;
coinex

با اتفاقی مشابه چرا فقط دیجی کالا مورد اتهام است؟

شاید هنوز ماجرای انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات در برخی محصولات دیجی کالا را به یاد داشته باشید. این موضوع منجربه ایجاد پرونده قضایی برای این فروشگاه اینترنتی شد و حتی مدیرعامل این فروشگاه نیز دستگیر شد. بسیاری از فروشگاه‌های دیگر نیز چنین محصولاتی را می‌فرشند، اما چرا فقط دیجیکالا مورد اتهام است؟

یک هفته پیش در خبری اعلام کردیم که دیجی کالا به اتهام نشر تصاویر توهین‌آمیز در برخی محصولاتش از سمت مراجع قضایی متهم شده است. پس از آن مدیرعامل این فروشگاه اینترنتی دستگیر شد و پس از ساعاتی از بازداشت درآمد.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران که میزبان میلیون‌ها کالای مختلف در دسته‌های متفاوت است، حالا با یک پرونده قضایی سنگین مواجه است و باید پاسخگوی چیزی باشد که شاید خود نیز ازآن بی خبر باشد.

دیجی‌کالا در شرایطی مورد اتهام است که همان کالاهای این فروشگاه در فروشگاه‌های اینترنتی دیگر نیز به فروش می‌رسد؛ اما چرا فقط دیجی‌کالا مورد اتهام است و با دیگر فروشندگان این محصولات برخورد قضایی نمی‌شود؟ در این خصوص یک حقوقدان، یادداشتی با عنوان «شانه‌های نگران‌کننده اعلام جرم علیه دیجی‌کالا» منتشر کرده است که در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آیا مدیریت پلتفرم هایی چون دیجی کالا و فیلیمو حکومتی خواهد شد؟

چرا فقط دیجی کالا متهم به اهانت به مقدسات است؟

علی مجتهدزاده، حقوقدان، در یادداشتی با عنوان «نشانه‌های نگران‌کننده اعلام جرم علیه دیجی‌کالا» در روزنامه اعتماد نوشت:

اینکه آیا اساساً از نظر قانونی اعلام جرم دادستانی علیه دیجی کالا بابت تصویر مندرج روی یکی از محصولات ارایه شده در آن محمل قانونی مناسبی دارد یا خیر مساله مهمی است که نیاز به نقد و بررسی مجزا دارد. به‌طور خلاصه می‌شود استدلال کرد که استنباط حقوقی محکمی برای این کار موجود نیست. اما در این مطلب می‌خواهیم فرض بگیریم که مقام قضایی دستاویز قانونی مناسب برای این کار را هم داشته. با این حال حتی با لحاظ کردن این فرض هم اقدام مقام قضایی همچنان محل اشکالات فراوانی است.

چرا فقط دیجی کالا متهم به اهانت به مقدسات است؟

وی در ادامه افزود: «مهم‌ترین اشکال این است که به جز مجموعه دیجی کالا، فروشندگان اینترنتی دیگری هم دقیقا همان محصول با همان شکل و طرح را عرضه می‌کرده و می‌کنند، اما مقام قضایی هیچ توجهی به آن‌ها ندارد.»

توضیح قوه قضایی درباره پرونده دیجی کالا

مسعود ستایشی،سخنگوی قوه قضاییه درخصوص پرونده دیجی‌کالا گفت:
اتهام مدیرعامل دیجی کالا مبنی بر توهین مقدسات است که قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شد و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند.
اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
نظر شما چیست؟ چرا فقط دیجی کالا متهم به توهین به مقدسات شده است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر