;
coinex

اخراج 8500 نفر از کارمندان اریکسون ؛ موج تعدیل نیرو به صنعت مخابرات رسید

شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی اریکسون، به منظور کاهش هزینه خود قصد اخراج 8500 نفر از کارمندان اریکسون در سراسر جهان را دارد.

شرکت‌های فناوری بزرگی مانند مایکروسافت، متا پلتفرمز و آلفابت، با توجه به شرایط اقتصادی به‌وجود آمده بر اثر دوران پاندمی کرونا، تصمیم به اخراج هزاران نفر از کارمندانشان را گرفتند، ولی اقدام اخیر اریکسون، بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در صنعت مخابرات به حساب خواهد آمد.

این اتفاقات در حالی است که تعداد زیادی از شرکت‌های مخابراتی در اوج پاندمی، اقدام به افزایش موجودی انبار خود کردند که در حال حاضر منجر به کندتر شدن دریافت سفارش‌های سازندگان تجهیزات مخابراتی و در نتیجه درآمد کمتر آن‌ها شده است. در همین راستا وریزون که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی به‌شمار می‌رود، قصد دارد بین 18.25 میلیارد دلار تا 19.25 میلیارد دلار در سال میلادی جاری، هزینه کند که در واقع میزان کمتری از بودجه 23 میلیارد دلاری این شرکت در سال میلادی گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخراج 3900 نفر از کارمندان IBM ؛ روند تعدیل نیرویی که پایانی برایش وجود ندارد!

بزرگ‌ترین تعدیل نیروی صنعت مخابرات جهان؛ اخراج 8500 نفر از کارمندان اریکسون

«برژه اکهولم»، مدیرعامل اریکسون، طی اطلاعیه‌ای در مورد نحوه تعدیل کارمندان این شرکت اعلام کرد که بر اساس مقررات داخلی هر کشوری، به صورت متفاوتی اعمال خواهد شد. در چند کشور، تعدیل کارمندان اریکسون قبل از این اطلاع داده شده است. اریکسون که بیش از 105 هزار کارمند در سراسر جهان در اختیار دارد، روز دوشنبه قصد اخراج حدود 1400 نفر را در سوئد دارد.

اخراج 8500 نفر از کارمندان اریکسون

البته اریکسون مشخص نکرده که بیشتر اخراج‌ها مربوط به کدام کشورها خواهد بود، ولی طبق پیش‌بینی تحلیلگران، بیشترین تعداد اخراج کارکنان این شرکت، در آمریکای شمالی و بازارهای در حال توسعه مانند هند باشد. این شرکت در ماه دسامبر به دنبال کندی تقاضا در برخی بازارها از جمله آمریکای شمالی، برنامه کاهش هزینه‌های خود را تا پایان سال 2023 به میزان 9 میلیارد کرون (880 میلیون دلار) اعلام کرد. «کارل ملاندر»، مدیرمالی اریکسون قبلاً به رویترز بیان کرده بود کاهش هزینه‌ها شامل تعدیل تعداد مشاوران، املاک و کارمندان خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، شرکت فنلاندی نوکیا هنوز برنامه‌ای جهت اخراج کارمندانش مدنظر قرار نداده است. اخبار تعدیل نیروی شرکت‌ها در حالی منتشر می‌شود که کمبود نیمه‌رسانا، برخی خودروسازان را مجبور به توقف تولید کرده، لذا این موضوع تایوان را به عنوان مرکز تراشه‌سازی بسیار مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین روند مدیریت زنجیره ذخایر تراشه به اولویت مهم‌تری برای دولت‌های سراسر جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انجام بزرگ‌ترین تعدیل نیرو صنعت مخابرات جهان با اخراج 8500 نفر از کارمندان اریکسون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر