;
coinex

انویدیا سومین کمپانی ارزشمند ایالات متحده آمریکا شد

شرکت NVIDIA که به خاطر تراشه‌های گرافیکی‌اش شناخته می‌شود، اخیرا پیشرفت زیادی داشته و به سومین کمپانی ارزشمند ایالات متحده آمریکا بدل شده است.

این شرکت یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان تراشه‌های هوش مصنوعی است و با توجه به تقاضای فوق‌العاده برای این محصولات، ارزش بازاری آن افزایش یافته و سرمایه‌گذاران با توجه به چشم‌انداز آینده‌اش مثبت‌اندیش هستند. این امر توانسته ارزش بازاری این شرکت را در طول سال گذشته به شدت افزایش دهد و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت این رشد ندارد.

در حال حاضر شرکت NVIDIA توانسته با پشت سر گذاشتن شرکت مادر گوگل، یعنی Alphabet، به مقام سومین شرکت ارزشمند ایالات متحده برسد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انویدیا سومین کمپانی ارزشمند ایالات متحده آمریکا شد

اکنون ارزش بازاری NVIDIA از ارزش بازاری شرکت Alphabet فراتر رفته است. این شرکت با ارزش بازاری حدود 1.83 تریلیون دلار، حتی آمازون را پشت سر گذاشته و حال در جایگاه سومین کمپانی ارزشمند US حضور دارد.

همچنین در لیست با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان، جایگاه بسیار قوی دارد. در حال حاضر NVIDIA چهارمین شرکت ارزشمند جهان است، و قبل از آن شرکت‌های مایکروسافت، اپل و شرکت نفتی عربستانی سعودی (Saudi Aramco) قرار دارند.

انویدیا سومین کمپانی ارزشمند ایالات متحده آمریکا شد

به طور کلی، افزایش ارزش بازاری انویدیا به دلیل تقاضای بالای تراشه‌های هوش مصنوعی آن است. در حال حاضر این شرکت 80٪ از بازار هوش مصنوعی را با تراشه‌های خود تأمین می‌کند. تراشه H100 شرکت انویدیا برای تأمین انرژی مدل‌های زبانی بزرگ در شرکت‌های تکنولوژی همچون متا، آمازون و Open AI استفاده می‌شود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل Meta، علنا اعلام کرده است که شرکت تا پایان سال 2024، 350,000 تراشه H100 انویدیا را خریداری خواهد کرد. جزئیات و آمار و ارقام این توسعه در گزارش سه‌ماهه این شرکت ذکر شده که در 21 فوریه رسما اعلام می‌شود.

تحلیل‌گران اعتقاد دارند که نتایج درآمدی بسیار مثبت خواهد بود و ممکن است به افزایش ارزش بازاری آن کمک کند. تخمین‌های درآمدی تحلیلگران مختلف نشان می‌دهد که درآمد این سه‌ماهه به بیش از 20 میلیارد دلار خواهد رسید و سود خالص نیز با 400٪ افزایش، به بیش از 11 میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این موضوع چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر