coinex
راهنمای خرید تکراتو

OpenAI با ایجاد موتور جستجوی مستقل، رسما به گوگل اعلام جنگ می‌کند

ظاهرا OpenAI قصد دارد برای ایجاد موتور جستجوی مخصوص به خود با هدف رقابت با گوگل، با مایکروسافت همکاری کند.  طبق گزارش‌ها احتمالا موتور جستجوی OpenAI در تاریخ 9 می 2024 (20  اردیبهشت 1403) معرفی خواهد کرد.این اقدام می‌تواند به عنوان یک برنده بزرگ برای مایکروسافت در نظر گرفته شود، زیرا قبلاً ایمیل‌هایی از نگرانی‌های این شرکت درباره پیشرفت‌های گوگل در زمینه هوش مصنوعی منتشر شده بودند.


بیشتر بخوانید:


موتور جستجوی OpenAI برای رقابت با گوگل از راه می‌رسد

دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد OpenAI در حال آماده‌سازی برای برگزاری یک رویداد مهم است. گزارش‌ها می‌گویند که این شرکت از پایان دی ماه 1402 اقدام به استخدام افراد برای این رویداد کرده است.

اوپن‌آی‌ای این رویداد را با محوریت معرفی یک موتور جستجوی مستقل و به منظور رقابت مستقیم با گوگل است. این موتور جستجوی جدید از ترکیب فناوری‌های موجود در بینگ مایکروسافت و ادغام مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) بهره می‌برد و یک تجربه‌ی جستجوی جدید و منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، قبلا در مورد ایجاد یک موتور جستجوی مستقل که تجربه‌ی جستجویی را بهبود می‌بخشد بیان کرده بود. به اعتقاد او یک موتور جستجو باید اطلاعات را به کاربران در “یافتن و ترکیب کردن اطلاعات” به شکلی کامل‌تر ارائه دهد.

در حال حاضر، گوگل به لحاظ موقعیت بی‌نظیری در زمینه جستجوی وب برخوردار است، اما یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند یک رویکرد متفاوت برای ارائه‌ی اطلاعات به کاربران ارائه دهد. گوگل نیز مدل زبانی بزرگ خود را با موتور جستجوی خود ادغام کرده است.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر