coinex
راهنمای خرید تکراتو

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ آموزش روش‌هایی برای درآمد دلاری از یوتیوب

در این مطلب با همه راه‌ها و سیستم‌های موجود برای کسب درآمد از یوتیوب آشنا می‌شوید که یوتبرها می‌توانند با استفاده از آنها به درآمد خوبی برسند.

بدون شک، تبلیغات بدیهی‌ترین راه برای کسب درآمد از یوتیوب است اما تنها روش یا بهترین روش انجام این کار نیست. نیمی از کاربران اینترنت در یوتیوب حضور دارند و این یعنی هر ماه حدود 2 میلیارد کاربر به این پلتفرم لاگین می‌کنند. در عین حال، هر دقیقه 500 ساعت ویدیو به یوتیوب بارگذاری می‌شود.

محبوبیت یوتیوب باعث شده که فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود داشته باشد. اگر شما هم تازه کانال یوتیوب خودتان را ایجاد کرده‌اید یا از کاربران با تجربه‌تر هستید اما ترجیح می‌دهید که آشنایی بیشتری با روش‌های کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید، با ما همراه باشید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که پتانسیل به دست آوردن درآمد از یوتیوب چگونه است و چه راه‌هایی برای درآمدزایی از این پلتفرم در اختیار شما قرار دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


کسب درآمد از یوتیوب

با توجه به محبوبیت یوتیوب به عنوان بزرگترین پلتفرم انتشار ویدیو در سطح جهان، انتظار می‌رود که درآمد حاصل از تبلیغات در یوتیوب روزبروز افزایش پیدا کرده و از 30 میلیارد دلار هم فراتر برود. در عین حال، نباید فراموش کرد که موفقیت در این شبکه تصادفی نیست و صرفاً نمی‌توان با تولید محتوا یا تبلیغ کانال به درآمد از یوتیوب رسید.

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

در واقع برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به یک استراتژی حرفه‌ای دارید و مثلاً باید مراقب باشید که ارزش سرگرمی یا اصالت ویدیوها را فدای کسب درآمد نکنید. خوشبختانه برای طراحی چنین استراتژی نیاز به پرداخت هزینه ندارید چون در ادامه راهنمای کسب درآمد از یوتیوب در ایران با بهترین راهکارهای کسب درآمد از این پلتفرم آشنا می‌شوید.

اگر تازه حساب یوتیوب خودتان را ایجاد کرده‌اید، سایر آموزش‌های ما از جمله آموزش دانلود از یوتیوب را از دست ندهید.

1. پیوستن به طرح YouTube Partner

کسب درآمد از یوتیوب

طرح YouTube Partner امکان دسترسی به یکسری قابلیت اختصاصی را در یوتیوب برای یوتیوبرها فراهم می‌کند.

برای کسب درآمد در یوتیوب، لازم نیست که حتماً عضو این پلتفرم باشید (راه‌اندازی اکانت AdSense و به دست آوردن ویو برای انجام این کار کافی است)؛ اما با عضویت در طرح Partner رسیدن به درآمد از راه یوتیوب بسیار راحت‌تر خواهد بود.

اعضای این طرح، به چندین کانال درآمد دسترسی دارند؛ از جمله تبلیغات ویدیوها، کارمزدهای اشتراک پریمیوم و قابلیت‌های دیگری مثل درآمد از سوپر چت، عضویت در کانال و غیره. برای عضویت در این طرح، مراحل زیر را طی کنید:

ساختن کانال یوتیوب

برای ساختن کانال یوتیوب، می‌توانید از راهنمای آموزش ساخت کانال یوتیوب ما استفاده کنید.

رسیدن به سطح اشتراک و ویوی لازم

برای پیوستن به طرح YouTube Partner باید حداقل هزار مشترک و 4 هزار ساعت ویو در 12 ماه اخیر داشته باشید.

ایجاد حساب AdSense

مرحله بعد، ایجاد حساب AdSense است که می‌توانید از آن برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب و در کل گوگل استفاده کنید.

بررسی و استفاده از قابلیت‌های درآمدزایی

کسب درآمد از طریق هر کدام از کانال‌های درآمدزایی، نیاز به برآورده کردن الزامات خاصی دارد؛ برای مثال:

  • درآمد تبلیغات: برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، باید حداقل 18 سال سن داشته و محتوای حساب شما با تبلیغات مورد نظرتان سازگاری داشته باشد. در واقع، هر چقدر ویدیوهای یک یوتیوبر کمتر جنجالی و بحث برانگیز باشند، آگهی دهنده‌های بیشتری تمایل به انتشار آگهی در کانال او خواهند داشت.
  • درآمد حاصل از یوتیوب پریمیوم: اگر یکی از اعضای یوتیوب پریمیوم ویدیوی شما را تماشا کند، بخشی از هزینه اشتراک وی به شما تلعق می‌گیرد (مزیت این روش، خودکار بودن آن است).
  • عضویت در کانال: برای اینکه عضویت کانال را برای اعضا بفروشید (یعنی اینکه طرفداران شما برای عضویت در کانال هزینه پرداخت کنند)، باید حداقل 18 سال سن داشته و بیش از 30 هزار سابسکرایبر داشته باشید.
  • Merchandise shelf: برای فروش از طریق این طرح، باید حداقل 18 سال سن داشته و 10 هزار سابسکرایبر داشته باشید.
  • سوپر چت: با استفاده از این قابلیت که در یکسری کشور خاص ارایه شده، یا پرداخت یک هزینه مشخص توسط اعضای کانال، پیام آنها در لایوها هایلایت می‌شود. برای استفاده از این قابلیت هم باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

رعایت قانون

به عنوان یک YouTube Partner، کانال شما ملزم است که استانداردهای بیشتری را رعایت کند. در واقع شما باید علاوه بر خط مشی‌های کلی یوتیوب، سیاست‌های طرح YouTube Partner را هم رعایت کنید. علاوه بر این، مثل همه کانال‌ها شما هم باید به قوانین کپی رایت پایبند باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از اینستاگرام

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

2. فروش محصولات خودتان

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب در ایران

می‌توانید از این روش برای کسب درآمد از یوتیوب در ایران هم استفاده کنید. در واقع اگر شما اول کارآفرین بوده و بعد یوتیوبر شده باشید، احتمالاً از قبل یکسری محصول دارید که می‌توانید با طراحی یک استراتژی بازاریابی برای یوتیوب، آنها را در این پلتفرم به فروش برسانید.

در مجموع، فروش محصول همیشه جزء روش‌های مؤثر برای کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی بوده؛ به ویژه یوتیوب. در ادامه مراحل انجام این کار را مرور می‌کنیم:

ایده پردازی و طراحی محصول

کالاهایی که برای کانال خودتان ارایه می‌دهید، باید متناسب با کانال شما و منحصربفرد باشد.

ممکن است ایده‌های زیادی برای فروش محصول به ذهن شما برسد. بهتر است اول از همه یک یا دو مورد را امتحان کنید؛ اما حتماً مخاطبان را در فرایند تصمیم گیری مشارکت دهید. می‌توانید برای این کار از نظرسنجی‌های یوتیوب استفاده کنید.

تأمین و یا تولید محصول

در اکثر مواقع، برای تولید و تحویل محصول مورد نظر نیاز به یک تولید کننده، تأمین کننده یا کلی فروش دارید. بعضی از تأمین کننده‌ها محصول را به شما تحویل داده و بعضی دیگر خودشان کارهای انبارداری، تحویل و برگشت محصول را برعهده می‌گیرند.

ایجاد فروشگاه و صفحه لندینگ

در این مرحله لازم است برای مدیریت خریدها یک سایت مجزا ایجاد کنید و می‌توانید لینک آن را مستقیماً در ویدیوها درج کنید.

فعال سازی merchandise shelf

YouTube Partners قابلیتی به نام shelf هم برای فروش محصولات کانال‌ها دارد که اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید آن را فعال کنید.

تبلیغ محصولات در ویدیوها

در این مرحله، می‌توانید با پوشیدن یا استفاده از محصولات خودتان در ویدیوها، آنها را تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید در رابطه با تجربیات مثبت سایر خریداران محصول مورد نظر صحبت کنید.

فراموش نکنید که برای کسب درآمد از یوتیوب با این روش، لینک فروشگاه را به توضیحات ویدیو اضافه کرده و یکسری صفحه پایانی جذاب با فراخوان‌هایی متقاعد کننده داشته باشید تا کاربران را تشویق به کلیک کنید.

در نهایت، تشکر کردن را هم فراموش نکنید؛ چون علاوه بر مؤدبانه بودن، بهانه‌ای برای یادآوری محبوبیت و فوق العاده بودن محصولات شما است.

بیشتر بخوانید

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

3. تولید محتوای اسپانسر شده

کسب درآمد از یوتیوب

یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن درآمد از طریق یوتیوب ، استراتژی حمایت مالی یا همان اسپانسر شدن است. خوشبختانه در این روش، نیازی نیست که سهم زیادی از درآمد خودتان را به آگهی دهنده پرداخت کنید. شما مستقیماً با برند مورد نظر مذاکره کرده و پرداخت‌ها را به صورت مستقیم دریافت می‌کنید. به همین دلیل، این روش یکی از محبوب‌ترین راه‌های رسیدن به درآمد از یوتیوب است.

اگر مخاطبان زیاد یا فعالی دارید و محتوای شما با یک بازار خاص ارتباط دارد، احتمال اینکه با این روش به موفقیت زیادی برسید وجود دارد.

مراحل کسب درآمد از یوتیوب با این روش، عبارتند از:

پیدا کردن یک همکار

کیفیت، اهمیت زیادی دارد؛ به خصوص در رابطه با برندهایی که قرار است با شما همکاری کنند. احتمالاً شما هم فهرستی از برندهای مختلف را در نظر دارید که مایل به همکاری با آنها هستید. حتماً قبل از برقراری ارتباط با برند مورد نظر، با اصول و نکات این کار آشنا شوید.

همچنین، ثبت نام در یک پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسری را فراموش نکنید. این پلتفرم‌ها، یکسری سایت واسط هستند که به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کنند تا اینفلوئنسرهای مناسب را برای همکاری پیدا کنند.

بستن قرارداد

طبق جدیدترین مطالعات و آمارها، به طور میانگین هزینه تبلیغات در ویدیوهای یوتیوب اینفلوئنسرها نسبت به پلتفرم‌های دیگر بیشتر است. در واقع، از آنجایی که تولید ویدیو هزینه بیشتری دارد، اینفلوئنسرهای یوتیوب می‌توانند نسبت به استوری‌های اینستاگرام یا پست‌های فیسبوک هزینه بیشتری را دریافت کنند.

هزینه دریافتی از این روش بستگی به تعداد مخاطبان، نرخ تعامل و ارتباط کانال شما با همکار بالقوه دارد؛ اما بهتر است پیش از امضای قرارداد، با نرخ مناسب برای تبلیغات کانال خودتان آشنا شوید.

شفافیت در رابطه با تبلیغات

محتوای اسپانسر شده هم نوعی تبلیغات است و این یعنی شما باید برای انتشار چنین محتوایی، قوانین تبلیغات گوگل و سایر قوانین مربوطه را رعایت کنید.

شفافیت در این زمینه هم از نظر قانونی و هم برای رابطه شما با مخاطبان خودتان مفید است. یوتیوب یک قابلیت شفاف سازی مشهود (visible disclosure) دارد که با رعایت آن می‌توانید مطمئن باشید که مخاطبان، از اینکه در حال تبلیغ یک محصول هستید، آگاه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟

چگونه آهنگ های ریلز اینستاگرام را دانلود کنیم؟

4. استفاده از سیستم همکاری در فروش

کسب درآمد از یوتیوب
درآمد از یوتیوب چگونه است

راهنمای کسب درآمد از یوتیوب در ایران را با یک روش مؤثر و مهم دیگر ادامه می‌دهیم. اگر مخاطبانی وفادار و فعال دارید اما هنوز تعداد آنها زیاد نیست، می‌توانید از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید.

در این روش، یوتیوبرها با یک شرکت همکاری کرده و از مخاطبان خودشان می‌خواهند که به فروشگاه آنلاین یا صفحه محصولات آن برند سر بزنند. به این ترتیب، درصدی از کل فروش انجام شده به یوتیوبر تعلق می‌گیرد.

از نظر تنظیم و تدارکات، سیستم همکاری در فروش به تولید محتوای اسپانسر شده شباهت دارد و می‌توانید برای کسب درآمد از یوتیوب با این روش، نکته سوم را مرور کنید.

بیشتر بخوانید

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024

بهترین برنامه‌های ساخت میم 2023

5. دریافت کمک به صورت مستقیم از طرفداران

کسب درآمد از یوتیوب

این استراتژی به دست آوردن درآمد از طریق یوتیوب ، شامل چند راهکار مختلف است که همگی یک وجه اشتراک دارند: در این روش‌ها، طرفداران کانال شما می‌توانند قدردانی خودشان را از شما به صورت مستقیم نشان دهند.

مراحل کسب درآمد از یوتیوب در ایران و سایر کشورها با این روش، عبارتند از:

استفاده از قابلیت سوپر چت

یوتیوب در اوایل سال 2017 قابلیت Fan Funding قبلی را با سیستم جدیدی به نام سوپرچت جایگزین کرد. این راه ایجاد درآمد از راه یوتیوب فقط برای اعضای طرح YouTube Partner و تنها هنگام پخش ویدیوهای لایو در دسترس است.

در واقع با این سیستم، مخاطبان کانال‌ها می‌توانند یک هزینه مشخص پرداخت کنند تا کامنت‌های آنها در لایو، برای مدتی – که بستگی به مبلغ پرداختی دارد – هایلایت و پین شود.

تشویق مخاطبان به عضویت در کانال

در یوتیوب، این امکان وجود دارد که بازدیدکنندگان کانال‌ها برای عضویت در کانال هزینه پرداخت کنند. افرادی که عضو کانال باشند، به نشان‌ها و ایموجی‌های اختصاصی و همچنین قابلیت‌هایی مثل چت زنده با شما دسترسی دارند.

برای این کار باید یک استراتژی تبلیغاتی داشته باشید تا کاربران را تشویق به عضویت کنید که این عضویت می‌تواند سطوح مختلفی داشته باشد. مثل سوپر چت، این روشِ کسب درآمد از یوتیوب هم فقط در اختیار اعضای طرح YouTube Partner قرار دارد.

تشویق مخاطبان به خرید طرح‌های پریمیوم یوتیوب

این روش، به صورت غیر مستقیم برای کانال شما مفید است؛ اما هر زمان اعضای پریمیوم کانال شما، ویدیوهای شما را تماشا کنند، مقداری از کارمزد عضویت آنها به شما تعلق می‌گیرد.

6. استفاده از روش جمع سپاری

امروزه درخواست کمک‌های آنلاین امری عادی است. چه به دنبال کسب درآمد از این روش باشید و چه یک پروژه شخصی یا مرتبط به کانال دارید، جمع سپاری هم همیشه یکی از راه‌های به دست آوردن درآمد از جمله درآمد دلاری از یوتیوب است.

مراحل انجام این کار عبارتند از:

تنظیم یک حساب crowdfunding

یوتیوب، فهرستی از سایت‌های تأیید شده برای جمع سپاری دارد که می‌توانید از طریق آشنایی با آنها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تبلیغ کمپین در ویدیوها

اهداف خودتان را به صورت دقیق بیان کنید تا مخاطبان دقیقاً در جریان باشند که این کمپین چه نتایجی خواهد داشت.

همچنین، سعی کنید محصولات و هدیه‌هایی جذاب برای کاربران شرکت کننده در این طرح ارایه دهید.

فعالیت فراتر از یوتیوب

یک کمپین موفق، در واقع یک تلاش چند پلتفرمی است و تبلیغات و فعالیت در سایر پلتفرم‌ها، شانس دیده شدن و موفقیت کمپین شما را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

7. در نظر گرفتن مجوز نشر محتوا

زمانی که ویدیویی پرطرفدار و اصطلاحاً وایرال می‌شود، همه رسانه‌های خبری به دنبال تهیه نسخه‌ای از آن هستند. خوشبختانه، رسانه‌های بزرگی مثل یوتیوب کاملاً آگاه هستند که رسانه‌های خبری باید به شما برای دریافت ویدیو هزینه پرداخت کنند و این هم یک راهکار برای به دست آوردن درآمد از راه یوتیوب است.

نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده کدامیک از ویدیوهای شما وایرال می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای پرس و جوهای بیزنسی حتماً اطلاعات تماس را در بخش درباره ما صفحه خودتان به روز نگه دارید. بعد از آن، می‌توانید با عضویت در یک بازار حق نشر ویدیوها، از این روش برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده کنید.

جمع‌بندی

برای بازاریابی و کسب درآمد از یوتیوب در هر سطحی باید تلاش، انسجام، سختکوشی و البته مقداری شانس داشته باشید. در عین حال، فراموش نکنید که افراد بی‌شماری از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند و قطعاً شما هم می‌توانید با وجود محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی در نظر گرفته شده؛ با افزایش اطلاعات خودتان در این زمینه و داشتن یک استراتژی قوی به درآمد خوبی از یوتیوب برسید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب متوجه شده باشید که به دست آوردن درآمد از یوتیوب چگونه است و چه راه‌هایی برای انجام این کار وجود دارد.

سوالات پرتکرار

یوتیوب برای هزار بازدید چقدر هزینه پرداخت می‌کند؟

گفته شده که به طور میانگین یوتیوبرها به ازای هر ویو 0.018 دلار درآمد دارند که برای هزار ویو معادل با 18 دلار است.

چطوری از یوتیوب به درآمد برسیم ؟

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب عبارتند از: عضویت در طرح Partners، فروش محصولات خودتان، تولید محتوای اسپانسر شده، استفاده از سیستم همکاری و غیره که در این مقاله به جزئیات آنها پرداختیم.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران به چه صورت است؟

برای کسب درآمد در از یوتیوب با دشواری‌هایی مثل تغییر آی‌پی، باز کردن حساب خارجی و غیره روبه‌رو هستید؛ اما برای هرکدام از آنها راهکارهایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره کسب درآمد از یوتیوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    سلام مشکل ما انتقال پول دلار به حسابمون در ایران هست ایران که تحریمه کسی میتونه راهکارهای انتقال درآمد دلاری یوتیوب به حسابمون در ایران رو بگه ، چونکه اگر نشه فقط باید حرص بخوریم که زحمت می کشی اما پولات بلوکه میشه 😔

    پاسخ

    سلام کسب درآمد اینترنتی

    پاسخ

    با سلام
    همه این مطالبی که در بالا گفتید چه اهمیتی داره وقتی نمیتونی حساب بانکی ویزاکارت یا مسترکارت داشته باشی! جوونهای مردم رو میفرستید دنبال این کار و کلی وقت ازشون میگیرید آخرش یوتیوب نمیتونه پول بریزه به حسابشون، یعنی عمر و وقت و اعصاب هیچی! اگر اطلاع ندارید یا از این جوونکهای تازه درس تموم کرده هستید که به کمک گوگل ترنسلیت یهی چیزی رو ترجمه کردید وقت مردم رو نگردید گناه دارن، عمرا وجدان داشته باشید این مطلب منو بزارید تو سایت‌تون و همینم یعنی هیچی…

    پاسخ

    سلام به همه دوستان عزیز
    من ساکن استرالیا هستم و کانال یوتیوب دارم
    کسانی که میخواهند از ایران ویا هم افغانستان با یوتیوب کار کند میتوانم یوتیوبم را در اختیارش قرار بدم و درامدش را ماهانه براش ارسال کنم.

    در تلگرام من تماس بگیرید: @alinaeimi129

    پاسخ

    من در اروپا زندگی میکنم و اگر کسی تولید محتوا میکند و دنبال درآمد زایی از یوتیوب هست میتونه برای همکاری با من در تلگرام تماس بگیرد @italyarch

    پاسخ

    سلام دکمه فعال کردن تو یوتیوب خاموشه نوشته فاقد شرایط . باید چیکار کنم ؟ کلا ما ایرانی ها نمیتونیم از طریق یوتیوب کسب درامد کنیم؟ اون دکمه واسه همه ایرانی ها خاموشه؟

    پاسخ

    سلام این دقیقا مشکل منم هست
    کسی هست جوابشو بدونه ؟
    در ضمن ایا کسی هست که تو ایران دریافتی کرده باشه ؟؟؟؟

    پاسخ

    دوستان به نظر من بهترین سایت در جهت کسب درآمد از ویدیو فقط سایت ویدوفا vidofa.com هست واقعا عالی هستن در کمتر از 24 ساعت تسویه میکنن درامد ها رو و 2 سال هست دارن کار میکنن خیلی خوب پول میدن فقط نظارت شدیدی روی ویدیو ها دارن .کلا ویدیو ضد قوانین کشور بزنی سریع حذف میکنن.در ازای هر 1000 بازدید درامد زا هم 8 هزارتومان میدن

    پاسخ

    راه اندازیه گوگل adsense از هر چیز دیگه ای سخت تره. من کلی سایت دیدم برای verify خیلی دردسر دارند اما adsense دست همشون رو از پشت بسته با این verify سه مرحله ایش
    هیچ راهی نداریم جز وابسته بودن به یه شخص ثالث تو یه کشور خارجی . اونم به صورت مداوم چون آدس و کشور و تلفن و حتی حساب بانکی باید تو یه کشور باشه و حساب های الکترونیکی حتی paypal هم نمی پذیره
    میخوام ویدئو اولم رو آپلود کنم اما اول باید این حل شه
    کسی راه حلی داشت که البته کم هزینه باشه لطفا بگه . ممنون

    پاسخ

    ساختن ویدیو باکیفیت یکم سخته ولی شدنی اه و در کل منبع خوبی برای درامد به نظر میرسد به شرط انکه روی ان وقت بگذاری

    پاسخ

    ساختن ویدیو باکیفیت یکم سخته ولی شدنی اه و در کل منبع خوبی برای درامد به نظر میرسد

    پاسخ