;
coinex

آیفون 15 پرو با دوربین باکیفیت‌ و پورت USB-C در راه است

ظاهراً نسل بعدی آیفون‌ها با تغییرات زیاد همراه خواهد شد. احنمالاً آیفون 15 پرو با دوربین باکیفیت‌تر، پورت USB-C و 8 گیگابت رم از راه می‌رسد.

به تازگی شایعاتی در مورد نسلی بعدی گوشی‌های آیفون به گوش می‌رسد. شایعاتی که به بعضی از مشخصات گوشی آیفون 15 پرو اشاره دارد. آیفون 15 پرو با تغییراتی عمده در یخش سخت‌افزاری وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: حذف تمام دکمه های فیزیکی از آیفون 15

آیفون 15 پرو

شرکت تحقیقاتی ترندفورس به تازگی گزارشی از سری آیفون 15 منتشر کرده است که نشان می‌ دهد اپل در سال آینده 4 مدل آیفون 15 روانه بازار خواهد کرد. طبق این گزارش تنها مدل‌های آیفون 15 پرو به نسل جدید پردازنده اپل به نام A17 Bionic مجهز خواهد شد و در مدل‌های دیگر از پردازنده A16 Bionic استفاده می‌کند.

بر طبق گزارش ترندفورس، اپل در مدل آیفون 15 پرو از 8 گیگابایت رم بهره خواهد برد که نسبت به آیفون 14 پرو دو گیگ بیشتر شده است. اما همچنان در مدل‌های آیفون 15 عادی از همان 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند.

تغییر دیگری که آیفون 15 پرو از آن بهره می‌برد، استفاده از پورت USB-C به جای لایتنینگ است. البته این شایعات واقعیت دارد چرا که اپل رسماً استفاده از پورت USB-C را تأیید کرده و گفته از قانون اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده از USB-C در گوشی‌ها، پیروی می‌کند.

آیفون 15 پرو 

ترندفورس همچنین از بهبود عملکرد دوربین آیفون 15 پرو یا (اولترا) خبر داده. طبق گزارش‌های اخیر، اپل در دو مدل پرو مکس به سراغ دوربین پریسکوپی می‌رود تا امکان زوم اپتیکال 10 برابری را برای کاربران فراهم کند. همچنین ظاهراً برای دوربین اصلی مدل‌های پرو باید منتظر استفاده از طراحی 8P برای لنز باشیم.

در نهایت به گفته ترندفورس، سری آیفون 15 به استفاده از مودم 5G کوالکام ادامه می‌دهد چرا که اپل از عملکرد مودم خودش رضایت ندارد. در نهایت به باور ترندفورس، مودم 5G اختصاصی اپل سال 2024 از راه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اطلاعاتی از جنس بدنه متفاوت آیفون 15 اولترا فاش شد؛ بهترین در میان پرچمداران!

زمان عرضه آیفون 15 پرو یا اولترا

پیش‌بینی می‌شود اپل گوشی iPhone 15 Ultra را به همراه دیگر مدل‌های آیفون ۱۵ در روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) رونمایی کرده و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ روانه بازار کند. اما چرا؟

بر خلاف بسیاری موارد که اپل در آن‌ها عملکردی غیرقابل پیش‌بینی دارد، سابقه تاریخی این کمپانی نشان داده که کوپرتینویی‌ها الگوی مشخصی را برای رونمایی از آیفون‌های جدیدشان دارند. به بیان دیگر، اپل همواره نسل جدید آیفون های خود را در دومین سه شنبه ماه سپتامبر رونمایی کرده و ده روز بعد روانه بازار می‌کند.

آیفون 15 پرو 

به همین جهت، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ و ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ محتمل‌ترین تاریخ‌ها برای رونمایی و عرضه نسل بعدی آیفون‌ها خواهند بود. البته این امر همیشه هم درست نیست؛ چرا که به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰، کوپرتینویی‌ها رونمایی از آیفون‌های خود را به دلیل مشکلات موجود در زنجیره توزیع حدودا یک ماه به تعویق انداختند. از طرف دیگر، همین امسال نیز آیفون‌ها یک هفته زودتر از پیش‌بینی‌ها توسط اپل معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص آیفون 15 پرو با دوربین باکیفیت‌ و پورت USB-C چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر