;
coinex

تاثیر اشک زنان روی مردان ؛ استشمام اشک زنان عصبانیت مردان را کاهش می‌دهد!

آیا از تاثیر اشک زنان روی مردان آگاه هستید؟ طبق گزارش جدیدی که در PLOS Biology منتشر شده، ظاهرا داخل اشک زنان مواد شیمیایی وجود دارد که عصبانیت مردان را کاهش می‌دهد.

معمولا گریه کردن افراد باعث ایجاد حس دلسوزی و نگرانی در دیگران می‌شود. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که گریه کردن نه تنها منجر به همدلی میان انسان‌ها می‌شود بلکه می‌تواند در موارد دیگری نیز بسیار مفید باشد. برای مثال در اشک زن‌ها یک سری مواد شیمیایی خاصی وجود دارد که عصبانیت و رفتارهای پرخاشگرانه مردان را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تاثیر اشک زنان روی مردان

بر اساس گفته‌های محقق ارشد این مطالعه در سازمان وایزمن، میان استشمام اشک و کاهش فعالیت‌های مغزی مربوط به ستیزه‌جویی رابطه مستقیمی وجود دارد. پیش از این نیز در سال 2011 تعدادی از دانشمندان به بررسی تاثیر اشک روی رفتارها و واکنش‌های انسان‌ها پرداختند. نتیجه این تحقیق که در مجله علمی Science منتشر شد، نشان‌دهنده تاثیر شگرف اشک زن‌ها روی کاهش سطح تستوسترون و در نتیجه برانگیختگی و تحریک جنسی مردان بود.

تاثیر اشک زنان روی مردان

امسال دوباره یک تیم تحقیقاتی تشکیل شد تا برای اثبات تاثیر گریه زنان روی مردان یک بازی طراحی کنند. در این بازی مردان می‌توانستند به وضوح عصبانیت خود را بروز دهند و حتی از بازیکنانی که تقلب می‌کردند انتقام بگیرند. اما حدس می‌زنید چه اتفاقی افتاد وقتی این مردان پرخاشگر مواد شیمیایی موجود در اشک‌های زنان را استشمام کردند؟ بله به طرز شگفت‌انگیزی حدود 44 درصد رفتارهای تهاجمی این مردان کاهش یافت. این ادعا بر اساس تصاویری بود که از دو ناحیه مغز یعنی قشر جلوی پیشانی و اینسولای قدامی گرفته شده بودند.

اکنون که تاثیر اشک زنان روی مردان کاملا مشخص شده و ثابت شده که گریه زنان عصبانیت مردان را کاهش می‌دهد، محققان به دنبال انجام آزمایش‌هایی هستند تا تاثیر اشک زن‌ها روی یکدیگر و همچنین اشک نوزادان روی بزرگسالان را بررسی کنند. فرض اول این دانشمندان این است که اشک نوزادان باعث کاهش عصبانیت در بزرگسالان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تاثیر اشک زنان روی کاهش عصبانیت مردان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر