;
coinex

پشت پرده غیبت کیت میدلتون چه می‌گذرد؛ نقش هوش مصنوعی در تصاویر پرنس انگلستان چیست؟

چند وقتی می‌شود که از کیت میدلتون پرنس انگلیس و همسر ولیعهد انگلستان، خبری نیست. بر همین اساس شایعه‌هایی مبنی بر وضعیت ازدواج و جراحی که از سر گذرانده وجود دارد که موجب قضاوت‌های علاقمندان به او شده است.

با این وجود اگر بخواهیم به لحاظ علمی بررسی کنیم باید گفت که هوش مصنوعی، اطلاعات به عکس اضافه می‌کند، اما قادر به آشکار کردن حقیقت‌های عمیق و تاریک آن نیست. به همین جهت می‌توان گفت استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌های کیت میدلتون امکان‌پذیر نیست و تمام تلاش‌های پاپاراتزی‌ها به نظر بی‌نتیجه خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

پشت پرده غیبت کیت میدلتون

غیبت کیت میدلتون باعث  شایعه‌هایی درباره‌ی او و مکان حضورش پس از جراحی ناگهانی در ژانویه پخش شد که باعث شد بیانیه‌ای صادر شود که شاهزاده تا عید مسیحی قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود. با این وجود به نظر این بیانیه‌ای برای برخی کافی نبود و منجر به تئوری‌پردازی‌هایی درباره سلامتی کیت و وضعیت ازدواج او با شاهزاده شد

ماجرا که حالا کش‌دار شده بود، ادامه پیدا کرد. رویال‌ها عکس دیگری منتشر کردند که پر از ایراد بود و بعدا مشخص شد که دستکاری نیز شده است. (اشاره به عکسی خانوادگی کیت در کنار فرزندانش که بعدا ویرایش آن تائید شد)

 

سرانجام، روزنامه The Sun ویدیویی از کیت و ویلیام در حال پیاده‌روی در یک فروشگاه مزرعه منتشر کرد که باید این ادعاها را برطرف می‌کرد. با این حال، ویدیو تعدادی از تئوری‌پردازان مبتذل را ارضا نکرد که باور دارند کیفیت ویدیو پایین است و نشان دهد آیا زنی که پیاده‌روی می‌کند واقعاً شاهزاده است یا خیر.

به نظر می‌آید تعدادی حتی جلوتر هم رفته و اظهار کرده‌اند زنی که در ویدیو دیده می‌شود کیت میدلتون نیست و برای اثبات این ادعا، برخی به استفاده از نرم‌افزارهای بهبود عکس با هوش مصنوعی پرداخته‌اند تا بالاخره هویت اصلی آن زن را که با پادشاه آینده انگلستان پیاده‌روی می‌کند، آشکار کنند.

اما نتیجه این تلاش‌ها نشان داد که این برنامه‌های بهبود هوش مصنوعی به دنبال چیز دیگری هستند. هیچ‌کدام از نتایج نشان نمی‌دهد که زن در ویدیو کیت میدلتون نیست. آن‌ها فقط نشان می‌دهند که هوش مصنوعی نمی‌تواند با دقت بگوید یک شخص با پیکسل‌های پرترکیب چه شکلی است.

بهرحال حاشیه‌های غیبت کیت میدلتون آنقدر زیاد شده که بسیاری از رسانه‌های غربی را به خود مشغول کرده، بطوریکه یکی از اخبارهای تاپ این روزها به شمار می‌رود

بیشتر بخوانید: 

منبع: lifehacker

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر