;
coinex

افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی در یکسال گذشته!

در یک گزارش رسمی از مرکز آمار، افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی قابل لمس است. این آمار در سال گذشته چگونه بوده است؟

افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی در گزارش جدید مرکز آمار کشور به‌وضوح قابل مشاهده است. این آمار که درمدت‌زمان یکساله گرفته شده است، نشان از تورم 8درصدی سالانه ارتباطات دارد. همچنین در این گزارش عنوان شده که قیمت خدمات ارتباطات در دوره یکساله تا دی‌ماه، 12.8 درصد نسبت به بازه زمانی سال پیش افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: پیامرسان‌های خارجی مالیات و بدهی خود را بپردازند، رفع فیلتر شوند!

افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی در یکسال گذشته

آخرین گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت مصرف‌کننده برای کالاها و خدمات نشان از تورم بالا دارد که تقریبا تمام گروه‌ها را شامل می‌شود. به طور کلی نرخ تورم سالانه به ۴۶.۳ درصد رسیده که در گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ۶۵ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ۳۵.۹ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه گروه ارتباطات ۲.۷ درصد گزارش شده و مقایسه قیمت این خدمت در دی ماه امسال با دی ماه سال ۱۴۰۰ نشان از تورم ۱۲.۸ درصدی در بخش ارتباطات دارد. یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین برای این خدمت ۱۲.۸ درصد بیشتر از دی ماه سال گذشته هزینه کرده‌اند. نرخ تورم سالانه این بخش هم ۸.۸ درصد گزارش شده است.

افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی در یکسال گذشته

تورم ماهانه گروه ارتباطات برای خانوارهای شهری برابر با ۲.۹ و تورم سالانه در این مناطق ۱۳.۵ گزارش شده است. همچنین در مناطق روستایی خانوارها به طور میانگین ۲ درصد بیشتر از ماه قبل و ۹ درصد بیشتر از دی ماه ۱۴۰۰ برای این خدمت هزینه کرده اند.

چند ماه است که مخابرات با اضافه کردن مبلغی به عنوان حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت رقم قبض تلفن مشترکان را افزایش داده است. اقدامی که اگرچه مخالفانی در شورای رقابت و سازمان بازرسی کل کشور داشته اما همچنان ادامه دارد.

همچنین خرداد امسال تعرفه‌های پستی بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. در زمینه اینترنت هم کاربران امسال هم با گران شدن بسته‌ها و هم کاهش حجم بسته‌ها و حذف بسته‌های اینترنتی ارزان مواجه شدند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش 13 درصدی نرخ خدمات ارتباطی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر