coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت قوی ترین لیزر جهان در رومانی

متخصصین مرکز تحقیقاتی شهرک مگورل واقع در نزدیکی بخارست دست به اقدامی تازه ای زده اند. ساخت قوی ترین لیزر جهان پیشرفتی که دنیارا متحول خواهد کرد.

در یک مرکز تحقیقاتی در شهرک مگورل نزدیک بخارست، متخصصان در حال ساختن قوی‌ترین لیزر جهان هستند. به نظر می‌رسد این پیشرفت فناورانه انقلابی در زمینه‌های مختلف، از سلامت گرفته تا فضا، بر پا کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی DrugGPT برای تجویز دارو تاییدیه گرفت

این مرکز، که تحت نظارت شرکت فرانسوی “تالس” فعالیت می‌کند، به دنبال تکنولوژی‌ای متمرکز است که قبلاً  موفق شده بود جایزه نوبل را دریافت کند.

در سال 2018، ژرار مورو اهل فرانسه و دونا استریکلند اهل کانادا، به خاطر استفاده از توانایی لیزر در ابزارهای پیشرفته و دقیق در جراحی چشم و همچنین صنعت، جایزه نوبل فیزیک را از آن خود کردند. در اظهارنظریهای آکادمی نوبل، این ابتکار به عنوان «یک فرصت جدید برای افزایش دانش ما درباره جهان و تحول آن» معرفی شد.

این پروژه در دهه 2000 توسط پروژه زیرساخت الی (ELI) اتحادیه اروپا آغاز شد. ژرار مورو، که اکنون ۷۹ ساله است، به عنوان یک «گام عظیم» و «قدرت خیره‌کننده» این لیزر جدید را توصیف کرده و می‌گوید:« ما با یک ذره نورانی کوچک با انرژی بسیار پایین شروع می‌کنیم و سپس آن را میلیون‌ها و میلیون‌ها بار تقویت می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد قوی ترین لیزر جهان چیست؟  لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر