;
coinex

مایکروسافت دات نت 7 از 14 می 2024 دیگر پشتیبانی نخواهد شد

افرادی که تاکنون از ابزار توسعه‌دهنده دات نت 7 استفاده می‌کردند باید آماده تغییرات بزرگی باشند چرا که مایکروسافت اعلام کرده از 14 می دیگر از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که هنوز از Microsoft .NET 7 استفاده می‌کنند باید خود را آماده به‌روزرسانی کنند. این شرکت تاریخ «پایان پشتیبانی» را برای نسخه قدیمی ابزار توسعه‌دهنده منبع باز اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت Copilot را برای دستگاه‌های ویندوز 11 و 10 بیشتری عرضه می‌کند

امروز مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که پشتیبانی رسمی از دات نت 7 پس از 14 می 2024 به پایان می‌رسد. این به آن نسخه از ابزار 18 ماه پشتیبانی رسمی می‌دهد. مایکروسافت به نسخه‌های اعداد فرد دات نت این مقدار زمان پشتیبانی داده است که به عنوان پشتیبانی مدت استاندارد (STS) شناخته می‌شود.

مایکروسافت خاطرنشان کرد، رویداد ماهانه  Patch Tuesday نیر در همان روز یعنی 14 می برگزار خواهد شد. در نتیجه، نت7  احتمالا آخرین نسخه بروزرسانی‌اش را در همان روز دریافت خواهد کرد.

بعد از 14 می، این اتفاقی است که برای برنامه‌های ساخته شده با NET. 7 می‌افتد:

  • برنامه‌هایی که از این نسخه استفاده می‌کنند به کار خود ادامه می‌دهند
  • هیچ بروزرسانی امنیتی جدیدی برای .NET 7 صادر نخواهد شد
  • ادامه استفاده از نسخه پشتیبانی نشده شما را در معرض آسیب پذیری های امنیتی قرار می‌دهد
  • ممکن است نتوانید به پشتیبانی فنی برنامه های NET 7 دسترسی داشته باشید

علاوه بر این، مایکروسافت می‌گوید که مؤلفه دات‌نت 7 در ویژوال استودیو با به‌روزرسانی‌های ژوئن 2024 برای آن نسخه‌ها به حالت بدون پشتیبانی و اختیاری برای Visual Studio 2022 17.6 و Visual Studio 2022 17.4 تغییر خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد که اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که با NET 7 ساخته شده است، باید از توسعه‌دهنده برنامه یا رندر آن پرسید که آیا نسخه‌ای با نسخه جدیدتر NET 8 وجود دارد یا خیر.

NET 8 به طور رسمی در نوامبر 2023 راه اندازی شد اما به نظر می‌رسد قرار نیست تا نوامبر 2026 یعنی تاریخ پایان سرویس خود، عمرکند. در فوریه 2024، این شرکت اولین نسخه پیش نمایش از به روز رسانی ابزار توسعه دهنده بعدی را راه اندازی کرد. همچنین مشخص شد که تا نوامبر 2024 خبری از دات نت 9 نیست.

بیشتر بخوانید:

لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر