;
coinex

عصر گوشی‌های تاشوی ارزان به زودی فرا می‌رسد

رفته رفته شرکت‌های بیشتری در حال روی آوردن به طراحی و عرضه گوشی‌های تاشدنی اقتصادی‌تر هستند و عصر گوشی‌های تاشوی ارزان در حال رقم خوردن است.

گوشی‌های هوشمند تاشو هنوز بسیار گران هستند، اما قیمت‌ها در حال کاهش است. با این حال، نمایشگاه MWC 2024 جایی بود که به وفور مشخص شد که تاشوهای ارزان قیمت در راه هستند، زیرا چندین مورد گوشی تاشوی ارزان در این نمایشگاه ظاهر شدند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


عصر گوشی‌های تاشوی ارزان به زودی فرا می‌رسد

همین چند سال پیش، گوشی‌های تاشو از هر نوع، قیمت بالایی داشتند. برای مثال، نسخه اول گلکسی زد فلیپ سامسونگ، با قیمت اولیه 1380 دلار عرضه شد.

موتورولا در این بخش از بازار شروع خوبی برای عرضه گوشی‌های تاشو ارزان‌تر کرد و قیمت کنونی 999 دلاری سامسونگ برای گوشی تاشو این شرکت را با عرضه یک گوشی تاشوی 699 دلاری کاهش داد.

یکی از تاشوهای مقرون به صرفه دیگری که سال گذشته عرضه شد، Tecno Phantom V Flip بود که در نهایت در MWC 2024 ظاهر شد. صفحه‌نمایش بیرونی دایره‌ای این گوشی، مواد به کار رفته در بدنه و انتخاب رنگ بنفش برای این گوشی جذاب بوده و لولای آن نیز جامد است. Phantom V Flip مجهز به چیپست مدیاتک Dimensity 8050 است که یکی از قوی‌ترین چیپست‌هایی است که در این رنج قیمت می‌توان یافت.

گوشی بعدی Nubia Flip 5G از ZTE بود. مشابه Tecno، دارای یک صفحه نمایش بیرونی دایره ای و سخت افزار واقعا محکم است. شبیه یک Galaxy Z Flip 5 کمی بزرگتر به نظر می‌رسد، اما در اطراف لبه‌ها کمی تیزتر و واضح تر است.

Best Foldable and Rollable Phones in 2023: Top Folding Smartphones right  now - Smartprix

هیچ چیز در مورد این به خصوص پر زرق و برق به نظر نمی‌رسد، اما این به ویژه همان سخت افزار ZTE Libero Flip است که با قیمت کمتر از 500 دلار در ژاپن فروخته می‌شود. همچنین یکی از دستگاه‌های با مشخصات بهتر است، با اسنپدراگون 7 نسل 1، صفحه نمایش داخلی 6.9 اینچی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی. این دستگاه با نام تجاری Nubia با قیمتی در حدود 599 دلار به فروش می‌رسد، اما به ایالات متحده نمی‌آید. بلکه به سمت اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و بخش‌هایی از آسیا حرکت می‌کند. تاریخ انتشار قطعی آن نیز اعلام نشده است.

فراتر از آن، برخی یافته‌های غیرمنتظره وجود داشت. BlackView Hero 10 یک گوشی تاشوی تاشو مجهز به هلیو مدیاتک است که من را در بخش سخت افزاری تحت تاثیر قرار داد. دارای بافت چرم مصنوعی در بیرون و رنگ سبز لذت بخش است و ریل‌های جانبی مات جنبه طراحی گمشده در Galaxy Z Flip 3 را احیا می‌کند.

فکر نمی‌کنم این دستگاه بازی را به هیچ وجه تغییر دهد، اما به نظر یک گزینه مناسب است. تراشه Helio G99 احتمالاً کمی برای این گوشی ضعیف باشد، اما با صفحه نمایش 6.9 اینچی، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه است. با این حال، قیمت دقیق این گوشی هنوز تایید نشده است.

این تلفن تاشوی مقاوم‌تر شاید منحصربه‌فردترین گوشی در میان این دسته باشد. این دستگاه همان کانفیگ گوشی Blackview را دارد؛ Helio G99، 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، اما با یک لولا که بسیار قوی‌تر به نظر می‌رسد.

Samsung Galaxy Z Fold 5 Review: The Final Form Of A Four-Year Evolution

اگرچه این یکی ممکن است در واقع وارد بازار ایالات متحده شود. Energizer Ultimate U660S در نوامبر 2024 عرضه می‌شود و با قیمت 499 یورو وارد اروپا می‌شود. با این حال، مانند Blackview، یک دستگاه فقط LTE است، اما حداقل اندروید 14 را دریافت می‌کند که Blackview روی اندروید 13 است.

در کل، می‌توان نسبت به این هجوم جدید گوشی‌های تاشوی مقرون به صرفه هیجان زده بود. شرکت‌های زیادی از جمله تکنو، نوبیا و موتورولا بازیگران کنونی گوشی‌های تاشوی ارزان قیمت هستند؛ اما امیدواریم در ادامه شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ که خود، رهبر گوشی‌های تاشوی جهان است وارد این رقابت شده و نسخه‌های ارزان‌تری از گوشی‌های تاشو را به بازار عرضه کند.

هرچند که این بخش از بازار موبایل، جای رشد بسیاری دارد و شرکت‌هایی نظیر اپل، تا کنون موفق به ورود به این حوزه نشده‌اند و دست نگه داشته‌اند؛ بنابراین، آینده بازار موبایل حداقل در قسمت تاشو می‌تواند جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گوشی‌های تاشوی ارزان چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر