coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بیانیه روبیکا درخصوص اخطار گوگل برای حذف روبیکا ؛ احتمال وجود انگیزه های سیاسی!

بیانیه روبیکا درخصوص اخطار گوگل برای حذف روبیکا در شرایطی منتشر می‌شود که از امروز کاربرانی که قصد نصب این اپ را داشته‌اند با هشدار امنیتی مواجه شده‌اند. به گفته روبیکا «احتمال وجود انگیزه های سیاسی بیش از پیش تقویت می‌شود».

ساعاتی پیش در تکراتو برایتان از هشدار امنیتی گوگل پلی پروتکت در زمان نصب روبیکا نوشتیم. هشداری که روبیکا را یک بدافزار جاسوسی خطرناک معرفی می‌کرد و به کاربران توصیه می‌کند حتی در صورتی که سازنده برنامه را می‌شناسند، از نصب آن خودداری کنند. حالا روبیکا ضمن ابلاغ یک بیانیه رسمی در این خصوص، در توییتی گوگل پلی را خطاب قرار داده و از این اپ استور خواسته مدارک مستندات خود در این خصوص را منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که گوگل پلی پروتکت ابزار تخصصی گوگل برای اسکن اپ‌های گوشی‌های اندرویدی است که معمولا به طور خودکار، وجود اپ‌های مخرب را به کاربران یادآوری می‌کند.

در مورد روبیکا اما، گوگل پلی پروتکت هشدار بدافزار بودن روبیکا را ارسال کرده که نگرانی‌هایی در پی داشته است. آنطور که این ابزار گوگل می‌گوید؛ این برنامه به پیامک‌ها، سابقه تماس‌ها، تصاویر و صداهای ضبط شده دسترسی دارد و حتی اگر همین حالا در حال ضبط و مخابره اطلاعات شخصی افراد نباشد، قطعا این توانایی را دارد!

حالا اما روبیکا از دو طریق به موضوع تشخیص روبیکا به عنوان ابزار جاسوسی واکنش نشان داده است. ابتدا در توییتر و با تگ کردن صفحه رسمی گوگل پلی نوشته:

گوگل‌پلی عزیز همانطور که در جریان هستید،‌ روبیکا اخیرا آپدیت جدیدی نداشته و در سطح دسترسی اپ به گوشی، تغییری ایجاد نکرده است. در لایه دسترسی هم درخواست متفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده، پس لطفا مستنداتی که برای هشدار سپر ایمنی اعلام کرده‌اید را در اختیار ما قرار بدهی.

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

روبیکا به این اکتفا نکرده و در یک بیانیه رسمی در واکنش به شناسایی روبیکا به عنوان بدافزار نوشته:

بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا

با این اوصاف باید دید آیا گوگل حاضر به ارائه مدارک و مستندات رسمی در این خصوص می‌شود یا خیر! اما طبیعتا در هر حال چنین اتفاقی بر اعتماد کاربران به پلتفرم‌های داخلی اثر منفی می‌گذارد، خصوصا که اساسا پلتفرم‌های ایرانی در مسائل امنیتی و سطح دسترسی همواره با انتقاداتی مواجه بوده‌اند.

ساعاتی پس از بلاک روبیکا توسط گوگل پلی، این نرم افزار پر کاربرد در کشورمان که از قضا بزرگترین مارکت اندرویدی جهان است، از بیخ و بن فیلتر شده است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیانیه روبیکا در خصوص اخطار گوگل به کاربران برای حذف روبیکا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (55 نظر)

    سلام
    شرکتهای آمریکایی به خوبی با همدیگر همکاری می کنند تا نگذارند نرم افزارهای دیگر کشورها رشد کند .
    در جریان باشید که نرم افزارهایی که الان استفاده ی کنید ، قبلا توسط دولت و سرویس های جواسیس آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته اند .
    سرمایه گذاری های زیاد آمریکا نباید هدر برود و این بار روبیکا هدف قرار گرفته است تا مهندسین نخبه ایرانی ، مایوس شوند .
    دفعه بعد یک نرم افزار دیگر را هدف می زنند تا وقتی که بازار ایران از رقابت باز بماند .
    انحصار امریکا خیلی خطرناک است .

    پاسخ

    طرح صیانتی که چند ماه پیش ازش صحبت میکردن ، خیلی شیک و زیر پوستی اجرا شد .

    پاسخ

    چه مدرکی بالاتر از این که دیلیت اکانت نمیتونی بکنی و کسی که وارد شد دیگه نمیتونه اکانتش را پاک کنه و این آپ دکمه غلط کردم برای کاربر به عمد نزاشته

    پاسخ

    والا به مشتری خارجی گفتم سروش نصب کن کارمونه عکس پارچه و بار به مشتری عراق میفرستیم، مسخرم کرد راستم میگه. به فرض که اصلا اینا خوب، وقتی فقط تو ایران کاربرد داره آخه چه مسخره بازی عقب ماندگی است

    پاسخ

    این ها می خوان از مردم جاسوسی کنن پس ملت رو می پیچونن

    پاسخ

    مگر شما خلاف کار هستید که فکر می کنید از شما جاسوسی می شود ؟

    پاسخ

    گوگل روبیکا را حذف کرده، وزارت ارتباطات و مخابرات ایران هم گوگل را فیلتر کرده ، نتیجه گیری که خیلی ساده شد!! یعنی روبیکا مال نهادهای امنیتیست که برای جاسوسی از مردم درست شده!! من ۳ روز بود باوجود اخطار گوگل ؛ مجبورا نصب شده بودم ، اما امروز پس از اطمینان از جاسوسی روبیکا ، انرا حذف کردم …

    پاسخ

    مدرک مستند هم دارید ؟

    پاسخ

    والا اگه ریگی توی کفش نبود که بلافاصله گوگل پلی فیلتر نمیشد…
    واضحا و مبینا

    پاسخ

    روبیکا رو به نظرم پاک کنید بهتره چون سطح امنیتش خیلی پایینه فقط الکی ادای اینستا رد در آوردن

    پاسخ

    اگر ریگی درکفشتان نباشد،واتساپ واینستارا فیلتر نمیکردید،.خب باید منتظر چنین عکس العملی از طرف گوگل باشید.واما اگر چنین نیست چرا ان دو فضا که دنیا ازش استفاده میکنندرا فیلترکردید پس برای مردم شک وشبهه پیش میایید اگر واقعا با مردم رو راست باشید مردم خیلی فهیم تر از ان هستند که به اراجیف ان دو فضای مجازی گوش دهند.اگر نسبت به واتساپ واینستا بی خیالتر بودید متوجا میشدید که کاری از دستشان بر نمیایدپس این شک وشبهه را خودتان بوجود اوردید.کلام اخر اینکه چهل وسه سالست قدرتهای بزرگ هیچ غلطی نتوانستند بکننداین دوفضای مجازی نسبت به انان هیچند.ولی اگر بخواهیم تا تقی به توقی خورد انهارا فیلترکنیم که مردم را طرف خود نگهداریم اینجاست که یک جای قضیه میلنگد

    پاسخ

    مگر همین که با فیلتر کردن واتساپ و تلگرام و اینستاگرام بتونید ۴ نفر را مجبور به نصب برنامه های مزخرف و بدردنخور کنید . حتی اگه اینترنت مجانی هم بده روبیکا نصب نمیکنیم

    پاسخ

    سلام، من دیشب نصب و فعالش کردم.
    دقیقا چون گوگل پلی اخطار داده بود و به قضیه شک کردم، این کارو‌ انجام دادم.

    پاسخ

    عوض حرف مفت و شوآف کد برنامه رو توی گیت هاب منتشر کنید

    پاسخ

    یعنی عقلتون نمیرسه روبیکا به خاطر اینکه رقیب اصلی اینستاگرام شده داره توسط گوگل حذف میشه؟ جایی که لااقل در و پیکر داره و آشغال هایی مثل شما حداقل با یکمی محدودیت می تونن دهنشون رو باز کنن.

    پاسخ

    دمت گرم حرف حق را زدی اما حیف جاهلان نمیفهمند و نمیخواهند بفهمند

    پاسخ

    شعرور نگو،رقیب اینستاگرم!روبیکا به اندازه الف اینستا هم نیست چه برسه که ادعای رقابت هم داشته باشه!یه مشت بچه مدرسه ای رو مجبور کردند تو گوشی پدر و مادرشون نصب کنند،میلیاردها تومن وام بلاعوض گرفتند به اندازه یه آپ معمولی هم نیست….

    پاسخ

    از لحاظ سرعت و چیزای دیگه روبیکاخوبه فقط کاربر مشهور می خواد که محتوا های خوب بزاره و همچنین بیننده

    پاسخ

    رقیب اینستاگرام ؟؟؟ تعداد نصب فعال روبیکا و اینستاگرام رو میشه برام مقایسه کنی یا فقط از رو باد شکم نظر میدین ؟ عرضه رقابت سالم هم ندارین آخه..‌ مثلا چین اومد تیک تاکو بدایه رقابت با اینستاگرام درست کرد و تو جهان ترکوند و کلی مخاطب جهانی داره. روبیکا چی ؟ به زور با فیلتر کردن بقیه میخوان کاربر جذب کنند … فقط گنده گویی…

    پاسخ

    داداش!
    مدیر اینستاگرام کس دیگری هست .
    از فضای مجازی و اپلیکیشن و برنامه نویسی چیزی نمی دونی مجبوری به مغزت فشار بیاری ؟!
    گوگل اتفاقا از خداش هم باشه ، برنامه ای باشه که با اینستاگرام و واتساپ و فیسبوک رقابت کنه
    برنامه های گوگل معلومه کدوم برنامه ها هستن
    گوگل کروم
    گوگل پلی
    گوگل مپ و…

    پاسخ

    اصلا ما نصب نکرده بودیم . بنظر خودتون آخه این اپ زپرتی هم ارزش نصب کردن داشت ؟
    واقعا نداشت و نداره

    پاسخ

    خب الان چیکارکنیم؟روبیکاروحذف کنیم؟

    پاسخ

    چرا تو این چند سال گوگل پلی موضع نگرفته بود ؟
    گوگل پلی کار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای و به شدت سیاسی در قبال روبیکا انجام داده است .
    دوستان مهندس ایرانی امیرکبیر و شریف در حال توسعه روبیکا هستند و ما چشممان به آمریکایی ها و روبیکای دروغگو هست .

    خود گوگل پلی مشکلات زیاد امنیتی و جاسوسی دارد ولی اومده به روبیکا گیر داده .
    گوگل پلی نمی گذارد انحصار نرم افزارهای آمریکایی از بین برود و پشت همدیگر را محکم گرفته اند ولی تو ایران ، شرکتهای نرم افزاری نمی توانند پشت همدیگر محکم بایستند .

    پاسخ

    سلام واسه منم این پیام دوبار اومده نمی دانم قضیه از چه قراره لطفاً اطلاعات دقیق تری ارائه بدین ممنون

    پاسخ

    من اشتباه کردم تواین چند روز نصب کردم، ولی چند روز پیش که گوگل‌پلی بهم هشدار داد، سریعا حذف نصب کردم.

    پاسخ

    در جواب فقط میشه با غلظت و پوزخند گفت هِههههه!

    پاسخ

    روبیکا فقط برای جاسوسی و کنترل گوشی وپیامهای مردمه جمعش کنید به هیچی شما نمیشه اعتماد کرد شما قابل اعتماد نیستید ازموده را ازموندن خطاست

    پاسخ

    اپی که 10 میلیارد خسارت زد بهش 20 میلیارد رایگان پول میدن

    پاسخ

    مگه توییتر فیلتر نیست اینا هم نتا رو قطع کردن؟پس چجوری توئیت زده روبیکا به گوگل پلی؟فقط برا مردم غیر مجازه توئیتر؟چجوری بدون فیلترشکن توئیت زدن ؟ ما که از همون اول میدونستیم روبیکا برنامه جاسوسیه و اطلاعاتو به سپاه میده و سایر ارگان ها،به همین خاطر من از همون روز اول تحریم کردم برنامشو و به همه گفتم نصب نکنن حتی با شرایط فعلی قطعی نت

    پاسخ

    من خودم یکی از کاربران روبیکا هستم متأسفانه برنامه روبیکا اطلاعات شخصی و پیام های من را به وزارت اطلاعات ایران داده است.اطلاعات خیلی خصوصی از مکاتبات شخصی تا شوخی هایم الان هم به سازمان امنیت ملی پرونده من باز شده است .و در فرایند مراحل دادگاهی هستم

    پاسخ

    دروغ که کنتور نمیندازه، هی دروغ بگو

    پاسخ

    مدارک رو کن بزار همه ببینن 🤣🤣

    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید چه اطلاعاتی رو گزارش دادن به عکسا و فیلم های شما هم دسترسی داشتن؟؟؟

    پاسخ

    35 میلیون بچه بدبخت که مجبورشون کردید نصب کنن بچه های مدرسه ای و دبیرستانی و دبستانی

    پاسخ

    گوگل پلی باید فیلتر بشه
    بجای گوگل پلی بهتره از کافه بازار اندروید استفاده بشه

    پاسخ

    با این حرفت نشون دادی، که مثل من هیچی از تکنولوژی حالیتون نیست. اخه بنده خدا کافه بازار یک هزارم گوگل پلی نیست. تازه وظعیت حفظ حریم خصوصی و امنیت گوگل پلی هزاران برابر از کافه بازار ببشتره.

    پاسخ

    چون خارجیه پس امنیتش بالاتره؟چطور توی ۵سال این نرم افزار جاسوسی نبود حالا یه شبه جاسوسی شد بایستی حذف بشه؟ الان تموم کشور ها تو جنگ رسانه ای قرار دارن کسی برندس که رسانه داشته باشه. وقتی تو ایستاگرام میخوام یه هشتگ ارتین بزارم بعد از ارسال پیغام میده شما از محتوای خشونت استفاده میکنید چه انتظاری داری

    پاسخ

    امنیت گوشی های شما توسط نرم افزار گوگل پلی که انحصارگر است تضمین شده ؟
    تو اروپا این انحصارگری گوگل پلی را جریمه مالی می کنند .
    گوگل پلی دیده که اینستاگرام آمریکایی در حال کنار رفتن از گوشی های ایرانی ها است ، دست به کار غیر اخلاقی و سیاسی زده است .

    خود گوگل پلی مشکلات و حفره های امنیتی بسیار شدید دارد ، الان مدعی امنیت شده ؟!!!

    پاسخ

    خیلی شوتی ! گوگل پلی فقط یه نرم افزار تیست، یه سرویسه که اکثر کارایه گوشی اندرویدیت به اون وابسته س. وقتی فیلتر بشه گدشیتو بهتره بندازب سطل آشغال جاش ۶۶۰۰ بگیری دستت !
    یا اینکه اونقدر پیشرفت کرده باشی که سبستم عاملی مثله اندروید درست کنی و از بیخ تحت کنترل خودت باشه که عمراااااا بتونید …

    پاسخ

    شماها از تکنولوژی هیچی نمیفهمین ،بهتره همینجوری نفهم بمونین

    پاسخ

    اره
    باید فیلتر بشه
    که نتونیم از هیچی استفاد ه کنیم وفقط از برنامه های تولید ملی استفاده کنیم که حتی یه امنیت هم نداره
    شستشو مغزی که دادن تورو
    حداقل از مغزت یکم استفاده کن شاید یکم بفهمی

    پاسخ

    مزخرفترین برنامه در حال حاضر .دم گوگل پلی گرم که حذفش کرد.

    پاسخ

    کسبو کارمون تو اینستا داره نابود میشه زحمت پنج سالمه
    درامدم فقط اینستا بود
    دوتا بچه دارم
    کیاینستا وصل میشه داذم ثانیه شماری میکنم

    پاسخ

    توئیت اپل و ایفون اونوقت میزنی گوگل پلی این و اون اول از گوشی ساخت داخلی استفاده کت دوم مگر توئیتر باز هست چرا از فیلترشکن و وی پی ان استفاده میکنی مشخص شد که چقدر شمت خوبی

    پاسخ

    روبیکا آخه چیه . چه با اعتماد به نفس گوگل هم تگ میکنه. برو دنبال بازیت بچه جون خودتو با غول تکنولوژی مقایسه نکن.

    پاسخ

    پس بگو چرا گوگل پلی از ریشه فیلتر شد بخاطر همین بود سوال چرا گوگل پلی ایتا رو بدافزار معرفی نکرد چرا فقط روبیکا؟؟

    پاسخ

    ایتا رو چند وقت دیگه اعلام می کنند …
    از قدیم گفتند مرگ خوبه ولی واسه همسایه

    پاسخ

    دلیل شما برای اینکه گوگل پلی باید فیلتر بشه چیه ؟

    پاسخ

    دمش گرم حالا چه درست چه غلط وقتی حق اصلی ما یعنی اینترنت میگیرید باید اینجوری در سطح جهان مسخره بشید….

    پاسخ

    مدرک از این بالاتر که توش نظر نمیتونی بدی .پست میشه بزاری .کلا تحت نظری.من یکبار نظر مخالف دادم دو دقیقه نشد تماس گرفتن.

    پاسخ