coinex
راهنمای خرید تکراتو

برگزیدگان جوایز عکاسی جهان سونی 2024 معرفی شدند؛ تماشا کنید

برگزیدگان جوایز عکاسی جهان سونی 2024 زیبایی جهان طبیعی را به نمایش درآوردند. انتخاب عکس‌های امسال نمایشی تکرارنشدنی از مناظر بکر، حیوانات شگفت‌انگیز و افراد بی‌نظیر در حال زندگی‌شان را است که با هم به تماشا می‌نشینیم.عکاسی جهانی سونی هفدهمین سال برگزاری این مراسم را با انتشار عکس‌های فوق‌العاده با طرفدارانش جشن می‌گیرد. در ادامه مطلب برخی از این عکس‌ها آمده که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

هرچند هیچ‌کدام از این عکس‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد نشده، اما شما می‌توانید با بررسی مقاله سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی شانستان را امتحان کنید و عکس دلخواهتان را خلق کنید.


بیشتر بخوانید:


برگزیدگان جوایز عکاسی جهان سونی 2024

جایزه معتبر عکاس سال که شامل 25000 دلار آمریکایی و تجهیزات عکاسی سونی است، به جولیت پاوی از فرانسه برای سری عکس‌هایش به نام “Spiralkampagnen: اجبار به ضد بارداری و بزهکاری بدون قصد زنان گرینلندی” اعطا شد.

این سری عکس‌ها که متاثر از کمپین اجباری کنترل تولید متولدین توسط مقامات دانمارکی در دهه‌های 1960 و 1970 در گرینلند است، تاکید دارد. دراین کمپین هزاران زن و کودک اینوئیت بدون اینکه رضایت داشته باشند، از دستگاه‌های رحمی به منظور جلوگیری از بارداری آنها استفاده شد که تاثیر دائمی بر روی جامعه داشت.

Spiralkampagnen اثر ژولیت پاوی برنده جایزه کلی عکاس سال شد. این تصویر یکی از مجموعه‌ای است که تأثیر ماندگار یک کمپین اجباری کنترل بارداری را که توسط مقامات دانمارکی در گرینلند در دهه‌های 1960 و 1970 رهبری شد، بررسی می‌کند.جولیت پاوی، فرانسه، عکاس سال، مسابقه حرفه ای، پروژه های مستند، جوایز جهانی عکاسی سونی 2024
Spiralkampagnen اثر ژولیت پاوی برنده جایزه کلی عکاس سال شد. برگزیدگان جوایز عکاسی جهان سونی 2024

“پاوی برنده این جایزه در این باره می‌گوید: “واقعاً افتخار می‌کنم که به عنوان عکاس سال انتخاب شده‌‌ام؛ با این جایزه، امیدوارم به صدایی برای تمام کسانی باشم که نیم قرن مجبور به سکوت شده‌اند و به تمام زنان دنیا انگیزه‌ای بدهم تا برای احقاق حقوق خود مبارزه کنند. ابا گفتن این داستان، من می‌خواهم آگاهی راجع به خشونت علیه زنان اینوئیت و پیامدهای اجتماعی و روانی این کمپین ضد بارداری اجباری و آسیب‌های دائمی که از آن دیده‌اند را افزایش دهم.”

لیام مان، عکاس اهل انگلستان، به عنوان برنده جایزه عکاسی سال مورد توجه قرار گرفت. عکس او با نام “پدیده‌های ماه بر فراز استور”، منظره‌ای شگفت‌انگیز از ساختار سنگی به نام “پیرمرد استور” در جزیره اسکای اسکاتلند را به تصویر کشیده است، که زیبایی طبیعت و آسمان زمستانی را به تماشاگران القا می‌کند.

طلوع ماه بر فراز استور، اثر لیام من، سازند صخره ای پیرمرد استور را در اسکاتلند نشان می دهد که با نورهای قدرتمند متصل به پهپادها روشن شده است.لیام من، بریتانیا، عکاس آزاد سال، مسابقه آزاد، منظره، جوایز جهانی عکاسی سونی 2024
طلوع ماه بر فراز استور، اثر لیام من

گرفتن این عکس در شب و در میان یک طوفان برفی شدید بود و با استفاده همزمان از چراغ‌های دوربین پهپاد و نور ماهی که در حال طلوع بود، صورت گرفت.

ایان فورد، برای عکس خود به نام “Caiman Crunch” در دسته جهان طبیعی و جانوران و برنده شد.

Caiman Crunch، ساخته ایان فورد، در رودخانه سائو لورنسو برزیل گرفته شده است و لحظه ای را به تصویر می کشد که یک جگوار ماده بر روی یک کایمن بی خبر می جهد.ایان فورد، بریتانیا، برنده، رقابت آزاد، جهان طبیعی و حیات وحش، جوایز عکاسی جهانی سونی 2024
Caiman Crunch، ساخته ایان فورد

ایان فورد زمانی که قصد پایان ماجراجویی‌اش در رودخانه سائو لورنسو در برزیل را داشته به او اطلاع داده می‌شود که یک پلنگ بزرگ در آن حوالی دیده شده‌ است. ایان خود را به سرعت به آنجا می‌رساند و توانست این عکس خارق‌العاده را به ثبت برساند.

افراد زیادی با ارسال پروژه‌های مختلف در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم عکس‌های زیادی به نمایش درآمد در می‌توانید اینجا آنها را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر