;
coinex

ایده آسمان‌خراش‌های بادی به زودی واقعی می‌شود [+تصاویر]

ساخت آسمان‌خراش‌های بادی در حقیقت برای رهایی از برج‌های ساخته شده با فولاد و بتن بوده تا آینده صنعت ساخت‌وساز با این برج‌های همچون قایق‌های بادی متحول شود.

به‌تازگی شرکت معماری Zumo تصاویری را از طرح آسمان‌خراش‌های بادی در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده که البته هنوز یک طرح معماری کانسپت بوده و تصاویر منتشر شده نیز با نرم افزار Midjourney ساخته شده‌اند؛ بااین‌حال Zumo درباره آینده چنین طرحی امیدواری فراوانی دارد و این سازه‌های بادی را پایدار و بادوام قلمداد می‌کند. این شرکت فعلاً جزئیات چندانی از این پروژه نیز اعلام نکرده؛ اما به‌نظر استفاده از مواد سبک‌وزن و انعطاف‌پذیر به عنوان شالوده اصلی این نوع معماری خواهد بود.

در همین زمینه این شرکت اعلام کرده است: «برج‌هایی را تصور کنید که مانند بالن‌های غول‌آسا، عمق آسمان را شکافته‌اند و چهره‌ شهرها را دگرگون کرده‌اند؛ از نیویورک و لندن تا دبی و توکیو. وقتی جادوی معماری و نوآوری با هم تلفیق شوند، معجزه رخ می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: برج اپوس امارات با معماری بدیع و خلاقانه معرفی شد [+عکس]

طرح و تصاویر آسمان‌خراش‌های بادی

به‌نظر می‌رسد که شرکت Zumo جهت ابداع این طرح جسورانه و نوآورانه خود، از برج شانگهای الهام گرفته که دنیای معماری نوین به آن می‌بالد. این سازه، دومین ساختمان بلند دنیا به شمار می‌رود و در سال 2015 احداث شده است. افزون بر دریافت بالاترین استاندارد انرژی (LEED Platinum)، برج شانگهای از مهندسی و فناوری‌های پیشرفته‌ای نیز برخوردار است که توانایی کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی را دارد.

آسمان‌خراش‌های بادی
برج شانگهای

طراحی و شکل منحصربه‌فرد برج، علاوه‌بر استحکام و مقاومت‌بخشی آن در برابر باد باعث صرفه‌جویی 20 هزار متری آرماتور فولادی در روند ساخت خواهد شد. در ادامه تصاویری از طرح نوآورانه آسمانخراش‌های بادی قابل مشاهده است:

آسمان‌خراش‌های بادی
بارسلونا
آسمان‌خراش‌های بادی
پکن
آسمان‌خراش‌های بادی
دبی
آسمان‌خراش‌های بادی
لندن
آسمان‌خراش‌های بادی
نیویورک
آسمان‌خراش‌های بادی
پاریس
آسمان‌خراش‌های بادی
رم
آسمان‌خراش‌های بادی
توکیو

درواقع این سازه، اتکای فراوانی به انرژی‌های تجدید‌پذیر داشته و همین موضوع، می‌تواند باعث کاهش چشمگیر میزان مصرف و انتشار کربن باشد؛ آن هم در مناطقی که دارای جمعیت انبوه و مصرف بالای انرژی هستند و به حد بحرانی طی دهه‌های اخیر رسیده‌اند.

چنین سازه‌هایی توانایی کاهش میزان انتشار کربن در زمان ساخت و ساز را به‌طرز چشمگیری خواهند داشت. حتی در صورت نیاز به تخریب ساختمان، احتمالاً از مواد به‌کار رفته بتوان در جایی دیگر برای ساخت سازه‌ای دیگر نیز بهره برد. بااین‌حال باید اشاره داشت که آسمان خراش‌های بادی فعلاً در حد یک رویا باقی خواهند ماند؛ اما امید فراوانی برای دستیابی به انرژی سبز در زمینه احداث ساختمان‌ها ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طراحی آسمان‌خراش‌های بادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر