;
coinex

خالق ChatGPT در جستجوی اکسیر حیات و جاودانگی!

خالق ChatGPT در جستجوی اکسیر حیات است! سم آلتمن اخیرا در حدود 180 میلیون دلار در یک استارتاپ حوزه افزایش طول عمر سرمایه‌گذاری کرده است.

ظاهراً سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI (شرکت خالق چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT) با سرمایه‌گذاری 180 میلیون دلاری در یک استارتاپ قصد دارد به اکسیر حیات و جاودانگی دست یابد. اما آیا بعد از چت جی پی تی، آلتمن شگفتی دیگری برای ما به ارمغان می‌آورد؟

بیشتر بخوانید: ممانعت اپل از انتشار اپلیکیشنی مبتنی بر ChatGPT در اپ استور ؛ کوپرتینویی‌ها شمشیر را از رو بستند!

خالق ChatGPT در جستجوی اکسیر حیات و جاودانگی است

استارتاپ «Retro Biosciences» در سال گذشته میلادی از جذب سرمایه 180 میلیون دلاری خبر داد؛ سرمایه‌ای که صرف انجام تحقیقات برای افزایش 10 سال عمر انسان‌ها به‌طور میانگین می‌شود. حالا مشخص شده که این سرمایه‌گذاری توسط «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، شرکت خالق ChatGPT انجام شده است.

خالق ChatGPT در جستجوی اکسیر حیات و جاودانگی!
سم آلتمن، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار OpenAI

به گزارش وب‌سایت Technology Review، سم آلتمن تقریباً تمام زمان خود را در OpenAI می‌گذارند؛ شرکتی که روی هوش مصنوعی کار می‌کند و جدیدترین چت‌بات آن، یعنی ChatGPT مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است. بااین‌حال آلتمن به پروژه‌های دیگری هم علاقه دارد. مدیرعامل OpenAI روی پروژه‌های دستیابی به انرژی نامحدود و افزایش سن انسان‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده است.

آلتمن می‌گوید او حالا تمام دارایی‌های نقدی خود را روی این شرکت و Helion Energy سرمایه‌گذاری کرده است. Retro Biosciences در ماه آوریل 2022 آغاز به کار کرد و می‌تواند روش‌هایی را به‌وجود بیاورد تا از بروز بیماری‌های مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرده است که می‌تواند طول عمر انسان را حدود 10 سال افزایش دهد. مدیرعامل OpenAI امیدوار است که یک روز خودش هم بتواند از این درمان استفاده کند. آلتمن مدعی است که درحال‌حاضر از داروی ضددیابت متفورمین استفاده می‌کند و سعی دارد با رژیم غذایی سالم و خواب کافی عمر خود را طولانی‌تر کند.

این کارآفرین برجسته ظاهراً سال‌هاست که به روش‌های مقابله با پیری علاقه دارد و از حدود هشت سال پیش به تحقیقات درباره استفاده از «خون جوان» علاقه نشان داده بود. «جو بتس-لکروا»، دانشمند ارشد Retro Biosciences، می‌گوید پیش از آغاز به کار این شرکت، او و سم آلتمن درباره یک پروژه افزایش طول عمر دیگر هم بحث کرده بودند. آن پروژه بر پایه تحقیقی از دانشگاه کالیفرنیا برکلی بود که نشان داد حذف پلاسمای خون از موش‌های پیر می‌تواند اثر جوان‌کنندگی داشته باشد.

اما در نهایت آن‌ها تصمیم گرفتند که Retro Biosciences به‌وجود بیاید و آلتمن یکی از سرمایه‌گذاران اصلی آن باشد. البته این سرمایه‌گذاری تاکنون مسکوت مانده بود تا این شرکت بتواند روی پای خودش رشد کند و تحت تأثیر نام آلتمن نباشد.

بیشتر بخوانید:

خالق ChatGPT در جستجوی اکسیر حیات است! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر