;
coinex

کشف یک تروجان خطرناک در YoWhatApp ؛ مراقب نسخه‌های غیررسمی باشید

کشف یک تروجان خطرناک در YoWhatApp برای کسانی که از نسخه‌های غیررسمی واتساپ استفاده می‌کنند، یک علامت هشدار بزرگ به شمار می‌آید.

کسپرسکی یک برنامه حاوی تروجان خطرناک را کشف کرد. YoWhatsApp از نسخه های غیررسمی واتس اپ است که امکانات جذابی مانند مسدود کردن چت‌ها و رابط کاربری قابل تنظیم را برای کاربران فراهم کرده است. این برنامه غیررسمی، کلیدهای دسترسی کاربران را سرقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ روزهای تاریک کارآفرینان اینترنتی و تیر خلاص به قلب‌شان!

کشف یک تروجان خطرناک در YoWhatApp

یکی از نسخه‌های غیررسمی واتس اپ، YoWhatsApp نام دارد. این برنامه غیررسمی، یک نسخه تغییریافته از برنامه اصلی واتس اپ است. با این تفاوت که ویژگی‌های جدیدی به همراه دارد. مثلا در این برنامه می‌توانید رابط کاربری را با سلیقه خودتان تنظیم کرده و چت‌های دلخواه خود را مسدود نمایید. با مشاهده امکانات اضافی‌تر، کاربران مشتاق دانلود این برنامه‌ها می‎شوند، اما از عواقب خطرناک آن اطلاعی ندارند.

کشف یک تروجان خطرناک در YoWhatApp

محققان امنیتی کسپرسکی در برنامه غیررسمی YoWhatsApp، یک تروجان خطرناک با نام Triada کشف کرده‌اند. این تروجان توانایی سرقت کلیدهای دسترسی کاربران را دارد و می‌تواند این کلیدها را به توسعه دهنده ارسال نماید.

این برنامه از کجا دانلود می‎شود؟ تبلیغات YoWhatsApp در سرویس دانلود ویدیویی Snaptube پخش می‎شود. وقتی کاربران روی این تبلیغ کلیک می‌کنند و به نصب برنامه اقدام می‌نمایند، فعالیت مخرب آن شروع می‎شود.

خطرات استفاده از برنامه غیررسمی واتس‌اپ

در ظاهر، کاربران نکته مشکوکی احساس نمی‌کنند و مانند برنامه اصلی واتس اپ، همه چیر عادی است. مجوزهای دسترسی YoWhatsApp مانند برنامه اصلی واتس اپ خواهد بود. مثلا هنگام نصب این برنامه، مجوزهای دسترسی به دوربین، مخاطبان، میکروفن و … درخواست می‎شود. بعد از قبول درخواست دسترسی به این مجوزها، اطلاعات کاربران به تروجان Triada نیز ارسال می‎شود.

تروجان توانایی استفاده از مجوزهای اعطا شده، برای ثبت نام مخفیانه کاربران در سرویس‌های پولی را دارد. همچنین می‌تواند کلیدهای دسترسی را سرقت کند و این کلیدها توسط هکرها مورد سو استفاده قرار گیرد.

محققان امنیتی کسپرسکی در زمینه استفاده از این کلیدهای دسترسی به مورد خاصی اشاره نکرده‌اند. در گزارش ارائه شده توسط این محققان آمده است که کلیدهای دسترسی اگر در اختیار هکرها قرار بگیرد، حساب واتس اپ به کنترل آنان در می‌آید.

هکرها توانایی افشای ارتباطات شخصی کاربران را دارند. در واقع برای انجام اقدامات دیگر ممکن است هویت قربانی جعل شود. همچنین احتمال حمله‌های ویران کننده نیز وجود دارد.

کسپرسکی از وجودِ نسخه شبیه سازی شده دیگری از برنامه YoWhatsApp خبر داده است که WhatsApp Plus نام دارد. این برنامه نیز از طریق برنامه دانلود ویدیو محبوب اندروید، VidMate قابل دانلود است.

پس از نصب این برنامه نیز فعالیت‌های مخرب آغاز می‌شود. کسپرسکی گزارشی از مخرب بودن برنامه YoWhatsApp به Snaptube ارسال کرده است. انتظار داریم به زودی این برنامه حذف شود. اخیرا شاهد شکایت شرکت متا از برنامه‌های غیررسمی واتس اپ به اتهام سرقت حساب کاربران بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کشف یک تروجان خطرناک در YoWhatApp چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر