;
coinex

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 ؛ معرفی 11 عنوان برتر

امسال هم مثل هر سال تعدادی بازی استراتژیک با داستان‌ها، سبک‌ها و گیم‌پلی‌های مختلف عرضه شدند؛ اما همه‌ی آنها بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 نیستند. در این مقاله برخی از عناوین برتر و جذاب را انتخاب کردیم تا وقت خود را با بازی‌های بی‌کیفیت تلف نکنید.

بازی‌های استراتژیک به سبک‌های مختلفی مانند استراتژی نوبتی، استراتژی تاکتیکی و استراتژی Real Time تقسیم می‌شوند. هرکدام از این سبک‌ها اصول و قواعد خاص خودشان را دارند. بازی‌های استراتژیک بازیکن را مجبور می‌کنند که از تفکر و خلاقیت خود استفاده کنند و به همین دلیل هم بسیار محبوب هستند.

خیلی از ما ایرانی‌ها با Stronghold (یا همون قلعه خودمون!) به این سبک علاقه‌مند شدیم. فرنچایز محبوب Stronghold اگر بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر نباشد، به لطف گیم‌پلی جذاب و عمیقی که ارائه می‌دهد، قطعا جزو سه عنوان برتر است. عناوین استراتژیکی که بعد از Stronghold منتشر شدند، با الهام گرفتن از این بازی توانستند به موفقیت و محبوبیت خوبی بین گیمر‌ها دست پیدا کنند.

احتمالا شما هم از علاقه‌مندان این سبک هستید. اگر به دنبال بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023 هستید تا از تجربه آن لذت ببرید، به جای درستی آمده‌اید! ما در این مقاله بهترین عناوینی که امسال منتشر شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2023

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

امسال نیز مانند هر سال، بازی های استراتژیک بسیار زیادی در سبک‌های مختلف نوبتی، تاکتیکی و Real Time منتشر شده‌اند. همان‌طور که گفته شد& این سبک‌ها باهم تفاوت‌های زیادی دارند. اینکه هر شخص کدام دسته از بازی‌های استراتژیک را بیشتر می‌پسندد، کاملا به سلیقه شخصی بستگی دارد. در نتیجه ما بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 را در سبک‌های مختلف انتخاب کرده‌ایم تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهیم. طرفدار هر سبکی از بازی های استراتژیک باشید، قطعا در این مقاله می‌توانید بازی‌هایی مطابق سلیقه‌تان پیدا کنید.

بیایید بدون معطلی به سراغ معرفی اولین بازی برویم.

1- Age of Empires 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023
بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

غیر ممکن است که حرف از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 باشد و از بازی Age of Empires 2 نامی برده نشود. این عنوان کلاسیک برای اولین بار، در سال 1999 ما را با سبک استراتژی Real Time و یا بلادرنگ آشنا کرد. به‌لطف آپدیت متعدد و ریمستری که اخیرا عرضه شد، این بازی بهتر از همیشه شده است.

Age of Empires 2: Definitive Edition به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با رفتن به دوران امپراتوری‌های قدرتمند در سراسر جهان، از درگیری‌های اسکاتلندی‌ها و انگلیسی‌ها گرفته تا تهاجم اسپانیا به امپراتوری آزتک، تمدن‌های متعددی را فرماندهی کنند.

ممکن است Age of Empires در بعضی موارد، نسبت به سایر رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد، اما به‌طور کلی بازی بسیار با کیفیت و لذت‌بخشی است و اگر بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست. اگر از علاقه‌مندان به سبک استراتژی بلادرنگ و یا Real Time هستید، تجربه Age of Empires 2:‌ Definitive Edition را به هیچ وجه از دست ندهید.

2- Sid Meier`s Civilization 6

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

فرنچایز Civilization همیشه در بین بهترین بازی های استراتژیک جنگی کامپیوتر قرار داشته‌اند. Civilization 6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مانند عناوین قبلی این سری، Civ 6 یک تجربه استراتژیک فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. Sid Meier`s Civilization 6 موفق شده علاوه بر حفظ نقاط قوت نسخه‌های قبلی، آنها را بهبود دهد.

در طول چند ده ساعت، شما تمدن نوپای خود را تشکیل می‌دهید، آن‌ را هدایت می‌کنید و می‌توانید با تصمیماتی که می‌گیرید، مسیر تاریخ را به کلی تغییر دهید. تصور کنید که آمریکا برج ایفل را می‌ساخت و یا اینکه تمدن اینکاها سال‌ها قبل از بریتانیا می‌توانستند موتور بخار تولید کنند. احتمالا اتفاقاتی که در آینده می‌افتاد به‌طور کلی تغییر می‌کرد؛ نه؟ با Civilization 6، می‌توانید تاریخ را به شکل دلخواه خودتان بسازید. این عنوان به خصوص در بخش چند نفره نیز قوی است و ارزش بازی در کنار دوستان را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید 2023

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

3- Frostpunk

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023
بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023

شاید بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023 از جهت ارائه یک تجربه تک نفره با داستان و اکشن ناب، Frostpunk باشد. این بازی شما را مجبور می‌کند که در طول بازی، ده‌ها انتخاب دشوار داشته باشید. داستان بازی نوآوری‌های خوبی دارد که در یک دوره خیالی از انگلستان ویکتوریایی اتفاق می‌افتد. جهان درگیر یک زمستان ناگهانی شده که زمین را تا هسته منجمد کرده است. شما کاپیتان یکی از آخرین گروه‌های مقاومت هستید و به عنوان رهبر باید تلاش کنید از طوفان جان سالم به در ببرید، زغال سنگ جمع آوری کنید، زیرساخت بسازید و قوانینی را تصویب کنید.

شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی را قربانی کنید و چه کسی را نجات دهید. آیا به مردم خود حقیقت را می‌گویید و یا تصمیم می‌گیرید که با اعمال خشونت و قوانین سخت‌گیرانه به بقای خود ادامه دهید؟ Frostpunk مهارت‌های استراتژی شما را در حالی که تلاش می‌کنید بشریت را از نابودی نجات دهید به چالش می‌کشد.

4- Halo Wars 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

استودیو 343 industries موفق شد با همکاری استودیو‌هایی که در گذشته بازی های استراتژیک با کیفیتی را تولید کرده‌اند، Halo Wars 2 را تولید کند که به یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 تبدیل شد. Halo Wars 2 در سبک استراتژی بلادرنگ و یا Real Time قرار می‌گیرد. در این بازی گروه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید تصمیم بگیرید با کدام یک از آن‌ها متحد شوید و با کدام یک از آن‌ها دشمن شوید.

اگرچه Halo Wars 2 به گونه‌ای ساخته شده است که برای کنسول‌ها بهینه باشد، اما تجربه بخش تک نفره آن روی PC هم واقعا لذت‌بخش است. اگر از طرفداران Halo باشید و قبلا بازی‌های این فرنچایز محبوب را تجربه کرده باشید، داستان Halo Wars 2 حتما برایتان جذاب خواهد بود. این عنوان همچنین دارای موسیقی‌های فوق‌العاده‌ای است که توسط آهنگسازان مشهوری مانند گوردی هاب، برایان لی وایت و برایان تریفون طراحی‌ شده‌اند. جلوه‌های بصری رنگارنگ و موسیقی متن Halo Wars 2 تا مدت‌ها بعد از تجربه این بازی در خاطرتان خواهد ماند!

Halo Wars 2 برای شیفتگان سری Halo به لطف داستان و اتمسفری که ارائه می‌دهد، احتمالا بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023 است.

5- Crusader Kings 3

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023
بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر

Crusader Kings 3 به راحتی در میان بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 قرار می‌گیرد. در این عنوان، شما نقش یک نجیب فئودال را در دوره قرون وسطی به عهده می‌گیرید. در طول عمر شخصیت خود، تصمیمات شخصی و سیاسی زیادی خواهید گرفت. شما درگیر شبکه پیچیده‌ای از سیاست و  دسیسه خواهید شد که زیربنای آن ازدواج‌ها، انتقام گیری‌ها و جاه‌طلبی‌های افراد مختلف است.

Crusader Kings 3 فقط آزمایشی برای هوش استراتژیک شما نیست، بلکه داستانی جذاب را نیز روایت می‌کند. بازیکنان در بخش یک نفره، داستانی پر فراز و نشیب با اتفاقات مختلف را تجربه می‌کنند. خیلی از بازیکنان به علت این داستان جذاب، Crusader Kings 3 را بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی 2023

6- Starcraft 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

اگر Age of Empires 2 را به عنوان پایه‌گذار سبک استراتژی بلادرنگ مدرن (Real Time) بدانیم، قطعا می‌توان Starcraft2 را به عنوان بازی که این سبک را به تکامل رساند در نظر گرفت. این بازی در  ورزش‌های الکترونیکی محبوبیتی بالایی دارد. شاید مشهورترین عنوان در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپوتر 2023 همین Starcraft 2 باشد. این مسئله دلیل خوبی هم دارد. حالت 1v1 skirmish به تنهایی یک تجربه PvP بسیار استاندارد و متعادل را ارائه می‌دهد که استاندارد طلایی عناوین استراتژی Real Time را تعیین می‌کند.

علاوه بر همه اینها، Starcraft 2 یک بخش داستانی سه قسمتی را ارائه می‌دهد که به‌لطف تعداد زیادی سینماتیک‌های زیبا و مجبور کردن بازیکن به انجام انتخاب‌های دشوار، تجربه آن واقعا لذت زیادی دارد. علاوه بر شخصی‌سازی نیرو‌های خود در بین ماموریت‌ها، کمپین‌های فراگیر باعث می‌شوند که نقش رهبر یک جناح را بر عهده بگیرید و تصمیم بگیرید که چگونه با موقعیت‌های خطرناکی که در کهکشان پیش رویتان قرار می‌گیرد مواجه شوید. چه در نقش Terrans خوش دست، چه Protoss معمایی یا Zerg بیگانه بازی کنید، لحظات به یاد ماندنی زیادی را در ماموریت های متنوع Starcraft 2 تجربه خواهید کرد.

7- Stellaris

بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر
بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

در بازی Stellaris سعی می‌کنید که قلمرو‌های مختلفی را در کهکشان تسخیر کنید. این بازی تقریبا مشابه Crusader Kings 3 با پادشاهی‌های قرون وسطایی است. هر دو بازی توسط Paradox Interactive توسعه یافته‌اند، اما Stellaris رویکرد نسبتاً گسترده‌تری را اتخاذ می‌کند و به شما امکان می‌دهد تمدن کهکشانی خود را با آزادی عمل بیشتری بسازید. از ساخت کشتی‌های فضایی گرفته تا مدیریت سیاره، در Stellaris که یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 است، فعالیت‌های زیادی برای انجام  دادن وجود دارند.

آیا می‌خواهید رهبری سازمانی از انسان‌ها که به دنبال تمدن‌های جدید هستند را بر عهده بگیرید؟ آیا می‌خواهید رهبر یک حکومت با یک نژاد ناشناخته باشید که قصد نابود کردن تمام موجودات زنده را دارد؟ در این بازی امکان هردوی این کار‌ها را دارید! همچنین به لطف انبوهی از گزینه‌های شخصی‌سازی و بهبود‌ها و امکانات مختلف، تعداد فعالیت‌هایی که در این بازی برای انجام دادن وجود دارند تقریبا بی‌نهایت هستند.

8- Total War: Warhammer 3

بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر

Total War: Warhammer 3 یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 در سبک فانتزی است. ارتش الف‌ها، شیاطین، غول‌ها و … در جهان فانتزی بازی با یکدیگر بر سر قدرت در حال جنگیدن هستند.

در بخش داستانی بازی می‌توانید رهبری یکی از این گروه‌ها را بر عهده بگیرید، ارتش بسازید، شهرتان را ارتقا دهید و از منابع‌تان برای شکست دشمنان بهره ببرید. اگرچه بخش تک نفره داستانی جذاب را ایجاد می‌کند، اما حالت Mortal Realms که اخیراً اضافه شده، تا حد زیادی به جذابیت‌های Total War: Warhammer3 افزوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های زامبی PS4

9- Total War: Shogun 2

بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر
بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023

Total War: SHOGUN 2 با ارائه ترکیبی عالی از استراتژی Real Time و نوبتی به یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 تبدیل شده است. یکی از مزیت‌های Total War: Shogun2 این است که هم برای تازه واردان و هم برای افراد با تجربه در سبک بازی‌های استراتژیک تجربه ایدئالی را ارائه می‌دهد. داستان بازی در شرایطی جریان دارد که جنگ، در تاریک‌ترین عصر ژاپن فئودالی، کشور را به قسمت‌های مختلفی تقسیم کرده است. ده فرمانده جنگی برای برتری تلاش می‌کنند؛ اما از بین ‌آن‌ها، تنها یک نفر می‌تواند از همه بالاتر برود تا قلب ملت را به دست آورد.

در این بازی، شما نقش دایمیو، رهبر قبیله را بر عهده می‌گیرید و باید از درگیری‌های نظامی، اقتصادی و دیپلماسی استفاده کنید تا ژاپن را دوباره تحت فرمان خود متحد کرده و به شوگان جدید تبدیل شوید. همچنین اگر بخواهید می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین انجام دهید و کمپین اصلی را در حالت دو نفره تجربه کنید.

10- XCOM: Enemy Unknown

بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر

آدم فضایی‌ها قصد دارند به زمین حمله کنند و تمام انسان‌ها را از بین ببرند. این خلاصه داستان XCOM: Enemy Unknown است. شما باید یک تیم از افراد متخصص را دور هم جمع کنید، پایگاه بسازید، تحقیقات انجام دهید، به ماموریت‌های خطرناک بروید و کشورهایی را که به شما کمک مالی می‌کنند، راضی نگه دارید. این عنوان در سبک استراتژی نوبتی قرار می‌گیرد. XCOM: Enemy Unknown به طور دائم شما را تحت فشار قرار می‌دهد. در نتیجه زمانی که یک ماموریت را با موفقیت به اتمام می‌رسانید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

نسخه اصلی XCOM همیشه به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژی نوبتی شناخته شده است. نسخه جدید این سری،‌ یعنی XCOM: Enemy Unknown توانست با ارائه یک تجربه جذاب، موفقیت‌های این سری را ادامه دهد و به یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 تبدیل شود.

11- XCOM 2

بهترین بازی استراتژیک جنگی کامپیوتر

XCOM 2 دنباله ای برای XCOM: Enemy Unknown است و  این دو بازی در بیشتر موارد، شبیه به هم هستند. اما تفاوت اصلی در داستان این بازی‌هاست. داستان XCOM 2 در شرایطی جریان دارد که ما قبلاً از نیروی‌های بیگانه فضایی شکست خورده‌ایم. شما رهبری آخرین جنبش مقاومت باقی‌مانده از انسان‌ها را بر عهده دارید. شما باید با نیرو‌های فضایی بیگانه مبارزه کنید و قبل از اینکه دیر شود به نقشه‌های شوم آن‌ها پی ببرید! داستان این بازی واقعا جذاب است و باعث شده XCOM2 در بین بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023 قرار بگیرد.

اگر از نسخه XCOM: Enemy Unknown راضی بوده باشید، قطعا می‌توانید از XCOM2 لذت زیادی ببرید.

سوالات متداول

حداقل سیستم مورد نیاز Crusader Kings 3 چیست؟

  • حافظه‌ی RAM مورد نیاز: 6 گیگابایت.
  • کارت گرافیک مورد نیاز: AMD Radeon HD 7870.
  • پردازنده‌ی مورد نیاز: Intel Core i3-2120.
  • فضای ذخیره‌سازی: 8 گیگابایت.
  • سیستم عامل: Windows® 8.1 64 bit / Windows® 10 Home 64 bit.

بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر آنلاین کدام است؟

Starcraft و XCOM از محبوب‌ترین بازی های استراتژیک آنلاین هستند که ایرانی‌های زیادی در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر 2023 چیست؟ به نظر شما کدام عناوین باید در این فهرست معرفی می‌شدند که به آنها اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما رو نمی‌دونم ولی برای من هنوز که هنوزه بهترین بازی استراتژیک کمپانی قهرمانان (نسخه اول) هست.
    Company of heroes

    پاسخ