;
coinex

ساخت بالن‌های فضایی توسط ایران برای توسعه خدمات مخابراتی!

رئیس سازمان فضایی اخیرا خبر از ساخت بالن‌های فضایی توسط ایران داده است. ساخت این بالن‌های فضایی می‌تواند به ارائه خدمات امدادرسانی در کشور کمک کند.

ساخت بالن فضایی، تکنولوژی نوین جهانی در ایران قرار است به خدمات مخابراتی و  امدادرسانی در کشور کمک‌های بسیاری کند. این خبر خوشی برای حوزه فناوری در ایران خواهد بود، چرا که می‌تواند به توسعه خدمات اینترنتی و افزایش سطح آن و همچنین خدمات مخابراتی در شرایط بحرانی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اختلال در سیستم بیلینگ شرکت مخابرات ایران ؛‌ فعلا قبض تلفن پرداخت نکنید!

ساخت بالن‌های فضایی در ایران

رئیس سازمان فضایی ایران از ساخت بالن‌های مخابراتی توسط پژوهشگاه فضایی صحبت کرده است. این بالن‌های فضایی قرار است، مجهز به قابلیت‌های امدادرسانی و مخابراتی باشند.

ساخت بالن‌های فضایی
ساخت بالن‌های فضایی

حسن سالاریه به توضیح در رابطه با ساخت بالن‌های فضایی پرداخت و خاطر نشان کرد که یکی از مهم‌ترین کاربردهای این بالن‌های فضایی در ایران پوشش مخابراتی حداقل 10 کیلومتری است، وی همچنین ادامه داد:

با استفاده از توانمندی این بالن‌ها، می‌توان پوشش مخابراتی 4G-LTE خوبی را در شعاع پوشش حداقل 10 کیلومتری ذیل بالن ایجاد کرد تا مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

متخصصان و پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی و ساخت این بالن‌های فضایی شده‌اند. این پژوهشگران به دنبال کمک و توانمندسازی حوزه مخابراتی در ایران نیز بوده‌اند.

طراحان این پروژه داخلی علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، به دنبال ایجاد یک کارکرد وظیفه‌ای برای آن یعنی همان قابلیت امدادرسانی و پایش در شرایط بلایای طبیعی بوده‌اند و در طراحی این بالن سعی در به کارگیری آن داشته‌اند. سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران همچنین در رابطه با توان مقاومتی بالن‌های فضایی ساخت ایران اظهار داشت:

تحمل باد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی حداقل پنج شبانه روز در شرایط مختلف آب و هوایی از دیگر توانمندی‌های این سامانه‌ها به شمار می‌رود.

این بالن‌های فضایی قرار است، در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی در کشور به خدمت رسانی بپردازند تا از ایجاد آسیب‌های شدیدی چون حوادث سال‌ها پیش جلوگیری کنند.

خدمات رسانی بالن‌های فضایی در کشور

ساخت بالن‌های فضایی
بالن‌های فضایی

رئیس سازمان فضایی معتقد است که این بالن‌های فضایی دارای ظرفیت تحمل بالایی هستند، وی در این رابطه گفت:

این بالن‌ها قابلیت قرار دادن حداقل 50 کیلوگرم محموله در ارتفاع 250 متری از سطح زمین را دارند که در بحران‌های طبیعی کشور تاکنون 120 شبانه‌روز خدمات ارائه داده‌اند.

از جمله حوادث طبیعی که خسارات بسیاری به کشور وارد کردند، می‌توان به زلزله سرپل ذهاب در سال 96، سیل پلدختر در سال 98 و همچنین زلزله بم اشاره کرد.

این بالن‌ها توانسته‌اند در طول این سال‌ها به مردم خدمت رسانی کنند و به ارائه امدادرسانی در وضعیت بحرانی ایجاد شده، بپردازند. همچنین باید اشاره کرد که این بالن‌های فضایی در ایران در طول سال‌های 96 تا 1401 به زائرین کربلا خدمات اینترنتی و مخابراتی ارائه داده‌اند و توانسته‌اند در انجام این ماموریت‌ها سربلند بیرون بیایند. حسن سالاریه در رابطه با آمادگی مضاعف این بالن‌ها برای رفع مشکلات اینترنتی و مخابراتی در کشور تصریح کرد:

همان‌طور که درباره زلزله بندر کنگ هم اخیرا اعلام کردیم، سازمان فضایی آمادگی دارد این بالن‌ها را بنا بر اعلام نیاز وزارت ارتباطات در مناطقی که بلایای طبیعی رخ داده، عملیاتی کند.

ساخت بالن‌های فضایی در کشور می‌تواند، موجبات دسترسی به خدمات اینترنتی و مخابراتی در کشور را برای مردم دو چندان کند و از وضعیت کنونی به بیرون آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با ساخت بالن‌های فضایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر