;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی ؛ دود از کنده بلند میشه!

پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو دو گوشی پرطرفدار شیائومی هستند. در ادامه به مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

پوکو که چند سال‌است کار خود را مستقل از شیائومی انجام می‌دهد، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند، قیمت مناسب و در عین حال، مشخصات خوب گوشی است.

به نقل از Techtrends.news، گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو تقریباً یک سال قبل از پوکو ایکس 4 پرو روانه بازار شد. درواقع، هنگامی که پوکو شاهد استقبال کاربران از پوکو ایکس 3 پرو بود، تصمیم گرفت که نسخه جدید این گوشی، یعنی پوکو ایکس 4 پرو را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

هر یک از گوشی‌های پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 4 پرو قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند که بهتر است قبل از خرید، از آن‌ها مطلع شوید. برای مثال، میزان روشنایی و نوع نمایشگر گوشی پوکو ایکس 4 پرو بهتر از پوکو ایکس 3 پرو است و می‌تواند برای فیلم دیدن و استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب بهتر باشد. این درحالی‌است‌که گوشی پوکو ایکس 3 پرو در بنچ‌مارک عملکرد بهتری دارد و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

از مهم‌ترین دلایلی که شاید خرید پوکو ایکس 4 پرو برای شما مناسب باشد، استفاده از نمایشگر AMOLED در برابر IPS LCD است. همچنین گوشی مذکور از قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی کرده و با بلوتوث بهتر عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، ممکن است برخی از کاربران گوشی پوکو ایکس 3 پرو را به دلیل ضبط ویدئوی 4K انتخاب کنند. همچنین این تلفن همراه با حافظه نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود که برخلاف رقیب که با حافظه UFS 2.2، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی

شما می‌توانید گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو را با ابعاد 165.3×76.8 میلی‌متر خریداری نمایید. این درحالی‌است‌که پوکو ایکس 4 پرو با ابعاد 164.2×76.1 عرضه می‌شود. ضخامت پوکو ایکس 3 پرو 9.4 میلی‌متر است و با وزن 215 گرم، تا حدودی دست شما را هنگام کار کردن با آن خسته می‌کند. از سوی دیگر، گوشی شیائومی پوکو ایکس 4 پرو با ضخامت 8.1 و وزن 205 گرم عرضه می‌شود که نسبت به پوکو ایکس 3 پرو گوشی بسیار خوش‌دست‌تری است.

هر دو گوشی‌ دارای گواهی IP53 هستند و در برابر گردوغبار و همچنین پاشش آب مقاوم خواهند بود. مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی نشان می‌دهد که گوشی اول تماماً از پلاستیک ساخته شده و علاوه بر پنل پشتی، فریم اطراف آن نیز پلاستیکی است.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro

این درحالی‌است‌که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 پرو تصمیم گرفته که از متریال باکیفیت‌تری استفاده کند. به‌جز فریم این گوشی که پلاستیکی است، پنل پشتی آن شیشه‌ای بوده و احساس خوبی هنگام در دست گرفتن آن به شما دست می‌دهد.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو با دوربین چهارگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد که این دوربین‌ها در یک ماژول دایره‌ای شکل در بالا و وسط پنل پشتی دیده می‌شوند. لوگوی پوکو هم با اندازه بزرگی در وسط بخش میانی حک شده است.

از سوی دیگر پوکو ایکس 4 پرو با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها هم در یک کادر مشکی رنگ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. این کادر که شکل مستطیلی دارد، در بخش عرضی بالای پنل پشتی دیده می‌شود. لنز واید در این گوشی اندازه بزرگ‌تری داشته و در بالای سایر لنزها قرار گرفته است.

پنل پشتی پوکو ایکس 4 پرو جذابیت خاصی دارد و با خطوط براق جذابی نمایش داده می‌شود. با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی متوجه می‌شویم که هر دو گوشی‌ حاشیه بسیار کمی دارند و دوربین سلفی آن‌ها در بالا و وسط نمایشگر در یک پانچ هول قرار گرفته است.

دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند و روی دکمه پاور هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. در لبه بالایی گوشی پوکو ایکس 4 پرو می‌توانید جک 3.5 میلی‌متری، اسپیکر، میکروفون و سنسور اینفرارد را مشاهده نمایید. اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه تایپ سی و اسلات هیبریدی سیم‌کارت در لبه پایین گوشی دیده می‌شوند.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro
مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro

برخلاف گوشی قبل، اسلات سیم‌کارت هیبریدی در پوکو ایکس 3 پرو در لبه سمت چپ تعبیه شده است. سنسور اینفرارد و میکروفون ثانویه در لبه بالایی مشاهده می‌شوند. در بخش پایینی هم یک جک 3.5 میلی‌متری، درگاه تایپ سی، بلندگو و میکروفون اصلی قرار دارند. به‌طورکلی، طراحی هر دو گوشی بسیار خوب است و گوشی پوکو ایکس 4 پرو به دلیل داشتن وزن و ضخامت کمتر، گزینه بهتری به نظر می‌رسد؛ هرچند که طراحی خمیده پنل پشتی ایکس 3 پرو به خوش‌دستی آن کمک می‌کند.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
ابعاد 164.2 × 76.1 × 8.1 میلی‌متر 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
وزن 205 گرم 215 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ‌بندی مشکی، آبی، زرد مشکی، آبی، برنزی

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر نمایشگر

درحالی‌که گوشی پوکو ایکس 3 پرو با نمایشگر اقتصادی IPS LCD عرضه می‌شود، شیائومی تصمیم گرفته که در نسخه پوکو ایکس 4 پرو از نمایشگر باکیفیت‌تر AMOLED استفاده کند. اندازه نمایشگر هر دو گوشی مشابه بوده و با اندازه 6.67 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

علاوه‌براین، تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو گوشی 395 پیکسل در اینچ است. گوشی‌های پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 4 پرو با نرخ نوسازی 120 هرتز عرضه می‌شوند و هر دو سرعت بسیار خوبی برای بازی‌های ویدئویی و استفاده روزمره دارند.

روشنایی گوشی پوکو ایکس 3 پرو 450 بوده که در حالت HDR به 600 نت هم می‌رسد. این درحالی‌است‌که روشنایی گوشی پوکو ایکس 4 پرو به‌اندازه 700 نیت و حداکثر روشنایی آن 1200 نیت است. این ویژگی نشان می‌دهد که پوکو ایکس 4 پرو برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید گزینه بهتری است.

نمایشگر پوکو ایکس 4 پرو از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کند. اما گوشی پوکو ایکس 3 پرو از ویژگی HDR10 برخوردار شده که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش کیفیت تصاویر داشته باشد. نسبت نمایشگر در گوشی پوکو ایکس 3 پرو به‌اندازه 84.6 درصد است. این ویژگی در گوشی پوکو ایکس 4 پرو به 86 درصد می‌رسد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر نمایشگر مشاهده می‌کنیم، گلس محافظ آن‌هاست. گوشی پوکو ایکس 4 پرو با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود؛ اما شیائومی در ساخت گوشی پوکو ایکس 3 پرو از محافظ کورنینگ گوریلا گلس 6 استفاده کرده است.

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
نوع نمایشگر AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 700 نیت، حداکثر روشنایی 1200 نیت IPS LCD، نرخ نوسازی 120 هرتز، ‌ HDR10، روشنایی 450 نیت
سایز 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 86 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.6 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 5 گوریلا گلس 6

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو اف 3

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 4 پرو از نظر دوربین

گوشی پوکو ایکس 3 پرو با دوربین چهارگانه و پوکو ایکس 4 پرو با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. در ابتدا نگاهی به دوربین‌های گوشی پوکو X3 پرو می‌اندازیم. دوربین اصلی این گوشی با یک سنسور 48 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با دریچه دیافراگم 1.8 در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که دومین لنز این گوشی از نوع اولترا واید است که سنسور 8 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.2 دارد. این گوشی همچنین به سنسورهای 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده که هر دو از دیافراگم f/2.4 برخوردارند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در شرایط نوری مناسب کیفیت نسبتاً خوبی دارند و برای استفاده روزمره مناسب هستند. دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این دوربین‌ها شما می‌توانید ویدئوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل را با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه بگیرید. ویدئوهای اسلوموشن با استفاده از این دوربین دارای کیفیت 1080 پیکسل هستند.

از سوی دیگر، دوربین اصلی گوشی پوکو X4 پرو با سنسور 108 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این لنز واید 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با گشودگی دیافراگم 1.9 به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

لنز اولترا واید هم در این گوشی دیده می‌شود که با سنسور 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.2 در اختیار شما قرار می‌گیرد. مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی نشان می‌دهد که آخرین لنز این گوشی هم لنز ماکرو نام دارد که با سنسور 2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. دوربین این گوشی هم از قابلیت فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این دوربین‌ می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. ویدئوهای اسلوموشن در این گوشی هوشمند با کیفیت 720 پیکسل ذخیره می‌شوند. با این بررسی متوجه می‌شویم که عکس‌های گرفته شده با استفاده از دوربین گوشی پوکو ایکس 4 پرو کیفیت بهتری دارند. این درحالی‌است‌که ویدئوهای ضبط شده با گوشی پوکو ایکس 3 پرو بهتر هستند.

با وجود این‌که کیفیت دوربین پشتی پوکو ایکس 4 پرو بهتر از پوکو ایکس 3 پرو بود، این موضوع درباره دوربین سلفی آن‌ها صدق نمی‌کند. گوشی پوکو ایکس 3 پرو با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این درحالی‌است‌که دوربین سلفی گوشی پوکو ایکس 4 پرو دارای سنسور 16 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.5 است. شما با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X3 پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تنظیمات دوربین
  • 108 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/1.52 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولترا واید، 1/4 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو، 1/5 اینچ سایز سنسور، 1.75 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 2.0/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولترا واید با پوشش 119 درجه، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدئو ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.06 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.5 20 مگاپیکسل، لنز واید، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2
قابلیت‌ها HDR، پانوراما
ویدئو ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر باتری

هر دو گوشی دارای باتری‌های غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری هستند. گوشی پوکو ایکس 3 پرو با باتری 5160 میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید برای وب‌گردی نزدیک به 12 ساعت، برای تماشای ویدئو 10 ساعت و 33 دقیقه و برای بازی کردن 5 ساعت و 25 دقیقه از آن استفاده کنید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این درحالی‌است‌که ظرفیت باتری گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5000 میلی‌آمپر ساعت است. این گوشی برای وب‌گردی 10 ساعت و 34 دقیقه، برای تماشای ویدئو 13 ساعت و 33 دقیقه و برای بازی کردن 6 ساعت و 57 دقیقه دوام می‌آورد. به‌طورکلی، گوشی پوکو X3 پرو می‌تواند 119 ساعت و پوکو X4 پرو 100 ساعت دوام بیاورند.

برخلاف نگهداری شارژ، سرعت شارژ کردن گوشی پوکو ایکس 4 پرو بهتر از پوکو ایکس 3 پرو است. شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 پرو از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. این برند مدعی است که گوشی مذکور در مدت‌زمان 30 دقیقه 75 درصد و مدت‌زمان 49 دقیقه 100 درصد شارژ می‌شود.

از سوی دیگر، پوکو X3 پرو از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند و دیرتر از پوکو X4 پرو شارژ می‌شود. این گوشی می‌تواند در مدت‌زمان 30 دقیقه به‌اندازه 55 درصد و در مدت‌زمان 75 دقیقه هم 100 درصد شارژ شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 67 وات،75 درصد در 30 دقیقه و 100 درصد در 49 دقیقه (به گفته کمپانی) شارژ سریع 33 وات، 59 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 59 دقیقه (به گفته کمپانی)

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 4 پرو از لحاظ سخت‌افزار

شیائومی در ساخت هر دو گوشی‌ از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کرده است. گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 860 عرضه می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته قدرتمند Kryo 485 Gold با حداکثر فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 Gold با فرکانس 2.42 و در نهایت، چهار هسته Kryo 485 Silver با فرکانس 1.78 گیگاهرتز می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

این پردازنده هفت نانومتری می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره و همچنین بازی‌های ویدئویی مناسب باشد. Adreno 640 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی پوکو ایکس 3 پرو را برعهده دارد. از سوی دیگر، شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 پرو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 695 استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته قدرتمندتر Kryo 660 Gold با حداکثر فرکانس 2.2 و شش هسته Kryo 660 Silver با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌شود. این پردازنده شش نانومتری هم برای بازی‌های ویدئویی مناسب است.

با مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی مشاهده می‌کنیم که مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی بر عهده Adreno 619 است. به‌طورکلی، اگر به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید با پرداخت هزینه منطقی به بازی کردن بپردازید، هر دو گوشی‌های پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 4 پرو گزینه‌های مناسبی هستند. شما می‌توانید این دو گوشی میان‌رده را با نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی خریداری نمایید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی پوکو X3 پرو با حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه می‌شود که نسبت به حافظه داخلی پوکو X4 پرو که UFS 2.2 است، عملکرد بهتری دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
سیستم‌عامل
  • اندروید 11
  • قابل آپدیت به اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
  • اندروید 11
  • قابل آپدیت به اندروید 12
  • MIUI 13 برای پوکو
تراشه اسنپدراگون 695 (6 نانومتری) اسنپدراگون 860 (7 نانومتری)
CPU
  • هشت هسته‌ای
  • 2×2.2 GHz Cortex-A78
  • 6×1.7 GHz Cortex-A55
  • هشت هسته‌ای
  • 1×2.96 GHz Kryo 485 Gold
  • 3×2.42 GHz Kryo 485 Gold
  • 4×1.78 GHz Kryo 485 Silver
GPU Adreno 619 Adreno 640
درگاه حافظه microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت) microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی
  • رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 و 256 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

مقایسه POCO X3 Pro و POCO X4 Pro از نظر صدا

هر دو گوشی‌ پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 4 پرو با اسپیکرهای استریو عرضه می‌شود و کیفیت صدای خیلی خوبی دارند. ‌این گوشی‌ها همچنین از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کنند.گوشی پوکو ایکس 4 پرو به دلیل پشتیبانی از Dolby Atmos، صدا را با کیفیت بهتری پخش می‌کند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 4 پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال

هر دو گوشی از دو سیم‌کارت و نصب کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. یکی از تفاوت‌ها این است که پوکو ایکس 3 پرو از اینترنت سریع 5G پشتیبانی نمی‌کند. این درحالی‌است‌که این ویژگی در گوشی پوکو ایکس 4 پرو وجود دارد.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 4 پرو پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تکنولوژی شبکه GSM ،HSPA ،LTE ، 5G GSM ،HSPA ، LTE
سنسورها اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.1 A2DP، LE 5.0، A2DP، LE
GPS بله، باA-GPS ، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC دارد (بسته بازار عرضه) دارد (بسته بازار عرضه)
رادیو دارد رادیو FM، قابلیت ضبط
USB
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
  • USB Type-C 2.0
  • پشتیبانی از  OTG
اینفرارد دارد دارد
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی
مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 4 پرو از نظر قیمت و تاریخ عرضه

گوشی پوکو ایکس 3 پرو که در تاریخ مارس 2021 معرفی و روانه بازار شد، در آن زمان قیمتی نزدیک به 260 دلار داشت. گوشی پوکو ایکس 4 پرو تقریباً یک سال بعد و در اواخر فوریه 2022 معرفی و در مارس 2022 روانه بازار شد، در آن زمان با قیمت تقریبی 310 دلار به فروش رسید.

مقایسه پوکو X3 پرو با پوکو X4 پرو شیائومی پوکو X4 پرو پوکو X3 پرو
تاریخ معرفی 28 فوریه 2021 22 مارس 2021
تاریخ عرضه 23 مارس 2021 24 مارس 2021
قیمت جهانی حدود 310 دلار حدود 260 دلار

سؤالات متداول

گوشی پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو ایکس 4 پرو؟

پوکو ایکس 3 پرو به‌دلیل پردازنده قوی، نمایشگر خوب و شارژدهی خوب باتری، ارزش خرید بالایی دارد؛ اما مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی، تنظیمات دوربین آن است. از سوی دیگر، پوکو ایکس 4 پرو از نمایشگر خوب، دوربین قابل قبول، عملکرد بهینه باتری و اسپیکر خوب بهره می‌برد؛ اما از نظر پردازنده ضعف دارد و به همین دلیل، اگر برای بازی‌ کردن به‌دنبال یک گوشی خوب هستید، بهتر است پوکو ایکس 3 پرو را خریداری کنید.

قیمت پوکو X3 پرو و X4 پرو در بازار ایران چقدر است؟

قیمت پوکو ایکس 3 پرو در محدوده 8 تا 10 میلیون تومان است. قیمت پوکو ایکس 4 پرو نیز حدود 11.400.000 تا 15.400.000 تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X3 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (37 نظر)

    به‌طور کلی باید اذعان کرد که گوشی poco x3 pro در زمان خودش گوشی خیلی خوبی بود ولی باید پذیرفت که با توجه به نقاط قوتی که poco x4 pro 5g داره و به خاطر این‌که گوشی به‌روزی هست توجیه بیشتری هست واسه خریدش…

    پاسخ

    سلام قبل از همه بگم که انتخاب بنده POCO X3PRO پرو هست چرا
    1 تراشه پرچمدار اورکلاک شده اسنپدراگون +855 به اضافه پردازندش گرافیکی اندرینو۶۴۰

    2کیفیت عکس واید اصلی بسیار زیبا (پرو پرتره نایت مود و فریمور)
    3 صحفه نمایش قدرتمند با نرخ فریم ریت ۱۲۰ هرتز
    4 گواهی IP53 مقاوم دربرابر ضربه پاشش آب و گرد و غبار
    معایب هاش اینه
    1صحفه نمایش IPS LCD با روشنایی اولترای ۷۰۰نیت
    ۲کیفیت ۲مگاپیکسلی سنسور ماکرو ک ناامید کننده هس
    این گوشی یا گیمفون با پرچمداران زمان خود به یک امتیاز یکسان رسیدند
    مشکل باتری اینطوری حل میشه : باتری سیور روشن شه و تمامی بکگراند آپ ها رو غیر فعال کنید گوشی میتونه با استفاده گیمینگ ۷ساعت و با استفاده معمولی ۱روز می‌تونه شارژ بده هیچ وقت هم نباید با در حال شارژ از گوشی استفاده شود چرا ک سرعت شارژ دهی آداپتور و دوام باتری پایین میاد ممنون از همه
    ۱۴۰۲/۱/۱۶

    پاسخ

    فریم پوکو ایکس تری آلومینیومیه خودمم دارم

    پاسخ

    واقعا آدم نمیدونه چطور گوشی x4 با x3 مقایسه میشه، گوشی x4 نهایت پخش و ضبط فیلمش 1080 اونم 30 فریم هست ولی x3 تا 4k 30 فریم و 1080 روی 60 فریم هم داره و تازه برای پخش x3 تا 8k روی 30 فریم پخش داره اونوقت میان با x4 مقایسه میکنن
    گوشی x4 اسباب بازیه بخدا، نمیدونم کوالکام روی چه حسابی این پردازنده مسخره رو ساخته آخه توی 2022 باشی و فیلمبرداری 1080 روی 30 فریم نهایت قدرت دوربین باشه؟ این گوشی x4 قشنگ 10 سال عقب تره از x3 پرو ولی البته کسایی که چیزی حالیشون باشه متوجه میشن نه کسی که فقط با گوشی زنگ و پیام میده که البته توی همون هم تفاوت معلوم میشه، خلاصه اگر کسی پول اضافه داره x4 بخره بعد مستقیم بندازه سطل زباله

    پاسخ

    سلام دوستان من ی هفته هست پوکو x4 خردیدم همه کارم کردم یعنی امتحان کردم عالیه بلندگوی حرفه ای داره مناسب بازی و هرکاری هست من راضی هستم باتری فوق العاده داره

    پاسخ

    دورود. X4proاصلا قابل مقایسه با x3نیست.x3proواقعا گیمینگ.من خودم x3proدارم اصلا کم نمیاره حتی کوچک ترین لک هم نداره.من در کالاف حرفه ای هستم.حتی ی لگ هم نداره مخصوص گیم و کار های روز مره.

    ببینید دوستان کارت گرافیک این گوشی خاموش اگر اونو روشن کنید دیگه غوقاست .من روشنش کردم اصلا بدبختی شده. اصلا کم نمیاره.

    تمام بازی های من بالای ۳گیگ هست حتی بازی ۱۵گیگ هم دارم.کم نمیاره اصلا !

    پاسخ

    یکی از بهترین گوشی های است که دیدم عالی پنج تا ستاره هم کمشه

    پاسخ

    ایکس ۳پرو دارم ولی به وای فای وصل نمیشه
    چیکار کنم
    گوشی های دیگه وصل میشن گوشی من نمیشه

    پاسخ

    من گوشی شیاومی پوکو ایکس تری پرو گرفتم ۵ ماه بیشتر کار نکرد و سوخت علتش هم این بود که بروزرسانی شد و حین ریست شدن، خاموش شد و دیگه روشن نشد توی عمرم گوشی به این اشغالی ندیدم لطفا با تحقیق گوشی بگیرین شیاوومی افتضاح

    پاسخ

    ولی من از وقتی که پوکو ایکس 3رو گرفتم هر بروز رسانی که براش اومده بود رو انجام دادم آخم نگفت.شاید شما موقع راه اندازی مجدد گوشی بهش دست زدید که دیگه روشن نشده

    پاسخ

    من خودم ب شخصه پوکوx3 پرو رو ترجیح میدم خودم الان این گوشی رو دارم از نظر سخت افزاری و کیفیت و کشش بالا گوشیی با این رنج قیمت و کیفیت بالا نیست تو بازار

    پاسخ

    ایکس فور پرو دارم پشیمونم متاسفانه هرازگاهی در بازیها لگ میزنه هر کی میخواد بخره دست نگه داره سمت پوکو موکو نرید خواهشن از کارشناسان حرفه ای حلال خور سوال بپرسید باسه بازی اگه میخواهید یه دو تومن بزار روش گوشی گیمینگ بخر.

    پاسخ

    منم پشیمونم نمیدونم چکار کنم هیچی بزهنم نمیرسه یارو ب من انداخت گفت این از poco f3بهتره منم خر شدم خریدم الان روی پایین ترین کیفیت کالاف ۱۰ اف پی اس میگیرم اگه میدونین چکار کنم ی راهنمایی کنین
    ❗ اگه گیمرید ب هیچ وجه سمت poco x4 pro نرید❗

    پاسخ

    اگر نرخ نو سازی رو روی 120 هرتز بگذارید
    با کیفیت بالا و بدون لگ عمل میکنه
    منم اف تری میخواسم همین اتفاق برام افتاد
    ولی دوربین و بقیه ی نکاتش رو دیدم از حالت پشیمونیم در اومدم

    پاسخ

    ایکس 3 پرو خوبه یا ایکس 3 Gt لطفا فنی و حرفه ای توضیح بدن دوستان ممنون

    پاسخ

    دوست عزیز مورد پیچیده‌ای نیست، اگه واسه گیم و بازی کردن می‌خوای poco x3 pro ولی در غیر این صورت poco x3 gt در جمیع موارد گوشی خوبی هست که با توجه به جدید و به‌روزتر بودن انتخاب بهتری خواهد بود…

    پوکو ایکس تری، فوق العاده اس، پوست کلفت و با کیفیت، از همه نظر عالی، خصوصا، گیمینگ👌👌👍👍

    پاسخ

    سلام
    من پوکو ایکس فور پرو دارم
    نمی‌گم گوشی بدیه گوشی خیلی خوبیه برا گیم عالیه من یه رفیق دارم پوکو ایکس تری معمولی داره
    یه روز داشتیم بازی میکردیم پیش هم یهو دیدم گوشیش کلا گیر کرد و خاموش شد
    داد برد تعمیرش کردن همیشه هم میگفت لگ دارم
    همیشه هم گوشیشو باید خاموش روشن کنه تا درست بشه
    من نمی‌گم گوشی بدیه اما خواستم تجربمو واسه شما در اختیار بزارم

    پاسخ

    منی که موندم آخر کدومو بخرم😔

    پاسخ

    X3 پرو رو بخری
    تا حداقل ۵ سال نیازی به تعویض گوشی نداری یعنی تا ۲۰۲۷ چون این گوشی به همین هدف تولید شده که تا چندسال بزنه تو سر پرچمدارای برندای دیگه الان کم کم داره میشه دوسال که امده ولی هنوز همجا‌ در مقایسه ها و پرفروشها باقی است این خودش یه رکورده حتما همه میدونین که گوشی بعد دوسال دیگه به دلیل ساخت مدلای جدید نه پیدا میشه برا خرید نه میتونه رقابت کنه ولی این گوشی عجیب انگار امده که همه معادلات رو بهم بریزه فقط کافیه هشت هسته پردازنده ان رو با هشت هسته پردازنده s21 اولترا پرچمدار سامسونگ (( نسخه اسنپدراگونش))) مقایسه کنید پراتون میریزه که اکس تری بالاتره !

    پاسخ

    ساقی هستم اینم نمونه کارم

    پاسخ

    و اینکه میگن اکس تری پرو و اکس فور پرو دوربینش فرق نداره دروغ هستش. کاملا اکس فور پرو بهتره از لحاظ دوربین
    اگر برای کار های روز مره.رو عکاسی و کمی بازی میخواهید کاملا گوشی خوبیع

    پاسخ

    اگه گیمری اکس فرو پرو نگیر بهتر از او اف تری هستم که عایع
    و اگر برای عکاسی کار های روز مره و کمی گیم میخوای ایکس فور پرو

    پاسخ

    گوشی پوکو x3 از لحاظ سخت افزار پردازش cpu و پردازش گرافیکی و سرعت حافظه بسایر قدرتمند تر از پوکو x4 هست.
    دوربین در حد قابل قبولی خوب است و باکیفیت
    صفحه نمایش هم همچنین
    X3 pro درمقابل x4 سطح بالاتری قرار دارد.
    فقط دوربین x4 بالاتر از x3 pro هست
    اما تشخیص عمق ندارد
    چون x4 جدید وارد بازار شده خریداران رو تشویق به خرید نسخه جدید و ضعیف تر میکنن
    پوکو x3 خیلی خیلی بهتر از ،x4 هست

    پاسخ

    عاااااالی بود
    ممنونم ازشما

    پاسخ

    X3 پرو رو بخری
    تا حداقل ۵ سال نیازی به تعویض گوشی نداری یعنی تا ۲۰۲۷ چون این گوشی به همین هدف تولید شده که تا چندسال بزنه تو سر پرچمدارای برندای دیگه الان کم کم داره میشه دوسال که امده ولی هنوز همجا‌ در مقایسه ها و پرفروشها باقی است این خودش یه رکورده حتما همه میدونین که گوشی بعد دوسال دیگه به دلیل ساخت مدلای جدید نه پیدا میشه برا خرید نه میتونه رقابت کنه ولی این گوشی عجیب انگار امده که همه معادلات رو بهم بریزه فقط کافیه هشت هسته پردازنده ان رو با هشت هسته پردازنده s21 اولترا پرچمدار سامسونگ (( نسخه اسنپدراگونش))) مقایسه کنید پراتون میریزه که اکس تری بالاتره !

    پاسخ

    همسرم یکساله که ایکس 3 داره
    و من یک ماه پیش ایکس 4 خریدم
    بینهایت پشیمونم
    کاش منم ایکس 3 میگرفتم
    فقط کافیه هردو گوشی کنارتون باشه و دوربین هردو رو باز کنید و تفاوتشون رو ببینید
    دوربین من خیلی بی کیفیته.مخصوصا فیلمبرداریش پر از برفک و نویزه
    نمیدونم چیکار کنم حالا با این دوربین افتضاح

    پاسخ

    من ایکس تری دارم و برای همسرم ایکس ۴پرو گرفتم ،عکس های ایکس ۴خیلی با کیفیت بالا هست ،فقط موقع عکاسی گزینه ۱۰۸مگاپیکسل فعال کنید

    پاسخ

    تو تنظیمات دوربین نویز گیر را روی اتومات قرار دهید

    پاسخ

    سلام
    من گوشیه x3پرو‌دارم‌و‌حدود ۱ سال هست که دارم استفاده میکنم .
    اگرچه این گوشی پرچم دار نیست ولی من اونو پرچمدار میبینم .چرا که هیچگونه کم نمیاره و واقعا فوق العاده است .
    هر کسی این گوشی رو داره مطمئنا راضی هستش و‌ این تنها نظر من نیست .
    مطلب بدی اینکه ضعف در مواقع نور زیاد خورشید
    روی صفحه درسته ولی اگر نور صفحه گوشی رو زیاد کنید .میشه به راحتی استفاده کرد و مشکلی نداره از نظر دوربین هم خوب و راضی کننده است و
    مطمئن باشید عکسهای فوق‌العاده میگیره و فیلم برداریشم عالیه .

    پاسخ

    راس میگه خدایی همین الان با گوشی poco x3 pro دارم پیام میفرستم واقعا گوشی حقیه رو دست نداره تو این بازه قیمتی من زمان ارزونی 6000000 گرفتم واقعا عالیه از هر نظر جواب کارتونو میده من باهاش پابجی کالاف فری فایر فورتنایت هرچی بگی دارم باهاش بازی می کنم هیچ لگی نداره اگه صفحه نمایش هم بزاری رو ۱۲۰ هرتز دیگه خدا … مولایی میشه

    پاسخ

    از لحاظ سخت افزار x3پرو بسیار قوی تر هستش،حتی در بحث دوربین هم به خاطر پردازنده قوی تر هم بسیار باکیفیت تر نسبت به x4هستش شک نکنید.

    پاسخ

    در دوربین قابل توجه همه که در کوکو ایکس ۴ پرو باید حالت ۱۰۸ مگا پیکسل رو فعال کنید

    پاسخ

    اون 108 مگاپیکسل الکیه فقط تکنیک دور زدن مردمه ک برن بخرن و اگرنه با ی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هیچ فرقی نداره

    پاسخ