;
coinex

معاونت صدا و سیما در پی اتفاقات اخیر برکنار شد

رضا علیدادی، معاونت صدا و سیما که از سال 96 و با حکم علی‌عسکری، رییس سابق صداوسیما در این سمت فعال بود برکنار شد. برای جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

این روزها شاهد حملات سایبری فراوانی در حوزه‌های مختلف هستیم. آخرین حمله سایبری جنجالی هک شدن اخبار ساعت بیست و یک صدا و سیما بود که از شبکه خبر و شبکه یک به صورت همزمان روی پخش بود. اکنون به گزارش ایرنا رضا علیدادی معاون صدا و سیما از سمت خود عزل شده است. اما آیا برکناری معاون صداوسیما ربطی به ماجرای هک دارد؟

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ماجرای هک شبکه یک و خبر صدا و سیما ؛ اطلاعات کاملی از هک اخبار صداوسیما! [+ ویدیو]

علیرضا شریفی معاونت صدا و سیما را بر عهده گرفت

علیرضا شریفی با حکم پیمان جبلی، سرپرست جدید معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما شد. روابط عمومی صدا و سیما حکم پیمان جبلی را منتشر کرد:

«باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای مهندس علیرضا شریفی،

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد، تجربه و شناخت سازمانی جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود حداکثر تلاش خود را در جهت تحقق شرح وظایف مصوب این معاونت مبذول دارید و با تعامل و همکاری مؤثر با بخش‌های مختلف سازمان مأموریت‌های محوله را به انجام رسانید. از زحمات و تلاش‌های جناب آقای دکتر علیدادی در دوران تصدی این سمت تشکر می‌کنم و توفیقات روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم.»

علیرضا شریفی معاونت صدا و سیما را بر عهده گرفت

پیشینه علیرضا شریفی به نقل از خبرگزاری فارس مبنی بر این است که وی، فارغ‌التحصیل الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف است. شریفی قبلا در جایگاه قائم مقام معاونت فنی، قائم مقام و مدیرکل اداره فرستنده‌های رادیویی و مدرس دانشگاه صداوسیما فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ جزئیات هک شبکه یک و خبر صدا و سیما ؛ ماجرای هک اخبار صداوسیما چه بود؟

رئیس سازمان صدا و سیما: اتفاق اخیر مبنی بر هک شدن شبکه تلویزیونی در دست بررسی است

سازمان صدا و سیما هنوز به طور مشخص بیان نکرده است که هک شدن اخبار بیست و یک شبکه خبر و شبکه یک مربوط به مدیریت کدام بخش از این سازمان مرتبط است اما به نظر می‌رسد تغییر معاونت توسعه و فناوری در جهت تقویت این بخش باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما چند روز پس از این خرابکاری گفت: اختلال در پخش خبر ساعت ۲۱ در دست بررسی است و پس از مشخص شدن نتیجه ها، اقدام‌های لازم را انجام می‌دهیم.

پیمان جبلی افزود: «بررسی‌های امنیتی تکنولوژیک در حال انجام است؛ این اتفاق در حوزه‌های فناوری سازمان صدا و سیما رخ داده و حتما باید با یک اشراف و تسلط دقیق فناورانه مورد بررسی قرار بگیرد.»

بیشتر بخوانید

دیدگاه شما در خصوص برکناری معاونت صدا و سیما چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر