coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ایده های تولید محتوای یوتیوب برای تازه کارها [+معرفی ایده‌های بدون چهره]

در این مطلب با انواع ایده های تولید محتوای یوتیوب آشنا می‌شوید؛ از جمله ایده‌هایی خلاقانه و جدید برای تولید ویدیوهایی جذاب بدون چهره یا صدای خودتان.

یوتیوب با داشتن بیشتر از یک میلیارد کاربر، دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان محسوب می‌شود و به طور میانگین، کاربران یوتیوب حدود 19 دقیقه از وقت خودشان را صرف تماشای ویدیو می‌کنند. این پلتفرم متعلق به گوگل، مالک بزرگترین موتور جستجوی جهان است و این یعنی حضور در یوتیوب می‌تواند برای بهبود وضعیت سئو و افزایش تعداد مخاطبان سایت یا وبلاگ شما هم بسیار مفید باشد.

در عین حال، ممکن است پیدا کردن ایده تولید محتوا برای این پلتفرم محبوب کار سختی باشد؛ اما جای نگرانی نیست چون در این مطلب شما را با انواع ایده های تولید محتوای یوتیوب به ویژه ایده‌هایی جهت تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره آشنا می‌کنیم که می‌توانند به شکوفایی خلاقیت شما برای تولید ویدیو در یوتیوب کمک کنند. پس اگر شما هم به دنبال بهترین ایده‌ها برای ساختن ویدیوهای یوتیوب هستید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


ایده های تولید محتوای یوتیوب

همه بازاریاب‌ها در جریان هستند که ویدیو، یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند برای بازاریابی و تبلیغات است، اما متأسفانه هیچ فرمول و راز مخفی برای موفق شدن با تولید ویدیو وجود ندارد. در عین حال با کمی خلاقیت، تولید محتوای اصیل و هدف گرفتن مخاطبان مناسب، فرصت‌های بی‌شماری برای موفقیت پیش روی شما قرار دارند.

ایده های تولید محتوای یوتیوب
ایده های تولید محتوای یوتیوب

الگوریتم یوتیوب به صورتی طراحی شده که وقتی ویدیوی اصلی به پایان برسد، شروع به توصیه ویدیوهای مرتبط می‌کند تا کاربران را سرگرم نگه دارد. همچنین، با توجه به اینکه امروزه مخاطبان محدود به تماشای تلویزیون نیستند و ویدیوها را به روش‌های دیگر هم تماشا می‌کنند، محبوبیت یوتیوب و استریم اینترنتی ویدیو روزبروز بیشتر می‌شود. علاوه بر این، کاربران در یوتیوب هم مثل گوگل، جستجوهایی برای پیدا کردن راهکار مشکلات مختلف انجام می‌دهند.

در چنین محیطی که پر از فرصت‌های متنوع برای مشاغل است، کارآفرینانی موفق‌تر خواهند بود که محتوایی جذاب و خلاقانه تولید کنند. در واقع، نباید فقط به دنبال فروش محصولات و خدمات باشید بلکه باید محتوایی مرتبط و مناسب تولید کرده و با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید.

ایده های تولید محتوای یوتیوب که در ادامه بررسی می‌کنیم، به شما برای دستیابی به این هدف کمک می‌کنند. اما قبل از ادامه مطلب، لازم به ذکر است که ما آموزش‌های مفید دیگری هم برای یوتیوب داریم؛ از جمله آموزش ساخت کانال یوتیوب و کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

1. ویدیوهای توضیحی

می‌توانید برای تولید محتوا در یوتیوب از ویدیوهای توضیحی استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت چنین ویدیوهایی این است که مشاهده آنها زمانبر نیست و می‌توانید از این ایده برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره هم استفاده کنید.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

در چنین ویدیوهایی، بهترین روش‌های استفاده از محصولات مختلف توضیح داده شده و این ویدیوها می‌توانند نرخ تعامل و تعداد بازدید کانال یوتیوب شما را افزایش دهند.

بعلاوه، محتوای بصری که به پیش‌بینی سوالات احتمالی مصرف کنندگان کمک می‌کند، برای کوتاه‌تر شدن چرخه خرید هم مناسب است.

2. ویدیوهای نقد و بررسی

ویدیوهای نقد و بررسی، به عنوان یک اثبات اجتماعی برای محصولات یا خدمات مختلف هم کاربرد دارند. کاربران می‌توانند از این ویدیوها برای پیدا کردن کتاب‌های جدید، سریال‌های در حال پخش یا محصولات مورد علاقه خودشان هم استفاده کنند.

به اشتراک گذاری تجربیات، ایده‌ها و دیدگاه‌ها درباره محصولات یا خدمات مختلف، می‌تواند برای دیگران هم مفید باشد. با این ایده چنل یوتیوب می‌توانید بر تصمیم خرید کاربران هم تأثیرگذار باشید.

خیلی از بلاگرها، محصولات آرایشی را خریده و یک ویدیو درباره نحوه استفاده و تجربه خودشان از این محصولات تولید می‌کنند یا آنها را با محصولات دیگر مقایسه می‌کنند.

یکی دیگر از ایده های پرطرفدار یوتیوب این است که یک فیلم یا سریال را تماشا کرده و ارتباط آن را با مفهوم خاصی که به مخاطبان شما مرتبط است، بررسی و تحلیل کنید. این ایده خلاقانه به جلب توجه مخاطبان علاقمندانی که فیلم مورد نظر را تماشا کرده‌اند کمک می‌کند و می‌توانید از آن برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

آموزش تبدیل ویدیو به گیف

3. داستان سرایی

داستان سرایی و بازگو کردن یک روایت، یکی دیگر از ایده های تولید محتوای یوتیوب است. بسیاری از کاربران صرفاً به دنبال آشنایی با یک محصول یا سرویس نیستند بلکه دانستن اینکه محصولات یا خدمات مختلف چه کمکی به حل مشکلات مختلف می‌کنند، برای آنها جذابیت زیادی دارد.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

با استفاده از این ایده برای ویدیو یوتیوب می‌توانید با بازگو کردن یک ماجرا و داستان شخصی در ویدیوی خودتان، به سایر اشخاصی که حالا یا در آینده با شرایط مشابهی روبرو می‌شوند، کمک کنید.

می‌توانید از این ایده برای صحبت کردن درباره محصولات خودتان و جلب نظر مشتریان استفاده کنید. بعضی از اینفلوئنسرها از این ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب استفاده کرده و در چنین ویدیوهایی راجع به جراحی‌هایی که انجام داده‌اند، اینکه دانشگاه خودشان را چطور انتخاب کرده‌اند یا درباره لحظات خاطره انگیز زندگی خودشان صحبت می‌کنند.

فراموش نکنید که این ویدیوها را متناسب با واقعیت‌های کسب و کارتان بسازید تا تناسب و جذابیت آنها برای مخاطبان شما حفظ شود.

4. ویدیوهای پرسش و پاسخ

یکی دیگر از ایده های تولید محتوای یوتیوب برای تازه کارها و همچنین افراد حرفه‌ای و مجرب، ویدیوهای پرسش و پاسخ است. می‌توانید از پیام‌ها و کامنت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی یا ویدیوهای قبلی خودتان دریافت کرده‌اید، به عنوان ایده برای تولید محتوا یوتیوب استفاده کرده و در یک ویدیو مخصوص به این سوالات پاسخ دهید.

نقطه شروع تولید چنین ویدیوهایی، سوالات متداول مشتریان است و بهتر است از قبل به مخاطبان خودتان اطلاع بدهید که قرار است به سوالات آنها درباره یک موضوع خاص پاسخ دهید.

برای سازماندهی هر چه بیشتر ویدیوها و سوالات، حتماً از هشتگ استفاده کنید. همچنین در این ویدیوها، به شخصی که سوال را مطرح کرده هم اشاره کنید تا بیشتر به شما احساس نزدیکی پیدا کند. این ایده چنل یوتیوب می‌تواند مخاطبان را به تعامل هر چه بیشتر با کانال شما هم تشویق کند.

بیشتر بخوانید

دیلیت اکانت توییتر

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

5. ویدیوهای گیم پلی

ویدیوهای گیم پلی جزء ایده های پولساز برای یوتیوب هستند؛ چون روزبروز بین کاربران جوانی که به بازی‌های ویدیویی علاقه دارند، محبوب‌تر می‌شوند و آگهی دهنده‌ها هم هزینه‌های زیادی را در این حوزه صرف می‌کنند.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

در این روش که می‌توانید از آن برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره هم استفاده کنید، گیم پلی خودتان را از یک بازی نشان داده، دیدگاه خودتان را درباره بازی یا چگونگی رفتن به مراحل بالاتر و غیره بیان می‌کنید.

از آنجایی که این ویدیوها بسیار خاص و تخصصی هستند، تنها در صورتی از این ایده برای یوتیوب استفاده کنید که با این موضوع و بازی مورد نظر به خوبی آشنایی داشته باشید.

6. ویدیوهای وبینار

وبینارها، نوعی پخش زنده برای تبلیغ محتوای مرتبط و مناسب هستند که می‌توانند جذابیت و ارزش زیادی برای مخاطبان داشته باشند.

برای استفاده از وبینار به عنوان یکی از ایده های تولید محتوای یوتیوب، کافیست یک موضوع خوب و مناسب را انتخاب کرده و حداقل حدود 20 دقیقه وقت حرف زدن برای آن در نظر بگیرید.

در صورتی که واکنش مخاطبان شما به این ویدیوها مناسب بود، می‌توانید مدت زمان آنها را طولانی‌تر کنید.

توجه داشته باشید که طول ویدیوها چندان مهم نیست بلکه برآورده کردن انتظارات مخاطبان اهمیت بیشتری دارد. استفاده درست از این ایده برای یوتیوب به شما کمک می‌کند تا اعتبار و اطلاعات خودتان را در یک حوزه خاص به نمایش بگذارید.

بیشتر بخوانید

دیلیت اکانت پینترست

پاک کردن اکانت واتساپ

7. ویدیوهای چالشی

ویدیوهای چالشی یکی دیگر از ایده های پرطرفدار یوتیوب هستند که می‌توانند به سرعت پربازدید شوند. احتمالاً شما هم چالش‌هایی مثل سطل آب یخ و چالش مانکن را به خاطر دارید. این چالش‌ها تنها دو نمونه از ویدیوهای چالشی هستند که به سرعت پربازدید شده و حتی چهره‌های مشهور هم به آنها پیوسته‌اند.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

برای دیده شدن هر چه بیشتر این ویدیوها، حتماً افرادی را که به چالش می‌کشید، تگ کنید.

لازم به ذکر است که معمولاً چهره‌های سرشناس برای شرکت در چنین چالش‌هایی هزینه دریافت می‌کنند، مگر اینکه ایده شما بسیار خلاقانه و متفاوت باشد.

8. ویدیوهای آموزشی به سبک DIY

شاید به نظر برسد که محبوبیت چنین ویدیوهایی زودگذر است؛ اما معمولاً این ویدیوها بسیار مفید و کارآمد هستند چون روش انجام کارها را به کاربران آموزش می‌دهند. می‌توانید در چنین ویدیوهایی، کارهای مختلف را آموزش دهید از ساختن وسایل مختلف با لوازم بازیافتی گرفته تا تولید الگو برای محتوای دیجیتال و غیره.

اگر قصد دارید از این ایده برای ویدیو یوتیوب استفاده کنید، باید در حوزه مربوطه به مهارت کافی دست پیدا کرده باشید. اگر نتوانید کاری را انجام دهید که مدعی داشتن مهارت در آن هستید، یا نتوانید با محصول خودتان کار کرده و از آن استفاده کنید، بعید است که مشتریان برندتان به شما اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده ؟

آموزش ساخت نظرسنجی در واتساپ

9. ویدیوهای انگیزشی

یکی دیگر از ایده های تولید محتوای یوتیوب، تولید ویدیوهای انگیزشی است. همه ما به صحبت‌های انگیزشی علاقه داریم. ما انسان‌ها، به صورت کاملاً طبیعی برای غلبه بر مشکلات زندگی، نیاز به تشویق و انگیزه داریم. شاید این ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما بسیاری از ما به شنیدن چنین صحبت‌هایی علاقه و حتی نیاز داریم.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

خیلی از این ویدیوها به طرز شگفت انگیزی محبوب شده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و فیسبوک آنها را برای یکدیگر ارسال می‌کنند.

هنگام تولید ویدیوهای انگیزشی، به این فکر کنید که برای انگیزه دادن به مخاطبان خودتان در رابطه با چه مسائلی می‌توانید صحبت کنید. از قبل صحبت‌های خودتان را آماده کرده و برای ضبط آنها انگیزه و اشتیاق داشته باشید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان بیشتر از ویدیوهای شما انگیزه گرفته و به شما نزدیک‌تر شوند.

10. ویدیوهای کوتاه (YouTube Shorts)

امروزه شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک باعث علاقه مندی بسیار بیشتر مخاطبان به ویدیوهای کوتاه شده‌اند و اگر شما هم فرصت زیادی برای ضبط ویدیو ندارید، می‌توانید برای تولید محتوا در یوتیوب از این روش استفاده کنید.

در YouTube Shorts می‌توانید محتوای چند دقیقه‌ای منحصربفردی برای کانال یوتیوب خودتان تولید کنید. یکی دیگر ازمزایای این ویدیوها این است که برای تولید آنها نیاز به تجهیزات بسیار حرفه‌ای ندارید. برای تولید محتوا با این روش کافیست یک گوشی موبایل، کمی خلاقیت و حدود 60 ثانیه وقت داشته باشید!

بیشتر بخوانید

انتقال پیام ها از اندروید به آیفون در واتساپ

نحوه ایجاد تماس گروهی در واتساپ

11. آنباکس کردن محصولات

آنباکس کردن یا جعبه گشایی محصولات یکی دیگر از ایده های پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب است. می‌توانید از این ایده برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره هم استفاده کنید. کافیست محصولی را که خریده یا هدیه گرفته‌اید، جلوی دوربین و برای مخاطبان جعبه گشایی کرده و حس و حال و نظر خودتان را درباره آن بیان کنید.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

عده زیادی از این ایده برای تولید محتوا یوتیوب استفاده می‌کنند؛ به خصوص برای نشان دادن محصولات و کادوهایی که طی هفته به دستشان رسیده است.

چنین ویدیوهایی برای پاسخ دادن به سوالات کاربران درباره کیفیت و ظاهر محصولات هم مفید هستند.

وقتی محصولی را جلوی دوربین برای کاربران باز کرده و آن را به آنها نشان می‌دهد، می‌توانند راحت‌تر برای خرید تصمیم گیری کنند.

12. ویدیوهای جمع بندی رویدادها

آموزش تولید محتوا یوتیوب را با یک ایده کاربردی دیگر ادامه می‌دهیم. اگر به دنبال راهی برای جلب تعامل مخاطبان و تولید محتوایی جذاب هستید، می‌توانید یک ویدیوی جمع بندی و خلاصه از یک رویداد تهیه کنید. این رویدادها می‌توانند شامل انواع کنفرانس‌ها، رویدادهای ورزشی یا رونمایی از محصولات جدید باشند. ویدیوهای جمع بندی رویدادها یکی از موضوعات بسیار خوب برای تولید محتوا در یوتیوب هستند.

برای شروع، خودتان را معرفی کرده و راجع به رویداد مورد نظر صحبت کنید. سپس درباره آنچه در رویداد گذشته صحبت کنید. می‌توانید در این ویدیوها با شرکت کنندگان رویدادها هم مصاحبه کنید تا ویدیوهای شما عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید

انتقال اطلاعات از اندروید به اندروید

دیلیت اکانت اسنپ چت

13. ویدیوهای هوش مصنوعی

اگر به دنبال یوتیوبر شدن بدون چهره و صدا هستید، می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید. با پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، امکان استفاده از صدا و آواتار هوش مصنوعی در ویدیوها فراهم شده است.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

می‌توانید بدون نیاز به استخدام گروه فیلمبرداری، بازیگر، ادیتور و غیره با استفاده از انواع آواتارهای هوش مصنوعی ویدیوهایی حرفه‌ای تولید کنید. بسیاری از ویدیوهای تولید شده با این روش به محبوبیت خوبی رسیده و صدها هزار بار دیده شده‌اند.

می‌توانید برای تولید محتوا در یوتیوب با این روش از اپلیکیشن‌هایی مثل Elai.io استفاده کنید که امکانات بسیار متنوعی دارند و به شما برای یوتیوبر شدن بدون چهره و صدا کمک زیادی می‌کنند.

14. ویدیوهای ASMR

یکی دیگر از ایده های تولید محتوای یوتیوب، ویدیوهای ASMR هستند. ASMR مخفف کلمات Autonomous Sensory Meridian Response به معنای «واکنش ارادی اوج‌گیری حسی» است. چنین ویدیوهایی بر اساس تأکید بر صداهایی مثل صدای قیچی هنگام کوتاه کردن مو یا زمزمه و پچ پج در محیطی آرام و بی‌صدا ساخته می‌شوند. این‌ها صداهایی هستند که احتمالاً در زندگی روزمره آنها را نادیده می‌گیریم اما برای خیلی از مخاطبان جذاب و آرامش بخش هستند.

در واقع، خیلی از مخاطبان با این صداها آرامش پیدا کرده و راحت‌تر به خواب می‌روند. موضوع چنین ویدیوهایی بسیار متنوع است، از کشیدن نقاشی گرفته تا آرایشگری، کتاب خوانی و غیره.

بیشتر بخوانید

دیلیت اکانت تلگرام

مخفی کردن شماره در تلگرام

15. تورهای مجازی

معرفی ایده های تولید محتوای یوتیوب را با یک ایده متفاوت و خاص به پایان می‌بریم. قطعاً همه ما امکان سفر به دور دنیا را نداریم اما به لطف تورهای مجازی، کاربران می‌توانند از هر نقطه‌ای جهان، مناظر و چشم‌اندازهای زیبای دنیا را ببینند.

ایده های تولید محتوای یوتیوب

شما هم می‌توانید از تورهای مجازی، به عنوان ایده چنل یوتیوب استفاده کنید و مخاطبان خودتان را به یک سفر مجازی به مناطق، چشم‌اندازها، موزه‌ها و مکان‌های متفاوت ببرید. اگر تجربه تولید ویدیوهای سفر را داشته باشید، تولید ویدیو با این روش برای شما راحت‌تر خواهد بود. کافیست تصاویر و ویدیوهایی زیبا را در سفر خودتان جمع‌آوری کرده و با سر هم کردن آنها، یک ویدیو و داستان جذاب ایجاد کنید. توصیه می‌شود که قبل از سر هم این عکس و ویدیوها، مسیر و روایت کلی ویدیوی نهایی را در ذهن خودتان برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید تورهای مجازی را به عنوان ایده‌ای برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره هم در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

در جهان دیجیتال، ایده های تولید محتوای یوتیوب بسیار زیاد و نامحدود هستند. کافیست ایده مناسب را بر اساس موضوع کانال و علایق و دانسته‌های خودتان انتخاب کرده و برای آن ویدیو بسازید. هر چقدر ویدیوهای شما خلاقانه‌تر، اصیل‌تر، مرتبط‌تر و با علاقه بیشتری ساخته شوند، مخاطبان شما آنها را بیشتر می‌پسندند.

قبل از پایان مطلب لازم به ذکر است که ایده های تولید محتوای یوتیوب محدود به موارد بررسی شده در این مطلب نیستند و تنوع ایده های پولساز برای یوتیوب بسیار زیاد است؛ از جمله ویدیوهای خاطرات، ویدیوی مصاحبه، ویدیوی پشت صحنه، ویدیوهایی که با ضبط تصویر صفحه ساخته می‌شوند، ویدیوهای انیمیشنی، ویدیوهای وایت بوردی و غیره. امیدواریم که این آموزش تولید محتوا یوتیوب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

چه موضوعاتی در یوتیوب پرطرفدارتر هستند؟

ورزش و تناسب اندام، مد، بررسی محصولات، گیم، ویدیوهای آموزشی و ویدیوهای مربوط به چهره‌های سرشناس از جمله محبوب‌ترین ویدیوها در یوتیوب هستند.

آیا یوتیوب هر ماه به یوتیوبرها دستمزد می‌دهد؟

درآمد یوتیوبرها، بین روزهای 21 تا 26 ماه میلادی به آنها پرداخت می‌شود و برای دریافت دستمزد، حداقل باید 100 دلار درآمد کسب کرده باشند.

آیا یوتیوبر شدن بدون چهره و صدا ممکن است؟

بله با پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی، می‌توانید از صدا و آواتارهای مجازی برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره و صدای خودتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره ایده های تولید محتوای یوتیوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر