coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد؛ پول بلوکه شده‌تان را برداشت کنید

با شروع بکار سامانه یکپارچه خودروهای برقی، شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی در نخستین اطلاعیه این سامانه به صورت کامل و شفاف اعلام شد. پس از پایان ثبت‌نام، حال اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شده است.

16 اردیبهشت‌ماه اولین دور فروش خودروهای وارداتی برقی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز شد. باوجود اینکه این خودروها همزمان با دیگر خودروهای وارداتی عرضه شدند، اما تنها 30 نفر برای خرید آنها اقدام کردند و می‌شود گفت که عملاً فروش خودورهای برقی در ایران شکست خورده است.

قطعاً اصلی‌ترین علت عدم تمایل مردم به خرید خودروهای الکتریکی، فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در ایران است؛ چرا که به غیر از خدمات پس از فروش، شارژ خودروهای برقی هم یک معذل بزرگ است و جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی محدودی در کشور وجود دارد.

حال دولت سامانه یکپارچه خودروهای برقی را که پیش‌تر خبر از راه‌اندازی آن داده بود را افتتاح کرده تا بتواند شکست اولین عرضه این خودروها را جبران کند. این سامانه اولین اطلاعیه خود را منتشر و در آن شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی را توضیح داده است. برای اطلاع از جزئیات خبر می‌توانید سری به ادامه مطلب بزنید.

به‌روزرسانی خبر: مهلت ثبت‌نام خودروهای برقی پس از چند روز بالاخره تمام شد و نوبت به بررسی اولویت‌های انتخابی متقاضیان رسید. هم‌اکنون خبر رسیده است که اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شده و متقاضیان می‌توانند وجه بلوکه شده خود را از حساب وکالتی برداشت کنند. ضمناً ابلاغیه برداشت حساب به بانکها ارسال شده و بانکهای عامل موظفند مبلغ بلوکه شما را تحویل دهند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه در ادامه خبرهای امروز افزود که نتایج نهایی تخصیص خودروهای برقی براسال اولویت‌های انتخابی متقاضیان تا هفته آینده اعلام خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه


اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد

از 30 هزار نفر درخواست‌کنندگان خودروهای وارداتی که از اسفند 1401 برای خرید این خودروها اقدام کرده بودند، تنها 30 نفر برای خرید خودروهای وارداتی برقی علاقه نشان داده و ثبت‌نام خود را نهایی کردند. این نشان می‌دهد که در فاز اول عرضه خودروهای الکتریکی، شکستی سنگین به وزارت صمت متحمل شده است. در این طرح حتی تاکسی‌رانی نیز از خرید خودروهای تمام برقی امتناع کرد و به نظر می‌رسد که برخی محدودیت‌های خرید منجربه به اتفاق شده است. حال تصمیم بر این شده که این محدودیت‌ها کاهش یابد.

با توجه به این اتفاقات سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برقی به نشانی evauto.ir راه‌اندازی شده است تا متقاضیان بتوانند از این بستر درحواست خودرو نمایند.

اولویت تخصیص خودروهای برقی

چه خودروهای برقی عرضه خواهند شد؟

گفتنی‌ست که طبق اطلاعات جدید خودروهای برقی از برندهای معتبر خارجی مانند آئودی، تویوتا، فولکس واگن، هوندا، MG، نتا، BYD، اشکودا و غیره برای فروش عرضه خواهند شد. برخی از این خودروها مطابق لیست زیر است:

  • تویوتا BZ3
  • تویوتا BZ4
  • آئودی Q4 E-tron
  • آئودی Q5 E-tron
  • لونا GRE
  • هوندا ESN1
  • KMC E-J7
  • اشکودا انیاک
  • هونگچی E-QM5
  • جک E50A
  • سینوگلد
  • و غیره
اولویت تخصیص خودروهای برقی
اولویت تخصیص خودروهای برقی

اطلاعیه شماره 1 ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی

در اولین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای برقی آمده است که متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 تا ساعت پایانی روز شنبه، 5 خردادماه 1403 مهلت دارتد تا در این سامانه ثبت‌نام نمایند. متقاضیان امکان انتخاب یک اولویت را از سبد محصولات اعلامی خواهند داشت.

براساس این اطلاعیه، مقرر شده است که متقاضیان باید مبلغ 100 میلیون تومان را به صورت حساب وکالتی در یکی از بانکهای عامل واریز کنند. مهلت تشکیل و واریز حساب وکالتی جهت خرید خودروهای برقی وارداتی از روز پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 آغاز شده و تا ساعت 13 روز چهارشنبه، 2 خردادماه 1403 ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که درحال حضر فقط 4 بانک ملت، ایران زمین، تجارت و گردشگری امکان تشکیل حساب وکالتی و مسدودی حساب را دارند. پس اگر متقاضی خرید خودروهای برقی هستید، بهتراست هرجه سریع‌تر برای تشکیل ابن حساب به یکی از شعبات بانکهای گفته شده مراجعه کنید.

اولویت تخصیص خودروهای برقی

عرضه خودروهای وارداتی شامل 3 مرحله می‌شود به شکل زیر می‌شود:

  1. مسدودسازی مبلغ 100 میلیون تومان و ثبت‌نام در سامانه خودروهای برقی وارداتی: این مبلغ تا زمان اعلام نتایج قطعی در حساب مسدود خواهد ماند. البته امکان برداشت وجه وحود دارد اما این کار به منزله ابطال ثبت‌نام است.
  2. اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات افراد متقاضی برای شرکت‌های عرضه‌کننده: پس از اتمام ثبت‌نام، اولویت‌بندی با حضور نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد. ضمناً متقاضیان می‌توانند از طریق پروفایل اختصاصی خود در این سامانه، وضعیت تخصیص خودرو را مشاهده کنند.
  3. ارسال دعوتنامه از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده و عقد قرارداد با مشتریان: این مرحله، مرحله پایانی است و شرکت‌های عرضه‌کننده با مشترین عقد قرارداد می‌کنند.
اولویت تخصیص خودروهای برقی
اولویت تخصیص خودروهای برقی

نتایج نهایی اولویت‌بندی و تخصی خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

همانگونه مدیر سامانه یکپارچه گفته است، اولویت تخصیص خودروهای الکتریکی مشخص شده و بدین ترتیب قرار است هفته آینده نتیجه نهایی اعلام شود. تقدسی گفت:

«پس از اعلام نتایج در هفته آینده، متقاضیان می‌توانند خودرو تخصیص یافته خود را در قسمت پروفایل کاربری خود در سامانه خودروهای برقی مشاهده کنند.»

پس از اعلام نتایج، شرکت‌های عرضه‌کننده پیامکی براری خریداران ارسال خواهد کرد که طبق آن مشتریان باید مبلغ نهایی خودرو را طی 5 روز پرداخت کنند. پس اگر مبلغ خودرو در این مدت واریز نشود، به منزله انصراف مشتری از خرید خودرو خواهد بود.

گفتنی‌ست که 140 هزار نفر برای خرید خودروهای برقی اقدام کردند که از بین این تعداد تنها 25 هزار نفر صاحب خودرو می‌شوند.اولویت تخصیص خودروهای برقی

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص راه‌اندازی سامانه اختصاصی خودروهای برقی و امکان سفارش‌گیری چیست؟ آیا شما موفق به ثبت‌نام در سامانه شده‌اید؟ اگر در فرایند ثبت‌نام به مشکلی برخورد کردید، آن را در قسمت کامنت‌ها برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (21 نظر)

    امکان تمدید مهلت ثبت نام و وکالتی نمودن حساب جهت ثبت نام خودرو برقی میسر نمی باشد .

    پاسخ

    سلام صبح رفتم برای باز کردن حساب وکالتی ولی بانک گفت سایت بسته شده لطفا تمدید کنید

    پاسخ

    سلام صبح رفتم برای باز کردن حساب وکالتی ولی بانک گفت سایت بسته شده لطفا تمدید کنید

    پاسخ

    از طریق بانک کشاورزی حسابم را وکالتی کردم وسیستم قبول کرد ایا به مشکل بر نمیخورم

    پاسخ

    سلام بنده درتاریخ۳۱ اردیبهشت مبالغ رو بحساب ملت از طریق شبا واریز کردم ولی متاسفانه بانک ها بخاطر شهادت رئیس جمهور روز ۱ خرداد تعطیل شدند و متاسفانه مبلغ واریزی شبا در ساعت ۱۴:۳۰ بحساب نشست و نتوانستم که حسابم رو وکالتی کنم .خواهشن این مهلت رو تا ۶ خردادتمدید کنید ممنون میشم

    پاسخ

    با سلام حالا که حسابها آزاد شدند میشه پول را برداشت کنیم آیا برداشت پول به منزله انصراف تلقی نشود؟

    پاسخ

    آخه اینجوری که نمیشه بانک که تعطیل بود جابجایی هم ی روز طول میکشه به حساب بشینه حداقل تا ۵ شنبه میذاشتین

    پاسخ

    رییسی مرد بانکها تعطیل شد و شکست فروش خودروهای برقی تکرار میشه! الان خودروی برقی ثبت نام کنیم یکسال حداقل صبر کنیم تا تحویل بدن و چه قیمتی خدا داند! بعد 5 سال اندازه قیمت ماشین دوباره باید پول بدیم که باتری تعویض بشه، شارژ کردنش دردسره، مسافرت رفتن باهاش دردسره، استهلاک لاستیک هم وحشتناک بالاست! این چه مدل وارداته؟ تو این مملکت حتی خودروی توربو دردسر داره، چرا مثل یه آدم عاقل خودروهای ژاپنی تنفس طبیعی وارد نمی کنید به قیمت معقول، نه 10 برابر.

    پاسخ

    سلام
    لطفا تمدید کنین مهلت وکالتی حسابو،به دلیل تعطیلی بانکها نشد .خواهش میکنم

    پاسخ

    باسلام آقای تقدسی عزیز، لطفا مهلت حسابهای وکالتی روتمدیدنمایید،مردم که تقصیری نداشتند به خاطرتعطیلی ۴شنبه، خیلی ها به خاطرتعطیلی ،بعدازظهر روز۴شنبه پول به حسابشان واریزشددرحالی که اگرتعطیلات نبود صبح ۴شنبه به حساب میومد
    لطفارسیدگی نمایید نماینده رئیس جمهور شهید،باسپاس فراوان

    پاسخ

    سلام.لطفا مهلت وکالتی کردن حساب تمدید شود.باتوجه به تعطیلی بانکها و روزهای شهادت اصلا تایم خوبی نبود.ممنون

    پاسخ

    یانک ها تعطیل شدند چهارشنبه باید برای حساب مسدودی مهلت بیشتری داده میشد

    پاسخ

    باسلام باتوجه به وضعیت موجود کشور و تعطیلی بانک ها و وضعیت روحی مردم لطفا تمدید شود تا مشکل حساب وکالتی حل شه. واقعیت درتش هم همینه.مگه چی شده که تمدید نمیشه؟

    پاسخ

    آقای نویسنده حالا اون این حرف را زده است توچرا بدونه فکر نوشتی اخه چطور میشه بدونه مراجعه به بانک حساب را مسدود کرد

    پاسخ

    روز۴شنبه که بانک‌ها طبق دستورالعمل دولت تعطیل بود،پس تکلیف مایی که برای واریز به شعبه می‌خواستیم برویم ومبلغ راواریزکنیم چه میشود؟
    لطفا حداقل تا۵شنبه تمدید کنند

    پاسخ

    با توجه به شهادت ریس جمهور محبوب و مردمی و عزای عمومی بررسی انجام بشه که مهلت وکالتی کردن حساب بیشتر بشه چون اصلا زمان مناسبی برای ثبت نام خودرو برقی نبود

    پاسخ

    درود باتوجه به تعطیلشدن ۴شنبه ۲ خرداد که تاساعت۱۳ اخرین مهلت وکالتی نمودن حسابها بوده جادارد که مهلت وکالتی ۱ روزتمدیدبشه چون پولها دراین روزتعطیل دیر واریز وجابجا شد.

    ممنون

    پاسخ

    باسلام ،دقیقا همین طورهست،مردم هیچ گناهی ندارند

    پاسخ

    با سلام امکان تمدید وکالتی کردن حساب برای خودروهای برقی وجود نداره؟؟؟

    پاسخ

    سلام، طبق اطلاعات قبلی امکان تمدید و واریز حساب وکالتی نیست
    در صورت فراهم شدن این امکان، حتماً اطلاع‌رسانی می‌کنیم

    پاسخ

    سلام آقای جعفری لطفآ پیگیر تمدید وکالتی باشید.سپاس

    پاسخ