coinex
otetmarket
propification.com

تولید 30 هزار نوزاد با مرکز رحم مصنوعی ؛ ایده‌ای جنجال برانگیز برای مقابله با بحران کمبود جمعیت!

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال را ایده‌ای نوآورانه برای رفع بحران کمبود جمعیت خوانده‌اند. اما آیا این ایده اخلاقی و منطقی است؟

یک مرکز رحم مصنوعی در نظر دارد با تولید سالانه بیش از 30 هزار نوزاد گامی مهم در مسئله کمبود جمعیت بردارد. اما سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این کار اخلاقی است؟

پیش از این و در دوران همه‌گیری کرونا، ایلان ماسک گفته بو که انتظار دارد درنتیجه محدودیت‌های کرونایی و ماندن افراد در خانه نرخ زاد و ولد افزایش یابد اما این اتفاق رخ نداد. این میلیاردر معروف پیش از این نیز در مورد کاهش جمعیت هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر رسید

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال

مسئله کاهش جمعیت، دغدغه بسیاری از افراد است، حتی برخی از افراد تاثیرگذار دنیا مانند ایلان ماسک معتقدند که اگر مردم بیشتر بچه نیاورند، تمدن فرو خواهد پاشید. اکنون ایده جدیدی مبنی بر تاسیس اولین مرکز رحم مصنونی با قابلیت تولید ۳۰ هزار بچه در سال به این دغدغه پاسخ خواهد داد. آیا این ایده به واقعیت می‌پیوندد؟ ایلان ماسک، میلیاردر مشهور بارها به نگرانی‌های خود درمورد کاهش جمعیت اشاره کرده است. او معتقد است:

مردم باید برای حل مشکل نرخ پایین زاد و ولد و فروپاشی جمعیت، روی بچه آوردن تمرکز کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

در اوایل سال جاری، ایلان ماسک اشاره کرد: «همه‌گیری کرونا به جای اینکه به علت محبور شدن افراد به ماندن در خانه باعث افزایش فرزندآوری شود، درواقع منجر به کاهش نرخ زاد و ولد شده است.»

اکنون یک مرکز زایمان می‌تواند به نگرانی‌های ایلان ماسک درمورد نرخ پایین زاد و ولد پاسخ دهد. گفته می‌شود که اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان به نام اکتولایف (EctoLife)، نوزادان سفارشی تولید خواهد کرد.

یک تهیه کننده فیلم و بیوتکنولوژیست به نام هاشم الغیلی (Hashem Al-Ghaili)، فناوری‌ای را ایجاد کرده که تولید مثل را برای زنانی که رحم خود را برداشته‌اند، ممکن می‌سازد و در عین حال زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد. این فناوری با کاهش جمعیت مبارزه می‌کند.

به گزارش رسانه‌ها، این مرکز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قصد دارد، ۷۵ آزمایشگاه در خود جای دهد که هر کدام به ۴۰۰ محفظه زایمان یا رحم مصنوعی مجهز هستند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

این رحم‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط واقعی رحم مادر را بازسازی کنند و شامل حسگرهایی هستند که بر موارد حیاتی نوزاد مانند ضربان قلب،‌ دما و اکسیژن نظارت می‌کنند.

مرکز رحم مصنوعی اکتولایف قصد دارد سالانه ۳۰ هزار نوزاد تولید کند. هاشم الغیلی می‌گوید که این ایده مبتنی بر ۵۰ سال تحقیقات علمی پیشگامانه انجام شده توسط محققان در سراسر جهان است و چنین محفظه‌های زایمانی می‌توانند از همین الان در طی چند دهه گسترش پیدا کنند. الغیلی معتقد است:

اگر محدودیت‌های اخلاقی برداشته شوند، تسهیلات رحم مصنوعی در طی ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود که تهیه یک “بسته مخصوص” به افراد اجازه خواهد داد تا قبل از کاشت جنین در رحم مصنوعی بر روی آن مهندسی ژنتیک اجرا کنند. والدین فرزند قادر خواهند بود که سطح هوش، قد، مو، رنگ چشم، قدرت بدنی و رنگ پوست کودک خود را انتخاب کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 
مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال

برطبق گفته الغیلی: «هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده، ۱۰۰ درصد مبتنی بر علم هستند و هم‌اکنون نیز دانشمندان و مهندسان به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند.» او در ادامه افزود:

تنها چیزی که باقی مانده، ساخت یک نمونه اولیه و ترکیب همه ویژگی‌ها در یک دستگاه است.

الغیلی مدعی است: «ین مرکز رحم مصنوعی می‌تواند به کشورهایی مانند ژاپن، بلغارستان و کره جنوبی که با مشکل جمعیت مواجه هستند، کمک کند.» او می‌گوید:

ارائه این خدمات از نظر بازه زمانی بستگی به دستورالعمل‌های اخلاقی دارد. در حال حاضر تحقیق بر روی جنین انسان بیش از ۱۴ روز مجاز نیست.

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی مرکز رحم مصنوعی چیست؟ آیا افزایش جمعیت با این روش اخلاقی و انسانی است؟ افزایش نرخ زاد و ولد با چنین روشی چه تبعتی به همراه دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (130 نظر)

    سلام دوستان
    اگه یه کشور پولدار سفارش چند هزار بچه رو داد و تحت شرایط ویژه با شستشوی مغزی پرورششون داد و شدند چندین لشکر مخرب اونوقت چی؟؟؟ مثل داعش

    پاسخ

    ما که در این دنیا هستیم چه خیری از این دنیا دیدیم که یک سری آدم دیگه رو بیاریم و بشه تکرار مکررات

    پاسخ

    اگر واقعاً اهداف اصلی دغدغه زنهای جهان هست خوب این شرکت میتونه به تمام دنیا قرارداد بده ودستگاهاش بفروشند تا تمام دنیا بهرمند اون کشور باشند نه که یه کشور مختص بیا از تکنولوژی روز این شرکت برای قدرت طلبی استفاده کنه برعلیه انسانها دنیا رو بهم بریزه…که صدرصد همینطور خواهد شد در چند سال آینده مگر خداوند جلوی اینکار رو بگیره…..

    پاسخ

    اگر واقعاً اهداف اصلی دغدغه زنهای جهان هست خوب این شرکت میتونه به تمام دنیا قرارداد بده ودستگاهاش بفروشند تا تمام دنیا بهرمند اون کشور باشند نه که یه کشور مختص بیا از تکنولوژی روز این شرکت برای قدرت طلبی استفاده کنه برعلیه انسانها دنیا رو بهم بریزه…که صدرصد همینطور خواهد شد در چند سال آینده مگر خداوند جلوی اینکار رو بگیره…..

    پاسخ

    بنظرم این کار دولت امریکا و اسرائیل کودک کشه با ان کارشون میخواهند بر نامه جهانی را به هم بریزند یا انسان های تنومند برا اهداف نظامی خود یا ازبین بردن نظام خانواده ها ویا بیبندوباری در جهان گسترش پیدا کند

    پاسخ

    اینها هیچ فقط به فکر زمین نبودن که گنجایش زمین در چه حد هست فقط قدرت طلبی……. طبیعت خداوند که خلق کرده باید با زمان هم خونی داشته باشد یه حجمی از دنیا برن ویه حجمی به دنیا بیان…این چرخه همه موجودات گیاهان جانوران و انسانها در این چرخه حرکت میکنن …اگه قرار باشه یه کشوری شروع به جنین مصنوعی کنه فردا می‌تونه ذهن و فکر رو تغییر بده برای قدرت طلبی بر علیه انسان واقعی و می‌شود انسانهای مصنوعی که با کنترل سیاست مداران وقدرت طلبان……ودر کل میشود فاجعه زمین.. انتهای بدی دارد احساس رحم در وجود نیست……..

    پاسخ

    دنیای آینده به جمعیت زیاد نیاز نداره ، برای مثال چین ۵ برابر آمریکا جمعیت داره ولی اقتصادش کوچکتره ، آلمان و ترکیه جمعیتشون برابر ولی آلمان ۴ برابر ترکیه اقتصاد داره پاکستان ۲۴۰ میلیون جمعیت داره و هند یک میلیارد و ششصد میلیون هیچکدومشون به اندازه کره ۵۰ میلیونی اقتصاد نداره دنیای اینده نه تنها به کارگر زیاد نیاز نداره بلکه به نخبه و دانشمند زیادم نیاز نداره چون اکثر کار های علمی توسط ابررایانه های دارای هوش مصنوعی انجام میشه مثلا ابررایانه گوگل ساختار ۶۰۰ میلیون پروتئین مختلف رو توی یه سال کشف کرد کشف اینها به صورت دستی بیشتر از هزار سال زمان میبرد .

    این سرمایه و وقت و علم رو بجای دستگاه جوجه کشی بزارید روی انرژی های تجدیدپذیر و بازیافت و تولید مواد جدیدتر .

    پاسخ

    اگه یه کم از این هزینه های که قراره این جور نوزادانی بوجود بیارین به خانواده های که مشکل ناباروری دارن کمک کنید مشکل کمبود جمعیت حل میشه چقدر ازخانوادها بخاطر نداشتن فرزند از هم داره پاشیده میشه به اونا کمک هزینه بدین

    پاسخ

    میتونن برن از پرورشگاه بیارن ما الان اوردیم خیلی هم راضی هستیم هیچ مشکلی هم نداره . به نظرم این کار درستره تا بخوای از رحم مصنوعی استفاده کنی . ذات و روح انسانی خیلی مهمه اگر انسان مصنوعی تولید بشه دیگه درک و احساسی نداره عین یه رباته که هر کاری ازش بدون درک و فهم سر میزنه و این خیلی خطرناکه

    پاسخ

    باسلام و عرض ادب.واقعا که درست گفتند هرچقدرعلم پیشرفت کند ظلم چندبرابرخواهدشد.با این کار، تکلیف هویت این نوزادان مصنوعی چه خواهدشد؟
    همه انسانها حق دارند پدرومادرواقعی خودرا بشناسند.اینهمه انسان گرسنه در جهان وجودداره برید شکم اونا رو سیر کنید. انسانهای سفارشی احتمالا اخلاقیات سفارشی هم خواهندداشت.اگرکسی کاری ازش برمیاد لطفا جلوی این ظلم بزرگ را بگیرد…

    پاسخ

    با سلام
    این کار یعنی درست کردن یه انسان مصنوعی که فاقد هر گونه احساس باشه. احساس در درون رحم مادر و بر اساس شرایط روحی و روانی مادر و محیط، شکل میگیره و وقتی جنین خارج از رحم مادر تولید بشه، یک انسان بی روح و بی احساس میشه که هر کاری و هر جنایتی رو راحت انجام میده. وقتی انسان احساس نداشته باشه خیلی خطرناکه. دعا میکنم خداوند علم این کار به هیچ بشری نده. دوم اینکه نوزادی که به دنیا میاد در آغوش مادر و خانواده بزرگ میشه و بسیاری از صفات رو کسب میکنه و خصوصیات رفتاری و شخصیتی او شکل میگیره. این نوزادها پس از به دنیا اومدن با چه روش و قاعده‌ای میخوان بزرگ بشن و خصوصیات رفتاریشون بر چه اساسی شکل میگیره؟
    پس در نظر داشته باشیم کسانی که به فکر این نوع زاد و ولد هستند، امکان اینکه یک سری خصوصیات رو برای این موجودات تعریف کنند هست. خصوصیاتی که در آینده به نفع خودشون و به ضرر ما کار کنه. درست موجودات ماشینی انسان نما که در دهه‌های اخیر فیلمشون را ساختن تا به کمک اونها زمین رو تسخیر کنند. ولی مطمئنم خداوند اجازه این کار بهشون نمیده.

    پاسخ

    ب نظر من ن جالبه ن فناوری مثبت، فقط آلارم خطر ه و وحشتناک ه همین

    پاسخ

    یکی دیگه از حماقت های انسان برای نابودی خانه خودش..در حال حاضر قسمت بیشتر مشکلات جهان بخاطر افزایش جمعیت انسان هاست..

    پاسخ

    این دنیا دیگه بدرد نمیخوره توف به این زندگی

    پاسخ

    به هیچ وجه خوب نیست

    پاسخ

    به نظرم غیر اخلاقیه

    پاسخ

    بمب اتم وکشتن مردم ناکازاکی و هیروشیما را بیاد بیاورید
    این هم مثل اون

    پاسخ

    عالیه و بچه هایی با بیمارهای ژنتیکی ارثی دیگر وجود ندارد همانند ژنهای اصلاح شده بذر و گیاه یا حیواناتی همچو گاو و گوسفند و مرغ و امثالهم

    پاسخ

    این عالیه خیلی خوبه دیگه نیازی به ازدواج کردن برای بقا نیست باید حتما توی ایران هم راه اندازی بشه تا دقدقه علمای عزیزمون عزیز تر از جونمون هم کم بشه

    پاسخ

    اسپرم از والدین گرفته منع شرعی هم نداره بسیار عالی هم هست

    پاسخ

    خدایا تو رو به قرآن کریم قسم میدم مسولین محترم رئیس جمهوری محترم یه کاری کنید تو ایران هم بیاد ما خیلی تلاش کردیم با رحم اجاره ای بچه دار بشیم ولی چند بار امتحان کردیم نشد خواهش میکنم به فکر ما که رحم نداریم باشید ما هم آرزو داریم بچه دار بشیم ممنون

    پاسخ

    موندم برا اون یه عده خودتحقیر گه فک میکنن فقط ایران مشکل داره اتفاقا غربی ها حالا که دارن به مرحله ی اکثریت زادو ولد با زنا میرسند اینکارو میکنند چون دیگه ارزش ها واسشون تمام شده است و از انسانیت فقطخودشونو قبول دارن و حالا به فکر برده داری مدرنینه تر افتهدن تا از هر نسلی یه برده رباطیک مانند بسازنند

    پاسخ

    تجربه ثابت کرده ابر قدرت های پوشالی از هر تکنولوژی سوء استفاده می کنن

    پاسخ

    الله اکبر لا اله الا الله تبارک الله احسن الخالقین اگر هزاران سال بمونید باز هم در خلق روح انسان عاجزین خدا لعنتتون کنه ای کافران مشرک خدا لعنتتون کنه که دارین به ایمان مردم تشویش میکنید

    پاسخ

    در این بحر در این بحر همه چیز بگنجد
    نترسید نترسید گریبان ندارانید

    به خصوص انهایی که پایبند باورهای موهومی مذهب هستند زیاد نگران نباشند چون انسان باخدا یکی است

    پاسخ

    شما فرض کنید یک زن و مرد دورگه سیاه بخواهند فرزندشان کاملا سفید شود،اگر با این روش شدنی باشد خوب است اما اینکه کودکی در رحم مصنوعی متولد شود و تحویل والدینش نشود،صددرصد غیراخلاقی است و مثل خریدو فروش نوزاد است که فاحشه خانه ها و گداخانه ها آنرا انجام میدهند،برای آنها این روش فقط قیمت نوزاد را کاهش میدهد،هیتلر هم ازین روش نوزاد تولید کرده بود اما به بهرهبرداری هیتلر نرسید

    پاسخ

    چرا باید این روش انقد مخالف داشته باشه شماها میدونین چقد از خانواده ها ب صورت طبیعی نمیتونن بچه دار بشن؟این روش برای امثال این افراد خیلی عالیه
    همه چیزو ب دین ربطش میدین
    شماها میدونین هزینه هربار ivf چقده و هربار ک ناموفق میشه خونواده ها چقدر ضربه میخورن

    پاسخ

    ایکاش ب حق امام زمان هرچه زودتر وارد ایران بشه خیلی از زندگیا بخاطر بچه دار نشدن داره ازهمه میپاشه

    پاسخ

    این یک جنایت محض است وتوهین به روح بشر

    پاسخ

    این روش درفرزنداوری برای والدین ازنظررنگ چشم و پوست وموقدوهوش می‌تونه فوق‌العاده باشه ولی باید درنظر گرفت آیا این فرزند مشکلاتی در آینده چه از لحاظ روحی و عاطفی و جسمی وذهنی نخواهد داشت یانوعی بشری که علیه مابوجود خواهد آمد

    پاسخ

    درود بر تو ،دقیقا

    پاسخ

    علت کمبود نوزاد گرانی چرا قدیما خونه همه پر جمعیت بود چون مشکلات الان نبود حالا کار حرام جنین مصنوعی می خواهید زیادی انسان داره دنیا رو نابود می کنه

    پاسخ

    ثابت شده هرجا انسان دست در طبیعت برده خرابش کرده. خدا احسن الخالقینه و کارهاش همه جوره حکمت داره و درسته. اگر انسان با فکر محدودش کاری میکنه میلیون ها پارامتر دیگر رو در نظر نمیگیره و کار و خراب می‌کنه و آخرش به خودش و محیط آسیب میزنه.

    پاسخ