coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مدل جدید GPT-4o برای رقابت با Google Gemini معرفی شد [+ویدیو]

شرکت OpenAI مدل جدید GPT-4o را معرفی کرد که به نظر می‌رسد برای رقابت مستقیم با گوگل طراحی شده است. این مدل که تنها 18 ماه پس از نمونه اولیه منتشر شده،  توانایی فوق‌العاده‌ای در تفسیر اطلاعات متنی، صوتی و تصویری دارددر پاسخ به سوال GPT-4o چیست یا عملکرد آن نسبت به مدل‌های قبلی چگونه است، باید بگوییم که این مدل نسبت به مدل‌های پیشین، سریع‌تر بوده و اطلاعات ورودی را بهتر درک می‌کند. نکته جالب اینجاست که پس از رویداد دیشب این نسخه از چت‌ببات اوپن‌ای‌آی، رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. پیش از این نسخه تنها در اختیار کاربران پریمیوم بود که بابت استفاده پول پرداخت کرده بودند. ناگفته نماند که این نسخه رایگان همچنان از قابلیت‌هایی که در نسخه‌های پولی آن وجود دارد، برخوردار نیست و فقط بخشی از ویژگی‌هایش را به نمایش گذاشته است. با اینحال همین نمونه بسیار سریع‌تر و کاربردی‌تر از نمونه‌های قبلی است.

این خبر تنها یک ساعت پس از آن منتشر شد که گوگل ویژگی‌های مشابهی را برای مدل Gemini خود پیش‌نمایش کرد. این نشان می‌دهد که رقابت بین OpenAI و گوگل همچنان در جریان است و هر دو شرکت به دنبال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند.


بیشتر بخوانید:


با دریافت مدل جدید GPT-4o چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشد؟

OpenAI طی پستی که در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد،  نشان داد که مدل جدید GPT-4o توانایی‌های خیره‌کننده‌ای دارد. این مدل می‌تواند واکنش‌های طبیعی‌تری نشان دهد و توانایی‌های جدیدش در تفسیر ورودی‌های تصویری به حدی است که می‌تواند تشخیص دهد شما در حال تماشای کدام ورزش هستید و قوانین آن را توضیح دهد.

همچنین GPT-4o در فهم ورودی‌های صوتی بهبود یافته است. برخلاف مدل‌های قبلی که ورودی صوتی را به متن تبدیل می‌کردند، این مدل جدید به شکلی جامع‌تر آموزش دیده است که همزمان متن، صوت و تصاویر را پردازش کند و به این ترتیب می‌تواند تعداد سخنرانان و لحن آنها را تشخیص دهد.

امکانات برای توسعه‌دهندگان

API  مدل جدید GPT-4o اکنون برای متن و صوت در دسترس است که در مقایسه با GPT-4 Turbo، نصف قیمت، دو برابر سریع‌تر و دارای محدودیت سرعت پنج برابری است. اما توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به استفاده از APIهای صوتی و تصویری باید کمی بیشتر صبر کنند و در لیست توسعه‌دهندگان معتمد OpenAI باشند.

دسترسی کاربران رایگان

برای کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی GPT-4o آغاز شده است. کاربران رایگان می‌توانند به پاسخ‌های وب دسترسی داشته باشند، درباره عکس‌ها چت کنند، فایل‌ها را آپلود کنند و از ابزارهای تحلیل داده‌های سازمانی استفاده کنند.

این به‌روزرسانی جدید OpenAI، جایگاه این شرکت را در عرصه هوش مصنوعی تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که رقابت با گوگل همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر