کاربران پنهان مانده است. برای یافتن گروه‌ها باید مراحلی غیر ضروری را پشت سر بگذارید. اما وقتی تمام کارهای اولیه را انجام دهید، باقی مراحل به آسان ترین شکل ممکن دنبال خواهند شد.

بد نیست بدانید که نسخه تحت وب به خوبی از گزینه‌های مربوط به ساخت گروه و مدیریت آن پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین فقط در صورتی که مایل بودید خیلی سریع روی کامپیوتر خود به مشاهده آخرین پست‌ها و استوری‌های دوستان و آشنایان بپردازید، از آن استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه ساخت گروه در اینستاگرام به صورت زیر عمل کنید:

در ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی خود شوید.

وقتی در صفحه‌ی اصلیِ اپلیکیشن هستید (همان صفحه‌ای که پست‌های فالویینگ‌ها را مشاهده می‌کنید) گزینه‌ی سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید (Direct) تا وارد قسمت Inbox و پیام‌های اینستاگرام شوید.

حالا گزینه‌ی New Message را از پایین صفحه انتخاب کنید.

آموزش ایجاد گروه اینستاگرامی

اکنون برای اینکه گروه تشکیل دهید لازم است ۲ یا تعداد بیشتری از دوستان خود را از داخل لیست نمایش داده شده تیک بزنید و آن‌ها را انتخاب کنید.

در ادامه در پایین صفحه در کادرِ Write a message پیام مورد نظر خود را تایپ کنید و یا با انتخاب علامت، یک عکس یا ویدیو از گالری خود انتخاب کنید و آن را ارسال کنید.

اکنون گروه شما تشکیل شد. شما و آن اعضایی که انتخاب کردید، عضو‌های این گروه هستید.

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام یک روش دیگر هم دارد که مراحل آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

ابتدا در صفحه اول برنامه روی آیکون دایرکت بزنید. در پنجره بعدی دوباره از بالای سمت راست صفحه، روی آیکون + بزنید.

حالا در کادر Search، به ترتیب نام کاربرانی که می‌خواهید به گروه اضافه شوند را تایپ و سپس روی آیکون + کنار نام آن‌ها بزنید. وقتی تمام کاربران را اضافه کردید، از بالای صفحه گزینه Chat را انتخاب کرده و پیامی ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تغییر نام گروه در اینستاگرام

اکنون که با طریقه ساخت گروه در اینستاگرام آشنا شدیم، نوبت به انتخاب نام می‌رسد. برای تغییر نام گروه در اینستاگرام، کافی است در بالای صفحه چت گروه و در کادر Name this group، نام مدنظرتان را وارد و سپس روی Done بزنید.

فرایند ایجاد گروه در اینستاگرام به همین سادگی است. حالا می‌توانید شروع به چت با اعضای گروه کنید. در آینده نیز می‌توانید با انتخاب گزینه See Group Members و سپس انتخاب Add people، افراد جدیدی را به گروه اضافه کنید.

تنظیمات مربوط به گروه اینستاگرامی

پس از گروه زدن در اینستاگرام، باید به‌سراغ تنظیمات آن بروید. برای دسترسی به تنظیمات گروه، در صفحه اول مربوط به هر گروه، روی نام آن گروه که در بالای صفحه است بزنید تا به صفحه زیر برسید. در قسمت Chat Settings می‌توانید به گزینه‌های مربوط به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام
  • Invite link: با این گزینه می‌توانید یک لینک دعوت ایجاد کنید.
  • Mute Message : برای بی صدا کردن پیام‌ها فقط روی گوشی شما کاربرد دارد.
  • Mute @mentions: با فعال کردن این گزینه، اگر کسی شما را در گروه منشن کرد، نوتیفیکیشن به‌صورت بی‌صدا برایتان ارسال خواهد شد.
  • Mute call notifications: این گزینه، نوتیفیکیشن مربوط به تماس ویدیویی را بی‌صدا می‌کند.
  • Approval required to join: با فعال کردن این گزینه، عضویت اعضا تنها با تایید ادمین گروه امکان‌پذیر خواهد بود.
  • Mute Video Chats : بی صدا کردن ایجاد تماس ویدیویی در گروه را ممکن می‌کند
  • Add People : اضافه کردن افراد جدید به گروه

بیشتر بخوانید:

اضافه کردن ادمین جدید به گروه

برای ادمین کردن هر شخص دیگری نیز کافی‌ است در بخش لیست اعضای گروه 3 نقطه مقابل اسم آن را زده و گزینه Make Admin را انتخاب کنید. در ادامه کابر انتخابی شما به عنوان ادمین گروه انتخاب می‌شود.

نحوه حذف اعضای گروه

هر کدام از اعضای گروه را که مایل باشید می‌توانید از گروهی که ساخته‌اید حذف کنید. در این حالت دیگر کاربر انتخابی عضوی از گروه شما نخواهد بود. در این حالت می‌توانید از گزینه Remove Use استفاده کنید.

چگونه از گروه اینستاگرامی خارج شویم؟

برای خروج از گروه هم گزینه‌ای در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای خارج شدن از گروه می‌توانید از گزینه Leave Chat استفاده کنید. با انتخاب این گزینه، شما از گروه خارج خواهید شد.

تا اینجا با نحوه ساخت گروه در اینستاگرام آشنا شدیم، اما اگر بخواهیم آن را حذف کنیم تکلیف چیست؟ امکان حذف گروه نیز به صورت کلی وجود دارد و هر زمان که مایل باشید می‌توانید نسبت به حذف آن اقدام کنید. برای حذف گروه نیز کافی است گزینه End Chat را انتخاب کنید. گروه در ادامه حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اضافه کردن کاربر جدید به گروه اینستاگرامی

  • اینستاگرام این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کند. برای انجام این کار، کافی‌است مراحل زیر را طی کنید:
  • برای این منظور لازم است در ابتدا گروهی که قصد دارید به آن عضو اضافه شود را انتخاب کنید. در ادامه وارد گروه شوید و بر روی نام گروه در بالای صفحه کلیک کنید.
  • در صفحه نشان داده شده اندکی پایین بروید، گزینه Add People قابل مشاهده است. این گزینه در زیر عنوان Members قرار گرفته است.
  • برای اضافه کردن عضو جدید گزینه Add People را انتخاب کنید. لیستی ‌به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید از بین آنها شخص یا اشخاص مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه Done را در بالای صفحه کلیک کنید. در ادامه مشاهده خواهید کرد که عضو مورد نظر به گروه شما اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب که آموزش ایجاد گروه اینستاگرامی بود به شما یاد دادیم که نحوه ساخت گروه در اینستاگرام به چه صورت است. با وجود اینکه اینستاگرم پیام رسان محسوب نمی‌شود اما ما می‌توانیم از طریق ساخت گروه با دوستان خود در ارتباط باشیم و با آنها صحبت کنیم. اگر مایل هستید در مورد نحوه ساخت گروه در اینستاگرام به اطلاعات کامل دست یابید این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متداول

زمانی که کاربری به گروه اینستاگرام اضافه می‌شود، قادر به دیدن چه اطلاعاتی است؟

در پیام رسانی مانند واتساپ وقتی کاربر جدیدی به یک گروه اضافه می‌شود قادر به دیدن سایر پیام‌های قبل در گروه نیست و موارد پیشین برای وی نشان داده نخواهد شد. بنابراین نمی‌تواند در جریان مسائل قبلی گروه قرار گیرد. اما در اپلیکیشن اینستاگرام این گونه نیست و هنگامی که عضو جدیدی به گروه اینستاگرام اضافه می‌شود، به تمام مکالمات قبلی دسترسی دارد. بنابراین این عضو جدید در جریان مسائل مرتبط و بحث شده در گروه قرار خواهد گرفت.

آیا ساخت گروه در اینستاگرام آسان است؟

نحوه ساخت گروه در اینستاگرام بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی نسبت به ساخت آن اقدام کنید. البته با وجود تلگرام و واتساپ شاید ساخت گروه در اینستاگرام چندان هم جالب و کاربردی نباشد اما یک گزینه جذاب به حساب می‌آید. یک ویژگی مهم در مورد ساخت گروه در اینستاگرام این است که ما در این روش نیازی به شماره تلفن افراد نداریم و خیلی راحت از طریق آی دی آنها می‌توانیم گروه را ایجاد کنیم؛ اما در پیام رسان واتساپ چنین نیست و باید حتما شماره تماس افراد را داشته باشیم تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نحوه ساخت گروه در اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر