;
coinex

جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا اعلام شد

جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا اعلام شد. این اطلاعیه توسط بورس کالای ایران منتشر شده است و به مشتریان اولتیماتوم داده است.

جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا مشخص شد. بورس کالا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، چنانچه فردی برای خرید خودرو از بورس اقدام کرده باشد و توسط بورس تأیید شده باشد، ولی تصمیم به انصراف بگیرد باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازد. لذا با توجه به این خبر، در خرید خود نهایت دقت را داشته باشید چرا که عواقب آن فقط گریبان شما را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: برنامه عرضه FMC T5 در بورس کالا اعلام شد

جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا اعلام شد

براساس اعلام بورس کالا چنانچه درخواست خرید خودرویی از بورس کالا تأیید شود، اما خریدار قصد انصراف داشته باشد باید جریمه تعیین شده را پرداخت کند.

جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا اعلام شد

خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، دارای قیمت پایه هستند که همان قیمت خام خودروساز است، بنابراین اگر در بورس کالا موفق به خرید خودرو شدید، توجه داشته باشید که علاوه بر قیمت نهایی فروش خودرو، باید هزینه‌های زیر را هم بپردازید:

  1. هزینه‌ جانبی خودرو: مانند عوارض شماره گذاری، خدمات پستی، بیمه شخص ثالث، صدور کارت و… که برای هر خودرو، متفاوت است و براساس تعرفه‌های دولتی محاسبه می‌شود.
  2. هزینه‌ مالیات بر ارزش افزوده: که براساس «قیمت نهایی فروش» مشخص می‌شود و معمولاً ۹ درصد تا ۱۳ درصد است. به عنوان مثال، اگر خودرویی با قیمت پایه ۳۰۰ میلیون تومان در بورس کالا عرضه شود اما با قیمت نهایی ۴۰۰ میلیون تومان به فروش برسد، مالیات بر ارزش افزوده را بر مبنای قیمت ۴۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌کنند.

همچنین این نکته را فراموش نکنید که برای تسویه وجه خودروهای فروخته شده از طریق بورس کالا، «مهلت زمان قانونی» وجود دارد:

  • تمامی افرادی که از طریق بورس موفق به خرید خودرو شده‌اند، فقط ۳ روز برای تکمیل وجه فرصت دارند.
  • اگر تسویه مالی خودروها تا ساعت ۱۵ روز سوم انجام نشود، خریداران برای تسویه در روز چهارم باید جریمه پرداخت کنند.
  • اگر در این سه روز کاری تسویه انجام انجام نشود، مشمول جریمه می شوید و سه روز فرصت دارید تسویه را به همراه جریمه پرداخت کنید. در این حالت باید به ازای هر روز تأخیر، ۰.۲۵ درصد از ارزش کل قرارداد را به عنوان جریمه پرداخت کنید. اگر پس از گذشت سه روز دوم تسویه صورت نگیرد، معامله فسخ می شود و شما باید ۵درصد ارزش کل قرارداد را به علاوه کارمزد دو سر معامله را، که ۰.۵ در صد است، پرداخت کنید، بنابراین اگر فردی از بورس کالا خودرو خرید و در مرحله نهایی منصرف شد، باید مجموعاً ۵/۵ درصد از ارزش کل معامله را به عنوان خسارت یا هزینه فسخ معامله پرداخت کند و مابقی وجه حداکثر تا ۹ روز کاری بعد به حساب وکالتی شما برگشت داده می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جریمه انصراف از خرید خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر