coinex
راهنمای خرید تکراتو

مایکروسافت و OpenAI برای ساخت یک ابر رایانه جدید هوش مصنوعی همکاری می‌کنند

دو غول فناوری با یکدیگر همکاری می‌کنند. گزارش‌های جدید مشخص می‌کند که مایکروسافت و OpenAI در حال ساخت یک ابر رایانه جدید هوش مصنوعی به نام (Stargate) هستند.مایکروسافت و OpenAI در حال حاضر همکاری تنگاتنگی دارند. اوپن ای آی به توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود با بودجه قابل توجهی که توسط مایکروسافت ارائه شده، مشغول است. در مقابل مایکروسافت از مدل‌های OpenAI برای کمک به توسعه دستیاران Copilot خود و ارائه مدل‌های OpenAI در سرویس‌های ابری Azure خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت دات نت 7 از 14 می 2024 دیگر پشتیبانی نخواهد شد

ابر رایانه جدید هوش مصنوعی

امروز، گزارش جدیدی از The Information به نقل از منابع ناشناس، منتشر شده که مشخص می‌کند مایکروسافت و OpenAI در حال کار بر روی یک پروژه مرکز داده مشترک هستند که توسعه یک ابر رایانه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را شامل می‌شود. همچنین در این گزارش آمده که این پروژه به طور تقریبی 100 میلیارد دلار هزینه بر می‌دارد.

اطلاعات منتشر شده می‌گوید که این پروژه با نام رمز (Stargate) در حال توسعه است. ابر رایانه جدید هوش مصنوعی با مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی و سریال‌های تلویزیونی محبوب MGM هم نام است. در آن جهان خیالی، برنامه Stargate بخشی فوق سری از نیروی هوایی ایالات متحده است، جایی که مردم از زمین از طریق یک پورتال ساخته شده از بیگانگان که در مصر مدفون شده بود به سیارات دیگر سفر می‌کنند.

گزارش امروز ادعا می‌کند که مایکروسافت و OpenAI در حال حاضر در سومین مرحله از پنج مرحله این پروژه هستند. گفته می‌شود که مایکروسافت مسئولیت تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد که بنا به گزارش‌ها در سال 2028 تکمیل خواهد شد.

با این حال، در گزارش‌ها آمده که پروژه Stargate به این بستگی دارد که OpenAI بتواند نسل بعدی مدل AI LLM خود، GPT-5 را در یک بازه زمانی خاص ارائه دهد. این شرکت در حال حاضر قصد دارد GPT-5 را در اوایل سال 2025 راه اندازی کند.

گزارش جدید همزمان با معرفی رسمی Voice Engine توسط OpenAI منتشر شد. این پروژه برای ایجاد صدای مصنوعی بر اساس یک شخص واقعی و با استفاده از یک نمونه 15 ثانیه‌ای از صدای آن شخص طراحی شده است. با این حال، این شرکت هنوز این مدل جدید را احتمالا به دلیل استفاده احتمالی آن از ایجاد صدای “دیپ جعلی” از افراد واقعی منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا دیدگاه خود را درباره‌ی ابر رایانه جدید هوش مصنوعی در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر