;
coinex

توسعه اپل واچ MicroLED متوقف شد!

به گفته یکی از تحلیلگران معروف، به نظر می‌رسد پروژه‌ی اپل واچ MicroLED به‌طور کامل لغو شده است. پیشتر، پروژه Apple Car نیز توسط این شرکت لغو شده بود.

به نظر می‌رسد که تغییر مورد انتظار اپل به نمایشگرهای microLED سفارشی که در ابتدا برای Apple Watch Ultra برنامه‌ریزی شده بود، با مشکل مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلات اخیر با تامین کنندگانی مانند ams-Osram به همراه نگرانی‌های اقتصادی باعث شده است که اپل برنامه‌های خود را برای Apple Watch Ultra لغو کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توسعه اپل واچ MicroLED متوقف شد

به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر صنعت، اپل یک سفارش قابل توجه میکرو ال ای دی با شرکت اتریشی ams-Osram را که گمان می‌رفت برای اپل واچ اولترا 3 آینده باشد، لغو کرده است.

یکی از تأمین‌کنندگان اپل به نام Ams OSRAM اعلام کرد که پس از لغو غیر منتظره‌ی پروژه‌ی موسوم به «سنگ بنا» استراتژی خود را مجدداً ارزیابی خواهد کرد. ظاهراً این پروژه به اپل واچ با نمایشگر LCD مجهزبه چراغ میکرو LED مربوط می‌شود.

Osram تایید نکرده است که اپل مشتری است که از قرارداد اصلی microLED خود خارج شده است. اما تحلیلگر Ming-Chi Kuo تایید کرده است که اپل واقعا پروژه Apple Watch microLED خود را با تامین کننده انحصاری تراشه LED خود برای نمایشگر microLED، Osram، کنار گذاشته است.

Kuo تاکید می‌کند که اپل ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که فناوری microLED اگرچه امیدوارکننده است، اما بهبود قابل توجهی برای توجیه هزینه‌های بالای تولید آن ارائه نمی‌دهد.

با این حال، منابع دیگر، مانند مارک گورمن از بلومبرگ، نشان می‌دهند که ممکن است داستان چیزهای بیشتری باشد. گورمن معتقد است که ams-Osram ممکن است تنها یکی از تامین‌کنندگان microLED اپل باشد، به این معنی که ارتقای صفحه نمایش اپل واچ اولترا ممکن است هنوز در حال انجام باشد.

علاقه اپل به نمایشگرهای microLED کاملاً مستند است. این فناوری پتانسیل ارائه صفحه نمایش‌های روشن تر و کم مصرف تر را دارد. شایعات قبلی حاکی از گسترش تدریجی فناوری microLED در خطوط تولید اپل بود که با اپل واچ شروع شد و در نهایت به iPad، آیفون و مک بوک گسترش یافت.

در حال حاضر، آینده میکرو ال ای دی اپل واچ اولترا نامشخص است. این که آیا این یک شکست موقت است یا یک تغییر قابل توجه در استراتژی، احتمالاً با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد توقف توسعه اپل واچ MicroLED چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر