;
coinex

نحوه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ دست‌خوش تغییر می‌شود

اندروید مدت‌هاست روش ارتقای یکپارچه را معرفی کرده است اما نحوه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ همچنان به صورت سنتی مانده و تغییری نکرده است.

گوگل از سال‌ها قبل، پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های یکپارچه را معرفی کرده و در حالی که اکثر شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، سامسونگ سرسختانه از انتقال دستگاه‌های خود به سیستم A/B خودداری می‌کند. اندروید اکنون به سمت آینده ای حرکت می‌کند که در آن به روزرسانی‌های A/B تنها مکانیزم به روز رسانی پشتیبانی شده است، اما ممکن است این برای متوقف کردن سامسونگ کافی نباشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نحوه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ

به‌طور خلاصه، «به‌روزرسانی‌های یکپارچه» به تلفن‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا زمانی که دستگاه در حال اجرا است، به‌روزرسانی سیستم را در پس‌زمینه نصب کنند و هنگام راه‌اندازی مجدد کاربر، آن به‌روزرسانی را اعمال کنند. در حالی که این عمل از نظر فنی می‌تواند بیشتر طول بکشد، مدت زمانی که دستگاه برای استفاده در دسترس نیست را به شدت کاهش می‌دهد و همچنین مکانیزم‌های ایمنی مانند بازگرداندن به‌روزرسانی را ارائه می‌کند. گوگل همچنین در طول زمان بهبودهایی را ایجاد کرده است، به‌روزرسانی‌های یکپارچه پیکسل اخیراً سریع‌تر شده‌اند.

با این حال، سامسونگ مدت‌هاست که استفاده از این سیستم را متوقف کرده است. حتی جدیدترین سری گلکسی اس 24 این شرکت هنوز فاقد پشتیبانی از این قابلیت است.

Samsung Galaxy S21 series are getting One UI 6.0 with Android 14 - GSMArena.com news

با این حال، اندروید ممکن است به زودی نه گفتن را برای سامسونگ کمی سخت‌تر کند. نظر جدیدی در AOSP نشان می‌دهد که اندروید آماده حذف پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های «غیر A/B» است. به عبارت دیگر، فقط به‌روزرسانی‌های یکپارچه در آینده پشتیبانی می‌شوند.

همانطور که میشال رحمان اشاره می‌کند، با این حال، سامسونگ همچنان می‌تواند از نظر فنی از استفاده از به‌روزرسانی‌های یکپارچه اجتناب کند. این شرکت می‌تواند مکانیزم به‌روزرسانی خود را برای استفاده با دستگاه‌های خود توسعه دهد یا به سادگی تغییرات گوگل را نادیده بگیرد.

تنها راهی که گوگل واقعاً سامسونگ را مجبور به استفاده از به‌روزرسانی‌های A/B کند، اجرای آن در الزامات سازگاری Android یا از طریق موافقت‌نامه‌های مجوز GMS برای برنامه‌های Google است. این شرکت با اندروید 13 برای بازگشت به این سمت حرکت کرد، اما در نهایت آن را به عنوان یک الزام قطعی دنبال نکرد و همین امر باعث شد سامسونگ همچنان از به‌روزرسانی یکپارچه در نسخه بعدی گلکسی خود صرف نظر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نحوه آپدیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر