;
coinex

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رسما معرفی شد

جنرال موتورز، با سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک سلستیک به بازار سدان‌های لوکس بازگشته و این سدان برقی با پیشرانه 600 اسب بخار را معرفی کرده است.

پرچمدار جنرال موتورز، کادیلاک سلستیک (Celestiq) که قرار است به تولید انبوه برسد را اخیراً معرفی کرده است. این سدان فوق لوکس برقی طراحی فوق‌العاده زیبا و جذابی دارد، بنابراین به عنوان یک خودرو پرچمدار در حوزه سدان‌ها می‌تواند موفق عمل کند. لازم به ذکر است که کادیلاک سلستیک در مرکز فنی گروه جنرال موتورز ایالت میشیگان تولید خواهد شد.

تیم مونتاژ این سدان برقی، جهت تمرکز بهتر و کنترل کیفیت، همواره تنها بر روی 6 دستگاه از سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک به طور همزمان کار خواهند کرد به همین دلیل باید شاهد جدیدترین تکنولوژی‌های جهان خودرو در سلستیک باشیم. اما طبیعتاً با این حساب باید گفت تولید این خودرو محدود خواهد بود. این خودرو قرار است از دسامبر 2023 (آذر 1402) و با قیمت پایه‌ای در حدود 300 هزار دلار وارد فاز تولید شود؛ که این برچسب قیمتی گران هم به دلیل تولید محدود آن خواهد بود.

کادیلاک در پی ایجاد تجربه خرید متفاوتی برای مشتریان سلستیک است. به همین دلیل هنگام سفارش، نمایندگی کادیلاک زمینه رابرای اتصال هر مشتری به یک دستیار اختصاصی فراهم می‌کند. این دستیار به دنبال برقراری ارتباط بین مشتری و طراحان کادیلاک خواهد بود و باید سلیقه‌ها و درخواست‌های او را به آن‌ها منتقل کند. کادیلاک ادعا دارد که در سلستیک به میزانی آپشن برای شخصی‌سازی وجود دارد که نمی‌توان دو مدل عین هم را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

مشخصات فنی سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

کادیلاک سلستیک مطابق پلتفرم اولتیوم (Ultium) گروه جنرال موتورز به تولید خواهد رسید. پیشران این سدان برقی یک پیشرانه دو موتوره با توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت و 868 نیوتن متر گشتاور بوده که با تکیه بر این پیشرانه سلستیک قادر خواهد بود که به سرعت 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت در عرض تنها 3.8 ثانیه برسد.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

مهندسان کادیلاک در تلاش برای ایجاد راحت‌ترین تجربه سواری برای سرنشینان سلستیک هستند. به همین منظور آن‌ها از سیستم تعلیق از نوع پنج اتصالی در محور جلو و عقب استفاده کرده‌اند. مکمل این چینش، کمک فنرهای بادی بوده که توسط سیستم Magnetic Ride Control 4.0 اداره و تنظیم خواهند شد. کادیلاک سلستیک به واسطه تعلیق پیشرفته خود کلیه ناهمواری‌های موجود در مسیر را بطور کامل جذب خواهد کرد این ویژگی به‌گونه‌ای بوده سرنشینان متوجه ناهمواری‌ها نخواهند شد.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

برای نخستین بار در محصولی از کادیلاک، شاهد بهره‌برداری از سیستم Active Roll Control در سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک هستیم. این سیستم در تلاش است تا در سر پیچ‌ها یا هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی، حرکت گهواره‌ای بدنه را به حداقل ممکن برساند. همچنین گفتنی است که چرخ‌های عقب این سدان لوکس و برقی، فرمانپذیر هستند و توانایی رسیدن تا 3.5 درجه زاویه را دارند تا قدرت مانورپذیری آن افزایش یابد.

منبع انرژی کادیلاک سلستیک پک باتری 111 کیلووات ساعتی است. این پک انرژی لازم برای طی کردن مسافتی در حدود 300 مایل یا 483 کیلومتر را تامین می‌کند. با توجه به پشتیبانی از نرخ شارژ 200 کیلوواتی، با ده دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش 78 مایل یا 126 کیلومتر مسافت در باتری سلستیک ذخیره و تامین می‌شود.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

سدان فوق لوکس و زیبای گروه جنرال موتورز، از سیستم رانندگی خودکار اولترا کروز استفاده خواهد کرد. این سیستم برای راننده تجربه رانندگی بدون دخالت دست‌های راننده در برخی سناریوهای معین را به ارمغان می‌آورد. بجز این کادیلاک، سلستیک را به فناوری پارک خودکار نیز مجهز کرده است و حتی در صورتی که راننده در پشت فرمان قرار نگیرد، توانایی پارک کردن خود را دارد.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

این سدان درشت‌اندام با تایرهای اختصاصی میشلن پایلوت اسپرت EV به حرکت در می‌آید. برای تولید صدای کمتر و آرامش بیشتر کابین، این تایرها الگویی خاصی برای آج‌ها داشته و میشلن آن‌ها را به تکنولوژی خود ترمیمی و فوم‌های جذب صدا نیز مجهز کرده است. همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان خرید کادیلاک سلستیک می‌توانند آن را با رینگ‌های غول‌پیکر 23 اینچی نیز سفارش دهند.

بیشتر بخوانید: کامیون های برقی تسلا سمی (Semi) دنیای حمل و نقل را متحول می‌کنند

طراحی سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

کادیلاک در مورد با کیفیت بودن کابین سلستیک ادعاهای زیادی را مطرح کرده است و طبق گفته این سازنده خودرو در ساخت 115 قطعه، از فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده؛ این قطعات شامل دکمه‌های بالابر شیشه، دستگیره درها و تزئینات کنسول میانی می‌شود.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

با این حال نسخه تولید انبوه کادیلاک سلستیک تا حد زیادی به مدل مفهومی وفادار بوده و پیدا کردن تفاوت بین آن‌ها خود یک سرگرمی می‌تواند باشد. کاپوت و سقف این سدان برقی بسیار طویل و بزرگ هستند و خبری از دستگیره‌های سنتی روی درها نبوده و بنابراین به منظور باز و بسته کردن درها یک دکمه اختصاصی وجود دارد.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

بدون هیچ شکی پنل بزرگ 55 اینچی که سرتاسر عرض داشبورد قرار گرفته است، خاص‌ترین ویژگی کابین کادیلاک سلستیک خواهد بود. در این پنل دو نمایشگر در زیر شیشه یک‌تکه آن قرار گرفته است. نکته جالب‌تر اینکه نمایشگر سمت شاگرد به لایه محافظ حریم خصوصی مجهز شده است و سرنشین کناری می‌تواند با خیال راحت تجربه گردش در اینترنت یا تماشای فایل‌های چندرسانه‌ای را به‌طور آزادانه داشته باشد. یک نمایشگر 11 اینچی هم روی کنسول میانی قرار گرفته که از طریق آن مدیریت سیستم‌ها و آپشن‌های رفاهی امکان‌پذیر می‌شود.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

سرنشینان عقب نیز دو نمایشگر اختصاصی 12.6 اینچی خواهند داشت. ضمن اینکه برای تنظیم صندلی‌ها، دما و کنترل درهای عقب یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در نظر گرفته شده است.

سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

از دیگر ویژگی جذاب کادیلاک سلستیک سقف شیشه‌ای هوشمند آن است. این شیشه چهار ناحیه قابل کنترل دارد و هر سرنشین قادر خواهد بود که میزان مات بودن ناحیه خود را بین 1 تا 20 درصد تنظیم کند. از ویژگی‌های پنل سقف این است که اشعه مادون قرمز را از خود عبور نداده و به یک پوشش مخصوص برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابین مجهز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سدان برقی 300 هزار دلاری کادیلاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر