;
coinex

انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا [+ ویدیو]

صبح امروز انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا توسط بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی گزارش شد. حادثه‌ای که از آن به سونامی برلین یاد می‌شود.

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین با یک میلیون لیتر آب و 1500 ماهی زنده صبح امروز منفجر شد و خساراتی شدید برجای گذاشت! به گزارش بی‌بی‌سی، AquaDom که بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا محسوب می‌شود، صبح جمعه به وقت محلی در برلین منفجر شد. با انفجار این آکواریوم بیش از 264 هزار گالن آب معادل یک میلیون لیتر در نواحی اطراف آن شامل هتل، موزه و کافه پخش شد. اداره پلیس برلین در گزارش اولیه تخمی خسارات حاصل از انفجار بزرگترین آکواریوم جهان از اصطلاح «باورنکردنی» برای توصیف عمق فاجعه استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: تحریم ایران توسط شرکت کویکتل ؛ آینده صنعت فناوری اطلاعات کشور در هاله‌ای از ابهام!

انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا

در حال حاضر ویدیوها و تصاویر مهمی از این فاجعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که است که نشان از خسارت شدید به نواحی اطراف آکواریوم 15.86 متری نشان می‌دهد. ماهی‌های مرده، ستون‌های نگهدارنده خم شده و شیشه‌های شکسته در همه جا به چشم می‌خورد.

انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا [+ ویدیو]

به گفته مقامات رسمی آلمان، تاکنون هیچ تلفات انسانی برای این فاجعه ثبت نشده است اما دو نفر در نتیجه برخورد خرده شیشه‌ها مجروح شده‌اند. مقامات آتش‌نشانی برلین می‌گویند عموم جانوران آکواریوم شامل 1500 ماهی از 100 گونه مختلف تلف شده‌اند.

علت انفجار آکواریم بزرگ آلمان چیست؟

تا زمان نگارش این مطلب، هنوز علت انفجار آکواریوم مشخص نیست، اما مقامات برلین تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند. ساندرا وسر، از اعضای پارلمان آلمان، در هتل رادیسون به روزنامه‌ها گفت که احساس می‌کند صبح جمعه زمین‌لرزه‌ای کوچک رخ داده است. آنچه وسر از آن به‌عنوان زمین‌لرزه یاد می‌کند، در واقع حادثه‌ انفجار آکواریوم AquaDom بود. او می‌گوید آنچه از آکواریوم بر جای مانده مثل مناطق جنگی است.

انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا [+ ویدیو]

مقامات برلین 100 امدادگر اورژانس را به سرعت به محل آکواریوم اعزام کرده‌اند. این آکواریوم در سال 2003 ساخته شد و در درون هتل رادیسون کالکشن قرار داشت. به گزارش رویترز هم پلیس 350 مهمان مقیم هتل را سریعا به دلیل نگرانی از وضعیت ایمنی ساختمان تخلیه کرده است. در وب‌سایت رسمی AquaDom اعلام شده که به‌دلیل حادثه‌ی اخیر، این آکواریوم موقتا تعطیل است.

بر اساس گفته‌ی نیویورک تایمز، مقامات رسمی برلین معتقدند نجات دادن ماهی‌های موجود در آکواریوم AquaDom «غیرممکن» بود. آن‌ها روی نجات دادن ماهی‌هایی که در سایر آکواریوم‌های کوچک‌تر موجود در ساختمان باقی مانده‌اند متمرکز شده‌اند. این ماهی‌ها نیز در خطر قرار دارند چون انفجار AquaDom باعث قطعی برق شد. در ادامه ویدیوهای منتشر شده از این فاجعه را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انفجار بزرگترین آکواریوم دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر