coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون چقدر است؟

با توجه به اینفوگرافیک غیر رسمی، درآمد سالانه اپل از فروش آیفون به 192 میلیارد می‌‌رسد. در واقع بیش از نیمی از درآمد اپل، مربوط به این گوشی‌هاست.

در سال‌های اخیر، شرکت اپل سرویس‌های پول‌سازی ایجاد کرده است تا میزان درآمدش به فروش آیفون‌ها وابستگی کامل نداشته باشد. اما بنابر آمارهای به دست آمده، هنوز هم درآمد اصلی اپل از فروش گوشی‌های آیفون است. تقریبا 52 درصد از درآمد سالانه اپل، از همین طریق به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: عمر باتری آیفون 14 پرو مکس مشخص شد

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون

با توجه به اینفوگرافیک غیررسمی منتشر شده، اگر نگاهی یه درآمد سالانه اپل بیندازیم، متوجه می‎شویم که درآمد اصلی اپل از فروش گوشی‌های آیفون تامین می‌شود. در واقع توسعه سرویس‌های پولساز برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد اپل به فروش این گوشی‌ها، کارساز نبود و هنوز نیمی از درآمد اپل از طریق فروش گوشی به دست می‌آید.

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون

بنابر گزارش منتشر شده توسط Wccftech، ایفوگرافیک جدید توسط یک افشاگر در توییتر به دست ما رسیده است. او ادعا می‌کند که گوشی‌های آیفون، سالانه نزدیک به 192 میلیارد، درآمد را به دنبال دارند. در واقع 52 درصد از درآمد سالانه اپل مربوط به گوشی‌های هوشمند آیفون است.

شاید تصور کنیم که وابسته بودن درآمد اپل به گوشی‌های آیفون، یک نقطه ضعف محسوب می‎شود و یا ممکن است بعدا تبدیل به نقطه ضعف شود، اما بنابر عقیده تحلیل‌گران، این طرز تفکر درست نیست.

اپل در جایگاه خود توانسته است یک اکوسیستم کامل در جهت فروش محصولات خود بسازد. همبستگی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری اپل، کاربران را مدام به خرید تشویق می‌کتد. مثلا اپل واچ، مک بوک و آیپد جزو محصولاتی هستند که با گوشی آیفون همبستگی دارند.

تخمین زده می‌شود که در آمد اپل از طریق فروش گوشی هوشمند در سال آینده افزایش یابد، زیرا طبق شایعه‌های منتشر شده، اپل قصد دارد قابلیت‌های اختصاصی را در آیفون 15 اولترا حذف کند تا مردم ملزم به خرید نسخه گران‌تر شوند.

بررسی درآمد محصولات و سرویس‌های اپل

واحد خدمات شرکت اپل، دومین منبع پرآمد آن به شمار می‌آید. 19 درصد از درآمد سالانه کل این شرکت، مختص این واحد است. اپل در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری روی سرویس‌های نرم افزاری خود داشته است. توسعه سرویس‌هایی مانند اپی تی‌وی پلاس یکی از این اقدامات بود که نیاز به سرمایه سنگین داشت.

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون

یکی از محصولات مجهز به نمایشگر اپل، آیپد است که محبوبیت زیادی در بین عموم کاربران دارد. با توجه به آمار، فروش تبلت‌های این خانواده نسبت به قبل کم شده است.

میزان درآمد آیپد به صورت سالانه برای شرکت اپل، 31.9 میلیارد دلار است. درآمد مک 38.4 میلیارد و سایر پوشیدنی‌ها نیز 35.2 میلیارد دلار گفته می‎شود. از مقایسه این اعداد، متوجه می‎شویم که درآمد مک از سایر پوشیدنی‌های اپل بیشتر است. این موضوع نباید باعث تعجب کاربران شود، زیرا کامپیوترهای اپل، همیشه جذاب و قدرتمند است.

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون

طبق یک گزارش، توسعه مک بوک پرو M2 ، نگرانی‌های زیادی را برای توسعه دهندگان ویندوز به دنبال داشته است. طبق پیش بینی‌ها، احتمالا تعداد فروش مک تا انتهای سال جاری میلادی به عدد هفت میلیون نیز برسد.

معمولا شرکت اپل، در گزارش‌های مالی خود، محصولات و واحدهای تجاری خود را به صورت تکی بیان نمی‎کند. اطلاعات درج شده در این خبر نیز از منابع غیررسمی سرچشمه گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد درآمد سالانه اپل از فروش آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر