coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مبلغ جریمه های رانندگی افزایش می‌یابد؟

اوایل سال جاری مشخص شد که مبلغ جریمه های رانندگی بین 4 تا 5 درصد اقزایش می‌یابد حتی نرخ تخلفات حادثه ساز نیز کاملا مشخص شد. قراربود تغییرات جدید از اواخر فروردین ماه اجرایی شود اما تاکنون تغییری اعمال نشده است.

نهم فروردین ماه سال جاری سردار سید تیمور حسینی اعلام کرد:«جرائم رانندگی افزایش پیدا کرده است و مبلغ تخلفات حادثه‌ساز 4 تا 5 برابر افزایش دارند، به‌عنوان مثال جریمه سرعت غیرمجاز 600 تا 700 هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گردان 2 میلیون و 700 هزار تومان پیش‌بینی شده است.»

بیشتر بخوانید:استخراج‌کنندگان غیر مجاز رمز ارز 100 برابر انرژی مصرفی جریمه خواهند شد

بنا بود این تغییرات از اواخر ماه گذشته اجرایی شود اما اکنون رئیس پلیس راهور اعلام کرد:«افزایش مبلغ جرائم رانندگی تصویب شده است اما همچنان در انتظار ابلاغ دولت است و تا زمانی که دولت ابلاغ نکند، مبلغ جرائم مانند گذشته است و تغییری ندارد.»

حسینی افزود:«پلیس هم منتظر ابلاغ دولت است تا افزایش جرائم رانندگی را اعمال کند.»

دلیل اصلی بیشتر شدن مبلغ جریمه های رانندگی کمک به کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات فوتی عنوان شده بود، چراکه بالای 80 درصد از تخلفات حادثه‌ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند. اکنون با توجه اینکه سفرهای تابستانی در پیش رو است و استحکام و ایمنی خودروها هم هیچ تغییری نکرده اجرایی نشدن جرایم کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مبلغ جریمه های رانندگی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر