coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین تخت خواب های هوشمند [+ تخت هوشمند چیست؟]

بهترین تخت خواب های هوشمند با کمک به کاهش خروپف، بهبود درد مفاصل، تنظیم خودکار میزان سفتی تشک و غیره، باعث ارتقای کیفیت خواب می‌شوند.

بهترین تخت خواب های هوشمند می‌توانند بدون اینکه نیاز به پوشیدن گجت خاصی داشته باشید، وضعیت خواب شما را تحت نظر داشته باشند؛ اما قطعاً بعضی از این تخت خواب‌ها و تشک‌ها نسبت به سایرین امکانات بیشتری دارند. برای انتخاب بهترین تخت خواب هوشمند، اول از همه باید فناوری‌های مورد نظرتان و بودجه‌ای را که برای این کار در نظر دارید مشخص کنید.

به همین دلیل، در این مطلب تخت خواب‌های هوشمندی برای معرفی انتخاب شده‌اند که از نظر فناوری در این حوزه پیشگام هستند. این تخت خواب‌ها، می‌توانند اطلاعات جامعی را درباره سلامت خواب شما فراهم کرده و قابلیت‌هایی مثل کنترل دمای دو منطقه‌ای و تنظیم میزان سفتی تشک دارند.

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال هستید که تخت هوشمند چگونه کار میکند؟ و چطور می‌تواند به ارتقای کیفیت خواب کمک کند؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با این فناوری، با چند نمونه از بهترین تخت خواب های هوشمند آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین تخت خواب های هوشمند

پیش از آشنایی با بهترین تخت خواب های هوشمند بازار، لازم است توضیح بدهیم که تخت هوشمند چیست؟ و چه قابلیت‌هایی دارد. تخت هوشمند، تختی است که با استفاده از یکسری حسگر و فناوری‌های دیگر، اطلاعاتی را درباره وضعیت خواب شما جمع‌آوری کرده و از آنها برای کمک به بهبود کیفیت خواب شما استفاده می‌کند.

بهترین تخت خواب های هوشمند
بهترین تخت خواب های هوشمند

حتی بعضی از بهترین تخت خواب های جدید ، اطلاعات و آمار خواب شما را به گوشی ارسال می‌کنند که می‌توانید بر اساس آن، وضعیت کلی خوابتان را ارزیابی کرده و اطلاعات مفیدی برای خواب بهتر دریافت کنید.

بعضی از تخت خواب‌های هوشمند هم صرفاً متمرکز بر ارتقای کیفیت خواب نیستند؛ بلکه سعی دارند لذت بخش‌ترین تجربه ممکن را برای کاربران فراهم کنند. مثلاً بعضی از این تخت‌ها آلارم یا تلویزیون داخلی دارند و بعضی دیگر ملحفه‌های هوشمندی دارند که با تغییرات دما در شب تطبیق پیدا می‌کنند. یکی دیگر از آپشن های تخت هوشمند، قابلیت اتصال به شبکه برای ادغام با تجهیزات خانه هوشمند است.

علیرغم پیشرفت تکنولوژی تخت خواب‌های هوشمند، هنوز این صنعت نسبتاً نوپا است یعنی هیچ تعریف یکپارچه و استانداردی از آپشن های تخت هوشمند وجود ندارد. به همین دلیل، برای انتخاب یک تخت هوشمند، مهم‌ترین معیار مناسب بودن بالشت‌ها، ملحفه و قاب کلی تخت برای شما است.

به غیر از این ویژگی، تخت خواب هوشمند می‌تواند امکانات خاصی داشته باشد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

آپشن های تخت هوشمند چیست؟

با وجود اینکه خیلی از تخت خواب‌ها “هوشمند” نامیده می‌شوند، اما هیچ فهرست کاملی از آپشن های تخت هوشمند وجود ندارد که همه محصولات موجود در بازار را پوشش دهد. با این حال، در ادامه با بعضی از امکاناتی که ممکن است در یک تخت هوشمند وجود داشته باشند، آشنا می‌شوید:

  • پیگیری وضعیت خواب: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های یک تخت هوشمند با تخت معمولی، قابلیت پیگیری و نظارت بر حرکات شما در خواب است. تخت‌های هوشمند، با استفاده از یک لایه نازک پارچه هوشمند یا با چند حسگری که در سرتاسر رختخواب شما نصب شده‌اند، می‌توانند اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری کنند؛ از جمله نرخ تنفس، ضربان قلب، میزان آرامش در خواب، فشار و غیره. سپس از این اطلاعات برای ارتقای کیفیت خواب شما استفاده می‌شود.
  • کنترل دما: ممکن است تخت خواب هوشمند شما یک ترموستات داخلی داشته باشد که دمای تشک را حین خواب تنظیم می‌کند.
  • محفظه‌های هوا: لوله‌های هوای متراکم داخل تشک، مجهز به حسگرهای فشاری هستند که تشک را متناسب با وضعیت بدن شما تنظیم می‌کنند. امکان کنترل این لوله‌های هوا از راه دور و از طریق یک اپلیکیشن مخصوص هم وجود دارد.
  • ادغام با اپلیکیشن: بهترین تخت خواب های هوشمند، قابلیت اتصال با اینترنت اشیاء را برای کنترل سایر تجهیزات خانه هوشمند از داخل تخت دارند؛ از جمله دستیار مجازی، ترموستات، چراغ هوشمند، قهوه ساز، تلویزیون و غیره.
  • کنترل موقعیت: یک تخت خواب هوشمند مجهز به قابلیت کنترل موقعیت، دو منطقه کاملاً مجزا دارد که می‌توان آنها را مستقل از هم تنظیم کرد. به این ترتیب، یک شخص می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن یا ریموت قسمت‌هایی از تشک مثل قسمت سر یا پا را به صورت فیزیکی حرکت دهد؛ در حالی که سمت دیگر صاف باقی می‌ماند.
  • پخش صدا: بعضی از افراد، با مدیتیشن، صداهای طبیعت و سایر صداهای آرامش بخش، حس بهتری دارند. بعضی از تخت خواب‌های هوشمند، از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید گوشی خودتان را مستقیماً به سیستم اسپیکر تخت وصل کنید تا صداهای دلخواه را با آن پخش کرده یا اینکه با صدای برنامه رادیویی مورد علاقه‌تان از خواب بیدار شوید.
  • مرتب شدن خودکار: این قابلیت نسبت به سایر امکانات تخت‌های هوشمند کمتر متداول است اما چنین تخت‌هایی، به صورت خودکار مرتب می‌شوند. یکی از تخت‌های ارایه شده با این فناوری، یکسری ریل فلزی دارد که به ملحفه متصل شده و امکان کشیده شدن و صاف شدن پارچه را روی تشک فراهم می‌کنند.
  • قابلیت‌های دیگر: ممکن است منظور از هوشمند بودن یک تخت، طراحی هوشمندانه آن باشد! مثلاً ادغام شدن آینه، صندلی و سایر تجهیزات در تخت هوشمند برای افرادی که خانه‌های کوچکی دارند، قابلیت مفیدی است.

پس از آشنایی با تخت هوشمند و اینکه آپشن های تخت هوشمند چیست؟ در ادامه مطلب با بهترین مدل‌های حال حاضر آشنا می‌شوید.

1. Eight Sleep Pod 3 smart mattress cover

بهترین تخت خواب های هوشمند

مشخصات

  • نوع: روکش تشک هوشمند
  • رتبه سفتی یا نرمی تشک (1-10): –
  • اجزاء: روکش، قسمت کنار تخت
  • قیمت مصرف کننده: 2095 تا 2495 دلار
  • دوره آزمایشی: 100 شب
  • گارانتی: 10 سال

دلایل خرید: سیستم گرمایش و سرمایش دو منطقه‌ای، قابلیت نظارت بر سلامت و خواب به صورت عمیق، آلارم بی‌صدا برای بیدار کردن

دلایل اجتناب از خرید: نداشتن تشک، نداشتن سایز تویین

Eight Sleep Pod 3 در اصل تشک نیست بلکه یک روکش تشک هوشمند است که می‌توانید آن را روی تشک خودتان بکشید؛ اما امکانات هوشمند این روکش می‌توانند تخت شما را تبدیل به یکی از کاربردی ترین تخت خواب ها کنند. یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث شود بارها از خواب بیدار شوید، مناسب نبودن دمای اتاق است. سیستم گرمایش و سرمایش دو منطقه‌ای Eight Sleep Pod Pro که با استفاده از آن می‌توانید دمای هر سمت از تخت هوشمند را بین 55 تا 110 درجه فارنهایت تنظیم کنید، این مشکل را رفع می‌کند. همچنین، با این روکش می‌توانید زمانبندی‌هایی دلخواه و اختصاصی برای گرمایش و سرمایش تنظیم کنید.

علاوه بر آن، این کاور تشک مجهز به سیستم Smart Temp Autopilot است که حسگرهای آن دما و رطوبت اتاق را اندازه‌گیری کرده و Pod Pro هم به صورت خودکار گرما یا سرما را متناسب با دمای اطراف تنظیم می‌کند. برای هر سمت از تخت، یک سیستم نظارت بر خواب بلادرنگ هم پیاده‌سازی شده که معیارهایی مثل مراحل خواب، زمان خواب، بی‌قراری و تکان خوردن در خواب را ارزیابی می‌کنند. یک سیستم نظارت بر HRV و بررسی سلامت روزانه هم در این روکش تخت هوشمند وجود دارد که نرخ تنفس، ضربان قلب حالت استراحت و تغییرات ضربان قلب شما را در هنگام خواب اندازه‌گیری می‌کند.

برای افرادی که تخت خودشان را با یک نفر دیگر شریک هستند، یک سیستم آلارم هوشمند وجود دارد که قسمت سینه را لرزانده و تشک را به تدریج گرم می‌کند تا مزاحمتی برای شخص مقابل ایجاد نشود. جدیدترین نسخه این روکش تخت (Pod 3) از نظر اتصال وای فای و پردازنده قوی‌تر شده و عملکرد بهتری دارد.

قبلاً یک مدل خاص از این روکش به همراه یک تشک کاملاً ساده ارایه شده بود. خوشبختانه حالا می‌توانید این رویه تشک هوشمند را به صورت مجزا بخرید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

2. Sleep Number i8 Smart Bed

بهترین تخت خواب های هوشمند

مشخصات

  • نوع: تخت هوشمند
  • رتبه سفتی یا نرم تشک (1-10): قابل تنظیم
  • مواد: پلی استر، پلی پروپیلن، پارچه
  • ارتفاع: 12 اینچ
  • ابعاد: 9 (تویین تا کینگ FlexTop Cal)
  • قیمت مصرف کننده: 3549 تا 5799 دلار
  • مناسب برای: همه، افرادی که در خواب خر و پف می‌کنند
  • دوره آزمایشی: 100 شب
  • گارانتی: 15 سال

دلایل خرید: قابلیت تنظیم میزان نرمی تشک، تهویه مناسب هوا، امتیاز Sleep IQ شخصی

دلایل اجتناب از خرید: پایه FlexFit به صورت مجزا فروخته می‌شود

معرفی بهترین تخت خواب های هوشمند را با Sleep Number i8 ادامه می‌دهیم که می‌تواند به خوابیدن راحت‌تر شما کمک کند. می‌توانید میزان نرمی یا سفتی هر سمت از این تشک را به صورت دلخواه تنظیم کنید؛ یا اینکه اجازه دهید خود تشک به صورت خودکار و متناسب با حرکات شما در تخت خواب، این تنظیمات را انجام دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این تخت، پارچه Smart 3D است که هوا به راحتی از آن عبور می‌کند. خود تشک، گرمای اضافه را حین خواب جذب کرده و آن را آزاد می‌کند تا دمای خواب شما در بهترین حالت ممکن حفظ شود. همانطور که حتماً در جریان هستید، دما نقش مهمی در کیفیت خواب دارد که خوشبختانه این ویژگی در طراحی این تشک در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های شناخته شده تخت خواب‌های هوشمند Sleep Number، تولید امتیاز SleepIQ است که کیفیت خواب شما را نشان می‌دهد. همچنین، حسگرهای این تخت ضربان قلب و نرخ تنفس شما را هم اندازه‌گیری می‌کنند. به مرور زمان اپلیکیشن مخصوص این تخت خواب هوشمند توصیه‌هایی را برای بهتر شدن کیفیت خواب در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید این تشک را به وای فای یا اپلیکیشن SleepIQ وصل کنید تا برای هر شب، یک امتیاز کیفیت خواب به همراه توصیه‌هایی برای ارتقای آن در اختیار شما قرار بگیرد.

در صورت جفت کردن تخت i8 Smart Bed با پایه FlexFit مخصوص این تخت، می‌توانید آن را به روش‌ها و زوایای مختلف تنظیم کنید. بالا بردن قسمت مربوط به پاها، فشار روی پا را کاهش داده و بالا بردن سر و شانه هم به بهبود هضم غذا و در صورت خوابیدن به پهلو، به کاهش خر و پف کمک می‌کند. Sleep Number تخت خواب‌های هوشمند پیشرفته‌تری هم دارد اما به نظر ما، بین محصولات این شرکت، i8 Smart Bed جزء کاربردی ترین تخت خواب ها است که نسبت به قیمت آن، امکانات مناسبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

3. Saatva Solaire Adjustable Mattress

بهترین تخت خواب های هوشمند

مشخصات

  • نوع: تشک قابل تنظیم با ریموت کنترل
  • رتبه سفتی یا نرم تشک: نرم (3) تا سفت (7)
  • مواد: فوم حافظه دار ژلی، پنبه ارگانیک
  • ارتفاع: 13 اینچ
  • ابعاد: 5 (از تویین XL تا کینگ split Cal)
  • قیمت مصرف کننده: 2525 تا 4925 دلار
  • مناسب برای: درد کمر، همه حالت‌های خواب، طرفداران تشک‌های لوکس
  • دوره آزمایشی: 365 روز (یک سال)
  • گارانتی: مادام العمر

دلایل خرید: 50 سطح سفتی، لاتکس برای حمایت کمر، تأیید شده توسط متخصصان، 1 سال آزمایشی و گارانتی مادام العمر

دلایل اجتناب از خرید: تنظیم فقط با ریموت کنترل

Saatva Solaire مثل سایر محصولات معرفی شده در این مطلب، یک تشک هوشمند نیست اما با داشتن قابلیت‌هایی مثل 50 حالت تنظیم برای میزان نرمی یا سفتی تشک و قابلیت کنترل از راه دور، جزء بهترین تخت خواب های جدید محسوب می‌شود. امکانات Saatva Solaire باعث شده که این تشک برای اشخاصی که هنوز میزان سفتی یا نرمی مناسب برای تشک را پیدا نکرده و به وجود اپلیکیشن همراه هم اهمیت نمی‌دهند، گزینه بسیار خوبی باشد.

می‌توانید تشک قابل تنظیم Saatva Solaire را متناسب با وضعیت بدن، سبک خواب و نیازهای سلامت خودتان تنظیم کنید. تشک‌های Saatva تأییدهای لازم را از کنگره انجمن‌های ایالتی کایروپراکتیک دریافت کرده‌اند که نشان دهنده مناسب بودن آنها برای افراد مبتلا به درد کمر و گردن است.

Saatva Solaire چندین لایه دارد از جمله یک روبالشتی 3 اینچی و Lumbar Zone که برای پشتیبانی از کمر ساخته شده است. همچنین در این تشک از یک لایه ضد میکروب گیاهی (Guardin) استفاده شده که باعث پیشگیری از رشد باکتری‌ها و کپک‌ها روی تشک می‌شود. زیر این رویه، یک لایه 1 اینچی از لاتکس طبیعی قرار گرفته که به پیشگیری از فشار آمدن روی بدن و پشتیبانی از کمر کمک می‌کند به همراه فوم حافظه دار تزریق شده با ژل که باعث تخلیه گرما و کاهش فشار ایجاد شده روی بدن می‌شود.

تنظیم کننده میزان سفتی تشک این تخت هوشمند صدای بسیار کمی دارد؛ در نتیجه استفاده از آن باعث ایجاد صداهای مزاحم نمی‌شود. می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل این تخت، تنظیمات محفظه‌های هوا را تغییر دهید تا زمانی که به سطح مطلوب برسد. برای تنظیم ارتفاع و زاویه هر بخش از تشک هم می‌توانید پایه قابل تنظیم Saatva را (با قیمت حدود 1045 دلار) بخرید. این امکانات باعث شده‌اند که این محصول Saatva هم در فهرست بهترین تخت خواب های هوشمند قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

4. Tempur-Pedic TEMPUR-Ergo Power Smart Bed Base

بهترین تخت خواب های هوشمند

مشخصات

  • نوع: پایه تخت هوشمند
  • رتبه سفتی یا نرمی تشک: –
  • مواد: فوم ویسکوالاستیسیته
  • ارتفاع: 17.25 اینچ
  • ابعاد موجود: 8 (تویین تا کینگ split Cal)
  • قیمت: 1899 تا 3798 دلار
  • مناسب برای: افرادی که خروپف می‌کنند؛ افراد مبتلا به مشکلات خواب، افراد مبتلا به درد مفاصل، آرامش با گرانش صفر
  • دوره آزمایشی: 90 شب
  • گارانتی: 25 سال

دلایل خرید: تشخیص خودکار خروپف، ماساژ سر و پا، نظارت و مشاوره درباره خواب، مجهز به گوگل و الکسا

دلایل اجتناب از خرید: نداشتن تشک

معرفی بهترین تخت خواب های هوشمند را با Tempur-Pedic ادامه می‌دهیم که در واقع برای استفاده با تشک‌های موجود طراحی شده است. این محصول، مجهز به مجموعه‌ای از امکانات هوشمند مختلف و قابلیت‌های تنظیم وسیع است. Tempur-Pedic می‌تواند به شما کمک کند که دید واضح‌تری نسبت به شرایط خواب و عوامل بر هم زننده خوابتان پیدا کرده و (از طریق اپلیکیشن همراه آن) به شما برای خوابیدن بهتر کمک می‌کند. این پایه تخت هوشمند، یکسری لامپ هم برای زیر تخت دارد تا شب‌ها راحت‌تر بتوانید مسیر خودتان را پیدا کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Tempur-Ergo، تکنولوژی Snore Reponse است که صدای خروپف شما را در خواب تشخیص داده و بعد به صورت خودکار تخت را طوری تنظیم می‌کند که سر شما حدود 12 درجه بالاتر برود تا هوا به راحتی از مسیرهای هوای بدن عبور کرده و خروپف کاهش پیدا کند. همچنین این تخت هوشمند، مجهز به اپلیکیشن هوش مصنوعی Sleeptracker است که جنبه‌های مختلف خواب را ارزیابی کرده و مشکلات احتمالی و توصیه‌های مفید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی دیگر از آپشن های تخت هوشمند، پشتیبانی از گوگل و الکسا است تا دستیار هوشمند دلخواه شما، هر روز صبح گزارش خوابتان را بررسی کند. مثل همه ابزارهای طراحی شده در این زمینه، این گزارش‌ها یک دیدگاه کلی درباره وضعیت خواب فراهم می‌کنند و اگر نگران مشکل خاصی در رابطه با خواب خودتان هستید، حتماً با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

Tempur-Pedic جزء بهترین تخت خواب های ماساژور هم محسوب می‌شود چون قابلیت ماساژ دادن سر و پای شما را در هنگام خواب دارد. برای تنظیم شدت ماساژ، سه درجه مختلف وجود دارد و می‌توانید ماساژ را در دو یا چهار بخش تجربه کنید. بهتر است این قابلیت را پیش از قرار دادن این پایه تخت هوشمند در حالت Zero Gravity استفاده کنید که برای شبیه‌سازی حس بی‌وزنی طراحی شده است. این قابلیت، فشار روی کمر و مفاصل را از بین برده و به مقابله با درد گردن، کمر و لگن کمک می‌کند.

اگر به دنبال یکی از بهترین تخت خواب های ماساژور هستید، حتماً این محصول Tempur-Pedic را در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

امروزه با هوشمند شدن هر چه بیشتر خانه‌ها، شاهد افزایش تولید و استفاده از تجهیزات هوشمند مختلف هستیم؛ از یخچال و تلویزیون گرفته تا ترموستات و حتی توالت‌های هوشمند. تخت هوشمند هم یکی از این محصولات است که با فناوری‌های مختلف از جمله تنظیم سفتی یا نرمی تشک، تنظیم خودکار دما، تنظیم زاویه سر در صورت خروپف کردن، ارایه آمار و توصیه‌های مفید درباره کیفیت خواب و غیره، به ارتقای بهداشت خواب شما کمک می‌کنند. در این مطلب توضیح دادیم که تخت هوشمند چیست؟ و چه قابلیت‌هایی دارد. همچنین با چند مورد از بهترین تخت خواب های هوشمند موجود در بازار آشنا شدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

تخت هوشمند چگونه کار میکند؟

تخت‌های هوشمند عملکردها و قابلیت‌های مختلفی دارند و می‌توانند با تنظیم دمای محیط، میزان سفتی تشک، کمک به کاهش خر و پف، نظارت بر کیفیت خواب و غیره، به شما کمک کنند تا خوابی بهتر را تجربه کنید.

تخت هوشمند چه مزایایی دارد؟

شناسایی مشکلات خواب، تشخیص مشکلات سلامتی، قابلیت‌های طراحی شده برای کاهش درد مفاصل و خر و پف و کمک به ارتقای کیفیت خواب جزء مزایای بهترین تخت خواب های هوشمند هستند.

تخت هوشمند چه معایبی دارد؟

قیمت بالا، فناوری پیچیده و احتمال ایجاد وسواس برای پیگیری وضعیت خواب، از جمله معایب این فناوری هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین تخت خواب های هوشمند چیست؟ به نظر شما کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام به دوستان
    این تختها و لوازم مشابه ، در کل دنیا اکثر مردم جهان استفاده نمی کنند .
    شرکتهای بازرگانی برای تبلیغ و بازاریابی دنبال این لوازم هستند .
    بنده شرکت دارم و به کشورهای زیادی به عنوان بیزینس مسافرت داشتم .
    زندگی اکثر مردم دنیا تقریبا مشابه است و این چیزها حتی در خانه های لوکس هم دیده نمی شود .

    پاسخ