;
coinex

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان ؛ راهنمای خرید ابزارهای کاربردی برای محصلان

به‌لطف گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی جدید، مطالعه و تحقیق‌ علمی برای محصلان دشوار نیست. در این مطلب، بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان را معرفی می‌کنیم که برای مطالعه، تحقیق‌های دانشجویی و روتین‌های دانش آموزان مفید خواهند بود.

اسمارت‌فون‌ها و گجت‌های هوشمند در تمام ابعاد زندگی ما نقش کلیدی دارند و زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان نیز بیش از سایر قشرهای جامعه تحت‌تاثیر این ابزار قرار گرفته است. این روزها تنها دقدقه محصلان پرداخت شهریه مدرسه یا دانشگاه نیست و خرید مناسب ترین گجت ها برای دانش آموزان نیز اهمیت زیادی دارد.

باتوجه به قیمت زیاد دستگاه‌های الکترونیک و تنوع این محصولات، طبیعی است که اکثر دانشجویان بودجه کافی برای تهیه تمام گجت‌های جدید را نداشته باشند. به همین جهت، در این مطلب مهم‌ترین دستگاه‌هایی که می‌توانند کیفیت مطالعه و تحقیق‌های شما را بهبود دهند را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود، بهترین گجت ها برای مطالعه را در این لیست انتخاب کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

پیش از این، موبایل‌ها و کامپیوترها صرفا برای برقراری ارتباط یا چک کردن صفحه‌های اجتماعی مانند فیسبوک مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به‌خاطر دسترسی عده کمی از افراد جامعه به این دستگاه‌های الکترونیک، نمی‌توانستیم از تمام پتانسیل‌های فضای مجازی و گجت‌ها استفاده کنیم.

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان
بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

اکنون با پیشرفت تکنولوژی و عرضه بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان شرایط تحصیل دست‌خوش تغییرات چشمگیری شده و بدون استفاده از بهترین گجت های مدرسه‌ای ادامه تحصیل دشوار خواهد بود. اگر به آینده تحصیلی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید شرایط مطالعه را برای خود راحت‌ و لذت‌بخش کنید، خالی از لطف نیست نگاهی به فهرست بهترین گجت ها برای مطالعه داشته باشید.

تبلت یا اسمارت‌فون

بهترین گجت ها برای دانشجویان

اولین دستگاه‌هایی که در فهرست بهترین گجت ها برای تحقیق مدرسه و تحصیل معرفی می‌کنیم، اسمارت‌فون‌ها هستند. پیش از این، گوشی‌های هوشمند به‌عنوان دلیل اصلی حواس‌پرتی دانش‌آموزان و دانشجویان شناخته می‌شدند، درحالی که برای محصلان امروزی اسمارت‌فون‌ها به یک نیاز اولیه تبدیل شده‌اند.

فرقی ندارد که می‌خواهید در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید، ویدئوهای آموزشی آنلاین را تماشا کنید، ایمیل خود را چک کنید یا صرفا برای دسترسی به اطلاعات در وب‌سایت‌ها جست‌وجو کنید، در هرصورت اسمارت‌فون‌ها می‌توانند کار شما را بیش از پیش راحت کنند.

یکی دیگر از دستگاه‌های ضروری در فهرست بهترین گجت ها برای محصلان تبلت‌ها هستند. طبیعتا وب‌گردی یا تماشای ویدئوهای آموزشی یا حتی شرکت در کلاس‌های آنلاین با دستگاه‌هایی که نمایشگر بزرگ‌تری دارند راحت‌تر است و به همین جهت، تبلت‌ها می‌توانند یک جایگزین مناسب برای گوشی‌های هوشمند باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2024

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

لپ تاپ یا کامپیوتر

بهترین گجت ها برای محصلان

در ادامه فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان باید اشاره‌ای به لپ تاپ‌ها و کامپیوترها داشته باشیم. با این‌که گوشی‌های هوشمند از تمام امکاناتی که کامپیوتر به ما ارائه می‌دهند پشتیبانی می‌کنند، اما لپ تاپ‌ها و کامپیوترها می‌توانند یک فضای اختصاصی و مناسب‌تر را برای مطالعه ارائه دهند؛ به همین دلیل اکثر محصلان ترجیح می‌دهند به‌جای اسمارت‌فون یا تبلت از لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنند.

در شرایطی که می‌خواهید کلاس‌های آنلاین یا تحقیقات خود را در منزل پیش‌ببرید، تهیه کردن یک کامپیوتر شخصی می‌تواند ایده جالبی باشد، اما برای محصلانی که نیاز دارند خارج از منزل به تحقیقات خود ادامه دهند یا در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، لپ تاپ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

توجه داشته باشید که برای شرکت در کلاس‌های آنلاین یا وب‌گردی به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز ندارید، بنابراین هنگام خرید، باید لپ تاپ‌های سبک و با ابعاد کوچک را در اولیت قرار دهید. لپ تاپ‌ها و کامپیوترها می‌توانند تحصیل را به‌صورت قابل توجهی راحت‌تر کنند و درصورتی که به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی ندارید، پیش از خرید بهترین گجت های تحصیلی باید به‌فکر خرید یک لپ تاپ یا PC مناسب باشید.

هارد اکسترنال

بهترین گجت های تحصیلی

یکی دیگر از بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان هارد اکسترنال است. با این‌که امکان ذخیره اطلاعات در فضای ابری وجو دارد، اما خرید یک هارد اکسترنال برای افرادی که می‌خواهند از اطلاعات خود به‌صورت دقیق‌تری حفاظت کنند منطقی‌تر است.

همان‌طور که می‌دانید، اکثر دانش آموزان و دانشجویان صرفا برای اهداف تحصیلی کامپیوتر تهیه نمی‌کنند و از حافظه داخلی لپ تاپ یا کامیپوتر خود برای ذخیره‌کردن حجم زیادی از اطلاعات بهره می‌برند. اگر می‌خواهید حجم زیادی از اطلاعات تحصیلی و فایل‌های آموزشی خود را ذخیره کنید، استفاده از یک هارد اکسترنال بهترین راه‌حل است.

به صورت‌خلاصه، برای محصلانی که می‌خواهند فایل‌ها و اطلاعات درسی خود را به‌راحتی حمل‌کنند و حافظه‌داخلی رایانه خود را برای ذخیره کردن اپلیکیشن‌ها و فایل‌های دیگر اختصاص دهند، هارد اکتسرنال می‌تواند یکی از بهترین گجت های تحصیلی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های انکر 2024

بهترین گجت های 2024

هدفون‌های دارای قابلیت حذف نویز

بهترین گجت ها برای تحقیق مدرسه

در ادامه فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان یک راه‌حل عالی برای محصلانی که در خانواده‌های پرجمعیت و خانه‌های شلوغ زندگی می‌کنند ارائه می‌دهیم. هدفون‌ها و هدست‌هایی که از قابلیت نویز کنسلینگ پشتیبانی می‌کنند می‌توانند صداهای اضافی محیط را به‌شکل قابل توجهی فیلتر کنند و شرایط مناسبی را برای مطالعه فراهم کنند.

همان‌طور که می‌دانید، مطالعه در مکان‌های خلوت و ساکت باعث می‌شود که تمرکز فرد افزایش پیدا کند و کیفیت مطالعه و درک مطلب نیز بهتر از قبل شود. به همین جهت، هدفون‌ها و هدست‌هایی که دارای قابلیت حزف نویز هستند، برای دانشجویانی که به مکان‌های آرام و ساکت دسترسی ندارند یکی از بهترین گجت های تحصیلی خواهند بود.

توجه داشته باشید که قابلیت حذف نویز در هدفون‌های ارزان قیمت چندان خوب نیست و هدفون‌های اقتصادی نمی‌توانند نویز و صدای محیط را به‌صورت قابل قبولی فیلتر کنند، بنابراین هنگام خرید هدفون نباید به فکر صرفه‌جویی و کاهش هزینه باشید و با خرید یک هدفون باکیفیت، از یکی از بهترین گجت ها برای مطالعه بهره‌مند شوید.

پرینتر

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

این روزها رقابت بین دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند بسیار تنگاتنگ شده و کاربران، هر گجتی که به‌مرور زمان بهبود پیدا نکند را با سایر ابزارها و دستگاه‌های جدید جایگزین می‌کنند. با این‌حال، هیچ دستگاهی نمی‌تواند جایگاه پرینترها را درمیان بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان تهدید کند.

اگر در دوره تحصیلی خود نیاز دارید که به‌صورت روزانه از برگه‌ها و مدارک خود پرینت بگیرید، با خرید یک پرینتر می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. طی سال‌های اخیر، برندهای معروفی مانند Samsung، HP، Brother، Epson و… پرینترهای اقتصادی و باکیفیتی را روانه بازار کرده‌اند که می‌توانند یکی از بهترین گجت ها برای دانشجویان باشند. بنابراین، نیازی نیست که زمان و هزینه‌ زیادی را برای دسترسی به پرینتر تلف کنید و فقط با خرید یک پرینتر اقتصادی می‌توانید کارهای خود را در خانه ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

بهترین مانیتور ها برای ترید

کتری برقی و لامپ اظطراری

بهترین گجت ها برای مطالعه

شاید کتری برقی یا لامپ اظطراری بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان نباشند و تهیه این وسایل به‌اندازه لپ تاپ، هارد و… اهمیت نداشته باشد، اما برای شب‌های قبل از تحویل پروژه و امتحان که باید تمام شب را بیدار باشید، کتری و لامپ اظطراری می‌تواند مفید باشد.

برای برخی از دانشجویان مقاطع تحصیلی بالاتر مطالعه در طول شب به یک روتین تبدیل می‌شود. اگر در طول شب و هنگام مطالعه احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، یک فنجان قهوه شما را برای ادامه مطالعه آماده می‌کند، اما رفتن به آشپزخانه و درست کردن قهوه می‌تواند تمرکز شما را ازبین ببرد. تازمانی که یک کتری برقی داشته باشید، نیازی ندارید میز مطالعه خود را برای درست کردن چای یا قهوه ترک کنید.

با این‌که کتری برقی صرفا برای بهبود شرایط مطالعه مفید است و اجباری برای تهیه کردن آن ندارید، اما لامپ اظطراری برای دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند ضروری است؛ چراکه تاریخ امتحان و برنامه تحصیلی تمام افراد خوابگاه یکسان نیست و گاهی اوقات شما باید تمام شب را مطالعه کنید، درحالی که هم‌اتاقی‌های شما نیاز به استراحت دارند. در چنین شرایطی فقط با استفاده از یک لامپ اظطراری می‌توانید بدون ایجاد مزاحمت برای دوستان خود به مطالعه بپردازید. در مجموع، لامپ اظطراری برای افرادی که در خوابگاه زندگی می‌کنند یکی از بهترین گجت ها برای دانشجویان است.

کیندل

مناسب ترین گجت ها برای دانش آموزان

برای محصلانی که زمانی زیادی را به مطالعه اختصاص می‌دهند، کیندل یکی از بهترین گجت های دانش آموزی و دانشجویی خواهد بود. کیندل درواقع یک کتاب‌خوان الکترونیکی است که توسط آمازون تولید شده و می‌تواند مطالعه را راحت‌تر کند. کیندل نه‌تنها کتاب‌های الکترونیک، بلکه قابلیت خواندن مجلات و سایر محتواهای الکترونیکی را دارد.

کیندل ظاهری شبیه به تبلت دارد و از جوهر الکترونیک استفاده می‌کند. یکی از مزیت‌های جوهر الکترونیک نسبت به نمایشگرهای معمولی، جلوگیری از آسیب‌رسیدن به چشم کاربر است. به این ترتیب، شما می‌توانید بدون خستگی چشم، برای ساعت‌ها به صفحه کیندل خیره شوید. همچنین، کیندل می‌توند با یک مرتبه شارژ، برای مدت طولانی قابل استفاده باشد و مانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها، دائما نیاز به شارژر ندارد. به صورت خلاصه، اگر به مطالعه علاقه دارید کیندل می‌تواند یکی از بهترین گجت ها برای مطالعه باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هندزفری های گردنی 2024

بهترین هدست بلوتوثی 2024

پاوربانک

بهترین گجت ها برای دانشجویان

اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌ها و میتینگ‌های آنلاین شرکت می‌کنند، اما گاهی اوقات امکان دارد در مکانی باشید که به پریز‌برق دسترسی ندارید، طبیعتا در چنین شرایطی ممکن است که شارژ باتری لپ تاپ یا گوشی هوشمند شما تخلیه شود و کلاس یا جلسه آنلاین خود را ازدست بدهید. بنابراین، هر شارژر قابل حمل و پاوربانکی می‌تواند یکی از بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان باشد.

اگر شماهم از محصلانی هستید که بیشتر زمان خود را دور از خانه سپری می‌کنید و در کلاس‌های آنلاین متعددی ثبت‌نام کرده‌اید، توصیه می‌شود که پیش از خرید بهترین گجت های تحصیلی یک پاوربانک با ظرفیت بالا تهیه کنید.

راکت بوک

مناسب ترین گجت ها برای دانشجویان

در ادامه فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان باید ابزاری به‌نام راکت بوک را به شما معرفی کنیم که برای علاقه‌مندان به نوشتن، یکی از بهترین گجت های مدرسه‌ای به‌شمار می‌رود.

راکت بوک برای دانشجویانی مفید است که علاقه‌ای به تایپ کردن و یادداشت‌برداری در لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود ندارند. درنظر داشته باشید که راکت بوک‌ها معولا از کامپوزیت پلی‌استر ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی دارند. در مجموع، راکت بوک‌ یکی از مناسب ترین گجت ها برای دانش آموزان است که مصرف کاغذ را به‌صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و از قطع درختان و آسیب‌رسیدن به محیط زیست جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین شارژر گوشی آیفون

بهترین شارژرهای وایرلس 2024

کیف لپ تاپ ضدسرقت

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

محصول بعدی که در فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان معرفی می‌کنیم به‌صورت مستقیم بر روند تحصیلی شما تاثیری ندارد، اما می‌تواند از وسایل گران‌بها شما محافظت کند. در صورتی که برای کارهای تحقیقاتی و پروژه‌های خود یک لپ تاپ گران‌قیمت تهیه کرده‌اید، استفاده از یک کیف ضدسرقت برای حمل‌کردن لپ تاپ ضروری است.

فراموش نکنید که کیف‌های ضدسرقت به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد و متریال مرغوب، مقاومت زیادی دربرابر ضربه و حتی آب دارند، بنابراین با خرید کیف لپ تاپ ضدسرقت می‌توانید از بهترین گجت های مدرسه‌ای خود به بهترین شکل ممکن حفاظت کنید.

کولپد برای لپ تاپ

بهترین گجت ها برای محصلان

همان‌طور که در ابتدای فهرست مناسب ترین گجت ها برای دانشجویان گفتیم، لپ تاپ یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌ها برای بهبود عملکرد تحصیلی است. استفاده هم‌زمان از اپلیکیشن‌های مختلف و حضور طولانی مدت در کلاس‌ها و جلسه‌های آنلاین می‌تواند باعث داغ شدن سخت‌افزار لپ تاپ و در نتیجه، ایجاد اخلال در کلاس‌ها و میتینگ‌های آنلاین شما شود.

با استفاده از یک کولپد مناسب که با ابعاد لپ تاپ شما سازگار باشد و توانایی خنک‌کردن سخت‌افزار دستگاه شما را داشته باشد، می‌توانید از هرگونه اخلال در روند مطالعات و تحقیقات و فعالیت‌های تحصیلی خود جلوگیری کنید. با این‌که کولپد فقط به‌عنوان یکی از ابزارهای جانبی لپ تاپ شناخته می‌شود، اما خرید آن برای تمام محصلانی که با لپ تاپ سروکار دارند ضروری است. به همین جهت، از کولپد می‌توانیم به‌عنوان یکی از مناسب ترین گجت ها برای دانشجویان یاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2024

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

 

کیبورد بلوتوثی تاشو

بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان

اگر تمایلی به خرید لپ تاپ و کامپیوتر ندارید و به‌دنبال یکی از بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان هستید که سرعت شما را در یادداشت برداری افزایش دهد، توصیه می‌شود که یک کیبورد تاشو بلوتوثی تهیه کنید. کیبوردهای بلوتوثی را می‌توانید به تبلت یا اسمارت‌فون خود وصل کنید و به این‌ترتیب شروع به تایپ کردن و نوت‌برداری کنید.

کیبوردهای بلوتوثی تاشو وزن زیادی ندارند و برای حمل‌کردن آن‌ها به کیف بزرگی نیاز ندارید. در مجموع، اگر فقط برای یادداشت برداری یا مقاله‌نویسی می‌خواهید لپ تاپ بخرید، توصیه می‌شود که فقط با خرید یک کیبورد بلوتوثی تاشو، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و اسمارت‌فون خود را به یکی از بهترین گجت های مدرسه‌ای تبدیل کنید.

تقویت‌کننده شبکه وای‌فای

بهترین گجت ها برای تحقیق مدرسه

هر دستگاهی که به بهبود آنتن‌دهی وای‌فای و کیفیت شبکه کمک کند را می‌توانیم در فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان قرار دهیم؛ چراکه در دوره دانشجویی برای انجام تحقیق‌ها و پروژه‌ها هیچ چیزی نمی‌تواند به‌اندازه اینترنت مفید باشد. برای دسترسی بهتر به شبکه وای‌فای می‌توانید از گجت‌هایی مانند Wi-Fi range extender یا همان تقویت‌کننده شبکه وای‌فای استفاده کنید.

Wi-Fi range extender می‌تواند تمام نقاط خانه شما را به‌خوبی پوشش دهد. بنابراین، برای دسترسی راحت و سریع به شبکه، نیازی نیست در یک محدوده مشخص قرار داشته باشید. به صورت خلاصه، تقویت‌کننده شبکه وای‌فای یکی از بهترین گجت ها برای دانشجویان است و خرید آن برای محصلانی که در خانه‌های نسبتا بزرگ زندگی می‌کنند خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای نویسنده ها

بهترین لپ تاپ ها از نظر عمر باطری

قلم نوری

بهترین گجت های مدرسه‌ای

در ادامه فهرست بهترین گجت ها برای دانشجویان باید یکی از گجت‌هایی را معرفی کنیم که برای طراحی‌ و کارهای گرافیکی مناسب است. قلم نوری را می‌توانیم به‌عنوان یکی از مفیدترین ابزار برای انتقال داده‌ها به کامپیوتر معرفی کنیم که این روزها توسط طراحان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قلم‌های نوری در ابعاد و انواع مختلفی در بازار به‌فروش می‌رسند و شما می‌توانید بعد از بررسی محصولات مختلف، یک قلم نوری مناسب را برای خود تهیه کنید. با این‌که قلم نوری برای اکثر رشته‌های تحصیلی کاربردی ندارد، اما در رشته‌های تحصیلی که طراحی‌های گرافیکی دارند، یکی از بهترین گجت ها برای محصلان خواهد بود.

جمع‌بندی

در فهرست بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان تعدادی از بهترین گجت ها برای محصلان را معرفی کردیم که هرکدام از آن‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، عملکرد دانش آموز را در کارهای تحقیقاتی یا مطالعه بهبود می‌دهند.

اگر دوره دانشجویی خود را پیش از پیشرفت تکنولوژی و عرضه شدن این گجت‌ها پشت‌سر گذاشته‌اید، به‌خوبی می‌دانید که خانه‌های شلوغ و پرسروصدا می‌توانند مطالعه را غیرممکن کنند یا زندگی در خوابگاه برای دانشجویانی که امکانات کافی ندارند می‌تواند چالش برانگیز باشد. همچنین، دسترسی نداشتند به منابع اینترنتی و مقاله‌های علمی که در وب‌سایت‌های معتبر منتشر شدند نیز روند انجام پروژه‌ها و تحقیقات را مختل می‌کند.

با استفاده از بهترین گجت ها برای محصلان می‌توانید تمام مشکلات و موانعی که پیشرفت تحصیلی شما را تهدید می‌کنند را از سرراه خود بردارید و در مدرسه یا دانشگاه، بهترین نتایج ممکن را کسب کنید.

سوالات متداول

کدام گجت می‌تواند تمرکز محصل را هنگام مطالعه حفظ کند؟

صداهای مختلفی که هنگام مطالعه به گوش ما می‌رسند، می‌توانند دروازه‌ای از افکار را برای ما باز کنند و تمرکز ما را از روی موضوع درس و مطالعه منحرف کنند. با استفاده از هدفون‌های نویز کنسلینگ می‌توانید هرگونه صدای اضافی محیط را فیلتر کنید و برای ساعت‌ها، بدون کوچک‌ترین مزاحمتی و با تمرکز بالا به مطالعه بپردازید.

آیا کیبورد بلوتوثی را می‌توانیم جایگزین لپ تاپ کنیم؟

اگر نیاز شما صرفا تایپ‌کردن و یادداشت‌برداری است، نیازی به خرید لپ تاپ ندارید و با یک کیبورد بلوتوثی تاشو می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید؛ اما برای شرکت در کلاس‌ها و میتینگ‌های آنلاین یا ذخیره‌کردن فایل‌های درسی، نصب اپلیکیشن‌های آموزشی و… بهتر است که یک لپ تاپ یا رایانه شخصی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گجت ها برای دانش آموزان و دانشجویان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر